מרצדס E קלאס קופה היפיפייה התייצבה למבחן והותירה אותנו מלאי קנאה באלה שזוכים לנהוג בה יום יום
מכוניות קופה הן זן נכחד. הדגמים העממיים נמחקו כמעט לחלוטין, ואפילו המבוססים שבהם כגון הונדה סיוויק קופה המפורסמת איננה עוד. גם דגמי השלוש דלתות של רכבי ההאצ'בק נעלמים אט אט, ונראה כי עם המעבר אל העידן החשמלי יצרניות הרכב מתכננות דגמים הפונים אל המכנה המשותף הרחב ביותר בקרב הרוכשים, ופחות דגמי נישה.
| מרצדס E קלאס קופה | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים, תחושת יוקרה, נוחות נסיעה |
| חסרונות | מרווח במושב האחורי, הנדסת אנוש |
מרצדס E קלאס קופה
בקרב יצרניות הפרימיום המצב שונה. מרצדס משווקת נכון לעכשיו שלושה דגמי קופה, לא כולל דגמי הקופה 4 דלתות, ונקווה שלפחות חלק מהדגמים ישרדו את המעבר להנעה חשמלית. מרצדס E קלאס עברה לאחרונה מתיחת פנים, וביקרה אצלנו בגרסאות הסדאן והקבריולט. הפעם יצאנו למבחן דרכים עם מרצדס E קלאס קופה בגרסת E300 שמחירה עומד על 679,900 ₪.
עיצוב ונוחות מרצדס E קלאס קופה
על אף גילה המתקדם, מרצדס E קלאס קופה עדיין נראית נהדר. החזית דוברת בשפת העיצוב הנוכחית של מרצדס עם פנסים אליפטיים המעוטרים בגבות לד, והגריל הקדמי הרחב משובץ עיטורים בסגנון יהלומים וצמד פסי כרום אופקיים בצידי סמל מרצדס הענקי. הפגוש מעוטר בכונסי אוויר אגרסיביים. הפרופיל אלגנטי עם קו מותניים עגלגל היוצר מראה חסון, וקו הגג משתפל לאחור. החישוקים הקלים בקוטר 19 אינץ' מציגים עיצוב מורכב ונאה. הזנב הקצרצר מציג דלת תא מטען עם שפה מוגבהת ובולטת, וצמד פנסי לד צרים. הפגוש מכיל צמד פתחי יציאת אוויר מדומים, ובקצהו שתי יציאות מפלט מעוצבות עם דיפיוזר מושחר ועיטור כרום.
מרצדס E קלאס קופה
העיצוב זכה לפידבק חיובי ומחמאות רבות מהסובבים. על אף הצבע הכסוף החיוור, העוברים והשבים לא יכלו להתעלם מהמכונית היפיפייה ורובם לטשו מבטי קנאה בנהג המאושר. מי שעשוי להתקשות עם תשומת הלב הרבה שמושכת המכונית, מוטב שישקול חלופה אחרת.
מרצדס E קלאס קופה נמוכה אך מידותיה הנותרות נדיבות. אורכה 4,835 מ"מ, רוחבה 1,860 מ"מ, גובהה 1,430 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,873 מ"מ.
מרצדס E קלאס קופה
תא הנוסעים קיבל את פנינו במראה עשיר ומפואר, וגווני הדיפון ברכב המבחן עם ריפודי העור הבהירים אף העצימו את האפקט. הדשבורד הקצרצר מחופה עור עם תפרים בולטים ונאים. המסך המרכזי ולוח המחוונים הדיגיטלי שוכנים בסמיכות ונראים כמו מסך אחד רחב וגדול. דיפון דמוי אלומיניום חוצה את תא הנוסעים ומכיל ארבעה פתחי מיזוג מרכזיים בצורת טורבינה, ובפינות תא הנוסעים שניים נוספים. הקונסולה בין המושבים הקדמיים זכתה לחיפוי שחור מבריק ועל גביה פקדי שליטה בבקרת האקלים ובפונקציות מרכזיות. בסמיכות למשענת היד של הנהג מותקן משטח מגע לשליטה במסך המרכזי. גלגל ההגה מציג עיצוב ייחודי עם חישורים כפולים המאפשרים הפרדה בין שפע פקדי המגע עליו.
