רכב הפנאי המשפחתי סקודה קארוק כבר בן 4 והגיע הזמן למתיחת פנים של אמצע החיים המעניקה לו עיצוב רענן ומערכות בטיחות עדכניות
סקודה חושפת את מתיחת הפנים של רכב הפנאי סקודה קארוק. מדובר ברכב הפנאי השני שהציגה היצרנית אחרי סקודה קודיאק, החולק שלדה ומכלולים עם סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן. סקודה קארוק היוצא הצטיין בתא נוסעים מרווח ושימושי ביחס למידות החיצוניות הקומפקטיות והיה הדגם השני הנמכר ביותר של המותג בשנת 2020 וגם בחציון הראשון של שנת 2021 כשסקודה אוקטביה מובילה את מכירות המותג ברחבי העולם.
סקודה קארוק
כנהוג בסקודה, מתיחת הפנים חושפת עדכוני עיצוב קלים. בחזית נפגוש גריל קדמי פחוס ורחב, ופנסי החזית הראשיים כבר אינם מלבניים ומציגים מדרגה קטנה המייצרת מראה חדש עבור גרפיקת התאורה הפנימית. תאורת לד תוצע כסטנדרט, וכאופציה תוצע תאורת לד מטריקס המסתגלת לתנאי הדרך. בתחתית הפגוש שבכה רחבה וצמד כונסי אוויר בפינות. הצללית נותרה זהה והתחדשה בחישוקים שונים בקוטר 17 עד 19 אינץ'. הפנסים האחוריים הפכו דקיקים יותר ומכילים תאורת לד מעוצבת. בחלק מהדגמים תוצע גם תאורת איתות דינמית. הספוילר האחורי גדל מעט והפגוש עוצב מחדש עם קווי עיצוב חדים.
סקודה קארוק
בתא הנוסעים תתקשו למצוא את השינויים המסתכמים בחומרי גימור ודיפון חדשים עם אפשרות לבחירת ריפודים המשלבים חומרים ממוחזרים. את גלגל ההגה המעוצב בעל שני החישורים פגשנו כבר בדור היוצא. תאורת האווירה חזקה ומשמעותית יותר, והיא מוצעת עם 10 גוונים לבחירה. לוח המחוונים הדיגיטלי יוצע כסטנדרט עם מסך בגודל 8.0 אינץ' או עם מסך גדול יותר בגודל 10.25 אינץ' כאופציה. לגרסת הכניסה מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 6.5 אינץ'. מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' יוצע בגרסאות המאובזרות הכוללות גם כרטיס SIM מובנה וחיבור קבוע לרשת, בנוסף ללאורה הסייעת הקולית של סקודה המאפשרת הפעלה קולית בשפה חופשית באמצעות בינה מלאכותית. בראש ההיצע יוצע מסך מגע בגודל 9.2 אינץ'. בחלק מהגרסאות תוצע תמיכה אלחוטית בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto.
סקודה קארוק
מתחת למכסה המנוע אין חדשות של ממש וסקודה קארוק שומר על מבחר יחידות ההנעה TSI ו- TDI של הדגם היוצא. לגרסת הכניסה מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטרים עם הספק מרבי של 110 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית. מעליו מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס המצויד בטכנולוגיה לכיבוי שני צילינדרים בעומס נמוך, ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בראש ההיצע גרסת ספורטליין הספורטיבית המצוידת באופן בלעדי במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 190 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והנעה כפולה.
סקודה קארוק
באגף מנועי הדיזל נפגוש במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בשתי רמות הספק. לגרסת הכניסה הספק מרבי של 116 כ"ס, ולגרסה הבכירה הספק מרבי של 150 כ"ס. מנועי הדיזל יוצעו עם תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. הגרסה הבכירה מציעה גם מערכת הנעה כפולה. למנועי הדיזל שני ממירים קטליטיים ומערכת כפולה להזרקת אוריאה על מנת להפחית את פליטת החנקן.
מפרט האבזור האופציונלי כולל כעת גם כוונון חשמלי עם זכרונות למושב הנוסע מלפנים, בנוסף למושב הנהג. אפליקציית MySkoda הפעילה באירופה תאפשר גישה מרחוק לפתיחת ונעילת הדלתות וכן להפעלת הפנסים על מנת לאתר את הרכב בחניונים גדולים. בנוסף מספקת האפליקציה פרטים אודות מיקום הרכב ומאפשרת קבלת עדכוני חדשות ומזג אוויר, וסינכרון של מערכת המולטימדיה עם היומן של גוגל.
סקודה קארוק
מפרט אבזור הבטיחות כולל 9 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, וניטור שטחים מתים. בקרת שיוט אדפטיבית תוצע בגרסה סטנדרטית וגם בגרסה מורחבת עם תמיכה בזיהוי תמרורים, סייען פקקים, ושימוש במידע ממערכת הניווט אודות עומסי תנועה ומפגעים בדרך. מערכת לניטור עייפות הנהג פועלת באינטרוולים של 15 שניות ומתריעה אם הנהג לא נוגע בהגה. המערכת תבלום את הרכב בבטחה בזיהוי חוסר תגובה של הנהג בעקבות מצב חירום. עוד יוצעו בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה ומצלמות היקפיות.
חידוש מעניין הינו מערכת הכנה לתאונה המזהה בלימות פתאומיות או קרבה מסוכנת של רכב אחר המהווה סכנה להתנגשות מלפנים ומאחור. במצבים אלה תסגור המערכת את החלונות ואת גג השמש, תפעיל את תאורת החירום, ותמתח את חגורות הבטיחות הקדמיות. לאחר התנגשות מופעלת מערכת בלימה למניעת תאונות משנה.

תפריט נגישות








מכול הכתבה משפט אחד צד את עיני
וזה קשור למנועי הדיזל. 2 ממירים ומערכת אוריאה כפולה? בהצלחה לאחר תום האחריות, תכינו עשרות אלפי שקלים לתיקון המערכות האלו. כול מה שחסכתם בסולר יעוף לכיוונם.