סובארו נכנסת רשמית לעידן הרכב החשמלי עם קרוסאובר חשמלי ראשון שפותח יחד עם טויוטה
סובארו חושפת רכב פנאי חשמלי ראשון עבור המותג – סובארו סולטרה. הרכב פותח בשיתוף פעולה עם טויוטה על בסיס שלדה חדשה וייעודית עבור רכב חשמלי. למעשה מדובר באח תאום לטויוטה bZ4X עם שם קליט יותר המשלב את המילים הלטיניות שמש ואדמה. סובארו הביאה עמה את הידע הניכר בתחום העברת הכוח ואחראית על מערכת X-Mode המוכרת מדגמי ההנעה הקונבנציונלית של החברה ומאפשרת בחירת מצבי נהיגה בשטח.
סובארו סולטרה
העיצוב הכללי דומה לזה של טויוטה אך הדגמים נבדלים במספר פרטים. ההבדל העיקרי הוא בחזית. היא אמנם אטומה כמו במרבית הרכבים החשמליים, אך במרכז הפגוש של סובארו סולטרה מוצגת מסגרת טרפזית גדולה המעניקה מראה של גריל קדמי. הפנסים הצרים זוכים לגרפיקה פנימית בעיצוב ייחודי עם חותמת תאורה בצורת האות C המאפיינת את דגמי סובארו. גם קצה הפגוש הקדמי מציג מראה שונה עם צמד פנסי ערפל עגולים בקצהו. הכנפיים הקדמיות מציגות חיפוי פלסטיק מושחר כמו בטויוטה. קו מותניים ייחודי מעטר את חלקן העליון של הדלתות, ואילו הסף מחופה פלסטיק שחור מעוצב המעניק לרכב מראה חסון. הזנב נאה עם שמשה אחורית משתפלת היוצרת מראה דינמי, וספויילר שפה מובנה מעל דלת תא המטען. גם כאן נפגוש פנסים עם גרפיקה פנימית ייחודית עבור הדגם ופגוש אחורי בעיצוב מעט שונה מזה של טויוטה bZ4X.
סובארו סולטרה
עיצוב תא הנוסעים זהה לזה של טויוטה עם חלוקה ברורה בין איזור הנוסע לאיזור הנהג באמצעות קונסולה מוגבהת בין המושבים הקדמיים. מסך המגע המרכזי בגודל 12.3 אינץ' מציע תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto בחיבור אלחוטי. מתחת למסך פקדי מגע לשליטה בבקרת האקלים ובפונקציות מרכזיות. מראה 'תא הטייס' מועצם בזכות לוח מחוונים הממוקם גבוה ורחוק מהנהג, בסמוך לשמשה הקדמית. כפי שפגשנו בדגמים חשמליים אחרים, סובארו סולטרה יאפשר שליטה בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה.
סובארו סולטרה
סובארו סולטרה יוצע עם 2 יחידות הנעה. לגרסת ההנעה הקדמית מנוע חשמלי בודד בהספק מרבי של 201 כ"ס. לגרסת ההנעה הכפולה שני מנועים חשמליים, אחד על הציר הקדמי ואחד על הציר האחורי, עם הספק מרבי משולב של 215 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 34.2 קג"מ. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.7 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 160 קמ"ש. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על למעלה מ- 450 קילומטרים. טעינה מהירה ל- 80% מקיבולת הסוללה תמשך כחצי שעה. הרכב מצויד במשאבת חום עם צריכת אנרגיה נמוכה למיקסום אנרגיית הסוללה והגדלת טווח הנסיעה. הידע של טויוטה בתחום ההנעה החשמלית והסוללות נוצל על מנת ליצור סוללה עם קיבולת מספקת גם לאחר שימוש של 10 שנים.
סובארו סולטרה
תכנון השלדה מעניק הגנה על הנוסעים ברכב בשעת תאונה, אך גם על רכיבי המתח הגבוה, על מנת להקטין סכנה של התלקחות בעת פגיעה. ברשימת האבזור האופציונלי מערכת חניה אוטונומית מלאה הניתנת להפעלה גם מרחוק ולוקחת פיקוד על ההיגוי, התאוצה והבלימה. מפתח דיגיטלי מאפשר שליטה מרחוק בנעילת הדלתות, בחלונות, ובהפעלת המיזוג טרם ההגעה לרכב.

תפריט נגישות








לקסוס 1:1
יפה