מאז תחילת השנה נמסרו בישראל 210,086 מכוניות חדשות, ירידה של 15.4% ביחס לשנת 2019
על פי דוח של איגוד יבואני הרכב, בחודש נובמבר 2020 נמסרו בישראל 15,000 מכוניות חדשות, ירידה של 7.8% ביחס לנובמבר אשתקד. בסך הכל מתחילת השנה נמסרו בישראל 210,086 מכוניות חדשות, ירידה מצטברת של 15.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בהתחשב בתקופה הנוכחית רצופת הסגרים, והעתיד הכלכלי שאינו ברור, מציג שוק הרכב הישראלי חוסן המוסבר על ידי תחבורה ציבורית לא מספקת, ובטחון שמעניק רכב פרטי.
יונדאי סונטה הייבריד
בראש טבלת המסירות ניצבת יונדאי עם 33,278 מסירות וירידה של 16.4% ביחס לאשתקד. במקום השני טויוטה עם 27,891 מסירות וירידה של 20.0% ביחס לאשתקד (ללא נתוני יבואנים מקבילים). במקום השלישי קיה עם 25,065 מסירות וירידה של 19.9% ביחס לאשתקד. במקום הרביעי סקודה עם 17,855 מסירות ועליה קלה של 0.5% ביחס לאשתקד. את החמישייה הראשונה סוגרת מיצובישי עם 12,800 מסירות וירידה של 9.9% ביחס לאשתקד.
במקום השישי סיאט שהתחזקה השנה באופן משמעותי עם 10,201 מסירות ועליה נאה של 13.8% ביחס לאשתקד. במקום השביעי מאזדה עם 9,353 מסירות וירידה של 12.3% ביחס לאשתקד. במקום השמיני סוזוקי עם 8,523 וירידה משמעותית של 29.4% ביחס לאשתקד. במקום התשיעי ניסאן עם 7,154 מסירות וירידה תלולה של 33.7% ביחס לאשתקד. את העשירייה הראשונה סוגרת רנו עם 7,015 מסירות וירידה של 18.1% ביחס לאשתקד.
בהמשך הטבלה ניתן למצוא את שברולט במקום ה- 11 עם 6,490 מסירות ועליה של 6.2% ביחס לאשתקד. פולקסווגן במקום ה- 14 מציגה התאוששות עם 4,384 מסירות ועליה של 7.9% ביחס לאשתקד. MG ראויה לציון במקום ה- 23 עם 1,371 מסירות ועליה של 29.2% בזכות MG ZS EV החשמלי. הונדה לעומת זאת מתרסקת למקום ה- 18 עם 2,480 מסירות בלבד וירידה של 51.2% ביחס לאשתקד. דאצ'יה במקום ה- 20 עם 1,929 מסירות וירידה של 36.3% ביחס לאשתקד. פיאט שנותרה עם היצע דגמים מצומצם ומיושן צונחת למקום ה- 28 עם 816 מסירות וירידה של 42.4% ביחס לאשתקד.
מרצדס GLA
שוק רכבי הפרימיום מציג מגמה מעורבת. אאודי מובילה עם 3,174 מסירות וירידה של 16.6% ביחס לאשתקד, כמעט מקבילה לירידה הכללית בשוק. מרצדס שניה עם 2,930 מסירות וירידה קלה של 4.9% ביחס לאשתקד. ב.מ.וו לעומתן עם 2,039 מסירות מציגה ירידה משמעותית של 26.6% ביחס לאשתקד. וולוו עם 1,681 מסירות וירידה של 1.5% ביחס לאשתקד. לקסוס סוגרת את החמישייה הראשונה של מותגי הפרימיום עם 1,416 מסירות וירידה של 9% ביחס לאשתקד.
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | פנאי שטח | מסחרי | טנדר | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 26,820 | 6,288 | 170 | 33,278 | 16.4%- | |
| 2 | טויוטה | 16,853 | 9,840 | 116 | 1,082 | 27,891 | 20.4%- |
| 3 | קיה | 8,766 | 15,927 | 323 | 49 | 25,065 | 19.9%- |
| 4 | סקודה | 7,683 | 10,172 | 17,855 | 0.5% | ||
| 5 | מיצובישי | 3,068 | 9,002 | 730 | 12,800 | 9.9%- | |
| 6 | סיאט | 4,351 | 5,850 | 10,201 | 13.8% | ||
| 7 | מאזדה | 4,100 | 5,253 | 9,353 | 12.3%- | ||
| 8 | סוזוקי | 5,969 | 2,554 | 8,523 | 29.4%- | ||
| 9 | ניסאן | 1,875 | 5,266 | 13 | 7,154 | 33.7%- | |
| 10 | רנו | 5,590 | 443 | 982 | 7,015 | 18.1%- | |
| 11 | שברולט | 4,453 | 1,942 | 95 | 6,490 | 6.2% | |
| 12 | סיטרואן | 892 | 1,224 | 3,681 | 5,797 | 13.6%- | |
| 13 | פיג'ו | 936 | 4,438 | 266 | 5,640 | 16.5%- | |
| 14 | פולקסווגן | 1,557 | 1,390 | 1,331 | 106 | 4,384 | 7.9% |
| 15 | סובארו | 144 | 3,499 | 3,643 | 14.2%- | ||
| 16 | אאודי | 1,520 | 1,654 | 3,174 | 16.6%- | ||
| 17 | מרצדס | 1,839 | 614 | 477 | 2,930 | 4.9%- | |
| 18 | הונדה | 1,406 | 1,074 | 2,480 | 51.2%- | ||
| 19 | ב.מ.וו | 1,022 | 1,017 | 2,039 | 26.6%- | ||
| 20 | דאצ'יה | 1,094 | 620 | 215 | 1,929 | 36.3%- | |
| 21 | וולוו | 511 | 1,170 | 1,681 | 1.5%- | ||
| 22 | לקסוס | 828 | 588 | 1,416 | 9.0%- | ||
| 23 | MG | 1,371 | 1,371 | 29.2% | |||
| 24 | ג'יפ | 1,290 | 1,290 | 0.9%- | |||
| 25 | פורד | 462 | 381 | 285 | 1,128 | 6.8% | |
| 26 | אופל | 353 | 633 | 126 | 1,112 | 2.8%- | |
| 27 | איסוזו | 875 | 875 | 41.5%- | |||
| 28 | פיאט | 185 | 631 | 816 | 42.4%- | ||
| 29 | לנד רובר | 473 | 473 | 4.6% | |||
| 30 | קאדילק | 2 | 442 | 444 | 4.8% | ||
| 31 | מיני | 393 | 1 | 394 | 24.8%- | ||
| 32 | אלפא רומיאו | 123 | 159 | 282 | 29.8% | ||
| 33 | אינפיניטי | 8 | 165 | 173 | 16.8% | ||
| 34 | יגואר | 13 | 155 | 168 | 46.0% | ||
| 35 | סאנגיונג | 6 | 145 | 1 | 152 | 35.3%- | |
| 36 | פורשה | 95 | 53 | 148 | 8.8% | ||
| 37 | GAC | 143 | 143 | ||||
| 38 | DS | 126 | 126 | 12.5%- | |||
| 39 | קרייזלר | 116 | 116 | 58.9% | |||
| 40 | סייק | 33 | 33 | 8.3%- | |||
| 41 | אבארט | 30 | 30 | 42.8% | |||
| 42 | מזראטי | 7 | 20 | 27 | 30.7%- | ||
| 43 | בנטלי | 11 | 7 | 18 | 21.7%- | ||
| 44 | מאן | 6 | 3 | 9 | |||
| 45 | פרארי | 6 | 6 | 25.0%- | |||
| 46 | איווקו | 5 | 5 | 61.5%- | |||
| 47 | DFSK | 5 | 5 | 73.6%- | |||
| 48 | אסטון מרטין | 3 | 3 | 57.1%- | |||
| 49 | ג'נסיס | 1 | 1 | ||||
| סה"כ | 102,974 | 95,390 | 8,871 | 2,851 | 210,086 | 15.4%- |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.