סקייוול ET5 חשמלי - נהיגה ראשונה

סקייוול ET5 החדש ינסה להתבלט בתוך סגמנט הקרוסאוברים החשמליים עם אבזור עשיר, ממדים נדיבים ומחיר תחרותי. יצאנו לבדוק האם כל אלו יספיקו למר ישראלי כדי לאמץ רכב סיני חסר מורשת

תגיות: , , , , ,

מותג סקייוול (Skywell) החל את דרכו בעולם הרכב בשנת 2017 תחת כנפי קונצרן האלקטרוניקה Skyworth המתמחה בייצור מסכים ומעבדים לטלוויזיות חכמות, ומיובא לישראל באמצעות קבוצת כדורי הוותיקה בענף הרכב. סקייוול ET5 הינו הדגם הראשון של המותג אליו עתידים להצטרף בעתיד שלושה דגמים חשמליים נוספים.

סקייוול ET5סקייוול ET5

עיצוב סקייוול ET5

סקייוואל ET5 נהנה מפלטפורמה חשמלית טהורה בעלת רצפה שטוחה המאכלסת את הסוללות בין הסרנים ותורמת למרכז כובד נמוך. מידות המרכב נדיבות, אורכו 4,698 מ"מ, רוחבו 1,908 מ"מ, גובהו 1,696 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לכדי 2,800 מ"מ. העיצוב החיצוני נאה בהחלט עם חזית הכוללת צמד גופי תאורה מסוג לד-לייזר ושבכה קדמית מושחרת ואטומה הנבדלת משאר רכיבי החזית. בפרופיל קו מותניים מודגש ועיטורי כרום במסגרת חלונות הצד, ומאחור בולט פס תאורה מואר עם שם המותג המוטמע בו ומואר גם הוא. כל אלו יוצרים מופע אורות דינמי נחמד המגביר את אפקט ההגעה בלילה. במבחן הרמזורים, העולה החדש ייצר תשומת לב בעיקר הודות לאנונימיות המותג ולוגו המזכיר לכמה נהגים את הקלשון של יצרנית האקזוטיקה האיטלקית מזראטי.

סקייוול ET5סקייוול ET5

תא נוסעים סקייוול ET5

תא הנוסעים מרשים וכולל ארכיטקטורה דו מפלסית היוצרת תחושת מרחב, לצד סידור פרקטי של צג מערכת מולטימדיה גבוה ונגיש, פתחי מיזוג גבוהים, וקונסולה גבוהה בין המושבים. המסורת הסינית הדוגלת באימוץ אלמנטים עיצוביים מיצרניות פרימיום גרמניות מוצאת את מקומה בתא הנוסעים עם סוללת פקדים בקונסולה המרכזית המוכרת ממרצדס. כך גם כיסויי הרמקולים בדלתות ותא האחסון מתחת למשענת היד אשר נפתח ממרכזו אל הצדדים כמו בדגמי היצרנית הגרמנית. מדגמי פולקסווגן ואאודי הועתקו התריס הרוחבי במפלס העליון ופנל דמוי העץ התחום בחלקו התחתון בפס דמוי אלומיניום. התוצאה הסופית מרשימה בהחלט ומגובה בריפודי עור סינטטי החולש גם על חלקו העליון של הדשבורד והדלתות. החומרים רכים ואיכות ההרכבה הדוקה. מופע האורות החיצוני ממשיך אל תא הנוסעים ומוסיף לעת לילה תאורת אווירה מרשימה עם שלל אופציות התאמה לפי מזג האוויר או קצב המוסיקה.

סקייוול ET5סקייוול ET5

המרחב לחמישה נוסעים נדיב מאוד ופרקטי. תנוחת הנהיגה גבוהה ותקלע לטעמם של חובבי הז'אנר. כיוונון מושב הנהג החשמלי מאפשר מצב שכיבה עם פתיחת הדום לרגליים למנוחה בזמן טעינת הסוללה. לנוסעים מאחור מוצעים מרווח כתפיים נדיב, רצפה שטוחה המאפשרת הסעת שלושה נוסעים בנוחות יחסית, שקעי טעינה, פתחי מיזוג, חלונות כהים, וגג פנורמי נפתח ומוצל.

סקייוול ET5סקייוול ET5

לצד אווירת העושר והאבזור הנדיב, מאכזב לגלות מקבץ חסכים וליקויי הנדסת אנוש. מערכת המולטימדיה אמנם דוברת עברית וחפה מתרגומים מביכים שמוכרים ממערכות מגוירות, אך אינה תומכת בצימוד לסמארטפון ומנסה לפצות על כך בחיבור אינטרנטי עם אפלקציית WAZE. תפעול המערכת אינו אינטואיטיבי, מסורבל, וטומן בנבכי תפריטיו את כיוונון עוצמת השמע שפרט לכך ניתנת לכיוונון רק באמצעות פקד על גלגל ההגה. גם עוצמת הבלימה הרגרנטיבית מוגדרת במסך המרכזי, וחבל שגם בעצימות מקסימלית אינה מורגשת מספיק מאחר ומדובר בעניין מהותי ברכב חשמלי שיש בו ערך מוסף לשימושיות בנהיגה לצד טעינה יעילה של הסוללה. טרוניות נוספות מופנות לטווח כיוונון ההגה שאינו מתכוונן כלל לעומק, ומתכוונן לגובה בטווח מוגבל מאוד. אם נהיה קטנוניים, אז התרגלנו כבר שברכב חשמלי פתיחת הדלת מעבירה אוטומטית למצב חניה (P), אך לא כאן. עם זאת שמחנו לגלות שקיימת פונקציית Auto Hold בבלם החניה שאינה קיימת בחלק מהמתחרים האירופאים.

ביצועים וטווח נסיעה סקייוול ET5

יחידת ההנעה החשמלית כוללת מנוע קדמי בודד עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המספק תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.9 שניות, ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. סוללה בקיבולת 72 קוט"ש מספקת טווח נסיעה משולב של 460 ק"מ על פי תקן WLTP וצריכת החשמל 17.2 קוט"ש ל- 100 ק"מ. טעינה ביתית מלאה בהספק 6.6 קילוואט תמשך 11 שעות, וטעינה מ- 30% ל- 80% בעמדת טעינה מהירה בהספק 145 קילוואט תמשך 30 דקות.

סקייוול ET5סקייוול ET5

הביצועים טובים בהחלט ומיישרים קו עם המתחרים הישירים, אך ההנעה הקדמית מעיבה עם לוחמת מומנט ביציאה מהירה מפניות. חרף בלימה רגרנטיבית מינימלסטית, בנסיעת המבחן שכללה גם נסיעה בכביש 6 במהירות גבוהה ועליות תלולות עם מזגן פועל, השגנו טווח נסיעה ריאלי של לא פחות מ- 400 ק"מ, נתון מרשים בהחלט.

נוחות והתנהגות כביש סקייוול ET5

כיול מתלים קשיח וקופצני הינו נחלתם של קרוסאוברים חשמליים רבים המתהדרים במשקל ממוצע של שני טונות. סקייוול ET5 אינו שונה במובן זה ומציג קושי מוכר בהתמודדות עם אספלט מצולק ורצוף שברים בעיר. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת ואליה נלווית יציבות כיוונית טובה, אך כאן מתגלה בידוד רעשים לוקה בחסר כשרעשי רוח בולטים מכיוון קורות A ומראות הצד חודרים לתא הנוסעים כבר במהירות 90 קמ"ש. ירידה קצרצרה לשטח גילתה כושר ריסון טוב עם מתלה אחורי רב חיבורי שהצליח לרסן תנודות בציר הרוחב באופן משביע רצון. מרווח גחון של 159 מ"מ בלבד בשילוב הנעה קדמית וגחון פגיע, לא יביאו אתכם בשטח רחוק יותר מרכב פרטי ממוצע.

סקייוול ET5סקייוול ET5

בכבישי הגליל המפותלים, המהווים כר פורה לבחינת היכולת הדינמית, גילה הסיני החדש קשיי קליטה והגיב בזעקות צמיגים על כל ניסיון לדחוק את שני טונותיו לנהיגה תובענית. הבלמים דרשו לחיצה הגונה ליצירת עצירה מלאה במורדות תלולים, ובלימה רגרנטיבית עוצמתית הייתה יכולה לתרום לא מעט באספקט זה.

גרסאות סקייוול ET5

סקייוול ET5 מוצע בשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה קומפורט מוצעת במחיר 174,900 ₪ וכוללת בין היתר מפתח חכם, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.8 אינץ' ותמיכה בשפה העברית, 8 רמקולים, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, תאורת אווירה עם 128 צבעים לבחירה, בקרת אקלים עם טיהור אוויר בתקן N95, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, פנסים ראשיים עם תאורת לד-לייזר עוקבת פניה, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

סקייוול ET5סקייוול ET5

רמת האבזור לקצ'ורי מוצעת במחיר 184,900 ₪ ומוסיפה גג זכוכית פנורמי חשמלי ומשטח טעינה אלחוטי המאפשר גם הטענת טאבלטים. רמת האבזור פרימיום מוצעת במחיר 189,900 ₪ ומוסיפה מערכת מצלמות חניה היקפיות עם תצוגה ממבט על, ואפשרות לבחירת ריפודי עור בגווני חום ולבן.

סיכום סקייוול ET5

סקייוול ET5 מציג מחיר כניסה מוזל ביחס למתחריו הישירים - סקודה אניאק ויונדאי איוניק 5, ומנסה לפצות על אנונימיות המותג באבזור נדיב ומידות מכובדות. הרכב משווק עם אחריות יצרן מלאה למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, ואחריות לסוללה למשך 8 שנים או עד 150,000 ק"מ.

סקייוול ET5סקייוול ET5

סקייוול ET5 עובר בהצטיינות את מבחן חרדת הטווח הודות לטווח נסיעה שימושי העומד על 400 ק"מ אמיתיים. פרט לכך, סקייוול ET5 מציע תא נוסעים עשיר, מרווח ונעים, אך אינו חף מליקויים כגון מערכת מולטימדיה מסורבלת, בלימה רגרנטיבית חלושה, וליקויי הנדסת אנוש מציקים. בשורה התחתונה מתגלה סקייוול ET5 כרכב משפחתי חשמלי רלוונטי בהיצע הקיים, אך המתחרים המוצלחים העונדים סמלים מוכרים ומוצעים במחיר מעט יקר יותר יהוו אתגר משמעותי עבורו.

סקייוול ET5 2021 נהיגה ראשונה גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    יקר

    • אא29/10/21

    נשמע מעניין. רק חבל שככל שהמדינה מורידה במיסוי על רכב חשמלי כך היבואן מגזים במחיר.

  • 1

    וכמה זמן המתנה??

    • אילן פביאן29/10/21

    לכמה זמן המתנה אתם מתחייבים מרגע ההזמנה, אל עד חודש לכל היותר אזי אזמין

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu