קיה חושפת תמונות ראשונות של הדור החמישי לרכב הפנאי המצליח קיה ספורטאז'
קיה חושפת תמונות ראשונות של קיה ספורטאז' החדש 2022 - מחליפו של אחד הדגמים הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות. התמונות חושפות עיצוב חדש לחלוטין המהווה הצצה לשפת העיצוב שתלווה את המותג בשנים הקרובות. קיה ספורטאז' עוצב באופן גלובלי כשהשותפים למיזם היו מרכזי העיצוב של קיה בקוריאה, בארה"ב, בגרמניה, ובסין. בשלב זה מוצג הדגם בגרסה הארוכה המיועדת לשוק הקוריאני והאמריקאי, ובספטמבר יוצג בגרסה קצרה המיועדת גם לשוק הישראלי.
קיה ספורטאז' החדש 2022
התמונות חושפות עיצוב דרמטי עם חזית הכוללת גריל ענקי ואגרסיבי המשלב את יחידות התאורה הקדמיות. בחלקו העליון של הגריל שני כונסי אוויר גדולים ומתחתם שבכה מעוצבת. תאורת הלד הפעילה גם ביום מעוצבת בצורת בומרנג. הפרופיל מציג מראה שרירי בזכות פס בולט בחלקן העליון של הדלתות ומשטח שקוע בתחתית המתהדר בסף מושחר עם עיטור כסוף. מעל הגלגל האחורי בליטה נוספת. קורה C המסיבית בדור הנוכחי נעלמה ובמקומה חלון עם סיומת של עיטור אלומיניום הנמתח מתחת לחלונות הצד ומעניק מראה ארוך וגדול יותר לעומת הדור היוצר. כאופציה יוצע גג בצבע שחור. גם הזנב מציג מראה אגרסיבי עם פנסים במראה מתקדם וגרפיקה פנימית מעוצבת המחוברים בפס תאורה. הפגוש האחורי מסיבי עם משטח מושחר גדול וגבוה ועיטור כסוף המדמה מיגון סף.
קיה ספורטאז' החדש 2022
תא הנוסעים חושף אף הוא עיצוב חדש לחלוטין וניכר כי שאב השראה מקיה סורנטו החדש וגם מקיה EV6 החשמלי. לוח המחוונים הדיגיטלי והמסך המרכזי שוכנים על אותו משטח הפונה אל הנהג ויוצרים מראה של מסך אחד גדול ורחב במיוחד. מתחת למסך המרכזי צמד פתחי מיזוג עבור הנהג. הנוסע זוכה אף הוא לצמד פתחי מיזוג בעיצוב אסימטרי ובניהם אלמנט עיצובי המעניק להם מראה מחובר. בין המושבים קונסולה רחבה עם בורר הילוכים אלקטרוני בצורת חוגה, לחצן התנעה, מספר פקדים פיזיים, ותאי אחסון.
קיה ספורטאז' החדש יוצע לראשונה בגרסת X-ליין מעוצבת עם פגושים וחצאיות צד בעיצוב ייחודי, תא נוסעים עם ריפודים יחודיים בגווני שחור או ירוק מרווה, וכן דיפונים בגימור עץ מושחר.
קיה ספורטאז' החדש 2022
טרם נחשפו פרטים אודות יחידות ההנעה, אם כי ניתן לשער שמדובר ביחידות ההנעה בהן מצוייד יונדאי טוסון אשר כבר משווק בישראל. יחידות ההנעה הרלוונטיות לשוק הישראלי כוללות מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 156 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 180 כ"ס ותיבת 7 הילוכים רובוטית. יונדאי טוסון מוצע מעבר לים גם עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 136 כ"ס בשילוב מערכת סיוע היברידית קלה ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. גרסת הטורבו דיזל בדור הנוכחי של קיה ספורטאז' זכתה להצלחה נאה בישראל, אך בשל הירידה בביקוש למנועי טורבו דיזל באירופה טרם ברור אם גם קיה ספורטאז' יצוייד ביחידת הנעה זו.
פרטים נוספים אודות קיה ספורטאז' החדש יחשפו בהמשך והדגם צפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2022.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.