סובארו WRX החדשה היא משב בנזין מרענן בין ים המכוניות החשמליות החדשות, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטרים המפיק 271 כ"ס, הנעה כפולה ועיצוב קרבי
סובארו חשפה את הגרסה האמריקאית למשפחתית הספורטיבית סובארו WRX. מדובר באחד הדגמים המזוהים ביותר עם סובארו, עליו התבססו מכוניות מרוץ שהפכו את המותג לאגדה במסלולי הראלי בשנות ה- 90. החל מהדור הקודם הופרדה סובארו WRX ממשפחת האימפרזה והדור החדש ממשיך במגמה זו ומתחדש גם במראה חדש לחלוטין שאינו זהה לסובארו אימפרזה הנוכחית.
סובארו WRX
סובארו WRX החדשה 2022 מציגה עיצוב המבוסס על מכונית הקונספט סובארו ויזיו פרפורמנס שהוצגה בשנת 2017. החזית אגרסיבית עם גריל טרפזי גדול, פנסים קטנים, כונס אוויר ענקי על מכסה המנוע, ופגוש עם כונסי אוויר גדולים וחיפוי פלסטיק מושחר. עיצוב הדופן אגרסיבי עם קו מותניים נוכח ובליטה כוחנית מעל בתי הגלגלים האחוריים. גם כאן נמצא חיפוי פלסטיק מושחר סביב קצוות המרכב המעניק מראה שמזכיר מעט רכבי פנאי כדי לחזק את אפקט מכונית הראלי. מאחור ספוילר מעודן על דלת תא המטען, פנסים אחוריים עם מסגרת מושחרת ופס שחור המחבר ביניהם, ופגוש אגרסיבי עם דיפיוזר בולט וארבע יציאות מפלט.
סובארו WRX
עיצוב תא הנוסעים חדש אף הוא ומציג את מערכת המולטימדיה סטאר לינק של סובארו עם מסך מגע מרכזי אנכי ענקי בגודל 11.6 אינץ' המוקף בפקדים פיזיים ומרכז את השליטה בפונקציות המרכזיות ברכב. המערכת מאפשרת תצוגה מפוצלת, למשל ניווט ושמע במקביל, ותומכת בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto. כאופציה מוצעים מושבי ספורט מבית ריקארו עם תמיכה משופרת לשכמות ולכתפיים. בסובארו מבטיחים בידוד רעשים משופר ונסיעה מעודנת יותר ביחס לדגם היוצא.
סובארו WRX החדשה מצוידת במנוע בוקסר מוגדש טורבו בנפח 2.4 ליטרים עם הספק מרבי של 271 כ"ס ב- 5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 35.6 קג"מ החל מ- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם חלוקה וירטואלית ל- 8 יחסי העברה במצב טיפטרוניק. בהתאם למסורת, הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה סימטרית המקבלת חיזוק ממערכת תיעול מומנט המסייעת להעביר את הכוח לגלגלים האוחזים בכביש.
סובארו WRX
הפלטפורמה החדשה של סובארו מעניקה מרכז כובד נמוך יותר וקשיחות מרכב גבוהה יותר שבאה לידי ביטוי בחיזוק נקודות העיגון של המתלים לשלדה ב- 75% ביחס לדור היוצא. קשיחות המרכב הגבוהה מאפשרת שימוש במתלים עם מהלך ארוך המסייעים בהגברת אחיזת הכביש בכבישים משובשים. המוט המייצב האחורי מעוגן כעת ישירות אל השלדה בניגוד לתת שלדה בעבר, ומסייע בהפחתת זוויות הגלגול. כאופציה מוצעים בולמים אקטיביים עם שיכוך המשתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, המשפיע גם על משקל ההיגוי שזוכה לתגבור חשמלי. גם מלפנים וגם מאחור בלמי דיסק מאווררים וחישוקי הגלגלים אינם מוגזמים כמקובל היום ויוצעו במידות 17 או 18 אינץ'.
סובארו WRX
הפלטפורמה החדשה מאפשרת לצייד את סובארו WRX החדשה בחבילת הבטיחות המעולה של סובארו המכונה Eye Sight הכוללת מערכת ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה (בגרסה האוטומטית), וסיוע היגוי אקטיבי בהתחמקות ממכשול במהירות של עד 50 קמ"ש.
סובארו WRX החדשה תוצע למכירה בארה"ב בתחילת השנה הבאה. לישראל מגיעים כבר היום חלק מדגמי סובארו בתקינה אמריקאית ואנחנו מקווים שגם סובארו WRX החדשה תעלה לישראל בקרוב.

תפריט נגישות








BRZ
האם ב2022 תגיע גם ה BRZ החדשה ?