אאודי e-tron GT מציגה מרכב קופה 4 דלתות בעיצוב מרהיב ויחידות הנעה חשמליות בהספקים של עד 646 כ"ס
לאחר שלל טיזרים נחשפה אאודי e-tron GT החשמלית בתצורת מרכב קופה ארבע דלתות, בדומה לפורשה טייקן עימה היא חולקת יחידות הנעה וסוללות, וגם את פלטפורמת ה- PPE של קונצרן פולקסווגן.
אאודי e-tron GT
העיצוב החיצוני אגרסיבי וספורטיבי, ומיישם את ההשראה אליה נחשפנו ברכב הקונספט אשר רימז על בואה. מעבר לנראות ולנוכחות, מתהדר העיצוב גם במקדם גרר נמוך של 0.24cd. הנוכחות העצומה מתקבלת הין היתר הודות לאורך של 4,990 מ"מ, רוחב של 1,960 מ"מ, גובה של 1,410 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,890 מ"מ. גם תא הנוסעים לא ישאיר אף צופה אדיש וניחן באלמנטים משושים וקווי עיצוב חדים כמיטב מסורת דגמי אאודי האחרונים. לוח המחוונים דיגיטלי ומסך המולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' ממוקם מעל הדשבורד. פתחי המיזוג המרכזיים נמוכים באופן תמוהה וממוקמים אף מתחת לפקדי מערכת בקרת האקלים. הרוכשים יוכלו לבחור מבין כמה רמות גימור, ביניהן אפשרות למושבים המרופדים בחומרים ממוחזרים, וכן רמת RS הכוללת מושבי ספורט עם כיוונון חשמלי ל- 18 מצבים, דיפוני אלקנטרה, וגלגל הגה ספורטיבי.
אאודי e-tron GT
יחידות ההנעה בגרסת RS כוללת סוללת ליתיום בקיבולת 85 קוט"ש המספקת כוח לשני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, היוצרים מערכת הנעה כפולה. המנוע האחורי בהספק 456 כ"ס והמנוע הקדמי בהספק 238 כ"ס. ההספק המרבי המשולב עומד על 598 כ"ס (646 כ"ס במצב בוסט למשך 2.5 שניות) והמומנט המרבי המשולב עומד על 84.6 קג"מ. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 3.3 שניות בעזרת מערכת בקרת שיגור, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש.
לאאודי e-tron GT סוללה חשמלית במתח 800V, כפול מהמקובל במרבית הרכבים החשמליים, המאפשרת ביצועים גבוהים וטעינה מהירה במיוחד, לצד התחממות פחותה בשימוש ובהטענה. טעינה מהירה בזרם ישיר למשך חמש דקות תוסיף טווח של 100 ק"מ, ו- 20 דקות יניבו טעינה של 80% לקיבולת הסוללה. טווח הנסיעה החשמלית עומד על 472 ק"מ לפי נתוני היצרן.
יחידות ההנעה כוללות תיבה בעלת שני הילוכים בדומה לפורשה טייקן, כך שההילוך השני מאפשרת שיוט חסכוני יותר בחשמל. בין השורות רומזת אאודי כי במצבי בוסט ניתן לסחוט הספקים וביצועים טובים אף יותר מאלו המוצהרים לפרק זמן קצוב לצרכי עקיפה או האצה.
אאודי e-tron GT
גרסת קוואטרו כוללת מנוע אחורי חלש במעט בהספק 435 כ"ס, הספק מרבי משולב של 476 כ"ס (530 כ"ס במצב בוסט למשך 2.5 שניות), ומומנט מרבי משולב של 64.2 קג"מ. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 4.1 שניות בגרסה זו בעזרת מערכת בקרת שיגור, והמהירות המרבית עומדת על 245 קמ"ש. אותה הסוללה מספקת בגרסת קוואטרו טווח נסיעה של 487 ק"מ.
בכדי לעמוד בעוצמה ובמשקל הכבד, ציידה אאודי את הדגם בבולמים אדפטיביים, עם מתלים בתצורת עצמות עמה כפולות. גרסת RS מצוידת בנעילת דיפרנציאל אחורי אלקטרונית ובמתלי אוויר המאפשרים הגבהה של עד 44 מ"מ והנמכה של עד 22 מ"מ. בגרסת קוואטרו ניתן להוסיף את נעילת הדיפרנציאל ו\או את מתלי האוויר. כאופציה בשתי הגרסאות ניתן להוסיף גם היגוי אחורי, בלמים קרמיים, וצלחות בילום בקוטר 420 מ"מ מלפנים. קוטר חישוקי הגלגלים נע בין 19 ל- 21 אינץ'.
אבזור הנוחות עשיר וכולל תאורת LED דינמית, ואופציה לשדרוג ל- LED מטריקס או לייזר. כאופציה מוצעת מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 16 רמקולים המאפשרת ניגון צליל מנוע בנזין התואם את עצימות פעולת המנוע החשמלי. אבזור הבטיחות מקיף וכולל את כל המערכות המוכרות מדגמי הסלון והפאר של היצרנית.
מחירה של אאודי e-tron GT באירופה יחל ב- 99,800 יורו לדגם הקוואטרו, ו- 138,200 יורו לדגם ה- RS. בהמשך אנו צופים לראותה גם בישראל.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.