ג'נסיס חושפת את הפרטים המלאים אודות רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV60. בישראל ברבעון הראשון של 2022
לפני כחודש נחשפו תמונות ופרטים ראשונים אודות רכב הפנאי החשמלי החדש ג'נסיס GV60 - הדגם הראשון של המותג המתבסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי E-GMP אותה הוא חולק עם יונדאי איוניק 5 וקיה EV6. בשבוע שעבר סיפרנו לכם על הטכנולוגיה החדשה שהוא מציג - זיהוי פנים וזיהוי טביעות אצבע על מנת לאפשר גישה נוחה לרכב ללא צורך במפתח פיזי. כעת חושפת החברה פרטים נוספים אודות הרכב המסקרן וגם סרטון המציג את פילוסופיית העיצוב מאחוריו.
ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60 מציג את שפת העיצוב Athletic Elegance החדשה של המותג. הדימיון לדגמי ג'נסיס הקיימים בולט בעיקר ביחידות התאורה מלפנים ומאחור הבנויות משתי רצועות תאורת לד. הגריל הקדמי הטרפזי נדד אל חלקו התחתון של הפגוש וצורתו הפוכה ביחס לדגמי הבנזין. המרכב מציג מראה חלקלק עם קימורים עגלגלים, ללא קווים חדים וקפלי פח בולטים. למראה הנקי תורמות מצלמות צד קטנות במקום מראות, המשדרות אל תא הנוסעים את המתרחש בצידי הרכב, וידיות דלתות שקועות הנשלפות אוטומטית בקרבה לרכב. עיטור הכרום מעל חלונות הצד מציג אלמנט עיצובי מעל קורה C ומושך את המבט לכיוון הזנב בסגנון קופה, שם נפגוש ספוילר בקצה התחתון של השמשה האחורית, פנסים בעיצוב מפוצל, וכיתוב שם המותג על דלת תא המטען.
ג'נסיס GV60
תא הנוסעים מציג ארכיטקטורה שמזכירה לנו את האחות לפלטפורמה - יונדאי איוניק 5. אלמנט בולט הוא כדור קריסטל הממוקם על גבי הקונסולה הצפה בין המושבים ומואר באמצעות תאורת האווירה על מנת לייצג את מצב הנהיגה הנבחר. בעת ההתנעה מסתובב הכדור ומוחלף בחוגת בורר ההילוכים. כדי להפוך את הרכב לבר קיימא, עשויים הדיפונים מחומרים ידידותיים לסביבה. הריפודים מעור סינטטי המבוסס על צמחים, וחלק מדיפוני הדלתות עשויים פלסטיק הממוחזר מבקבוקים ורשתות דיג. הרכב צפוי להציע מרווח פנימי נדיב בזכות רצפה שטוחה ובסיס גלגלים באורך 2,900 מ"מ.
ג'נסיס GV60
יחידת ההנעה תוצע בשלוש גרסאות, כולן עם סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש. לגרסת הכניסה מנוע אחורי בודד עם הספק מרבי של 225 כ"ס, מומנט מרבי של 35.7, וטווח נסיעה מרבי של 451 ק"מ. לגרסת הביניים שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן, בהספק מרבי משולב של 313 כ"ס, מומנט מרבי משולב של 61.7 קג"מ, וטווח נסיעה מרבי של 400 ק"מ.
לגרסת הביצועים שני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 429 כ"ס, מומנט מרבי משולב של 61.7 קג"מ, וטווח נסיעה מרבי של 368 ק"מ. במצב בוסט הזמין ל- 10 שניות ומופעל מכפתור על גבי גלגל ההגה, עולה ההספק המרבי לכדי 482 כ"ס והמומנט גדל ל- 71.4 קג"מ. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש במצב בוסט אורכת 4 שניות בלבד. נתוני הביצועים של שאר הגרסאות טרם פורסמו.
ג'נסיס GV60
בגרסאות המצוידות בשני מנועים, מערכת ההנעה הכפולה מנתקת את ההנעה לציר הקדמי בהתאם לתנאי הנהיגה בכדי לחסוך בצריכת החשמל. הרכב מצויד בדיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה כדי לחלק את המומנט באופן אופטימלי בין הגלגלים בפניות במהירות גבוהה, ומצב דריפט המשפיע על חלוקת הכוח בין הצירים. המתלים האדפטיביים ניזונים ממצלמה הממוקמת בחזית הרכב וממידע הנאסף ממערכת הניווט בכדי להכין את המתלים לרמת השיכוך האולטימטיבית לתנאי הכביש.
ג'נסיס GV60
בקרת הטמפרטורה של הסוללה החשמלית כוללת בנוסף לפונקציית חימום גם מערכת קירור המתאימה את טמפרטורת הסוללה לטובת טעינה מהירה בעת ניווט לעמדת הטעינה הקרובה. טעינה מהירה בעמדה אולטרה מהירה בהספק 350 קילוואט תטעין את הסוללה מ- 10% ל- 80% תוך 18 דקות בלבד. מערכת החשמל של הרכב תומכת גם בהפעלת מכשירי חשמל חיצוניים, שימושי בעת פעילות קמפינג למשל. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מציעה מצב אוטומטי הניזון ממערכת הניווט ומתחשב בנתוני התנועה בכדי לאפשר נהיגה בדוושה אחת וניצול מיטבי של הבלימה לטובת טעינת הסוללה.
ג'נסיס GV60
בעקבות היעדר צליל המנוע בהנעה חשמלית, מצויד הרכב במערכת סאונד אקטיבית חשמלית המשמיעה צלילים דרך הרמקולים בתוך הרכב בתלות במצב הנהיגה, מהירות הרכב, ועוצמת הלחיצה על דוושת התאוצה. ניתן לבחור בין צלילים המבוססים על רעש מנוע בנזין, צליל המגביר את רעשי המנוע החשמלי של הרכב, או צליל עתידני שעל פי אנשי המותג "מסמל את כיוון הניידות העתידית" ואותו נצטרך לבדוק כשהרכב ינחת בישראל. בכדי להתגבר על רעשי דרך ורוח הבולטים על רקע השקט מכיוון יחידת ההנעה, מצויד הרכב במערכת נטרול רעשים אקטיבית ובתהליך הייצור נעשה שימוש בחומרים סופגי רעש.
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, מסרה כי ג'נסיס GV60 יושק בישראל ברבעון הראשון של שנת 2022.
ג'נסיס GV60 - החשיפה הרשמית

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.