מרצדס E קלאס קופה
איכות החומרים כמצופה ממרצדס גבוהה מאוד. העור איכותי והפקדים מספקים משוב מדויק והחלטי ללחיצה. עם זאת, דיפון דמוי אלומיניום העשוי פלסטיק פשוט נוכח בכמות משמעותית ופוגם באווירה הכללית. הבחירה בגימור שחור מבריק דווקא בקונסולה שבין המושבים ועל גבי גלגל ההגה, גורמת לנוכחות מרובה של טביעות אצבע הפוגמת במראה באופן קבוע. הדיפונים מרגישים מעוגנים היטב למקומם אך בכבישים משובשים נשמעו זמזומי פלסטיקה קלים.
מרצדס E קלאס קופה
הנדסת האנוש עשויה להיות מורכבת. המסך המרכזי נשלט באמצעות מגע באופן אינטואיטיבי למדי אך גם באמצעות משטח מגע בין המושבים הקדמיים ועל גבי גלגל ההגה. התפעול של השניים האחרונים אינו מבריק עקב רגישות גבוהה למגע ומיקום בעייתי הגורם לביצוע פקודות שלא היו בכוונתו של הנהג. גם השליטה במחשב הדרך ובמערכת השמע באמצעות גלגל ההגה אינה נוחה ובעת סיבוב ההגה עשויות להישלח פקודות שהנהג אינו חפץ בהן. המסך המרכזי שופע פונקציות ותפעולו נוח בזכות ארגון מוצלח של התפריטים ותמיכה בשפה העברית. תפעול לוח המחוונים הדיגיטלי בזמן נהיגה עשוי להיות מאתגר וגם המנוף שאחראי על תפעול האיתות וגם המגבים דורש תרגול כדי לשלוט בו בנוחות בזמן נהיגה.
מרצדס E קלאס קופה
מרצדס E קלאס קופה מציעה מערך מספק של פתרונות אחסון. בתחתית הקונסולה המרכזית תא אחסון עם כיסוי ובתוכו מתקני כוסות וחיבורי מדיה. בין המושבים הקדמיים תא נוסף עם חיבור מדיה אך הוא רדוד למדי. בגג תא אחסון עבור משקפי שמש. תא הכפפות גדול, עמוק, ומדופן היטב. התאים בדלתות אינם גדולים אך כוללים מגרעות עבור אחסון בקבוקי שתיה קטנים. בין המושבים האחוריים תא פתוח עבור כוסות או בקבוקי שתיה.
מרצדס E קלאס קופה
אל תא הנוסעים נכנסים דרך דלתות ארוכות ולכן נדרשת חניה מרווחת על מנת לפתוח אותן לרווחה ולהיכנס פנימה בנוחות. הכניסה והיציאה מהרכב עשויות להיות מאתגרות בשל המושבים הנמוכים וגם במצב הגבוה ביותר מעניקה תנוחת הישיבה הנמוכה תחושה קרבית וספורטיבית. המושבים נראים נהדר וגם נוחים מאוד בזכות תמיכה מעולה לירכיים וגם למותניים. הם מציעים כוונון חשמלי כולל הארכת בסיס המושב, ולמושב הנהג גם זכרונות. עם סגירת הדלת, זרוע חשמלית תגיש לנהג ולנוסע מלפנים את חגורת הבטיחות כדי שלא יצטרכו להתאמץ ולשלוח ידיים הרחק לאחור. המרווח מלפנים טוב, כל עוד אין נוסעים מאחור וניתן להרחיק את המושב ללא הגבלה.
מרצדס E קלאס קופה
משיכה בידית הכסופה בגב המושבים הקדמיים מקפלת את מסעד הגב לפנים והכסא נע קדימה חשמלית. השתחלות פנימה למושב האחורי אינה פשוטה או מומלצת עבור נוסעים בוגרים. מרווחי הראש והכתפיים מאחור מוגבלים, ואילו מרווח הרגליים תלוי בטוב לבם של הנוסעים מלפנים. תנוחת הישיבה מאחור אינה טבעית. מסעד הרגליים המותקן בזווית חדה מאלץ ישיבה עם הישענות מוגזמת לאחור. עיגון מושבי ילדים יחייב את הנוסעים מלפנים לוותר על חלק ניכר ממרווח הרגליים וגם על תנוחת ישיבה נוחה כדי לאפשר מקום מינימלי לפעוטות. בכל מקרה מדובר במושב שיתאים בעיקר לנסיעות קצרות, אם אושרם של הנוסעים בו חשוב לכם.
מרצדס E קלאס קופה
שימושיות היא לא בראש סדר העדיפויות כשחושבים על מכונית קופה יוקרתית, אבל מרצדס E קלאס קופה מפתיעה בתחום זה עם תא מטען מרווח בנפח 405 ליטרים. הגישה אליו נוחה בזכות פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען. המפתח אינו רחב במיוחד אך מספק, ושפת ההטענה מעט גבוהה. המושבים האחוריים מתקפלים במשיכת מנוף בתא המטען, ואז נחשף חלל המאפשר הובלת חפצים ארוכים. בתא המטען אמצעי עיגון ורשתות אחסון בדפנות. מתחת לרצפה ערכה לתיקון תקרים.
