טויוטה אייגו X הינו רכב עירוני בסגנון פנאי עם אבזור נדיב, מנוע בהספק 72 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה
טויוטה אייגו X, הרכב העירוני החדש של טויוטה, צפוי לעשות כאב ראש ליונדאי i10, קיה פיקנטו ושברולט ספארק השמרניות. מדובר ברכב עירוני מרענן המציג עיצוב חיצוני בולט ביחס למתחרות ומצליח להיראות כמו רכב פנאי דחוס ואופנתי ולא עוד מכונית מיני עם איפור לא מוצלח. בנוסף מציעה היצרנית צביעה דו-גונית מעניינת ומבחר גוונים שיתאימו לכל סגנון. על מנת לחסוך בעלויות הייצור ולשמור על מחיר תחרותי, ממשיך טויוטה אייגו X עם מספר תכונות מהדור היוצא ביניהן דלת תא מטען מזכוכית וחלונות אחוריים קטנים הנפתחים לחרך צר בלבד. מצד שני לא ויתרה טויוטה על פריטים חשובים יותר לקהל היעד ביניהם פנסי לד, גג בד נפתח חשמלית, וחישוקי 17 ואף 18 אינץ' בגרסאות הבכירות.
טויוטה אייגו X
בניגוד לדורות הקודמים של טויוטה אייגו, הדור החדש אינו חלק משיתוף פעולה עם פיג'ו וסיטרואן אלא מבוסס על פלטפורמה של טויוטה יאריס החדשה והודות לכך צמחו המידות ביחס לדור הקודם. אורכו הכולל ארך ב- 235 מ"מ לכדי 3,700 מ"מ, רוחבו תפח ב-125 מ"מ לכדי 1,740 מ"מ, גובהו צמח ב- 80 מ"מ לכדי 2,430 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 90 מ"מ לכדי 2,430 מ"מ. תא המטען זכה לתוספת של 60 ליטרים ונפחו עומד על 231 ליטרים או 829 ליטרים לאחר קיפול המושב האחורי.
טויוטה אייגו X
תא הנוסעים של טויוטה אייגו X מציג עיצוב נאה אך לא שובר מוסכמות. ניתן לזהות דשבורד שמנמן, עיטורים צבעוניים, לוח מחוונים קטן עם מסך במרכזו, וגלגל הגה מעוצב. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל עד 9 אינץ', עדכוני OTA, תמיכה בממשקי Android Auto & Apple CarPlay, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע מבית JBL, בקרת אקלים, חימום מושבים קדמיים, ומפתח חכם. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ומערכת סיוע בתמרון חירום.
טויוטה אייגו X
טויוטה אייגו X מצויד במנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 72 כ"ס ומומנט מרבי של 9.5 קג"מ, המשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או לתיבה אוטומטית רציפה. תאוצה מעמידה למאה קמ"ש בגרסה האוטומטית אורכת 15.5 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.3 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP.
בתמחור הנכון נראה שלטויוטה אייגו X יש את הכלים לכבוש את הסגמנט כשיגיע לישראל בשנה הבאה. הוא נראה טוב וקורץ לקהל צעיר, מגיע עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, מרווח יחסית למתחרים, ועונד סמל מוערך.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.