פורשה קאיין טורבו GT קופה החדש חמוש במנוע המפיק 631 כ"ס וקוטף את תואר הקרוסאובר המהיר ביותר במסלול הנורבורגרינג המפורסם
פורשה חשפה את גרסת הקצה קאיין טורבו GT קופה עם תוספת של 90 כ"ס ביחס לגרסת הטורבו הרגילה ושיפורים מכניים רבים שעזרו לה לשבור שיא מהירות נוסף ולזכות בתואר ה- SUV המהיר ביותר במסלול הנורבורגרינג. הגרסה החדשה השלימה את הקפת המסלול המפורסם בזמן של 7:38 דקות וקטפה את הכתר מאאודי Q8 RS שהחזיק בתואר עד כה עם זמן של 7:42 דקות.
פורשה קאיין טורבו GT
פורשה קאיין טורבו GT ייוצר רק במרכב קופה ויצויד במנוע טורבו בנזין V8 בנפח 4.0 ליטרים עם הספק מרבי של 631 כ"ס ומומנט מרבי של 86.5 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית שכויילה במיוחד עבור גרסה זו. עם יחידת הנעה זו מזנקת פורשה קאיין טורבו GT מאפס למאה קמ"ש תוך 3.1 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 298 קמ"ש.
על מנת לקבל את תוספת ההספק הבלתי מבוטלת שיפרו מהנדסי פורשה את רכיבי המנוע השונים, ביניהם מערכת הזרקת הדלק, תזמון השסתומים, גלי הזיזים, צמד מגדשי הטורבו, ומערכת הפליטה. גם מערכת ההנעה הכפולה עברה עדכון כדי לעמוד בעומסים הגבוהים.
פורשה קאיין טורבו GT
מערכת מתלי האוויר הוקשחה ב- 15% ומאפשרת הנמכה של 17 מ"מ לעומת גרסת הטורבו, כאשר הקריצה לביצועים ברורה בין אם לכביש ובין אם למסלול. עוד מציגה פורשה קאיין טורבו GT מערכת בקרת אחיזה בכיול יעודי בנוסף למערכת היגוי אחורי אקטיבי לשיפור האחיזה ויכולת הפניה. קריצה נוספת למסלול המרוצים ניתן למצוא בכיול המתלים של הרכב כמו גם בצמיגי Pirelli P Zero Corsa שפותחו במיוחד לגרסה זו, בשילוב חישוקי ענק בקוטר 22 אינץ' בגימור מוזהב.
לא רק על מנוע וביצועים חשבו בפורשה אלא גם על יכולות הבלימה של המסה הכבדה עם המנוע החזק. בקאיין טורבו GT הותקנה מערכת בלמים קרמיים עם צלחות בלימה קלות יותר בקוטר 440 מ"מ מלפנים ו- 410 מ"מ מאחור.
פורשה קאיין טורבו GT
פורשה קאיין טורבו GT יבלוט מול שאר אחיו לסדרה בזכות עיצוב שונה לפגושים ואלמנטים מקרבון ביניהם גג, ספוילר אחורי, ודיפיוזר אחורי. פנים הרכב משדר ספורטיביות ומרופד באלקנטרה באזורים רבים כגון בהגה, בדשבורד, בדלתות ובתקרה.

תפריט נגישות








פורשה קאיין
נהניתי מאוד לקרוא את הכתבה . תודה רבה