גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציגה עיצוב ואבזור משופרים. יצאנו לבחון את רכב ה- PHEV הזול בישראל
קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית, הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר מוגדלת הניתנת לטעינה בעמדת טעינה ציבורית וביתית. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית החשמל בלבד עד למהירות 110 קמ"ש לטווח של 50 ק"מ לערך. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו הקנתה לו מראה רענן ודינמי יותר, תא נוסעים עדיף, ואבזור נוחות חשוב, המתווספים ליתרונות המוכרים של הדגם, ביניהם יחידת הנעה היברידית חסכונית ותא נוסעים פרקטי. עם זאת ויתר היבואן על אבזור מותרות כגון חלון גג ומטען אלחוטי לסלולר שהיו בדגם הפורש לטובת הוזלה משמעותית במחירו. למבחן שלנו התייצב קיה נירו בגרסת EX הבכירה שמחירה 152,900 ₪.
| קיה נירו PHEV | |
|---|---|
| יתרונות | מחיר, צריכת דלק, שימושיות |
| חסרונות | עיצוב פושר, נפח תא מטען, העדר שליטה בוויסות הבלימה הרגנרטיבית |
קיה נירו PHEV
עיצוב ונוחות
קיה נירו המעודכן מציג חזית דינמית מבעבר עם גופי תאורה מחודדים יותר, פגוש קדמי חדש הכולל תאורת יום מסוג LED בחתימה יפה בצורת חץ כפול, גופי תאורה אחוריים מעודכנים מסוג LED, ובגרסת EX חישוקי 17 אינץ' בעיצוב אוירודינמי האופייני לרכב היברידי. גרסת ה- PHEV נבדלת בסמלי שקע חשמלי ופתח טעינה קדמי. פרט לאלו, מדובר באותו עיצוב מוכר ושכיח בנוף המקומי, המשלב מוטיבים מעולם הקרוסאוברים במרכב הדומה למשפחתית סטיישן, ומבלבל באשר לקטגוריה המדויקת אליה משויך הרכב. ניתן להגדיר את קיה נירו כרכב משפחתי גבוה או לחלופין כקרוסאובר נמוך. העיצוב החיצוני מעט פושר, וצבעו האפור של רכב המבחן אינו מחמיא לו. צבע טורקיז (כחול גרעיני עמוק בקטלוג היצרן) יכול להפיח מעט חיים בקיה נירו הפופולרי.
קיה נירו PHEV
בתא הנוסעים נרשמים שינויים מהותיים יותר ביחס לדגם היוצא, ביניהם מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' וצימוד לסמארטפון, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' (ברמת אבזור EX), דשבורד בעיצוב מעודכן, ובלם חניה חשמלי עם פונקציית HOLD. המושבים משלבים ריפוד עור ובד, אך פרט לאלו עיצוב הפנים שבלוני וסטנדרטי. איכות החומרים טובה בחלקו העליון של הדשבורד אך מקו פתחי המיזוג ומטה מצאנו חומרי דיפון זולים יותר. איכות ההרכבה טובה. במהלך נסיעת המבחן לא נרשמו קרקושים או חריקות מדיפון הפנים וגם המרווחים בין חלקי הפלסטיק צרים והדוקים.
קיה נירו PHEV
הודות לסידור קלאסי ועיצוב שמרני, הנדסת האנוש טובה ותפעול הפקדים אינטואיטיבי. במרכז הקונסולה מסך מגע בגודל 8 אינץ' המציג את ממשק מערכת המולטימדיה בצורה ברורה, מהירה וקלה לתפעול. תחתיו פתחי המיזוג המרכזיים שצנחו מעט במסגרת מתיחת הפנים, ותחתם פקדי מערכת בקרת האקלים הכוללת פקד "נהג בלבד" המכבה את פעולת המיזוג לשאר יושבי הרכב לטובת חסכון באנרגיה. בתחתית הקונסולה משטח אחסון לסלולר אשר ויתר על אופציית טעינה אלחוטית שהייתה בגרסה הקודמת. סוככי השמש כוללים מראה ותאורה לנהג ולנסוע. מצלמת הרוורס מציגה איכות תמונה ירודה ביותר, ומערכת השמע מאכזבת עם סאונד בינוני וחלול.
בסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ וגובה של 1,545 מ"מ, מסדרים חלל פנים פרקטי לנוסעים אשר נהנים ממרווח ראש נדיב ומרווח ברכיים טוב. גם גבהי קומה ירגישו בנוח במושב האחורי, אך נוסע במושב האמצעי יחוש צפיפות מסוימת בדומה לדגמים אחרים בסגמנט. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מפתחי מיזוג וחלונות כהים.
קיה נירו PHEV
תנוחת הנהיגה מוגבהת במעט, אך אינה גבוהה ושולטת כמו בקרוסאובר מן השורה ודומה יותר לזו המוצעת ברכב משפחתי ממוצע. המושבים רחבים, נוחים בהחלט, ואינם מעייפים גם בנסיעה ארוכה. המושבים הקדמיים אמנם חסרי תמיכה צידית וכיוון קשיחות לגב התחתון, אך כפי שנגלה בהמשך, נהיגה ספורטיבית אינה כוס התה של קיה נירו. הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות בזכות קו גג גבוה. כאן העיצוב הרבוע ונטול הזוויות מחזיר דיבידנדים ומקנה פשטות ונוחות. סף החלונות הנמוך תורם לשדה ראייה רחב המסייע בתמרוני חניה ובמעברים צרים.
פתרונות האחסון כוללים בין היתר תא גדול מתחת למשענת היד, מדף בחלקה התחתון של הקונסולה, תא כפפות גדול, ותאים בדלתות הרכב. נפח תא המטען קטן ב- 70 ליטרים ביחס לגרסה ההיברידית עקב סוללה גדולה יותר, כך שנפחו עומד על 324 ליטרים צנועים. שפת ההטענה מעט גבוהה אך שטוחה ובעלת מפתח רחב. קיפול המושב האחורי מסדר נפח טעינה של 1,322 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצאים כבל טעינה וערכת ניפוח צמיגים.
קיה נירו PHEV
בתוך העיר מציע קיה נירו PHEV נוחות טובה וכושר ריסון משכנע. קיה לא חסכה וציידה את הנירו במתלה אחורי רב חיבורי יקר. למרות הקשחת הבולמים הנדרשת בעקבות תוספת משקל הסוללות הכבדות, המתלים מצליחים להתמודד עם רוב פגעי האספלט בכרך, להעלים את השטוחים שבהם ולשכך היטב בורות ושברים. שילוב של מהירות גבוהה וכביש רצוף שברים יצליחו להוציא את המתלים משלוותם ולטלטל את המרכב על יושביו, אך ברוב הדרכים כושר הריסון מעולה. השיוט בכביש המהיר נינוח ושקט ברובו אך מעבר מהיר על אספלט גלי יגלה ריסון בינוני בלבד בעקבות הסוללה הכבדה מאחור.
בידוד הרעשים מצוין בנסיעה עירונית על טהרת החשמל. קיה נירו PHEV מתגלגל בעיר בשקט חרישי ובשל כך יכול להוות סכנה להולכי רגל. מסיבה זו נוסף לדגם זמזם חשמלי חיצוני להתרעת הולכי רגל, אותו ניתן לבטל באמצעות פקד ייעודי. בדרכים בין עירוניות יחלו להישמע רעשי רוח וכביש החל ממהירות 100 קמ"ש.
ביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע בנזין בנפח 1,580 סמ"ק עם הספק מרבי של 105 כ"ס ומומנט מרבי של 15.0 קג"מ, בשילוב מנוע חשמלי בהספק 60.5 כ"ס המקבל את האנרגיה מסוללת ליתיום-יון פולימר בקיבולת 8.9 קוט"ש. ההספק המרבי המשולב עומד על 141 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 10.8 שניות ומהירות מרבית של 172 קמ"ש.
קיה נירו PHEV
קיה ריו PHEV מתנהל בעיר על טהרת החשמל, בשקט נטול ויברציות או העברות הילוכים. הסוללה המוגדלת מקנה טווח נסיעה חשמלי משופר מהותית ביחס לרכב היברידי רגיל ואף מאפשרת נסיעה בין עירונית בעצימות נמוכה על טהרת החשמל. לאחר התרוקנות הסוללה או בעת דרישה לעצימות גבוהה יותר, משתלב מנוע הבנזין באופן מורגש אך לא מפריע, ומייצר קצב התקדמות נאה בהחלט ביחס לסגמנט המשפחתיות. התאוצה מהמקום טובה אך לא כמו במשפחתיות עם מנוע מוגדש טורבו בהספק דומה. תאוצות הביניים משתוות לזריזות שבמשפחתיות, עם פעולה גמישה וזמינות כוח מצוינת כבר מסל"ד נמוך. בורר מצבי הנהיגה כולל מצב EV המנטרל את מנוע הבנזין ומאפשר ניצול מרבי של אנרגיית הסוללה.
פעולת התיבה הרובוטית כפולת המצמדים מתבררת כעדיפה על תיבה רציפה הנפוצה ברכבים היברידיים, הודות להתאמה מהירה ויעילה יותר של יחס העברת הכוח. בדומה לרכביPHEV רבים, גם קיה נירו כולל מערכת בלימה רגרנטיבית אשר ממירה את האנרגיה הקינטית הנוצרת בעת בלימה לטובת טעינת הסוללה. חבל שהדגם לא צויד במנופי שליטה לוויסות עוצמת הבלימה הרגרנטיבית אשר חוסכת בשימוש בבלמים לצד הגברת קצב הטעינה הרגרנטיבית בהתאם.
קיה נירו PHEV
התנהגות הכביש אינה יוצאת נשכרת מ- 90 הק"ג שהוסיפה הסוללה המוגדלת על הציר האחורי. עם משקל עצמי של 1,594 ק"ג ומרכז כובד שאינו נמוך ביחס לרכב פרטי, נוצרות זוויות גלגול משמעותיות בכניסה מהירה לפניה חדה או בעיקולים, וניכר כי המתלה האחורי הרב חיבורי מתקשה להתמודד עם המסה שנוספה בעת פניות הדוקות ומהירות. נהיגה מנהלתית לא תאתגר את מגבלות האחיזה, תניב קצב התקדמות נאות וזוויות גלגול מרוסנות, אך לחץ מתון לא יתקבל בברכה.
הבלמים חזקים דיים ומייצרים כושר תאוטה בטוח, אך בדומה לרכבי פלאג-אין הייבריד רבים, תחושתם מלאכותית עקב מערכת הבלימה הרגרנטיבית לטעינת הסוללה.
צריכת דלק
צריכת הדלק ברכב PHEV היא נתון טריקי. היצרנים נוהגים לפרסם את צריכת הדלק למאה הקילומטרים הראשונים, כשהם כוללים בחובם את טווח הנסיעה החשמלי המלא שגם הוא אופטימי ביחס למציאות (58 ק"מ על פי קיה). מכאן טוענת קיה לצריכת דלק של 1.3 ליטרים למאה ק"מ. בנסיעת המבחן הספיקה הסוללה לטווח של כ- 35 ק"מ בערך, אחריהם נכנס הרכב למצב היברידי ורשם צריכת דלק חסכונית של 20.5 ק"מ לליטר. בשימוש אופטימלי, לפיו יוטען הרכב בכל יום, תתאפשר נסיעה בטווח של 30-40 ק"מ על טהרת החשמל, נתון שיספיק לנהגים רבים לנסיעה מהבית לעבודה וחזרה כמעט ללא צריכת דלק. גרסת ה- PHEV מתברגת בדרגת זיהום אוויר 1 מתוך 15.
קיה נירו PHEV
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי קיה נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 דורגה קיה במקום העשירי מתוך 28 יצרנים עם ירידה של מקום אחד ביחס לדירוג בשנת 2019. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה קיה במקום העשירי מתוך 32 יצרנים בארה"ב, ובמקום ה- 5 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.
קיה נירו PHEV
קיה נירו PHEV משווק עם 5 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 718 ₪, עלות הטיפול השני 1,140 ₪, עלות הטיפול השלישי 923 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,334 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עד 60,000 ק"מ עומד על 4,115 ₪ כולל מע"מ. מחירי הטיפולים סבירים בהחלט ביחס למקובל בפלח שוק זה ומורידים את החשש לעלויות תחזוקה גבוהות עקב מערכת ההנעה המורכבת.
עלות פנס קדמי עומדת על 4,063 ₪, עלות פנס אחורי 2,048 ₪, עלות מראת צד קומפלט 3,704 ₪, ועלות רפידות בלם קדמיות 550 ₪. קיה נירו PHEV כולל שני מארזי סוללות, וכל אחד מהם כולל תריסר מודולים הניתנים להחלפה בנפרד בעלות של 4,607 ₪ ליחידה.
קיה נירו PHEV
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 5,800 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות
במבחן הריסוק של ארגון Euro Ncap אשר נערך בשנת 2016, טרם מתיחת הפנים ששדרגה מהותית את אבזור הבטיחות, קיבל קיה נירו ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 83% בהגנה על בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 57% בהגנה על הולכי רגל, וציון 59% על מערכות עזר לבטיחות.
קיה נירו PHEV
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה לסיוע במניעת התנגשות מלפנים, מערכת אקטיבית לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם פונקציית עצירה ותחילת נסיעה, מערכת סיוע לנסיעה בעומסי תנועה, מערכת לבקרת עירנות הנהג, ומערכת להפקת צליל מנוע וירטואלי לאזהרת הולכי רגל. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
קיה נירו פלאג-אין הייבריד מוצע בשתי גרסאות אבזור. גרסת LX המיועדת בעיקר לציי רכב, שעלותה 149,900 ₪, כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים דו אזורית, מצלמת רוורס, בלם חניה חשמלי, מראות צד מתקפלות ומחוממות, וחישוקי 16 אינץ'.
עלות גרסת EX עומדת על 152,900 ₪ ולרשימת האבזור מתווספים בגרסה זו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מושבים בריפוד עור מושלב בד, מפתח חכם, פתחי מיזוג אחוריים, וחישוקי 17 אינץ'.
קיה נירו PHEV כבר אינו דורש תוספת פרמיה משמעותית ביחס לגרסה היברידית סטנדרטית, ולמעשה הינו רכב ה- PHEV הזול בישראל. מחירו של קיה נירו PHEV יקר בכ- 10% בלבד מגרסאות מאובזרות של משפחתיות מתחרות. בעלי חניה פרטית המתגוררים לא רחוק ממקום עבודתם יוכלו באמצעות טעינת לילה לחסוך רבות בהוצאות הדלק וליהנות מנסיעה חלקה ושקטה על טהרת החשמל.
קיה נירו PHEV מציג יחידת הנעה חזקה וחסכונית בדלק, מרכב בסגנון קרוסאובר, חלל פנימי מרווח למדי, גישה נוחה למושבים, ואבזור נוחות ובטיחות הכולל את כל הנחוץ להפוך אותו לרכב משפחתי משתלם ביותר, בהסתייגות קלה מתא המטען הקטן.
| קיה נירו EX PHEV | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1,580 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 141/5,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 27.0/1,000-2,400 (סל"ד/קג"מ) |
| סוג סוללה | ליתיום-יון |
| קיבולת סוללה | 8.9 קוט"ש |
| טווח נסיעה חשמלי (יצרן) | 58 ק"מ |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,355 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,805 מ"מ |
| גובה כללי | 1,545 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,700 מ"מ |
| מיכל דלק | 43 ליטרים |
| נפח תא מטען |
324/1322 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,594 ק"ג |
| מהירות מרבית | 172 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 77.0 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה) |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 20.5 ק"מ לליטר (עם סוללה ריקה) |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים (2016) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
152,900 ₪ |

תפריט נגישות








מה בדבר אמינות הגיר הרובוטי? כמו כן, יש לא מעט תלונות על איכות השירות של היבואן
גיר רובוטי בא עם המחלות הרגילות שלו, והעובדה שהיצרן הוא קיה לא משנה. אותן מחלות כמו עם DSG.