יונדאי קונה ההיברידי משוגר היישר לזירה החמה של רכבי הפנאי עם הבטחה להיות אופנתי, זריז וחסכוני
תסמכו על יונדאי שתציב מתחרה ראוי בכל פלח שוק בו קיימת דרישה. לאחר שזמן מה נפקדה יונדאי מסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים ההיברידיים והשאירה את הזירה לטויוטה C-HR ולקיה נירו, מגיע לישראל יונדאי קונה הייבריד שינסה להתחרות בצמד החזק. יונדאי קונה אמנם נמכר בישראל משנת 2018 בגרסת 1.6 טורבו זריזה, אך כשישנה יחידת הנעה היברידית מוצלחת על המדף, היה זה עניין של זמן עד שתגיע אלינו גרסת הכלאיים. למבחן שלנו התייצב יונדאי קונה הייבריד ברמת אבזור פרסטיג' הנמכר במחיר 139,900 ₪.
| יונדאי קונה הייבריד פרימיום אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | צריכת דלק, עיצוב חיצוני |
| חסרונות | מושב אחורי צפוף, עיצוב פנים, נוחות בכביש משובש |
יונדאי קונה הייבריד
עיצוב ונוחות
העיצוב זהה לגרסת הבנזין הרגילה ועודנו עדכני ביחס למתחריו. מלפנים יחידות תאורה המסודרות בשלושה מפלסים. בחלק העליון יחידות מלוכסנות עם תאורת יום ופנסי איתות מעוצבים, מתחתם פנסי דרך, ובחלק התחתון פנסי ערפל. במרכז גריל משושה ענק ומכסה מנוע עם תפיחת כוח רחבה משווים ליונדאי קונה מראה גדול מכפי שהוא באמת. פרופיל הצד עושה שימוש בשפע קימורים ופלסטיקה שחורה. מאחור בולט סידור תאורה דו מפלסי, ספוילר מעל השמשה האחורית, ודמוי דיפיוזר בחלק התחתון.
יונדאי קונה הייבריד
תא הנוסעים אפור ופונקציונלי. כמו אצל רוב המתחרים בסגמנט, איכות החומרים בינונית ונעשה שימוש בשפע פלסטיק קשיח. איכות ההרכבה טובה כמצופה מהמותג. הודות לעיצוב השמרני, הנדסת האנוש טובה למעט סידור כפתורי בקרת השיוט הדורשים הסתגלות. במרכז הקונסולה מסך מגע בגודל 7 אינץ' קל לתפעול, עם תצוגה ברורה ותגובה טובה למגע. מערכת השמע מספקת איכות צליל סבירה כמקובל בקטגוריה. מצלמת הרוורס מציגה תמונה טובה בשעות היום וסבירה לכל היותר בחשיכה.
יונדאי קונה הייבריד
הנוסעים במושבים הקדמיים נהנים ממרווח טוב ומתחושה של חלל גדול יחסית. מושב הנהג נוח אך מרגיש מעט בסיסי ונוקשה בנסיעות ארוכות. אורך הבסיס טוב ולמשענת הגב תמיכת צד טובה. כוונון המושב ידני בלבד בשתי רמות האבזור. בסיס גלגלים באורך 2,600 מ"מ מעיד על מרווח ברכיים מוגבל מאחור כך ששלושה נוסעים בוגרים ישבו בצפיפות וייהנו מחלונות כהים בשתי רמות האבזור אך לא מפתחי מיזוג ייעודיים.
בתא הנוסעים פזורים תאי אחסון שימושיים, ביניהם תאים לבקבוקי שתיה בדלתות, מחזיקי כוסות ותא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים. התא הייעודי לטלפון הנייד קטן ולא יכיל מכשיר גדול או מכשיר בינוני המחובר לכבל טעינה. למרות מיקום הסוללה ההיברידית נותר נפח תא המטען על 361 ליטרים שימושיים שבאים על חשבון צמיג חלופי שבמקומו מסופקת ערכת ניפוח. עם מושבים אחוריים מקופלים מתקבל תא מטען בנפח 1,143 ליטרים מכובדים.
יונדאי קונה הייבריד
נוחות הנסיעה אינה מנקודות החוזקה של יונדאי קונה. ההתמודדות עם שיבושי כביש מכל סוג אינה טובה ומייצרת רעד לא נעים בחלל הרכב ותהודה פלסטית. בכביש חלק ובנסיעה רגועה בכביש מהיר, הרכב שקט ונעים אך מעט נוקשה. רעשי רוח נשמעים מעל 110 קמ"ש. בקצה תחום הסל"ד של מנוע הבנזין מורגש רטט אגרסיבי דרך ההגה בנוסף לרעש חזק מהמנוע. בנסיעה רגועה או במצב חשמלי הנסיעה שקטה ונעימה.
ביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית של יונדאי קונה משלבת מנוע בנזין בנפח 1,580 סמ"ק בהספק מרבי של 105 כ"ס ב- 5,700 סל"ד ומומנט מרבי של 15 קג"מ ב- 4,000 סל"ד, עם מנוע חשמלי בהספק מרבי של 43.5 כ"ס ומומנט מרבי של 17.3 קג"מ. ההספק המרבי המשולב עומד על 141 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 27 קג"מ הזמינים כבר מ- 1,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מסוג DCT.
יונדאי קונה הייבריד
כיאה לרכב היברידי, ההתנעה ותחילת הנסיעה חרישיים לגמרי במצב החשמלי. כניסה של מנוע הבנזין בתאוצה מבוצעת בצורה חלקה ורק גרגור המנוע מודיע על הפעלתו. בזמן המבחן נמדדה תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.7 שניות, ואין בעיה לשייט במהירות גבוהה יחסית. תחת שימוש אגרסיבי ממושך אוזלת הסוללה ההיברידית ומותירה את מנוע הבנזין לבדו במערכה. הירידה בביצועי הרכב ניכרת במצב זה כמו גם העומס על מנוע הבנזין.
תיבת 6 ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים מוכרת מדגמים אחרים של הקונצרן. היא טובה מאוד בנסיעה רגועה אך נוטה להחלפות פזיזות ורבות מדי תחת מאמץ. במצב ספורט הופכת התיבה למהירה יותר כך שהחלפות ההילוכים מתוזמנות היטב בהתאם לנהיגה תובענית.
הבלמים מייצרים כושר בלימה טוב, ולמרות משקל של 1,430 ק"ג מרגיש יונדאי קונה קליל. הבלימה הרגנרטיבית מעודנת ונטולת טלטולים המוכרים לנו מהיברידיות אחרות, והיא אף טוענת את הסוללה הצנועה בזריזות יחסית. די לה בירידה של כמה קילומטרים כדי לטעון את הסוללה כמעט במלואה.
יונדאי קונה הייבריד
בכביש מפותל רוכן יונדאי קונה על צידו עם זווית גלגול משמעותית. ההיגוי קליל מעט אך מדויק ומתקשר, ואחיזת הכביש טובה בזכות צמיגי מישלין במידות 16R 205/60. יונדאי קונה ההיברידי משדר כי אינו מתאים לנהיגה תובענית ואגרסיבית ומרגיש בבית בנהיגה רגועה.
ליונדאי קונה הייבריד מרווח גחון של 17 ס"מ והנעה קדמית בלבד המקנים לו יכולת שטח מוגבלת. המרכב גבוה דיו כדי לאפשר יכולות סבירות של מעבר שבילים ומכשולים שהיו מגרדים את גחונה של משפחתית ממוצעת. בשטח קשה ובנסיעה איטית מתגלה מהלך מתלה נוקשה המטלטל את הרכב בחוסר נוחות.
צריכת דלק
לצריכת הדלק משקל רב בפוטנציאל ההצלחה של יונדאי קונה הייבריד למול המתחרות, והוא השיג תוצאות טובות בהחלט. במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק ממוצעת של 21.3 ק"מ לליטר. נסיעה בינעירונית תובענית יותר הורידה את הממוצע ל- 18 ק"מ לליטר מחמיאים ביחס לסגנון הנהיגה. הנתון המרשים הגיע דווקא בזחילה בפקקי הבוקר של איילון, שם עושה הקונה שימוש מושכל בסוללה הצנועה ובמנוע הבנזין. נראה שעם קצת מאמץ ניתן להגיע לצריכה ממוצעת של 25 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 38 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר היא 2 מתוך 15.
יונדאי קונה הייבריד
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי יונדאי נחשבת טובה מאוד בארץ ובעולם. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2019 דורגה יונדאי במקום החמישי מתוך 28 יצרנים עם עליה של חמש מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה יונדאי במקום התשיעי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום השלישי מתוך 23 יצרנים בגרמניה.
יונדאי קונה הייבריד משווק בישראל עם אחריות ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. המערכת ההיברידית זוכה לאחריות מורחבת של 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מכלמוביל היבואנית.
יונדאי קונה הייבריד
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 4,800 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.
בטיחות
במבחני הריסוק האירופאיים של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, גרף יונדאי קונה ציון בטיחות מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 87% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% בסעיף מערכות הבטיחות.
מפרט הבטיחות בגרסת פרימיום הנבחנת כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת עירנות נהג, איתות בבלימת חירום, עיגוני איזופיקס, וחיישני חגורות בכל המושבים. גרסת הפרסטיג' מוסיפה למפרט הבטיחות מערכת התרעה על רכב בשטח מת והתרעה על רכב חוצה מאחור.
יונדאי קונה הייבריד
מערכות הבטיחות האקטיביות פועלות בצורה סבירה. התערבות המערכת לשמירה על נתיב הנסיעה נעשית בעדינות יחסית וניתן לנטרל את התרעת הסטייה מהנתיב אם כי צפצוף המערכת אינו מטריד. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה עומדת על 6 (מתוך 8) בגרסת פרימיום ו- 7 בגרסת פרסטיג'.
תמורה למחיר
יונדאי קונה הייבריד פרימיום נמכר במחיר 139,900 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', תמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, מצלמה אחורית, בקרת שיוט, הגה בחיפוי עור, מראות צד חשמליות עם אפשרות קיפול ופנסי איתות, וחיישן אורות.
גרסת הפרסטיג' עולה 142,900 ₪ וכוללת בנוסף מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, תאורה אחורית מסוג LED, וחיישני חניה אחוריים מקוריים.
יונדאי קונה הייבריד מציע עיצוב חיצוני ייחודי, מפרט בטיחות טוב ויחידת הנעה חסכונית מאד. למרות שמדובר ברכב רועש בשימוש אגרסיבי, הוא מציע נוחות סבירה בשימוש יומיומי רגוע והוא בהחלט יכול להתאים למשפחה צעירה המחפשת רכב אופנתי, חסכוני, וידידותי לסביבה.
| יונדאי קונה הייבריד פרימיום אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | הייבריד בנזין 1,580 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 141/5,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 27/1,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,165 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,800 מ"מ |
| גובה כללי | 1,550 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,600 מ"מ |
| מיכל דלק | 38 ליטרים |
| נפח תא מטען |
1,143/361 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,430 ק"ג |
| מהירות מרבית | 160 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.3 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 25.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 21.3 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2016) |
| רמת אבזור בטיחותי |
6 (מתוך 8) |
| מחיר |
139,900 ₪ |

תפריט נגישות








קונה חשמלית
היבואן לא אישר את הגעתה של קונה חשמלית אך אולי תגיע אחרי הרבעון השני של 2021 יחד עם הקונה המחודש.
מתלבט מול"נירו"
מתי מגיעה הקונה החשמלית 64KW/H לישראל ?
מתי מגיעה הקונה החשמלית 64KW/H לישראל ?