לקיה פיקנטו וליונדאי i10 תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית ומנוע בהספק 84 כ"ס. האם זה יספיק להן כדי להתמודד מול שברולט ספארק עם תיבת הילוכים רציפה ומנוע בהספק 98 כ"ס?
בתחילת השנה הצגנו לכם את שלישיית רכבי המיני הפופולריים ביותר בישראל - קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק, ובחנו מיהי המהירה ביותר מבין השלושה. בינתיים נחתה בארץ קיה פיקנטו החדשה עם גיר רובוטי חד מצמדי, והחלטנו שזה הזמן להגיע שוב למנחת ערד ולבחון את ביצועי השלושה.
הפעם תומר גלב ובני הרניק מציגים את הרכבים ונותנים את חוות דעתם על איכות הנסיעה בכל אחד מרכבי המיני הפופולריים בישראל. בסדרה של 3 סרטונים קצרים ננסה להסביר את ההבדל בין תיבות ההילוכים ולהעביר לכם את ההרגשה של נסיעה בכל אחד מהרכבים. בסרטון הראשון תומר מציג את הרכבים ובני נותן לנו הסבר בגובה העיניים על תיבות ההילוכים השונות.
לתיאום נסיעת מבחן במכונית המנצחת
סרטון 1 - קיה פיקנטו מול יונדאי i10 מול שברולט ספארק

תפריט נגישות








פולקסווגן אפ
ברשותי אפ, כ 7 שנים מרוצה מהאוטו, מנוע חזק, משאיר הרבה ג'יפונים מאחורה ברמזור חסכוני - ממוצע של 16-17 לליטר
נסיון הן עם הפיקנטו והן עם הספארק ו
אין מבחינתי שאלה, הספארק 10 דרגות מעל הפיקנטו. בואו לא נתבלבל כן, שניהם זאת אשפה ולא רכב לנהג שאוהב לנהוג אבל אם זה מה שאתם צריכים לבחור כרכב חינם מהעהודה אז הספארק משמעותית טוב יותר בכל פרמטר : 1. מתלים 2. גיר ומנוע 3. מערכת מולטימדיה 4. יציבות בכביש מהיר 5. תאוצות ביניים ושמירת מהירות גבוהה גם בעליה אין שום סיבה לקנות. את. הפיקנטו וזה עוד לפני שעברו לגיר הרובוטי
גיר
שכחתם לרגע שסוזוקי סם את כולם בכיס הקטן
הגיר הטוב ביות... ללא גיר בכלל
אחד היתרונות של רכב חשמלי - ואני מדגיש: רק אחד היתרונות - הוא שבזכות עקומות המומנט וההספק של המנוע החשמלי, אין צורך בהחלפת הילוכים. אין שם גיר בכלל. אין מצמד. מנוע, תיבת הפחתה קבועה בין המנוע לגלגלים, דיפרנציאל - וזהו. אין הילוך אחורי - הבקרה הופכת את כיוון הסיבוב של המנוע. זה לא רק העתיד - זה כבר פה. חיסרון - הרכב יקר. אפילו יקר בהרבה.
גיר רובוטי
הבלבול במדינת היהודים חוגג ושולט. תוסיפו לזה אינטרסים שונים ומשונים של יבואנים , סוכני מכירות , מוסכים והכל מסתכם בבלגן אחד גדול. ולעצם העניין. גיר רובטי חד מצמדי הוא אכן דבר מזעזע ונוראי. אבל גירים רובוטיים דו מצמדיים סיימו בעקרון את תהליך ההתבגרות שכאב לפעמים והיום הם הגירים הטובים והמועדפים מכל הבחינות למי שלא רוצה רכב ידני.
הגיר והרכב הכי גרוע
מזל יותר משכל לאוחנה יתחמם הרכב בדרך מים המלח איזה מזל יש לבחור יותר משכל
סתם כתבה לא מעניינת והכותרת מטעה - רובוטי או אוטומטי וזה בכלל לא בפנים הכתבה
השוואה חסרת טעם ולא מעניינת. יש הרבה מכוניות באותו גודל בערך שאפשר להשוות. לגבי השאלה רובוטי או אוטומטי - לי לפחות יש תשובה חד משעית - רובוטי - סיטרואן C3 פיקסו החדש הטורבו דיזל - הוחלפה לדגם אחר ב 2019 - יש לי 8 שנים, 215 אלף, אף ציוץ, אפס תקלות, בקיץ עם מזגן 18.5 עד 19 לליטר, תלוי ביחס חוץ עירוני בחורף 20 עד 20.5 לליטר תלוי במיקס חוץ עירוני. אוטומטי על רכב כזה בגודל כזה והוא גדול למדי 5 נוסעים ממש ברווחה ונוחיות - מטען נוח וגדול - אם היה אוטומטי הכי טוב שאפשר לצפותת זה 15 לליטר אולי. תעשו חשבון ממוצע הבדל לליטר לפחות 3.5 ליטר במחיר של נגיד 6.25 יותר מ 18,500 ש"ח חיסכון. מספיק לתשלום ראשון לרכב חדש בליסינג פרטי.
לא לגעת
הגירים הרובוטים זה טעות חמורה של מהנדסים ויצרני מכוניות עד היום לא מצאתי גיר רובוטי נוח לנסיעה
למה לבדור את אותו הרכב עם שינוי השם? קיה פיקנטו ו i10 אותו רכב עם אותם מכלולים פוח מעוצב אחרת, למה לא לקחת רכב רובוטי נוסף?
מה עם ספייסטאר של מיצובישי?
רק גיר רגיל כל הממוחשבים נהרסים מהר
לא הכתבה לא ממונת על ידי שברולט..
ל- 3
נכון הגיר זוועה, אז עוברים לידני ביציאה לעקיפה או לפני זינוק ברמזור והרכב משנה את עורו לנמר חברבורות. עדיין רכב מעולה לנהיגה בג'ונגל העירוני.
ההחלטה הנבונה ביותר - אף אחת מהן! פחנועים קופצניים, לא נוחים ולא בטיחותיים בעליל מול הרכבים היותר גדולים בכביש
אף אחד לא מדבר על הפיל הלבן שבחדר: כל הננסיות הללו הן מכוניות בסיסיות ביותר, בכל אספקט, ומעניקות "חוויית" נהיגה שלפני 40 שנה היתה נחשבת די סטנדרטית מבחינת הקופצניות, חוסר הנוחות, התאוצה העלובה (הן בזינוק והן תאוצות ביניים), התנהגות כביש פשוט מחפירה בכל מה שנוגע למהירויות מעל לעירוניות והכי חשוב - בטיחות פסיבית (במקרה של תאונה) שלא תעמוד היטב במבחן מול התנגשות ברכב בגודל ממוצע שיבוא מולן. אפילו אם יש למי מהן 5 כוכבי בטיחות, אלו הם "כוכבים יחסיים", כלומר רלוונטיים רק במקרה של תאונה עצמית או מול רכב בגודל/מסה דומה. אך מול רכבים גדולים יותר (גם הם בעלי 5 כוכבים) - הקטנות הללו פשוט לא מסוגלות לספוג את האנרגיה בצורה שתשמור על חיי הנוסעים. אז למה כל הצעירים חסרי הידע והמודעות חושבים שרק ננסית היא הפתרון המוטורי עבורם? - חוסר ידע וחוסר מודעות. עצרו לרגע, תבדקו לעומק, ואולי גם אתם תגיעו למסקנה שהרכב היותר נכון עבורכם הוא בכלל מסדר גודל של גולף (יונדאי I30, קיה סיד, פיג'ו 308 וכיוב') או לכל הפחות רכבי סופר-מיני (איביזה, I20, קיה ריו וכו'), שנותנים לכם סיכויי שרידות (וחוויית נהיגה) משופרת בג'ונגל האספלט הישראלי. חנייה קלה זה לא הכל בחיים! סעו בדרכים טובות.
שבי ספארק זה השברולט הכי טוב ואמין. גיר רגיל הכי טוב.
רובוטי עם מצמד אחד זה לא עובד כמו שצריך גם כפול מצמדים לא מושלם. רק PDK קרוב למושלם. הכי כיף ידני.
ל-1
אתה כנראה לא יודע על מה אתה מדבר , מזמן אין הבדלים בירידת ערך בין פיקנטו,יונדאי או שברולט. תצורוכת דלק זה לכולם. הגיר מורגש ,הכי לא נעים בעולם
גיר רובוטי ברנו
יש לי גיר רובוטי עם מצמד כפול ברנו מגאן 2013. לפני מספר שנים הוחלפו מצמד רובוטי והמחשב שלו, סה"כ 17,000 ש"ח. חלק מעלות התיקון נובע משגיאות של המוסך המורשה בגיבוי היבואן. לאחרונה הפכו החלפות ההילוכים להיות לא חלקות ואנחנו מצפים בחשש לנזק הבא. לא קשה לנחש מהם הלקחים שלי לעתיד והם נוגעים לגיר רובוטי, ליצרן הספציפי וליבואן הצפציפי
שנה עם I10
פצצה של מכונית , נכון תאוצה מהמקום חרא אבל זה לא שאתה עושה רייסים כל הזמן במיוחד בתוך העיר או בפקקים , הגיר אוטומטי מורגש רק לנהג במעבר בין ראשון לשני , נהג מיומן אחרי פעמיים מבין את הטריק לתת לחיצה על הגז לשחרר קצת ואז ללחוץ שוב ולא מרגישים שום כלום,תאוצה בנסיעה כשאתה רוצה לעקוף אין בעיה בכלל הרכב מאיץ מהר ובלי רעש או פידבק מהגיר , המכונית משייטת על 120 בלי בעיה ובלי רעש של טרקטור כמו בקיה , המרווח למי שיושב מאחור ממש סבבה לעומת הספארק שמאד מאד לחוץ ולא נוח ,
מה שמפיל את הקיה
זה לא הגיר אלא המתלים ובולמי הזעזועים שפשוט לא עושים את העבודה. כל גרגיר בכביש מועבר כטלטלה היסטרית לעומת השברולט (את היונדאי אני לא מכיר אבל בשתי האחרות נסעתי)
לקנות רק קאדילק
קאדילק זה הרכב אכי טוב...כיכר מלכי ישראל לעד
גיר רובוטי
לא להתקרב לגיר רובוטי. היה לי רכב כזה בעבר, טויוטא קורולה. פחד אלוהים.
מצטער. גיר. רובוטי. זה. הדבר. הכי גרוע
גיר רובוטי ב i10
יש לי i10 עם גיר רובוטי, זה הדבר הכי גרוע שנתקלתי. סיוט בעקיפה כי כאשר נותנים גז, הרכב מאיט לשניה! יש זמן המתנה בין נתינת גז ולהאצת הרכב למרות שהמנוע מגדיל סיבובים. סיוט גמור אל תקנו עם גיר רובוטי!
רק ספארק
הפיקנטו והi10 איטיות ,הגיר קופצני ,נסיעה מחוץ לעיר תהפוך לסיוט איתם. רכב שעושה 0-100 ב16 שניות הוא עגלה עם סוסה. לספארק מנוע גדול יותר (וצריכת דלק בהתאם ) אך ביצועים עדיפים. לגבי אמינות יש המון ספארק ישנות בכבישים והיבואן נותן 5 שנות אחריות או 150 אלף קילמוטר. ירידת הערך דומה פחות או יותר לi10 ולפיקנטו .
רק יונדאי קיה
עם כל הכבוד לגיר הרציף זה לא הכל, צריכת הדלק של הספארק גבוהה יותר פחות אמינה וירידת ערך גבוהה יותר. וכל זה בלי לדבר על זה שהגיר הרובוטי של היונדאי והקיה לא ככ מורגש!!!