פורד אקספלורר ST במבחן דרכים

רכב פנאי 7 מושבים עם 400 כ"ס. מישהו באמת צריך את זה? יצאנו לבדוק את השילוב המעניין

תגיות: , , , , ,

פורד אקספלורר נמצא איתנו מאז שנות ה- 90 המוקדמות, ומרבית הדורות אף שווקו בישראל. כמו רוב חבריו לסגמנט, ויתר פורד אקספלורר עם השנים על שלדת הסולם ועל יכולות השטח והפך למוביל נוסעים מוגבה בעיצוב של רכב פנאי. הדור הנוכחי אף מוצע בגרסאות כניסה עם הנעה אחורית בלבד וללא הנעה כפולה, עוד הוכחה כי קהל היעד כבר לא מעוניין ביכולות שטח גבוהות.

פורד אקספלורר ST
יתרונות ביצועים, צליל מנוע, אבזור, מרווח
חסרונות שדה ראיה, תמרון בעיר, צריכת דלק, איכות חומרים

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

פורד אקספלורר כבר ביקר אצלנו בגרסה המוכרת והמפנקת, אבל הפעם התייצבה למבחן חיה אחרת לגמרי. אנשי חטיבת הספורט של פורד סברו שמה שחסר לפורד אקספלורר הוא גרסת ST ספורטיבית עם מנוע טווין טורבו בהספק מרבי של 400 כ"ס. יהיה מי שישאל מי צריך הספק כזה במוביל נוסעים גדול, אז יצאנו לבדוק למי מתאים ואיך נוסע פורד אקספלורר ST שמוצע במחיר הנושק ל- 400,000 ₪.

עיצוב ונוחות פורד אקספלורר ST

לפורד אקספלורר ST יש נוכחות שקשה להתעלם ממנה. המרכב הענקי מתהדר בחזית קרבית עם שבכת רשת מושחרת ותג ST שמוכר לכל חובב הגה. פנסי החזית הגדולים וגם פנסי הערפל מציגים תאורת לד מעוצבת. צללית הצד נאה ומסתייעת בקו מותניים החלטי המטפס לאחור, ובחיפויים שחורים סביב בתי הגלגלים ובספי הדלתות. קורות C עבות ואלכסוניות מרעננות את המראה הרבוע, וחלון הצד השלישי מחובר לשמשה האחורית ומסייע אף הוא להופעה הנאה. הזנב מעט אנמי ומציג עיצוב חסר אמירה, שאפילו לא טורח להתקשט בתג ST. רביעיית פתחי המפלט בתחתית הפגוש מצילה מעט את המצב וכבר אספר לכם שפורד אקספלורר הקרבי ישמח להראות אותם לכל רכב שינסה לעקוף אותו.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

מי שלא מסתפק במראה הקשוח יוכל להוסיף את חבילת ST סטריט-פק שעיטרה את רכב המבחן וכוללת חישוקים קלים מושחרים בקוטר 21 אינץ' במקום 20 אינץ' הסטנדרטיים, ובלמים משודרגים עם קליפרים בצבע אדום. מראהו של פורד אקספלורר ST זכה לפידבק חיובי מהסביבה שהתפעלה מהמימדים הגדולים ומהרושם האגרסיבי שהוא מותיר.

לפורד אקספלורר מימדים חיצוניים נדיבים ביחס למתחרים בקבוצת רכבי הפנאי 7 מושבים הגדולים. אורכו 5,063 מ"מ, רוחבו 2,005 מ"מ, גובהו 1,782 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,026 מ"מ.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

תא הנוסעים מקבל את פני בגוונים שחורים בשילוב פלסטיק שחור מבריק ועיטורים דמוי סיבי פחמן שהולמים את האווירה הספורטיבית, אם כי העיצוב מעט שבלוני ואינו מרשים במיוחד. בין פתחי המיזוג המרכזיים הגדולים שוכן מסך מגע מרכזי אנכי בעיצוב טאבלט בגודל 10.1 אינץ'. מתחת למסך פקדים פיזיים לשליטה במערכת השמע ובבקרת האקלים. בין המושבים קונסולה רחבה ושופעת בשטחי אחסון עם בורר הילוכים אלקטרוני בצורת חוגה. מול הנהג ניצב הגה שמנמן בחיפוי עור מחורר עם מיתוג ST נאה, דרכו מביט הנהג בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

איכות החומרים מעורבת. ריפוד העור על המושבים ועל גלגל ההגה איכותי ונעים למגע, וכך גם חלקו העליון של הדשבורד. יתר החומרים פשוטים למדי וחלקם לא ראויים לרכב במחירו. הבחירה בגימור שחור מבריק דווקא בסביבה מרובת פקדים גורמת לטביעות אצבעות באופן קבוע והן מעיבות על המראה. איכות ההרכבה אינה מושלמת. חלק מהדיפונים אינם מעוגנים היטב למקומם, הקצוות רופפים ואינם מתאימים באופן מושלם. בצידי המושבים הקדמיים קצוות שטיחים שחתוכות באופן גס ומונחות אחת על השניה. המושבים בשורה השלישית רטטו במקומם והשמיעו צקצוקים מעיקים, בהיותם פתוחים ללא נוסעים.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

הנדסת האנוש טובה למעט כמה נקודות. פקדים פיזיים למערכת השמע ולבקרת האקלים מאפשרים תפעול מהיר ונוח מבלי להסתבך. בורר הילוכים בצורת חוגה הפך נפוץ למדי, אך לטעמי עדיף מצב חניה המופעל באמצעות כפתור נפרד ולא בסיבוב החוגה, משום שלפעמים הוא שולב בטעות במקום ההילוך האחורי. המסך המרכזי נאה אך התפעול פחות מוצלח עקב מיקום רחוק מהנהג הדורש הסטת מבט משמעותית מהכביש. צורתו קובעת תצוגה מפוצלת וקטנה לשיקוף המסך מהטלפון כך שגודלו הנדיב אינו מנוצל היטב. לזכותו רגישות טובה למגע ותפריטים המאורגנים באופן הגיוני. המזגן נהדר והקפיא במהירות את תא הנוסעים גם על העוצמה הנמוכה ביותר.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

תא הנוסעים שופע פתרונות אחסון שימושיים. בתחתית הקונסולה המרכזית ניתן להניח את הטלפון הנייד, אך ניתן גם להרים את הכיסוי ולחשוף תא אחסון גדול המכיל את חיבורי המדיה. לצד בורר ההילוכים תמצאו 2 מתקני כוסות ומתקן אחסון למפתח החכם. בסמוך למשענת היד מתקן עיגון לטלפון הסלולרי עם טעינה אלחוטית, ומתחת למשענת היד תא אחסון עמוק עם מדף נשלף לחפצים קטנים. תא הכפפות בגודל מקובל אך נעדר דיפון. התאים בדלתות גדולים מלפנים ומאחור וכוללים חלוקה פנימית המקלה על אחסון חפצים ועל עיגון בקבוקי שתיה.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

הכניסה פנימה נוחה למרות צורך בטיפוס קל. הדלתות הקדמיות ענקיות ובעלות מפתח רחב והמרווח נדיב בכל הממדים. המושבים הקדמיים מספקים תנוחת נהיגה שולטת, ומפנקים בזכות מבנה גדול ורחב, חימום ואוורור. המושבים רכים ונעימים אך לא מוותרים על תמיכה טובה שירגישו בעיקר בעלי מבנה גוף רחב. טווח הכוונון הרחב של מושב הנהג וגלגל ההגה, יחד עם זכרונות, מאפשרים לקבוע תנוחת ישיבה נוחה בקלות. גלגל ההגה והמושב מוזחים לאחור אוטומטית בעת כיבוי הרכב כדי לאפשר יציאה קלה וכניסה נוחה בפעם הבאה.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

גם הכניסה למושבים בשורה השניה נוחה בזכות דלתות גדולות. מבנה המושבים, הרצפה השטוחה, והמרווח הנדיב מאפשרים גם לשלושה מבוגרים להתמקם בנוחות. המושבים נעים על גבי מסילה על מנת לשפר את מרווח הרגליים בשורה השלישית על חשבון מרווח הרגליים לנוסעים בשורה השנייה. הנוסעים ייהנו משליטה נפרדת בבקרת האקלים, שני שקעי טעינה, שקע חשמל במתח 230V, וילונות גלילה בחלונות הצד, וגג זכוכית גדול.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

הכניסה אל שורת המושבים השלישית מעט מאתגרת, אך לא מעבר למקובל. המושבים בשורה זו יתאימו בעיקר לילדים. הם נוחים יחסית אך מרווח הרגליים מוגבל גם כשמושבי השורה השנייה מוזחים לפנים, וקרבתם לרצפה מחייבת ישיבה ללא תמיכה בירכיים. בסביבת השורה השלישית חסרים שקעי טעינה ומצאתי רק מתקן כוסות בודד. הראות החוצה מוגבלת והאווירה קודרת אך פתחי המיזוג בתקרה עושים את עבודתם נאמנה.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

פתיחת דלת תא המטען חושפת חלל הטענה שימושי עם מפתח רחב ונמוך, שגבוה רק במעט מרצפת תא המטען. דלת תא המטען נפתחת ונסגרת חשמלית. נפח תא המטען כשכל המושבים בשימוש עומד על 330 ליטרים ונראה שימושי ביומיום אך לא יספיק עבור ציוד של משפחה בת 7 נפשות. שורת המושבים השלישית נפתחת ומתקפלת חשמלית מפקדים בדופן תא המטען, וכשהיא מקופלת עומד נפח תא המטען על 1,137 ליטרים שימושיים. לאחר קיפול שורת המושבים השנייה מתקבל חלל עצום בנפח מסחרי של 2,274 ליטרים. כיסוי רצפת תא המטען מסתיר מגירת אחסון נוספת לחפצים רגישים.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

כשמתמקמים במושב הנהג, ניכר כי פורד אקספלורר הוא רכב גדול. הראות לפנים טובה על אף מכסה המנוע הענקי. הראות לצדדים פחות מבריקה בעקבות קורות A עבות המחייבות תשומת לב בעת השתלבות בצמתים. גם הראות לאחור אינה מוצלחת עקב מראת צד שמאלית מגדילה בתקן אמריקאי, שטח חלונות קטן יחסית, והמרחק מהשמשה האחורית המגביל גם את הראות דרך המראה המרכזית. בתמרונים צפופים יחלצו לעזרתכם חיישני חניה היקפיים ומצלמות היקפיות, אך אלה מוצגות רק על חלק קטן מהמסך המרכזי.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

לפורד אקספלורר ST בולמים מוקשחים ביחס לגרסאות הרגילות, אשר יחד עם חישוקי ענק וצמיגים בחתך נמוך משפיעים לרעה על נוחות הנסיעה. פני הכביש מורגשים בכל תוואי, אך יכולת הספיגה קיימת ובסך הכל נוחות הנסיעה טובה. מהלך המתלה ארוך יחסית ומסייע להתמודד גם עם פסי האטה אכזריים מבלי להיסגר בחבטה. בידוד הרעשים אינו מושלם, ובמהירות שיוט חודרים אל תא הנוסעים רעשי כביש ורוח. בידוד רעשי המנוע דווקא מוצלח וכשצלילו נשמע הוא ערב לאוזן.

ביצועים פורד אקספלורר ST

מתחת למכסה המנוע שוכנת מפלצת אמיתית. בימים בהם דיבור על מנועי בנזין זה כבר לא פוליטיקלי קורקט, פורד אקספלורר מוכן לתקוע אצבע בעין לכל המבקרים. הוא חמוש במנוע V6 עם שני מגדשי טורבו בנפח 2,956 סמ"ק עם הספק מרבי של 400 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 54.7 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה 4x4. המפרט מספר על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6.0 שניות ומהירות מרבית של 255 קמ"ש. בעוד את הנתון האחרון לא בדקנו, התאוצה מרגישה זריזה עוד יותר ומפתיעה בכל פעם מחדש.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

המנוע מתעורר בשקט יחסי אבל חדי אוזן יזהו מיד רמזים לצליל משובח, ועם המעיכה הראשונה של דוושת התאוצה הוא מספק את הסחורה. המנוע יכול להיות רגוע במוד מנהלתי, אך גם טמפרמנטי וחזק בכל דרישה לכוח. קצב צבירת המהירות הממכר מתגרה בנהג באופן קבוע והצליל הגרוני והמשובח שמפיק המנוע לא מטשטש במאומה את התאוצה החייתית והברוטלית כשלוחצים קצת עמוק יותר על הדוושה. הדבר מרשים עוד יותר כשנזכרים שמדובר ברכב במשקל 2,243 ק"ג.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

תיבת ההילוכים אינה מבריקה. בהילוכים הנמוכים נתקלתי לעיתים בהעברות מהוססות שאינן חלקות, וגם הרפיה מדוושת התאוצה וחזרה מהירה עשויה לבלבל אותה. לעיתים נדמה שריבוי ההילוכים מעיב על תפקודה של תיבת ההילוכים והיא מתקשה לבחור את ההילוך הנכון. הורדת הילוכים באופן ידני בירידה ארוכה לא מספקת בלימת מנוע ראויה. במצב ספורט תיבת ההילוכים פעלה טוב יותר עם דפדוף מהיר בין ההילוכים והעברות מורגשות שממחישות את הביצועים הברוטליים.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

אם צירוף המילים "מכונית אמריקאית" מיד מעלה לכם בדימיון מתלים רכים ומרכב מתנדנד כדאי שתשכחו מזה. המתלים של פורד אקספלורר קשיחים למדי ומצליחים לתמוך היטב במרכב, אולם העברות המשקל עדיין מורגשות בשל מרכז הכובד הגבוה והמרכב הכבד. ההגה מציג משקל כבד ונעים עם התנגדות טובה לגלגול, ולחובתו שטח מת גדול ותקשורת חסרה. הבלמים נדרשים לעבודה קשה. בבלימות הראשונות הם תפקדו היטב אך לאורך זמן הורגשה דעיכה מסויימת ביכולת הבלימה. צמיגי הענק מספקים אחיזה טובה אבל משטחים חלקלקים כמו סביב כיכר עירונית ולחיצה עמוקה על הדווושה מייצרים החלקות קלות ואף מהנות.

צריכת דלק פורד אקספלורר ST

במבחן שלנו שכלל לרוב נסיעה בין-עירונית עם הרבה האצות ביניים חזקות, נמדדה צריכת דלק משולבת של 7.1 ק"מ לליטר. אמנם לא מאוד רחוק מנתון היצרן העומד על 8.4 ק"מ לליטר אבל בכל מקרה מדובר ברכב צמא לדלק. עם מיכל דלק בנפח 68 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 480 ק"מ בין תדלוקים. פורד אקספלורר ST מתברג לקבוצת הזיהום הגבוהה מכולן - 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה פורד אקספלורר ST

אמינות רכבי פורד נחשבת בינונית. בסקר שביעות רצון שערך ארגון Consumer Reports בארה"ב בשנת 2021 הגיעה פורד למקום ה- 22, ירידה של 6 מקומות ביחס למיקומה בשנה קודמת. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה פורד למקום ה- 22 מתוך 33 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 זכתה פורד לציונים מעודדים יותר והגיעה למקום ה- 6 מתוך 22 יצרניות אך חשוב לציין כי קיימים הבדלים משמעותיים בין היצע דגמי פורד בשוק האירופאי ובין השוק האמריקאי. בישראל משתקמת פורד מהתדמית השלילית שנוצרה לה בתחילת העשור הקודם לאחר תקלות סדרתיות מהן סבלה תיבת ההילוכים הרובוטית של פורד פוקוס.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

פורד אקספלורר משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, ואחריות מורחבת ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ ליחידת ההנעה. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. פורד אקספלורר ממוקם בקבוצת רישוי 7 בה עלות האגרה השנתית עומדת על 4,731 ₪.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 16,148 ₪. עלות ביטוח החובה 2,016 ₪.

בטיחות פורד אקספלורר ST

פורד אקספלורר עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 וזכה בציון מלא של 5 כוכבים מתוך 5, עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 61% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% על תפקוד מערכות הבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 8 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, סיוע היגוי אקטיבי בהתחמקות ממכשול, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות, חניה אוטומטית, בלימה לאחר התנגשות למניעת תאונות משנה, ומערכת למניעת טלטול נגרר.

פורד אקספלורר STפורד אקספלורר ST

מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך המבחן. המערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה פועלת באופן מעודן ומחזירה את הרכב במהירות אל המסלול הנכון תוך העברת מספר פולסים אל גלגל ההגה כדי להעיר את תשומת לבו של הנהג. מערכת החניה האוטומטית פעלה באופן חלק ואינטואיטיבי.

תמורה למחיר פורד אקספלורר ST

פורד אקספלורר ST מוצע במחיר 384,900 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע אנכי בגודל 10.1 אינץ', מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 14 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', ריפודי עור, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, עיסוי למושבים הקדמיים, חימום למושב האחורי, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת אווירה, בקרת אקלים רב אזורית עם פתחי מיזוג אוויר בכל שורות המושבים, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת לד מלפנים ומאחור, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

רכב המבחן צוייד בחבילת אבזור אופציונלית ST Street Pack שעלותה 10,000 ₪ וכוללת חישוקים קלים בצבע שחור בקוטר 21 אינץ' ובלמים משודרגים עם קליפרים בצבע אדום.

פורד אקספלורר ST הוא מסוג הרכבים שאף אחד לא באמת צריך, אבל לא מעט ירצו להעמיד בחניה שלהם. יחידת ההנעה כל כך מפתיעה בעוצמתה ובצליל המענג הבוקע ממנה, עד שהיא מרגישה תלושה מהרכב הגדול, הכבד והמסורבל. היא מספקת ביצועים מעולים והופכת כל נסיעה לחוויה. פורד אקספלורר ST עומד כאנטיתזה לטרנדים הנוכחיים בעולם הרכב ובראשם חסכון בדלק והנעה חשמלית. פורד אקספלורר ST צורך דלק כמו שאנחנו צורכים מים, מימדיו הנדיבים מסרבלים את השימוש באזורים צפופים, ובמחיר כזה היינו מצפים לתא נוסעים איכותי יותר. אבל פורד אקספלורר ST הוא גם קצת יותר מזה. מדובר ברכב משפחתי נהדר המציע מרווח פנימי נדיב למשפחות גדולות, שפע של אבזור נוחות, רמת שימושיות גבוהה, נסיעה נוחה ומפנקת לכל יעד, והכל עם ביצועים חסרי תחרות בסביבת מחיר זו.

פורד אקספלורר ST אוטומט
מנוע טווין טורבו בנזין 6 צילינדרים 2,956 סמ"ק
הספק מרבי משולב 400/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 54.7/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 10 הילוכים
יחידת הנעה כפולה 4X4
אורך כללי 5,063 מ"מ
רוחב כללי 2,005 מ"מ
גובה כללי 1,782 מ"מ
בסיס גלגלים 3,026 מ"מ
מיכל דלק 68 ליטרים
נפח תא מטען 330/1,137/2,274 ליטרים
משקל עצמי 2,243 ק"ג
מהירות מרבית 255 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.0 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 8.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 7.1 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 (מתוך 5, 2019)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 394,900 ₪

פורד אקספלורר ST 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    וואוו איזה רכב!!! חלום!!!

    • חיים24/11/21

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu