התרשמות קצרה מהקרוסאובר החדש של קיה מגלה שיש לו את כל הכלים להצלחה בישראל
קיה סלטוס החדש, הגיע לישראל ומשתלב בתוך היצע דגמי הקרוסאובר מבית קיה כאחיו הקטן והצעיר של קיה ספורטאז', עם תמחור ומידות המקטלגות אותו בין רכבי הפנאי הקומפקטיים לאלו המשפחתיים. נהיגת התרשמות מגוונת אשר נערכה במסגרת ההשקה ע"י טלקאר, יבואנית קיה לישראל, הקנתה לנו אפשרות להתרשם מיכולתו של השחקן הקוראני החדש על כבישי הארץ.
קיה סלטוס
נהגנו בקיה סלטוס עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק 149 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה המדמה 8 יחסי העברה, בגרסת EX הבכירה יותר בהיצע המקומי, שמחירה 140,900 ₪. גרסת הכניסה אורבן, נמכרת ב- 133,900 ₪, אך מחסירה מספר פרטי אבזור נוחות.
קיה סלטוס
עיצובו החיצוני של קיה סלטוס "צעיר ומתוחכם" לדברי קיה. הוא עושה זאת באמצעות שימוש בקווים נקיים עם זוויות ישרות היוצרות מראה קובייתי וחסון, ומשלב בין אלמנטים מסורתיים כגון גריל אף הטיגריס המוכר, פסי גגון בגוון כרום, קשתות גלגלים וחצאיות מושחרות, לבין אלמנטים שלא נראו בדגמי קיה אחרים, ביניהם גופי תאורה מפוצלים מסוג LED, קו חלונות אחורי המזדקר בחדות אל תוך קורה C, וחלק אחורי רבוע וקשוח הכולל ספויילר בולט ומגלש כרום. מהצד ניתן להבחין בחישוקי 16 או 17 אינץ' ברכב המבחן בגרסת EX. הרוכשים יוכלו לבחור מבין 8 צבעי מרכב לרבות שילוב צביעה דו-גונית כבר בגרסת הבסיס אורבן.
קיה סלטוס
תא הנוסעים נעים לשהייה ומעוצב בצורה שמרנית ונוחה. חומרי הדיפון מעט מאכזבים וכוללים פלסטיקה קשיחה גם בחלקו העליון של הדשבורד. איכות ההרכבה מוצקה ונותרה נטולת קרקושים גם בנהיגת שבילים זרועי אבנים ורעידות. בראש הקונסולה צף מסך המולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' (8 אינץ' בגרסת אורבן) עם תפריטים ברורים וממשק נוח וידידותי. הקונסולה מחולקת לשלושה מפלסים. במפלס העליון צג המגע, במפלס האמצעי פתחי המיזוג, ובמפלס התחתון בקרת האקלים החד אזורית עם פתחי מיזוג לאחור בגרסת EX בלבד.
קיה סלטוס
המושבים מלפנים טובים, נוחים ותומכים, והמרווח המוצע נוח בכל הכיוונים. תנוחת הנהיגה אינה גבוהה ושולטת כשל הספורטאז', ודומה יותר לזו המוכרת מקיה נירו. מאחור מרווח ראש טוב ומרווח ברכיים סביר בהתחשב בבסיס הגלגלים באורך 2,630 מ"מ. בכל הגרסאות תמצאו מאחור חלונות כהים, ידיות אחיזה ושקע USB אך לא תמצאו כאמור פתחי אוורור בגרסת אורבן. בתחתית הקונסולה מדף אחסון נוח לסמארטפון ולציוד אישי, ומתחת למשענת היד תא אחסון נוסף. תא המטען מציע נפח של 468 ליטרים עם מפתח נוח להטענה.
קיה סלטוס
אבזור הבטיחות נדיב החל מגרסת הבסיס, וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, התראה על התקדמות הרכב מלפנים, עמעום אורות אוטומטי, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, ותזכורת לשכחת ילדים במושב האחורי. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית אינה בנמצא.
קיה סלטוס
יחידת ההנעה האטמוספרית מספקת ביצועים טובים ופעולה חלקה כמצופה. בניגוד למנועי טורבו, מנוע ה- 2.0 ליטרים אינו מציע מומנט בשרני בסל"ד נמוך, אך התיבה הרציפה יודעת להביא את המנוע לתחום היעיל של מעל 4,000 סל"ד ולקבע אותו צפונה משם לאורך שניות ארוכות, אך רועשות. בנהיגה מנהלתית, פעולת תיבת ההילוכים הרציפה מרגישה כמו תיבה פלנטרית בזכות יחסי ההעברה הקבועים. נוחות הנסיעה טובה בסה"כ. בניגוד לקיה ספורטאז' וקיה נירו, מצויד קיה סלטוס במתלה אחורי מסוג קורת מתח אחודה, ולא במתלה רב חיבורי יקר יותר המציע נוחות ואחיזה עדיפות. בנסיעה איטית על שברים, המרכב מטלטל וחובט מעט אך לא באופן חריג ביחס למקובל בסגמנט. ככל שעולה המהירות משתפרת נוחות הנסיעה והסלטוס מציג כושר ריסון מתלים טוב בהחלט. היציבות הכיוונית על הכביש המהיר מעולה, והגבהת המרכב לקבלת מרווח גחון של 185 מ"מ כמעט ואינה מורגשת. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה. זוויות הגלגול מדודות בכביש מתפתל, אך תחת לחץ ישמעו יללות צמיגים המבשרות על איבוד אחיזה קרב. ירידה לשביל כורכר מגלה בידוד רעשים ורעידות סביר אך לא מצטיין, נוחות נסיעה טובה, וקצב התקדמות זריז. נסיעה איטית דווקא, תחשוף את הנוסעים לטלטולים.
קיה סלטוס
לסיכום, נראה כי קיה סלטוס מביא לשוק הרווי חבילה כוללת אטרקטיבית, אשר תהווה תחרות ראויה בקטגוריית רכבי הקרוסאובר הקומפקטיים השימושיים, וגם בקטגוריית רכבי הקרוסאובר המשפחתיים הזולים. המידות והתמחור מציבות את העולה החדש מקוריאה בעמדת ביניים מעניינת, שגם אנשי השיווק של קיה יתקשו להגדיר בצורה חד משמעית. כאלטרנטיבה לרכב משפחתי מציע קיה סלטוס הופעת קרוסאובר מלאה (שחסרה לקיה נירו), צביעה דו-גונית האהובה על קהל היעד, אבזור נוחות נדיב בגרסת EX, אבזור בטיחות מקיף בשתי הגרסאות, ומרווח משפחתי טוב. התמחור אמנם אינו מביא בשורה שוברת שוק, כמו שעשתה טלקאר עם קיה ספורטאז' אורבן 1.6 בזמנו, אך מחירו בהחלט משקף את שווי המוצר. עם אספקה זמינה מצד היצרן, מכירותיו מובטחות כרכב פרקטי העונה על צרכי השוק כקרוסאובר אופנתי, שימושי, ומאובזר.

תפריט נגישות








כדאיות סלטוס
הנני בעל מספר רכבי קיה לקוח מרוצה. הפעם הביאו רכב שהורידו ממנו אביזרי בטיחות יקר. לא הביאו את הדגם טורבו. היבואן בז לקונים. לכן נשאיר לו באולמות התצוגה את הסלטוס. בטיחות מלאה טורבו מחיר זול יותר משמעותית יבאו אותנו לשקול קניה.