ב.מ.וו 420i קופה 2021 במבחן דרכים

ב.מ.וו סדרה 4 קופה החדשה לובשת עיצוב אתלטי וחזית בולטת עם טאץ' נוסטלגי. יצאנו לבחון את הספורטאית האלגנטית בגרסת הכניסה 420i

תגיות: , , , ,

ב.מ.וו סדרה 4 קופה מבוססת על ב.מ.וו סדרה 3 אשר נחשבת במשך דורות לקובעת הרף בסגמנט רכבי המנהלים. סדרה 4 קופה החדשה מתחרה בגרסאות הקופה של מרצדס C קלאס ואאודי A5 הוותיקות, ומביאה לסגמנט עיצוב חדשני ותא נוסעים מתקדם עם DNA בווארי. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הכניסה ב.מ.וו 420i ברמת אבזור M-Sport שעלותה 425,000 ₪, הכוללת אלמנטים עיצוביים ספורטיביים ומנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים ובהספק 184 כ"ס.

ב.מ.וו 420i
יתרונות עיצוב, איכות נסיעה, יכולת דינמית
חסרונות שימושיות, מחיר

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

עיצוב ונוחות

האלמנט העיצובי הבולט ביותר בדור החדש הינו גריל הכליות במידות ענק כמחווה לסדרה 4 משנות ה- 70, אשר התאפיינה בגריל כליות אנכי. אמנם הגריל הענק לא התקבל בעין יפה בעת הצגתו, אך לוחית הרישוי הצהובה מרסנת אותו מעט ולאחר שמתרגלים אליו הוא קל יותר לעיכול. מצידי הגריל גופי תאורה מסוג LED בחתימת משושים האופיינית למותג. פרט לחזית הגרוטסקית מציגה ב.מ.וו סדרה 4 עיצוב דינמי עם גג משתפל לאחור, כתפיים רחבות ושריריות, ומכסה מנוע ארוך כיאה למכונית קופה קלאסית. התוצאה הסופית נאה ורכב המבחן הכחול, הניחן במקדם הגעה מרשים, זכה למבטים מכל הסובבים. לסיכום פרק זה ניתן לומר כי סדרה 4 קופה החדשה נראית מכל זווית אתלטית ומוכנה להסתער על הכביש, ממש כמאמר הקלישאה המתארת מכונית אשר נראית בתנועה גם כשהיא בחניה.

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

העיצוב המרהיב מתקבל גם באמצעות פרופורציות נכונות. הדגם החדש צמח בכל המימדים ביחס לדגם הפורש. אורכה של ב.מ.וו סדרה 4 קופה צמח ב- 130 מ"מ לכדי 4,768 מ"מ, רוחבה תפח ב- 27 מ"מ לכדי 1,852 מ"מ, ובסיס הגלגלים צמח ב- 41 מ"מ לכדי 2,851 מ"מ. מקדם הגרר נמוך ועומד על 0.25cd.

תא הנוסעים זהה לב.מ.וו סדרה 3 וכולל צג מרכזי בגודל 10.25 אינץ' עם צימוד אלחוטי ל- Apple Car Play ול- Android Auto (בתדר שטרם אושר לשימוש בישראל), ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' התומך בעברית לראשונה בדגמי המותג.

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

ארכיטקטורת תא הנוסעים קלאסית כמיטב מסורת היצרנית הבווארית, עם הנדסת אנוש מופתית ואיכויות חומרים והרכבה ברמה הגבוהה ביותר. כל המתגים איכותיים וממוקמים כיאות, והפידבק בלחיצה עליהם עוזר בתפעולם. סביבת הנהג משדרת יוקרה מהסוג המופנם, בעזרת איכות חומרים גבוהה. המנופים שמאחורי גלגל ההגה בשרניים ומקנים תחושת מוצקות, חומרי הדיפון רכים ונעימים, והמראה הכללי מודרני ביחס לשתי המתחרות הישירות.

מסך איכותי בגודל 10.25 אינץ' מציג את מערכת ה- iDrive בגרסתה האחרונה שהפכה אינטואיטיבית ובשלה הרבה יותר. המערכת נשלטת באמצעות חוגה הממוקמת מאחורי בורר ההילוכים. המעבר בין התפריטים נעשה ע"י סיבוב החוגה, ולחיצה עליה מובילה לתפריט הנבחר. בניגוד לדור הקודם, כעת קיימת אפשרות לתפעול המסך גם באמצעות מגע. הגרפיקה חדישה והממשק נוח לתפעול. ניתן ליצור קיצורי דרך לתפריטים מועדפים באמצעות מתגי המספר הקלאסיים ששימשו בעבר לשמירת תחנות רדיו. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מציג במרכזו את הרכב ביחס לנתיב הנסיעה ולאלמנטים נוספים בדרך כגון מכוניות ורכב דו גלגלי. תאורת האווירה נעימה בחושך אך אינה נראית באור יום.

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים אינה נוחה עקב קו גג נמוך, ופתיחת הדלתות הארוכות בעת חניה במקביל לרכב מוגבלת למפתח צר. מושבי הספורט בגרסה זו מרופדים בעור ומספקים תמיכה צידית טובה מאוד הניתנת לכיוונון חשמלי, אך הם נוקשים מעט בבסיסם. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית בטווח רחב מאוד ולמושב הנהג שני זיכרונות. ההגה העבה מבית חטיבת M עוטה עור רך במרקם מחוספס ומתכוונן ידנית לגובה ולמרחק. קל למצוא תנוחת נהיגה תומכת ונוחה, ושדה הראיה מוצלח לכל הכיוונים בזכות קו חלונות לא גבוה וקורות A שאינן עבות באופן חריג. מצלמת רוורס וחיישנים מקלים על התמרון בחניה ובמקומות צפופים. פיצ'ר מעניין וייחודי לב.מ.וו הינה מערכת המשחזרת את 50 המטרים האחרונים של מסלול הנסיעה בכיוון ההפוך, ובכך מקלה רבות על יציאה מחניון צפוף למשל. שינוי בתנאי הדרך יובא בחשבון בהפעלת המערכת.

נוסעי המושב האחורי יזכו למושב תומך ונוח אך יאלצו לשלם את המחיר העיקרי עבור תצורת הקופה (פרט למחיר הרכישה היקר). הכניסה לאחור דורשת השתחלות, ומרווחי ברכיים וראש מצומצמים יתאימו לצמד נוסעים בגובה של עד 1.65 מטרים. הנוסעים מאחור יוכלו ליהנות מפתחי מיזוג ואזור בקרת אקלים ייעודי.

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

בתא הנוסעים תאי אחסון רבים, ביניהם תא כפפות גדול ומואר, תא נוסף עם שקעי USB מתחת למשענת היד שבין המושבים, משטח טעינה אלחוטי בתחתית הקונסולה המרכזית, מחזיקי כוסות עם כיסוי נסתר, ותאי אחסון עמוקים בדלתות. משענת היד המתקפלת במושב האחורי מכילה גם היא שני מחזיקי כוסות לטובת הנוסעים. תא המטען בנפח 440 ליטרים עם סף הטענה נמוך ומפתח רחב.

ב.מ.וו 420i קופה משווקת רק ברמת אבזור M-Sport המונמכת ב- 10 מ"מ ביחס לגרסה הרגילה שאינה מוצעת בישראל. למרות קשיחות המתלים הנובעת מההנמכה וצמיגים בחתך 45 נמוך, נוחות הנסיעה העירונית מפתיעה לטובה בזכות כושר ריסון מצטיין. על כבישים מרוסקים בסביבת הרכבת הקלה, הקשיחות משלמת דיבידנדים בריסון מאוד יעיל המונע את טלטולי המרכב השכיחים ברכבים בעלי כיול רך. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה גבוהה מאוד, אליה מתלוות יציבות כיוונית נדירה כך שהתחושה היא שהמרכב נטוע בכביש. גם אספלט גלי מרוסן בעבודת מתלים איכותית ושברים רוחביים לא מצליחים לזעזע את יציבות הרכב. יחד עם בידוד רעשים יעיל, איכות הנסיעה גבוהה מאוד על אספלט סלול היטב.

ביצועים

ב.מ.וו 420i קופה מצוידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 184 כ"ס ב- 5,000-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ ב- 1,350-4,000 סל"ד. למרות הספק צנום ביחס למנוע 2.0 ליטרים מוגדש טורבו, רצועת הכוח רחבה במיוחד ומבטיחה גמישות וכוח זמין בכל עת. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים פלנטרית המוכרת לטובה משאר דגמי המותג, והתאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות.

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

על הכביש התוצאה משכנעת בהחלט עם תגובות החלטיות בכל מהירות והיענות זריזה של התיבה להורדת הילוכים בעת רמיסת הדוושה. לאור תג המחיר הגבוה והמראה הקרבי, כדאי לבחור במנוע חזק יותר שיממש את הפוטנציאל הגלום בשלדה המחוננת הזו.

ב.מ.וו סדרה 4 מבוססת על פלטפורמת CLAR של היצרנית, המשלבת קשיחות גבוהה לפיתול לצד משקל קל באמצעות שימוש בתרכובות פלדה, אלומיניום וסיבי קרבון. למרות הגידול במידות, השילה ב.מ.וו סדרה 4 החדשה 55 ק"ג מהמשקל הכולל ביחס לקודמתה, ומשקלה כעת עומד על 1,653 ק"ג בחלוקת משקל אידיאלית של 50:50 בין הסרנים - נתון המאפיין את מרבית דגמי היצרנית ומאפשר התנהגות כביש מאוזנת ביותר עם יכולת "להתכווץ" סביב הנהג ולתקשר עימו. עם הנעה אחורית ושלדה מאוזנת יפיק הנהג המיומן שפע של הנאה מנהיגה על אף הספקו המוגבל של המנוע.

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

גלגל ההגה העבה מזמין לנהיגה ספורטיבית ומציע משקל טוב לצד תקשורת מלאכותית, אך בעידן הגאים חשמליים גם זו מתקבלת בחיבוק. ניתן לנתק חלקית את מערכת בקרת היציבות ולסחוף את זנבה של ב.מ.וו 420i קופה, אך זה יעשה רק תחת פרובוקציה אגרסיבית ומכוונת, ובחסות תנאי אחיזה בינוניים. כל עוד הכביש איכותי ויבש, תציג ב.מ.וו 420i אחיזה פנומנלית כקטר על מסילה. הבלמים מציגים יכולת התואמת את הביצועים והמשקל, תוך ייצור תאוטה מרשימה ועמידות תחת עומס מתמשך.

צריכת דלק

בימי המבחן אשר כללו נהיגה מעורבת עם קטעים דינמיים לצד נסיעה מנהלתית, רשמה ב.מ.וו סדרה 4 צריכת דלק ממוצעת של 10.0 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק טובה באופן יחסי. עם מיכל דלק בנפח 59 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 590 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי ב.מ.וו נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה ב.מ.וו במקום ה- 10 מתוך 28 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה ב.מ.וו במקום ה- 18 מתוך 23 יצרנים, עם 129 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים. ב.מ.וו סדרה 4 משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 12,000 ק"מ. ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון יעלה כ- 22,000 ₪. מחיר ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

בטיחות

ב.מ.וו סדרה 4 קופה טרם נבחנה במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP אך במבחן שנערך בשנת 2019 לב.מ.וו סדרה 3 עלייה היא מבוססת, קבלה האחות בתצורת סדאן ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות, עם ציונים של 97% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 87% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% על מפרט מערכות הבטיחות.

ב.מ.וו 420i קופה ב.מ.וו 420i קופה

אבזור הבטיחות בגרסת הכניסה כולל בין היתר 6 כריות אוויר, פנסי ערפל LED, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למזעור פגיעה בנוסעים בעת תאונות צד, התרעה על עייפות הנהג, התרעה על תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, מערכת חניה אוטומטית, ושחזור נסיעה של 50 המטרים האחרונים בכיוון ההפוך. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 6 מתוך 8.

תמורה למחיר

ב.מ.וו סדרה 4 קופה משווקת בשלוש גרסאות לבחירה. גרסת הכניסה הנבחנת ב.מ.וו 420i משווקת ברמת אבזור M Sport כאמור במחיר 425,000 ₪, וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 10 רמקולים, מושבי עור חשמליים עם זכרונות, גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת תלת אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, תאורת LED מלאה, וחישוקי 18 אינץ'.

גרסת 430i מגיעה ברמת אבזור M-Sport Pro ומחירה 475,000 ₪. גרסה זו כוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 258 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות. רשימת האבזור כוללת בנוסף גם מתלי M אדפטיביים, היגוי M עם יחס משתנה, בלמי M עם קליפרים אדומים, וחישוקי 19 אינץ'. עוד בגרסה זו מצלמות 360 מעלות, מערכת שמע מבית הרמן קרדון עם 16 רמקולים, ומצב ספרינט בתיבת ההילוכים אשר מושך את ההילוכים לטובת ביצועים זריזים יותר.

הגרסת הבכירה לעת עתה עד להצגת ה- M4 מכונה M440i xDrive M-Superior ומחירה 589,000 ₪. גרסה זו מצוידת במערכת הנעה כפולה ובמנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 374 כ"ס. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות בגרסה זו, ולרשימת האבזור מתווספים תאורת LED לייזר מתקדמת, דיפרנציאל אחורי אלקטרוני מוגבל החלקה, קליפרים כחולים, וזרימת אוויר משופרת לצינון המנוע והבלמים הקדמיים.

ב.מ.וו 420i קופה דורשת פרמיה של כ- 30% נוספים ביחס לב.מ.וו סדרה 3 מקבילה, אך רכישת מכונית קופה מעולם לא נבעה משיקולים כלכליים. בסגמנט בו הרוכשים בוחרים את רכבם לפי נטיית הלב, לסדרה 4 החדשה יש שלל אסים טכנולוגיים אל מול מתחרותיה הוותיקות. ב.מ.וו 420i קופה ניחנת במראה סופר מושך, תא נוסעים איכותי וטכנולוגי, ואיכות נסיעה גבוהה. פרט למגבלות הטבעיות של מכוניות קופה הפוגעות בתנאי המחיה במושב האחורי, מדובר במכונית נחשקת ואיכותית, מהטובות בקטגוריה.

 ב.מ.וו420i  sDriveאוטומט 
מנוע טורבו בנזין 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 184/5,000-6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 30.6/1,350-4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,768 מ"מ
רוחב כללי 1,852 מ"מ
גובה כללי 1,383 מ"מ
בסיס גלגלים 2,851 מ"מ
מיכל דלק 59 ליטרים
נפח תא מטען 1,400 ליטרים
משקל עצמי 1,653 ק"ג
מהירות מרבית 240 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.5 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 425,000 ₪

ב.מ.וו סדרה 4 קופה 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    מאזדה 6 מאחור העתק בדיחה ממש לשלם כמעט חצי מיליון על ?

    • גיל29/03/21

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu