אאודי RSQ3 2020 במבחן דרכים

אאודי RSQ3 מציע יכולת ספורטיבית בתצורת קרוסאובר שימושי. יצאנו לבדוק האם השילוב המנוגד יכול להצליח

תגיות: , , ,

אאודי Q3 הינו קרוסאובר קומפקטי יוקרתי הניחן בסביבת נהג מודרנית ושימושיות טובה. אודי RS3 הינה משפחתית קומפקטית בגרסה ספורטיבית קיצונית, המקריבה באופן מובהק ומוחצן את הנוחות והשימושיות לטובת הביצועים. אאודי RSQ3 נועד לשלב בין שני העולמות המנוגדים ולהציע שימושיות משפחתית במרכב קרוסאובר החביב על רוב הנהגים לצד ביצועים ויכולת דינמית מרשימים. יצאנו לבחון את אודי RSQ3 אשר התייצב למבחן עם חבילת RS בעלות כוללת של 493,000 ₪.

אודי RSQ3 2.5 ליטרים קוואטרו אוטומטי
יתרונות ביצועים, אחיזת כביש, מושבים, שימושיות
חסרונות מחיר, נוחות נסיעה, צריכת דלק

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

עיצוב ונוחות

העיצוב החיצוני ספורטיבי ביחס לאאודי Q3. הפגוש הקדמי כולל כונסי אוויר מוגדלים עם שבכה מושחרת בדוגמה ייחודית, הפגוש האחורי חושף דיפיוזר גדול וצמד יציאות מפלט אובליות בשרניות, הסמלים מושחרים, וחצאיות הצד הנמוכות משלימות מראה כוחני. חבילת RS בה צויד רכב המבחן מוסיפה חישוקי 21 אינץ' בעיצוב 10 זרועות. התוצאה הסופית מקנה לרכב הפנאי הקומפקטי מראה קרבי המשייך אותו ללא רגשי נחיתות למשפחת RS המפוארת. חובבי הפוזה יוכלו לקבל במחיר זהה את RSQ3 בגרסת ספורטבק המציעה מראה קופה ארבע דלתות ספורטיבי יותר.

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

תא הנוסעים בגרסה זו כולל תגי RS ו- Quattro במגוון מקומות אסטרטגיים, עיטורים בדוגמת סיבי פחמן, ופנלים מאלומיניום מוברש או בצבע שחור מבריק. חבילת RS מגיעה עם מושבי ספורט באקט מחוממים עם תפירה בדוגמת חלת דבש. מעבר לכך, מדובר בתא המודרני והטוב של אאודי Q3. הדשבורד דו-מפלסי וכולל במרכזו מסך מגע בגודל 10 אינץ' עבור מערכת המולטימדיה MMI בגרסתה העדכנית ביותר. מעליו ממוקמים פתחי המיזוג בסידור המשלב בצורה כמעט מושלמת מערכת מולטימדיה נגישה וגבוהה לצד פתחי מיזוג במיקום שלא יקפיא את יד הנהג.

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

אלמנט המתומנים המאפיין את ליין הדגמים העדכני של המותג, מופיע בשבכה הקדמית ונמשך גם אל מסגרת מערכת המולטימדיה ואלמנטים נוספים בתא הנוסעים. לוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ' כולל גרפיקה מודרנית ושלל תצורות תצוגה המוכרות מדגמי הקונצרן. מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 16 רמקולים וצליל תלת מימדי היא חוויה בפני עצמה עם איכות סאונד ממכרת.

איכות חומרי הדיפון אינה רעה אך אינה תואמת לתג מחיר הנושק לחצי מיליון ₪. כבר במפלס השני ניתן למצוא חומרי דיפון קשיחים שאינם מכבדים, וסביב בורר ההילוכים הספורטיבי למראה נמתחת פלסטיקה בסיסית כולל מחזיקי כוסות חשופים ללא תריס כיסוי אלגנטי.

המושבים הקדמיים הם גולת הכותרת בתא הנוסעים. עיצובם דומה לאלו המוכרים מדגמי למבורגיני, אשר גם היא בבעלות קונצרן פולקסווגן, ומציגים תמיכה צידית מצוינת ותחושת חביקה שכה הכרחית כפי שנגלה בהמשך. ניתן למצוא תנוחת נהיגה שולטת ונוחה באמצעות כוונון חשמלי למושב הנהג הכולל גם כוונון תמיכה לגב התחתון, וכוונון הגה ידני לגובה ולעומק. תנוחת הישיבה הגבוהה מקנה שדה ראיה טוב לכל הכיוונים ומאפשרת כושר תמרון עירוני קליל ונינוח.

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

המרווח לנוסעים מלפנים טוב אך עיצוב תא הכפפות הבולט מצריך את הנוסע להרחיק את המושב לאחור יותר מהמקובל. המושבים האחוריים הקרובים לדלתות נוחים הודות לתמיכה צידית מכובדת ומרווח טוב לכל הכיוונים, ורק מרווח הברכיים מעט מוגבל עבור נוסעים גבוהים. מושב אמצעי צר ומקופח יחד עם מדרגת תעלת הינע בולטת יאפשרו הסעת ילד בלבד במושב האמצעי.

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וטבעיות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. סגירת הדלתות דורשת טריקה חזקה כמוה טרם נתקלתי. בתא הנוסעים תאי אחסון רבים, ביניהם תא שימושי וגדול מתחת למשענת היד המרכזית המתכווננת למרחק ולגובה. תא המטען בנפח 530 ליטרים וכולל גם פתיחה חשמלית. סף הטעינה נוח והמפתח רחב במיוחד. מתחת לרצפת תא המטען ערכה לתיקון תקרים.

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

נוחות הנסיעה באאודי RSQ3 הינה נקודת החולשה העיקרית. כדי להקנות לקרוסאובר המוגבה התנהגות כביש מושחזת התואמת למנוע החזק, נאלצו מהנדסי השלדה להנמיך את המרכב ב- 10 מ"מ ולהתקין בולמים קשיחים המרסנים את תגובות המרכב. נוסיף לכך צמיגי 21 אינץ' בחתך 35, והתוצאה היא נסיעה עירונית קופצנית על אספלט שבור, עם חבטות במעבר על מכסי ביוב. פסי האטה הדורשים עבודה סימטרית משני הבולמים, מתקבלים בצורה נאותה יותר. בולטים בהעדרם מתלים אדפטיביים, המותקנים ברוב דגמי היצרן במחירים אלו, והיו מאפשרים בחירת מצבים שונים בין נוחות מקסימלית לספורטיביות קצה.

מחוץ לעיר משתפרת נוחות הנסיעה, אך רצף גלים או שינויי גובה "מכדררים" את המרכב, עקב טווח פעולה צר של המתלים. היציבות הכיוונית מצוינת והרכב אינו סוטה מקו הפנייה, אך שיבושים בכביש אינם מתקבלים בעין יפה. בכביש המהיר נחשף גם בידוד רעשים בינוני, עם רעשי כביש המופקים בחסות צמיגי הענק, ורעשי רוח בעיקר מכיוון מראות הצד. את צליל המנוע הבשרני אני מוכן לקבל במקרה זה.

על פרק השטח ניתן לוותר מראש. אמנם אאודי RSQ3 מצויד בהנעה כפולה מסוג קוואטרו ובמרווח גחון מוגדל, אך המתלים הקשיחים ומידות הצמיגים יגרמו לנסיעה קופצנית מלאת רעידות ולא נעימה גם בנהיגת שבילים.

ביצועים

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 5 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים בהספק 400 כ"ס ומומנט של 49 קג"מ הזמין ב- 1,950-5,850 סל"ד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש. המנוע החדש שוקל 26 ק"ג פחות מהמנוע בדגם הקודם בזכות שימוש נרחב באלומיניום, בעיקר בגלגל התנופה שחסך לבדו 18 ק"ג. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים ולמערכת הנעה כפולה קוואטרו האחראית על חלוקת כוח משתנה בין הציר הקדמי לאחורי. חבילת RS כוללת גם מערכת פליטה ספורטיבית המפיקה צליל ספורטיבי מעורר על פי בחירה בין שלוש אפשרויות.

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

כדי להשלים את אווירת המגה ספורט ברכב, פינקה אאודי במערכת בקרת שיגור המאפשרת יציאה מהמקום ב- 4,000 סל"ד, ובמתג RS על גלגל ההגה המאפשר בחירה בין 2 מצבי נהיגה הניתנים להגדרה אישית דרך מסך המולטימדיה. ניתן לבחור את מצבי המנוע ומערכת הקוואטרו, וכן את צליל מערכת הפליטה. אהבתי את צליל הבאס השרירי התואם באופן מופתי את עוצמת המנוע ופעולתו האסימטרית על חמשת בוכנותיו.

היציאה מהמקום עם מערכת בקרת השיגור ראויה לכל הקלישאות שאתם מכירים, כולל "נדבק לי הגב למושב". השיגור מהמקום מייצר דחף עצום שנמשך גם למהירויות שלא יעלו על הכתב. אפילו בעידן "טורבו סטנדרט", רצועת הכוח של המנוע הזה רחבה בצורה קיצונית, עם עוצמה זמינה ברגל ימין בכל מצב ובכל תרחיש. בעליות לירושלים פשוט נדמה ששאר המכוניות עומדות במקום. עקיפה של סמי טריילר בעליה קלה יותר מחניה בניצב, ובקיצור - שפע של כוח בכל מצב. תיבת ההילוכים הדו-מצמדית מצליחה לשתף פעולה ואינה פוגעת בחדות הביצועים, אך לפעמים מורגש שיהוי בהורדת הילוכים בעת האצה. במצב נהיגה דינמיק, הופכות העברות ההילוכים לאגרסיביות במיוחד, ושילובם המהיר של המצמדים מורגש.

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

הכביש המפותל הוא מגרש המחיה הטבעי של כל דגמי הקוואטרו של אאודי ובמיוחד עבור גרסאות ה- RS. אאודי RSQ3 מצויד כאמור במערך מתלים ספורטיבי עם הנמכה של 10 מ"מ ביחס לדגם הסטנדרטי, מה שמפחית את מרכז הגובה, הקריטי כל כך ברכב ספורטיבי. מתלים בכיול קשיח במיוחד, ממזערים את זוויות הגלגול באופן משמעותי, למרות גובהו של המרכב, ומצליחים להתגבר בצורה מרשימה על העומסים הנוצרים בעת פניה.

התנהגות הכביש מתגמלת חובבי נהיגה, ותוציא את הילד המופרע שבכם כבר בפניה הראשונה. גרסת RS מציעה היגוי מדיוק יותר ביחס לגרסה הרגילה, ובעל משקל עדיף במצב דינמיק, אך חסר תקשורת של ממש. השלדה מפצה על כך באמצעות רכינות מרכב מינימליות, ואפשרות לפתיחת גז מוקדמת ביציאה מהפניה בחסות לפיתת הכביש של הצמיגים ומערכת הקוואטרו.

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

המושבים ראויים לכל שבח אפשרי ודואגים שהנהג והנוסע לצידו יישארו במקומם מול כוחות G כבירים. בכבישים הפתלתלים של בית אריה ונס הרים הציג אאודי RSQ3 יכולת אבסולוטית המתעלה על רכבי סופר מיני ומשפחתיות ספורטיביות, אך ביחס למכוניות ספורט קופה במחיר דומה, יסבול אאודי RSQ3 מהחסרונות הטבעיים הנלווים למרכב קרוסאובר כבד וגבוה.

מערכת הבלימה הותאמה לביצועים ואאודי RSQ3 החדש מצויד כסטנדרט בצלחות בלימה מאווררות ומחוררות בקוטר 375 מ"מ מלפנים ו- 310 מ"מ מאחור, ובקאליפרים אדומים בעלי 6 בוכנות. ביצועי הבלימה מרשימים כמצופה ומציגים יכולת תאוטה אגרסיבית ונשיכה חזקה.

צריכת דלק

הרכב הזה לא נועד לשוחרי איכות הסביבה או למי שמעוניין לחסוך בדלק. עם 400 כ"ס ואופי שדוחף את המנומנם שבנהגים למתוח את המנוע לקצה יכולתו פעם אחר פעם, הציג אאודי RSQ3 צריכת דלק חסכונית של 8.0 ק"מ לליטר. בנהיגה שפויה עם מערכת STOP&START פעילה, סביר כי הנתון ישתפר לכיוון 10 ק"מ לליטר וקרוב יותר לנתון הרשמי של היצרן העומד על 11.2 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 60 ליטרים ניתן לגמוע כ- 480 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה אאודי במקום השביעי מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 3 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה אאודי במקום השמיני מתוך 32 יצרנים בארה"ב ורק במקום ה- 21 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

אאודי RSQ3 משווק בישראל עם 3 שנות אחריות ללא הגבלת קילומטרים. עלויות הטיפולים והחלפים לא נמסרו לידינו מצ'מפיון מוטורס היבואנית והם אינם מפורסמים באינטרנט. עלות ביטוח חובה לכל נהג מגיל 50 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא תביעות ושלילות רישיון, עומדת על כ- 1,900 ₪, ועלות ביטוח מקיף כ- 25,000 ₪.

בטיחות

במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap שנערכו בשנת 2018, זכה אאודי Q3 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% על תפקוד מערכות הבטיחות.

אאודי RSQ3אאודי RSQ3

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, וניטור שטחים מתים.

תמורה למחיר

מחירו של אאודי RSQ3 עומד על 463,000 ₪ וכולל גג פנורמי נפתח חשמלית, מערכת שמע מבית B&O עם 16 רמקולים, מושבי ספורט קדמיים בעלי כיוונון חשמלי, מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 10.1 אינץ' וצימוד ל- Apple CarPlay ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי אוורור מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה ב- 30 גוונים, ריפוד עור משולב אלקנטרה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מצלמת רוורס, מראה פנימית מתכהה אוטומטית ונטולת מסגרת, תאורת LED מלאה, תאורת כניסה, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקי 20 אינץ'.

חבילת RS זמינה בתוספת 33,000 ₪ וכוללת מושבים קדמיים עם חימום ולוגו RS, מערכת פליטה ספורטיבית, וחישוקי 21 אינץ'.

אאודי RSQ3 משלב יכולות ספורטיביות מרשימות במרכב קרוסאובר קומפקטי ושימושי. עם זאת, השילוב המנוגד יוצר פשרות. כרכב משפחתי, חווית הנסיעה קשיחה וקופצנית, בידוד הרעשים אינו מושלם, וביחס למחיר הייתי מצפה לתא נוסעים איכותי ונוח יותר. כרכב ספורט, מרכז הכובד והמשקל הגבוהים אינם ממצים את מלוא הפוטנציאל הטמון במנוע, בתיבת ההילוכים ובמערכת הקוואטרו האגדית. אך לשוק חוקים משלו, ומשעה שהביקוש לרכבי פנאי ספורטיביים צובר תאוצה, אאודי RSQ3 מציע אלטרנטיבה סוחפת ומרגשת לנהג הספורטיבי ללא ויתור על שימושיות משפחתית בתצורת מרכב אופנתית.

אאודי Q3 RS + חבילת RS
מנוע טורבו בנזין 2,480 סמ"ק
הספק מרבי משולב 400 / 5,850-1,700 (כ"ס/סל"ד)
מומנט מרבי משולב 49.0 / 5,850 – 1,950 (קג"מ/סל"ד)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 7 הילוכים S טרוניק
יחידת הנעה כפולה - קוואטרו
אורך כללי 4,506 מ"מ
רוחב כללי 1,851 מ"מ
גובה כללי 1,561 מ"מ
בסיס גלגלים 2,680 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

530 ליטרים

משקל עצמי 1,790 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 11.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

496,000 ₪ כולל חבילת RS

אאודי RSQ3 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    RS רחוק מלהיות רכב

    • אחד שמבין27/07/20

    לא שווה יחס תמורה מחיר גרוע ביותר שהייה של כשניה בכל לחיצה על דוושת הגז, זמן תגובה איטי חומרים ורמת גימור פנים זולה שליטה בהילוכים דרך השיפטרים דורשת שיפור משמעותי רכב פוזה ולא יותר מזה

  • 1

    רכב מטורף! איזה תמונות יפות

    • אורי24/07/20

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu