ב.מ.וו חושפת רכב פנאי חדש בעיצוב מקורי ומודרני עם מנוע חשמלי בהספק 500 כ"ס וטווח נסיעה של 600 ק"מ
כשנתיים לאחר חשיפת דגם הקונספט ב.מ.וו Vision iNEXT, חושפת היצרנית את גרסת טרום הייצור לדגם החדש שיושק באופן רשמי לקראת סוף השנה הבאה. ב.מ.וו נכנסת באיחור מסוים לפלח רכבי הפנאי החשמליים, שכן המתחרים מבית אאודי ומרצדס כבר משווקים דגמים ייעודיים המוצעים עם יחידות הנעה חשמליות. עם זאת נראה כי ב.מ.וו הלכה רחוק יותר עם שפת עיצוב ייחודית לדגם החדש והוא יהווה סנונית ראשונה לקו העיצובי והטכנולוגי שיובילו דגמי ב.מ.וו העתידיים.
ב.מ.וו iX
עיצוב הוא עניין של טעם ולכן ניתן להגדיר את הדגם החדש לכל הפחות כמקורי. למרות השימוש באלמנטים מינימליסטיים מדובר בעיצוב יוצא דופן. החזית מתהדרת בגריל הכליות החדש ועתיר המימדים שנמתח עד לקצהו התחתון של הפגוש כפי שנחשף לאחרונה בב.מ.וו סדרה 4 החדשה. משום שיחידת ההנעה החשמלית כמעט לא זקוקה לקירור באמצעות אוויר, השבכה למעשה אטומה ומאחוריה מותקן מערך מצלמות, חיישנים ורדאר המשמש את מערכות הנהיגה האוטונומיות. פנסי החזית מלוכסנים ומכסה המנוע מפוסל. ללקוח לא תהיה אפשרות לפתוח את מכסה המנוע אלא למוסך בלבד, מילוי נוזל השמשות מתבצע באמצעות פתח מתחת לסמל ב.מ.וו.
הפרופיל חושף עיצוב נקי עם קו מותניים מפוסל ומעוגל, בתי גלגלים בולטים, וידיות לפתיחת הדלתות הנשלפות באופן חשמלי. בכדי להדגיש את אלמנט רכב הפנאי מחופים ספי המרכב בעיטורים מושחרים. החישוקים בקוטר 20 עד 22 אינץ' חושפים עיצוב מורכב בצביעה דו גונית. הזנב מינימליסטי אף הוא עם פנסים דקיקים, ועיצוב הפגוש מסתיר את תאורת הערפל ומחזירי האור המוטמעים בו. חבילת עיצוב ספורטיבית מוותרת על העיטורים הכחולים לטובת עיטורים בגוון שחור מבריק ומתהדרת בפגושים אגרסיביים. המידות החיצוניות דומות לאלו של ב.מ.וו X5. אורך בסיס הגלגלים הוא כשלושה מטרים.
ב.מ.וו iX
תא הנוסעים עוצב בגישה של מרחב מחיה נייד בכדי שהנוסעים יחושו בנוח, ומציג אף הוא עיצוב מקורי ומינימליסטי. האלמנטים הבולטים הם גלגל הגה בעיצוב חדש עם שני חישורים, ומסך מרכזי צף, רחב וקעור בגודל 14.9 אינץ' המחובר אל לוח המחוונים הדיגיטלי. חומרי הדיפון הייחודיים מחפים את הדשבורד וגם את הדלתות, והריפודים מציגים סכימת תפירה דו גונית ייחודית. תחושת המרווח מקבלת חיזוק מרצפה אחורית שטוחה לחלוטין והמושב האחורי מותאם להסעת 3 נוסעים. הרמקולים של מערכת השמע מוטמעים בעיצוב וכמעט נעלמים מהעין. ב.מ.וו תציע לראשונה רמקולים המוטמעים במושבים הקדמיים, קרוב למשענת הראש. מערכת בקרת האקלים מכילה מערכת סינון בטכנולוגיית מיקרו סיבים לטובת טיהור אוויר יעיל, ומונעת חדירה של חלקיקים אלרגניים.
ב.מ.וו iX
בעת פיתוח הדגם שמה ב.מ.וו דגש על נושא הקיימות מתוך שאיפה למזער למינימום את הפגיעה בסביבה גם בתהליך ייצור הרכב. על כן, הסוללות החדשות שפיתחה החברה מיוצרות באמצעות שימוש במשאבים מתחדשים המאפשרים קצב מחזור גבוה, ללא שימוש במשאבי טבע נדירים ויקרים. טרם נחשפו פרטים מלאים אודות יחידת ההנעה אך היא תציע הספק מרבי של יותר מ- 500 כ"ס ותספק תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך פחות מ- 5.0 שניות.
נתון צריכת החשמל נמוך במיוחד, פחות מ- 100 קוט"ש לכל 100 ק"מ על פי תקן WLTP, ויאפשר טווח נסיעה של למעלה מ- 600 ק"מ בין טעינות. טכנולוגיית טעינה מהירה עם תמיכה בקצב הטענה של עד 200 קוט"ש תאפשר לטעון את הסוללה מ- 10% עד ל- 80% תוך פחות מ- 40 דקות. טעינה מהירה לתוספת טווח של כ- 120 ק"מ תארך כעשר דקות. טעינה מעמדה ביתית בהספק 11 קוט"ש תטען את הסוללה במלואה תוך 11 שעות.
ב.מ.וו iX
העיצוב והתכנון נעשו תוך שמירה על רמה גבוה של אווירודינמיות על מנת לשמור על רמת יעילות אנרגטית גבוהה, ומקדם הגרר עומד על 0.25 Cd בלבד. שימוש בחלקי מרכב עשויים סיבי פחמן מסייע להפחית את המשקל לטובת יעילות אנרגטית.
ב.מ.וו iX מצויד במחשוב עם חומרה המאפשרת עיבוד נתונים בנפח של פי 20 מהמקובל כיום. הקישוריות העדכנית ברכב מותאמת לטכנולוגיית 5G והוא יצויד במערכות נהיגה וחניה אוטונומיות מתקדמות.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.