יונדאי i10 החדשה 2020 במבחן דרכים

הדור השלישי של יונדאי i10 הגיע אלינו עם תיבת הילוכים רובוטית חדשה ומסקרנת

תגיות: , , ,

יונדאי הוא אחד המותגים האהובים בישראל בזכות מכוניות המשלבות אבזור נדיב ביחס למחיר, עיצוב נאה, ואמינות גבוהה. הדור החדש של יונדאי i10 לא שונה ומציג חבילת אבזור נדיבה כבר בדגם הבסיס, מפרט בטיחות עשיר ביחס לסגמנט, עיצוב צעיר, ומחיר נגיש העומד על החל מ- 69,900 ₪.

יונדאי i10 1.2 ליטרים סופרים אוטומטית
יתרונות עיצוב, מרווח, צריכת דלק חסכונית
חסרונות גיר רובוטי הדורש הסתגלות, תאוצה איטית

יונדאי i10יונדאי i10

יונדאי i10 החדשה 2020 גדלה מעט במידותיה ביחס לדור הקודם. אורכה 3,670 מ"מ לעומת 3,665 מ"מ בדגם היוצא, רוחבה תפח ב- 20 מ"מ ועומד כעת על 1,680 מ"מ, ובסיס הגלגלים צמח ב- 40 מ"מ לכדי 2,425 מ"מ, הנתון הטוב ביותר בקטגוריית רכבי המיני. נפח תא המטען נשאר זהה ועומד על 252 ליטרים מכובדים בסגמנט. למבחן הדרכים שלנו התייצבה יונדאי i10 בגרסת סופרים הבכירה עם מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים ותיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית שהיא ללא ספק העניין המרכזי במבחן דרכים זה.

עיצוב ונוחות

עיצובה של יונדאי i10 נעים לעין ומפתיע לטובה כאשר מתרכזים בפרטים הקטנים. הדגם החדש ממשיך את קו העיצוב של הדגם המוחלף וטביעת האצבע של המותג ניכרת בו. בחלק הקדמי מכסה מנוע קצר המשתפל לתוך גריל טרפזי בגימור שחור מבריק ובעל דוגמאות גיאומטריות - מוטיב חוזר ברכב. רכב המבחן מצויד בתאורת יום מסוג LED ובתאורת ערפל נאה בנוסף לתאורה הקדמית הסטנדרטית.

יונדאי i10יונדאי i10

הפרופיל חושף קו מותניים גבוה המבליט את שילוב הצבעים המוצלח הכולל מראות צד וגג בצבע שחור - אחד מתוך 11 שילובי צבעים אפשריים. ברמת האבזור סופרים מקבלים גם חישוקי 16 אינץ' מעוצבים. פנסי האיתות במראות הצד מקנים לרכב מראה יוקרתי יותר. מאחור ספוילר קטן מעל השמשה האחורית, ודלת תא מטען עם אלמנט עיצובי המשתלב עם התאורה האחורית.

עיצוב תא הנוסעים של יונדאי i10 משלים את החיצוני. העיצוב מוקפד, נעים לעין, מודרני ומקנה תחושה של מכונית גדולה יותר מכפי שהיא באמת. שילוב הגוונים, מסך המולטימדיה הגבוה, והשמשה הקדמית הגדולה יוצרים תחושה איכותית ומרווחת. המעצבים הצליחו ליצור אווירה קלילה בתא הנוסעים בזכות שימוש במספר גוונים וקישוטים גיאומטריים.

יונדאי i10יונדאי i10

איכות החומרים טובה ביחס לסגמנט אם כי באופן טבעי פגשנו לרוב פלסטיק קשיח. דווקא איכות ההרכבה לא הצטיינה ונשמעו רעשי פלסטיק מדי פעם. לעומת זאת, כל המתגים מרגישים איכותיים כמו בקטגוריות גבוהות יותר. גלגל ההגה מחופה עור נעים למגע וכולל מתגי שליטה על מערכת השמע ומחשב הדרך. ידית ההילוכים מעוצבת ונעימה, מצריכה הסתגלות קלה לפעולתה עקב העדר הילוך P, מגיבה היטב, ומספקת הסבר לתפעולה במסך מחשב הדרך במקרה הצורך.

כניסה למושבים הקדמיים מגלה תנוחת ישיבה גבוהה יחסית וזווית ראייה טובה על המתרחש בחוץ, למעט שטח מת בין קורת A למראת הצד השמאלית. המושבים הקדמיים נוחים יחסית לרכבי מיני אך אינם מספקים תמיכה טובה דיה לנסיעות ארוכות. המרווח במושבים הקדמיים מצויין לכל כיוון ואין קושי למצוא תנוחת נהיגה טובה.

יונדאי i10יונדאי i10

המושב האחורי מרווח מאד והכניסה נוחה עקב מפתח דלת רחב. מרווח הראש טוב, ותנוחת הישיבה מספקת די והותר מקום לשני בוגרים גבוהים או לשלושה ילדים, כשרק מימד הרוחב עלול להגביל.

יונדאי i10 מציעה מגוון תאי אחסון שימושיים. תא הכפפות מואר וקיים חלל אחסון פתוח ושימושי מעליו. בין המושבים צמד מחזיקי כוסות ותא קטן מוארך. לפני ידית ההילוכים תא אחד רדוד ומלבני ותא נוסף צר וארוך היכולים לשמש כמתקן לטלפון הנייד במצב עמידה או שכיבה, או לאחסון כרטיסים ומטבעות. בכל דלת, כולל באלו האחוריות, ישנם תאי אחסון נוחים לבקבוקי שתיה. חסר רק מקום ייעודי להנחת הטלפון הנייד בלי שיזוז בעיקולים.

תא המטען גדול יחסית לקטגוריה ונפחו עומד על 252 ליטרים. גובה שפת ההטענה נוח אך רצפת תא המטען עמוקה יחסית אליה. גב המושבים מתקפל ביחס של 60:40 ומייצר שטח הטענה מרשים בנפח 1,050 ליטרים. בשורה התחתונה מדובר בתא מטען מעולה עבור מכונית מיני. מתחת לרצפת תא המטען ישנו גלגל חלופי זמני וכלי עבודה להחלפתו.

יונדאי i10יונדאי i10

יונדאי i10 מציגה הנדסת אנוש מצוינת. לוח המחוונים ברור וקריא, ומחשב הדרך מאפשר הצגת המידע באופן ברור והשליטה בו מגלגל ההגה נוחה. מערכת המולטימדיה קלה להפעלה, מגיבה היטב ועבדה ללא דופי. ההגה מתכוונן לגובה ומשענת היד של הנהג ממוקמת נכון. תפעול בקרת האקלים ומערכות הבטיחות הינו פשוט ואינטואיטיבי כמו שהייתם מצפים, והמזגן מקרר היטב בכל עוצמה.

מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותומכת בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto. ניתן לשדרג במעמד הקנייה את מגוון האפליקציות המותקנות במערכת. מערכת השמע בעלת ארבעה רמקולים ואיכותה סבירה. קליטת הרדיו טובה בכל מקום הודות למעבר תדרים אוטומטי שאינו מורגש כלל. נשמע פשוט, אך משום מה עדיין לא סטנדרטי גם ברכבים יקרים הרבה יותר.

יונדאי i10יונדאי i10

נוחות הנסיעה ביונדאי i10 סבירה. מתליה אומנם מכוילים על הצד הקשה של הסקאלה, אך זאת בגדר הסביר ביחס למתחרותיה. שיכוך מהמורות או נסיעה בכביש משובש היא לא נקודת החוזק של הרכב, אך סבירה לחלוטין ביחס למתחרות בקטגוריה. בנסיעה בין עירונית משתפרת נוחות הנסיעה. בתנועה צפופה מרגישה יונדאי i10 בסביבתה הטבעית.

בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בסגמנט. פעולת המנוע חלקה ושקטה, כך שבדרך כלל השקט נשמר בתא הנוסעים. רק במהירויות של מעל 100 קמ"ש, כשמחט הסל"ד כבר נושקת ל- 3,000 נשמע צליל המנוע נשמע בחלל תא הנוסעים. רעשי רוח חיצוניים נוכחים ברכב מעל 110 קמ"ש כך ששיוט מעל מהירות זו אינו שקט.

ביצועים

יונדאי i10 בגרסת המבחן הבכירה, מצוידת במנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1,197 סמ"ק המפיק 84 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.0 קג"מ ב- 4,200 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 5 הילוכים רובוטית חד מצמדית חדשה עם אפשרות לשליטה ידנית דרך ידית ההילוכים. ליונדאי i10 משקל עצמי נמוך של 1,010 ק"ג, אך ביצועי המנוע רחוקים מלרגש. בתחילת נסיעה ובתנועה עירונית מספקת היונדאי הקטנה התנהגות זריזה יחסית, כל עוד מוצאת התיבה את ההילוך הנכון. ניסיון לצאת מכיכר בהילוך שלישי למשל, יניב תאוצה חלשה או הורדת הילוך מורגשת. מחוץ לעיר המצב דומה, אין כל בעיה במהירות השיוט אך ההגעה אליה מצריכה סבלנות או לחיצה הגונה על הדוושה. הרכב מאיץ מאפס למאה קמ"ש תוך 16.2 שניות ארוכות לפי המדידה שלנו (15.8 שניות לפי היצרן).

יונדאי i10יונדאי i10

פעולת תיבת ההילוכים מורגשת בעיקר תחת מאמץ וההחלפות אינן מהירות, מה שמצריך תקופת הסתגלות לפעולת התיבה. הבלמים מגיבים היטב אך אינם יודעים לתקשר עם תיבת ההילוכים, כך שכמעט כל ניסיון עצירה בפקק ובמהירות נמוכה מלווה בטלטול הרכב עקב התנגדות מצד התיבה ושחרור המצמד לטובת עצירה. ניתן להימנע מכך, אך נדרשים תרגול ורגל עדינה על הבלם.

התנהגות הכביש היא נקודת זכות ליונדאי i10. בכביש מפותל והררי, התגלתה אחיזת כביש מפתיעה בטיבה גם תחת תנאים מאתגרים. הבלמים עמדו בעומס לאורך זמן ותגובתם נשארה חדה. ההיגוי קליל ומדויק, ומשקלו מרגיש נכון לרכב. אין ספק כי בסעיף זה ימצאו לקוחותיה הפוטנציאליים של היונדאי i10 את כל מבוקשם.

צריכת דלק

ביום המבחן שכלל נסיעה מעורבת בתנאים לא קלים הכוללים עליות מפרכות בכבישי הצפון, תנועה עירונית צפופה ומרובת עצירות, ונסיעה בכביש מהיר, רשמה יונדאי i10 צריכת דלק מעולה של 18.1 ק"מ לליטר. נתוני היצרן עומדים על 17.2 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו- 23.2 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית, מה שמצביע על צריכת דלק טובה ודומה לנתוני היצרן. עם מיכל דלק קטן בנפח 36 ליטרים בלבד יש לצפות לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בשימוש סביר. דרגת הזיהום של יונדאי i10 בכל הגרסאות עומדת על 6 מתוך 15.

יונדאי i10יונדאי i10

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי יונדאי נחשבת טובה מאד. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה יונדאי במקום החמישי מתוך 28 יצרנים עם עליה של חמש מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה יונדאי במקום התשיעי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום השלישי מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

יונדאי i10 משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת נסועה ובשנה השלישית עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 3,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות

יונדאי i10 מגיעה עם מפרט בטיחות נדיב בכל גרסאותיה וכוללת בין היתר 6 כריות אוויר, אפשרות לניתוק כרית אוויר במושב הנוסע, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית בעת חירום, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, מערכת התרעה על עייפות הנהג, והתרעה על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים. ציון האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 6 מתוך 8 בכל רמות האבזור.

יונדאי i10יונדאי i10

יונדאי i10 החדשה טרם נבחנה במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro NCAP אך ניתן לצפות לציון גבוה ביחס לסגמנט הודות להשקעה ניכרת בתכנון השלדה ואבזור הבטיחות.

מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה עובדת טוב ולא מפריעה לנהג שלא לצורך. התרעות המערכת עלולות להפריע לנהגים הרגישים לצלילים אך היא ניתנת לביטול.

תמורה למחיר

יונדאי i10 משווקת בישראל במחיר של החל מ- 69,900 ₪ עבור רמת אבזור אינטנס בעלת תיבת הילוכים ידנית. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, הגה ובורר הילוכים מחופים בעור, מזגן מכני, מצלמת רוורס, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, שני שקעי טעינה USB, מראות צד חשמליות עם הפשרת אדים, חיישן תאורה וחישוקי 14 אינץ'.

רמת האבזור אינספייר בעלת תיבת הילוכים רובוטית מוצעת תמורת 78,900 ₪ וכוללת בנוסף חלונות כהים וקישוט גיאומטרי מעל תא הכפפות ובדלתות. רמת האבזור פריים מוצעת תמורת 83,900 ₪ ומוסיפה למפרט חישוקי 15 אינץ'.

רמת האבזור הבכירה סופרים מוצעת תמורת 83,990 ₪, רק 90 שקלים יותר מגרסת פריים המיועדת לציי רכב, וכוללת בנוסף בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי 16 אינץ', גג בצבע שחור או אדום, תאורת עזר בפניה, תאורת יום LED, תאורת ערפל קדמית, ופנסי איתות במראות.

יונדאי i10 מציעה עיצוב נאה עם מפרט בטיחות נדיב וסביבת נהג נעימה. תיבת ההילוכים דורשת אמנם הסתגלות ולא תגיעו ראשונים לכל רמזור, אך תקבלו בתמורה חיסכון משמעותי בצריכת הדלק לעומת המתחרים ולעומת הדגם היוצא. יונדאי i10 מרגישה איכותית ויוצאת מבועת הפונקציונליות הבסיסית המאפיינת רכבים בסגמנט ולכן מסתמן כי תצליח להתבלט ולהתברג בצמרת טבלת המכירות בישראל.

יונדאי i10 1.2 ליטרים סופרים רובוטית
מנוע בנזין 3 צילינדרים 1,197 סמ"ק
הספק מרבי משולב 84/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 12.0/4,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית 5 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,670 מ"מ
רוחב כללי 1,680 מ"מ
גובה כללי 1,480 מ"מ
בסיס גלגלים 2,425 מ"מ
מיכל דלק 36 ליטרים
נפח תא מטען/מושבים מקופלים 

252/1,050 ליטרים

משקל עצמי 1,010 ק"ג
מהירות מרבית 171 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 15.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 23.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 18.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 6 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

83,990 ₪

יונדאי i10 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

4 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 4

    יונדאי - יתרונות

    • רפי06/08/21

    קטנה במידה המתאימה , יש מקום לילדים ומבוגרים בספסל האחורי, חווית נסיעה מיוחדת, בין הזולות בקטגוריה , מאכזב שלא הוסיפו את כל אביזרי הבטיחות שניתן להשיג בחו"ל , כמו : זיהוי ועצירה אוטונומית גם לדו גלגלי , שמירת מרכז מסלול , יש רק תיקון סטיה ללא שמירת מרכז, חסר קרוז קונטרול אדפטיבי, חסר נושא שטח מת ורכב חוצה מאחור, חשוב להתקין מצלמת דרך לא חייבים להתקין באמצעות גיל קאר שמנצלים את היותם מרכיבי הבית של יונדאי, חסרה תאורה לחלק האחורי של הרכב , לילדים קטנים קשה למצוא את אבזם החגורה בלילה, סה"כ רכב מיני נחמד.

  • 3

    קניתי אחלה אוטו

    • יששכר23/06/21

    מרווח נוח יפה ומנוע מצויין מצד שני תאוצה איטית (הגיר מפריע מעט מאוד לנהג ולנוסעים כלל לא)

  • 2

    שכחתם לבדוק אם היא מתדרדרת בעליה ובירידה חדה

    • אמיל25/07/20

    חוץ מזה מבחן טוב מאד עזר המון.

  • 1

    יופי של רכב

    • יופי של רכב14/06/20

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu