יונדאי טוסון החדש מושק עם שני מנועים וחמש רמות אבזור לבחירה. המחיר החל מ- 159,900 ₪
כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, החלה בשיווק יונדאי טוסון 2021 החדש אשר נכנס לנעליו הגדולות של הדור היוצא, וצפוי להפוך ללהיט מכירות ענק לא פחות מקודמו. הדור הרביעי והחדש של יונדאי טוסון מציג שיפור בכל התחומים לעומת קודמו ומציע עיצוב חיצוני דרמטי, תא נוסעים מתקדם, אבזור נדיב ומנוע טורבו בנזין חזק. עם כל אלו באמתחתו, יתחרה יונדאי טוסון מול דגמים כגון פיג'ו 3008, מאזדה CX-5 וקיה ספורטאז' שיוצג גם הוא בדור חדש בקרוב.
יונדאי טוסון 2021
למראה החיצוני של יונדאי טוסון אף אחד לא ישאר אדיש, לפחות עד שהוא יצוץ בכל רחוב בישראל. הגריל הענק המשלב בתוכו תאורת יום דרמטית, הצדודית המפוסלת, ויחידות התאורה האחוריות המיוחדות מסדרות ליונדאי טוסון נוכחות בולטת על הכביש - תכונה חשובה ללקוחות רבים בסגמנט. פיצ'ר מעניין נוסף הוא המגב האחורי המוסתר בתוך הספויילר האחורי. אורכו של יונדאי טוסון 4,500 מ"מ, רוחבו 1,865 מ"מ, גובהו 1,650 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,680 מ"מ. תא המטען בנפח 515 ליטרים או 1,694 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים.
בניגוד לעיצוב החיצוני הצעקני, תא הנוסעים משדר נקיון ורוגע. האווירה הנעימה מתקבלת באמצעות לוח מחוונים דיגיטלי נטול סוכך בגודל 10.25 אינץ' (בגרסאות הטורבו), פתחי מיזוג צרים המתמזגים בחלק העליון של הדשבורד, ומערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' המציגה ממשק גרפי מודרני. משטחי מגע לתפעול מערכת בקרת האקלים ובורר הילוכים אלקטרוני קומפקטי משלימים את המראה המינימליסטי.
לראשונה ביונדאי, טכנולוגיית Multi-Air Mode מאפשרת פיזור אוויר אחיד מפתחי המיזוג לטובת השגת הטמפרטורה הרצויה בתא הנוסעים במהירות. הטכנולוגיה מתבססת על פיזור חריצי אוורור נוספים בתא הנוסעים, אשר יחד עם פעולת מפוח עדינה מווסתים את הטמפרטורה בנינוחות ובשקט יחסי, ללא צורך בפרצי אוורור חזקים.
יונדאי טוסון 2021
כדגם המיועד לשיווק באירופה, היצרנית מבטיחה כי בפיתוחו הושם דגש על שילוב בין נוחות נסיעה גבוהה ליכולת דינמית ספורטיבית. מערכת המתלים כוללת תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי חדש מאחור המשלבים בולמי זעזועים בעלי טכנולוגיית שסתומים חדשה. מערכת היגוי חדשה בעלת מנגנון תגבור חשמלי המותקן ישירות על מסרק ההגה, מאפשרת לטענת החברה תגובות מיידיות ותחושת היגוי טבעית. מצבי הנהיגה משנים את רמת התגבור החשמלי של ההגה, ובמצב "ספורט" מתקבל משקל גבוה לתחושת דיוק משופרת בכבישים מפותלים. את היכולות על הכביש נבדוק בעצמנו ונדווח במבחן הדרכים שנבצע בקרוב.
מנועים
יונדאי טוסון בגרסת הכניסה מצויד במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 156 כ"ס ב- 6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 19.6 קג"מ ב- 4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 11.4 שניות, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.5 ק"מ לליטר לפני נתוני היצרן.
יונדאי טוסון 2021
שאר הגרסאות מצוידות במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 180 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 27 קג"מ בטווח 1,500-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 8.8 שניות, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 12.2-14 ק"מ לליטר בהתאם לגרסת האבזור.
יונדאי טוסון הייבריד ופלאג-אין הייבריד (PHEV) יגיעו לישראל בשלב מאוחר יותר.
רמות אבזור
יונדאי טוסון מוצע בישראל בחמש גרסאות. גרסת הכניסה פרימיום הזמינה עם מנוע 2.0 ליטרים בלבד כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Apple CarPlay ו- Android Auto, שני שקעי USB בקונסולה המרכזית ו- 2 שקעי USB במושב האחורי, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, תאורת אווירה משתנה ב- 64 גוונים, חיישן אורות, חיישן גשם, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, התנעת הרכב מרחוק באמצעות השלט, מפתח חכם להתנעה וכניסה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, משענות גב מתכווננות בספסל האחורי, בורר מצבי נהיגה, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'.
גרסת פנורמיק מוסיפה לרשימה גג שמש פנורמי ותאורות LED פנימית.
גרסת פרסטיז' מוסיפה לרשימה גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ', ומערכת עצור וסע.
גרסת לוקצ'ורי כוללת בנוסף מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, טעינה אלחוטית לנייד, כיוונון קשיחות למסעד הגב התחתון, בורר הילוכים אלקטורני המאפשר בחירת הילוך בלחיצת כפתור, וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'.
גרסת עילית הבכירה כוללת גם חימום מושבים קדמיים, כיוונון חשמלי למושב הנהג, כיוונון גובה למושב הנוסע, תאורת LED ראשית, פנסים אחוריים משולבים LED, תאורה עוקבת פניה, ריפודי עור, וחישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ'.
אבזור בטיחות
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל 7 כריות אוויר, ביניהן אחת בין הנהג לנוסע מלפנים, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, שמירה אקטיבית על מרכוז נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, התרעה על עייפות נהג, מניעת פתיחת דלת בעת מעבר רכב חוצה במקביל (מלבד גרסת פנורמיק), מגביל מהירות המסונכרן עם תמרורי הגבלת מהירות, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, ואורות גבוהים אוטומטיים. גרסאות לוקצ'ורי ועילית מוסיפות בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים.
מחירון יונדאי טוסון 2021:
יונדאי טוסון 2.0 פרימיום אוטומטי - 159,900 ₪
יונדאי טוסון 1.6 טורבו פרסטיז' אוטומטי - 169,900 ₪
יונדאי טוסון 1.6 טורבו פנורמיק אוטומטי - 176,900 ₪
יונדאי טוסון 1.6 טורבו לוקצ'ורי אוטומטי - 181,900 ₪
יונדאי טוסון 1.6 טורבו עילית אוטומטי - 191,900 ₪

תפריט נגישות








אכזבה אכזבה אכזבה
ראיתי ולא נפלתי נהפוך הוא, התאכזבתי מכל הנתונים, מחיר 1.6 טורבו עילית אוטומטי -זה למחיר גיפון לקסוס US !!!(שלא ישווה לאיכות לקסוס) מחיר גבוה ב-33000 ש"ח מרכב MG הפלגאין אשר עשיר ממנו בטכנולוגיה+5 שנים אחריות +8 שנים אחריות סוללה+ חיסכון ענק בדלק בנוסף הוא קטן יותר ונמוך יותר לטעמי, יבואן יונדאי שולף מהמותן מחירים לא מוצדקים ,מחיר הרכב בחול לא השתנה בין השאר גם סונטה לימיטיד שהעלה מחיר ב-22000 ש"ח במכה אחת ,חוצפה