מרצדס E קלאס קופה
תנוחת הישיבה הנמוכה פוגמת בראות החוצה ומכסה המנוע הארוך מקשה על הנהג לזהות היכן גבולות הרכב, ולכן הפגושים הנמוכים וחישוקי הגלגלים עשויים להיפגע בקלות ממדרכות גבוהות. מראות הצד מספקות ראות טובה לאחור, והמראה השמאלית מונעת סנוור. הרכב מצויד במערכת מצלמות היקפיות ובחיישני חניה היקפיים המעניקים תמונת מצב מפורטת על הנעשה מסביב לרכב ומאפשרים ביצוע של תמרונים צפופים בבטחה.
מרצדס E קלאס קופה
יכולת שיכוך מפגעי הכביש של מרצדס E קופה מפתיעה לטובה. בוודאי נוכח חישוקי ענק בקוטר 19 אינץ' עם צמיגים בחתך נמוך. בנסיעה עירונית פני הכביש אמנם יורגשו בתא הנוסעים אך המתלים מצליחים לשכך חלק ניכר מהחבטות בעת מעבר מעל מהמורות. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת ומשלבת בין רכות ושיכוך מהמורות לריסון מוצלח גם בכבישים גליים. בידוד הרעשים מצוין ורעשי צמיגים ורוח יחדרו פנימה רק במהירויות שממילא אינן חוקיות בישראל. למנוע צליל ערב במינון נעים לאוזן. נהניתי מאוד לשוטט בכבישי נוף צדדיים כשחלונות הצד פתוחים לרווחה, ורוח קרירה חודרת בעדינות אל תא הנוסעים ללא הפרעה של קורה מרכזית.
ביצועים מרצדס E קלאס קופה
מרצדס E קלאס קופה משווקת כעת בישראל בגרסת 300 בלבד, ולה מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,991 סמ"ק עם הספק מרבי של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ הזמין החל מ- 1,800 סל"ד. המנוע משודך למערכת סיוע היברידית קלה ולתיבת 9 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.4 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש.
מרצדס E קלאס קופה
המנוע מתעורר לחיים בצליל מעט מאכזב האופייני למנועי 4 צילינדרים, אך בהמשך כשהוא מתחמם מפלס הרעש יורד. היציאה מהמקום חרישית והרכב מעניק תחושה זריזה. יחידת ההנעה חלקה ולמרות נתון ההספק הצנוע יחסית, התגובות לדוושת התאוצה חדות ומבהירות כי לא נחווה כאן מחסור בכוח. ברמיסת דוושת התאוצה מתקבלת תאוצה חזקה ומיידית שאף מסוגלת להדביק את הגב למושבים. זמינות הכוח מצוינת בכל שלב והכוח זמין באופן מיידי.
מרצדס E קלאס קופה
תיבת ההילוכים פועלת היטב לרוב, עם העברות הילוכים מהירות וחלקות. בעומסי תנועה בהם מתבקשת תאוצה מתונה משתהה לעיתים התיבה עם הורדת והעלאת ההילוכים. שמחתי לגלות שבמצב ספורט מאמצת התיבה התנהלות החלטית יותר עם משיכה חביבה של ההילוכים, והעברות הילוכים מהירות ומעט יותר אגרסיביות המוסיפות לאווירה הספורטיבית.
מרצדס E קלאס קופה
בנהיגה דינמית מצליחים המתלים לתמוך היטב במרכב הכבד ושומרים על זוויות גלגול נמוכות וקצב נסיעה גבוה, אך המרכב הכבד מורגש כשמנסים להכניס את האף לפניה מהירה, אז יש לדייק בהיגוי ולהעביר את המשקל לפנים כדי לצלוח את הפניה כמו שרוצים. אחיזת הכביש מעולה אך אם תתאמצו תצליחו להוציא את הזנב לטיול קצרצר גם מבלי לנתק את בקרת היציבות. אל תבנו על סחיפות ארוכות. בשביל כאלו תצטרכו לשים את ידכם על אחת הגרסאות החזקות יותר. ההגה מציע התנגדות טובה לסיבוב וגם רמת תקשורת טובה, אולם משקלו קל מדי, גם במצב ספורט. הבלמים מצוינים. הם מספקים כוח בלימה חזק והחלטי גם לאחר שימוש אינטנסיבי.
צריכת דלק מרצדס E קלאס קופה
במהלך מבחן הדרכים שכלל לרוב נסיעה בין עירונית רגועה עם פרק של נהיגה דינמית וגם נסיעה בפקקי יום ראשון בבוקר של כביש החוף, מדדנו צריכת דלק משולבת של 11.5 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר ביחס להספק ולמשקל הרכב, ואף קרוב לנתון היצרן העומד על 12.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 66 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ. מרצדס E300 קופה מתברגת לקבוצת זיהום 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה מרצדס E קלאס קופה
לרכבי מרצדס מוניטין אמינות נמוך. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בארה"ב בשנת 2021 הגיעה מרצדס למקום ה- 20 מתוך 26 יצרניות. מדובר בעליה של מקום אחד ביחס לסקר הקודם, אך הרחק ממותגים מתחרים כגון לקסוס, ב.מ.וו ופורשה. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה מרצדס למקום ה- 15 מתוך 33 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 היו התוצאות פחות מחמיאות ומרצדס הגיעה למקום ה- 19 מתוך 22 יצרניות.
מרצדס E קלאס קופה
מרצדס E קלאס קופה משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.
מרצדס E קלאס קופה ניצבת בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,719 ₪.
בטיחות מרצדס E קלאס קופה
ארגון Euro NCAP בחן את גרסת הסדאן של מרצדס E קלאס בשנת 2016 והעניק לה ציון מלא של 5 כוכבים מתוך 5, עם ציון של 95% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, ו- 62% על תפקוד מערכות הבטיחות. מבחני הריסוק עודכנו והוחמרו מאז ואילו הייתה נבחנת היום סביר כי היו מתקבלים ציונים שונים.
מרצדס E קלאס קופה
מפרט אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית להתרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מלפנים ומאחור, התרעה מפני פגיעה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על עייפות הנהג, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות, ומערכת הכנה לתאונה. אבזור הבטיחות מזכה את הרכב בציון 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
מרצדס E קלאס קופה
בקרת השיוט האדפטיבית תפקדה באופן טבעי ונעים, והמערכת לניטור שטחים מתים ומניעת התנגשות במעבר נתיב ביצעה גם היא עבודה טובה. המערכת לתיקון סטיה מנתיב הנסיעה פועלת באופן אגרסיבי מאוד עם תיקון היגוי ובלימה של הגלגלים שקוטעת את רצף הנהיגה ומעבירה תחושה לא נעימה. חיישני החניה מעט היסטריים ונוטים לצפצף בקול גם כשהרכב עדיין רחוק ממכשולים.
תמורה למחיר מרצדס E קלאס קופה
מרצדס E קופה משווקת כיום בישראל בגרסת 300 בלבד כאמור, וברמת אבזור AMG Line שמחירה 679,900 ₪. מפרט האבזור כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' הנשלט גם ממשטח מגע בין המושבים הקדמיים, מערכת שמע מבית Burmester עם 13 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות למושב הנהג, חימום מושבים קדמיים, פקדי מגע על גבי גלגל ההגה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, תאורת אווירה עשירה ב- 64 גוונים, מפתח חכם, מערכת מצלמות היקפיות, תאורת לד מלפנים ומאחור, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
את מרצדס E קלאס קופה קשה לשפוט בסטנדרטים המקובלים של תמורה למחיר, לכן אפשר לסלוח לה על המרווח המצומצם בתא הנוסעים ועל נוחות השימוש העירונית הנמוכה. ביחס לדגמי הקצה של מרצדס היא אולי נחשבת זולה, אך תג המחיר שלה מציב אותה הרחק מאוד מהישג ידם של מרבית הנהגים. מרצדס E קלאס קופה תגרום לבעליה לחייך בכל פעם שייגש אליה, ותעניק לו חווית נסיעה ייחודית שמעט מאוד מכוניות יכולות לספק. התכשיט היקר מעניק לשני נוסעים אפשרות אמיתית לחצות את מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה בסטייל, בתא נוסעים מהודר, במהירות ובנוחות. אם הממון מצוי בכיסכם ובא לכם להתפנק כזוג ברכב מרשים ומפנק, מרצדס E קלאס קופה תהווה בחירה מעולה עבורכם.
| מרצדס E300 קופה AMG Line אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,991 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 258/5,800 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.7/1,800 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 4,835 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,860 מ"מ |
| גובה כללי | 1,430 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,873 מ"מ |
| מיכל דלק | 66 ליטרים |
| נפח תא מטען | 405 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,775 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.4 שניות |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 12.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 מתוך 5 (2016) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 679,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.