ארגון Euro Ncap בחן את ביצועי מערכות הבטיחות של שבעה דגמים. במוו iX3 מצטיין, טויוטה יאריס ואופל מוקה בתחתית הרשימה
מרבית יצרניות הרכב מתגאות במפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות וחצי אוטונומיות אשר אמורות למנוע תאונה ואף להציל חיים. אך לא כל בקרות השיוט האדפטיביות פועלות בצורה זהה במקרה חירום, ולא כל ממשקי ההפעלה ברורים למשתמש. כאן נכנס לתמונה ארגון הבטיחות Euro NCAP שבוחן ומדרג את ביצועי מערכות הבטיחות השונות במגוון תרחישים כולל בכביש המהיר. בסבב האחרון השתתפו שבעה דגמים: יונדאי איוניק 5, טויוטה יאריס, אופל מוקה חשמלי, קופרה פורמנטור, ב.מ.וו iX3, פורד מוסטנג מאך E, ופולסטאר 2.
תהליך בדיקת מערכות הבטיחות
בתהליך נבדקו מספר מערכות הרלוונטיות לנהיגה בכביש המהיר, בעיקר בקרת שיוט אדפטיבית ומרכוז בנתיב הנסיעה. על פי הארגון, מטרתן של מערכות אלה לסייע לנהג כשהוא אוחז בהגה ומביט על הכביש, ולא לנהוג במקומו. בדיקת ביצועי מערכות הבטיחות בכביש המהיר נועדה לבדוק לא רק את רמת הבטיחות של הרכב בתנאי אמת אלא גם את הדרך שבה הרכב מערב את הנהג לטובת נהיגה בטוחה יותר, ואיך מתמודדות המערכות כשהנהג אינו מגיב להתרעות השונות. הציון מושפע גם מאיכות ממשק התפעול, הוראות השימוש, ודיוק הגדרת תפקידן של המערכות השונות כך שלא יבלבלו את הנהג כמו במקרה של טסלה המציעה מערכת בשם Auto Pilot המרמזת על רכב אוטונומי לחלוטין למרות שאינו כזה.
מבין הדגמים שנבחנו, רק ב.מ.וו iX3 זכה לציון 4 מתוך 4 (טוב מאד) המרבי. קופרה פורמנטור ופורד מוסטנג מאך E קיבלו ציון 3 מתוך 4 (טוב). יונדאי איוניק ופולסטאר 2 מסתפקות בציון 2 מתוך 4 (בינוני) אך פולסטאר תעדכן את המערכות בקרוב מאוד ולאחר מכן הרכב יגיע למבחן נוסף. טויוטה יאריס ואופל מוקה החשמלי מאכזבים עם ציון 1 מתוך 4 (בסיסי).

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.