קבוצת סטלנטיס שואפת להפחית פליטת הפחמן ב- 50% עד לשנת 2030 ולהגיע לניטרליות פחמנית עד לשנת 2038 בעזרת מגוון רכבים חשמליים חדשים
קבוצת סטלנטיס חושפת את תוכנית העבודה עד לסיום העשור הקרוב, אותה היא מכנה "להעז קדימה" (Dare Forward). סטלנטיס נולדה ממיזוג קבוצת PSA לקבוצת FCA ומאגדת כיום שורה ארוכה של מותגים ביניהם אבארט, אופל, אלפא רומיאו, ג'יפ, דודג', DS, ווקסהול, לאנצ'יה, מזראטי, סיטרואן, פיאט, פיג'ו, קרייזלר וראם.
ג'יפ חשמלי
קבוצת סטלנטיס רואה לנגד עיניה עתיד של פתרונות ניידות חדשניים, נקיים, בטוחים, ובמחיר סביר. סטלנטיס רוצה להוביל את תעשיית הרכב בתחום הפחתת הזיהום ומצהירה כי תפחית את פליטות הפחמן של ליין דגמיה ב- 50% עד לשנת 2030 ותגיע ליעד של 0 פליטות פחמן עד לשנת 2038. כדי להגיע ליעד מתכוננת סטלנטיס לכך שעד לסוף העשור, 100% מרכבי הנוסעים שתמכור באירופה יהיו חשמליים. בשוק האמריקאי נקבע יעד של 50% רכבים חשמליים מסך מסירות הרכבים הפרטיים והמסחריות הקלות עד לסוף העשור. הקונצרן ישווק יותר מ- 75 דגמים חשמליים וקבע יעד מסירות של 5 מיליון רכבים חשמליים עד לשנת 2030.
ג'יפ חשמלי
למרות המיקוד בחשמל, סטלנטיס כמו יצרניות אחרות מבינה שהנעה חשמלית מבוססת סוללות היא לא פתרון מספק עבור משאיות וכלי רכב כבדים אחרים ולכן תשקיע בפיתוח טכנולוגיית תא דלק מימני. בנוסף יוקם מיזם משותף עם חברת Waymo לטובת פיתוח רכבי משלוחים אוטונומיים עבור חזון "משלוח כשירות" בר קיימא.
כחלק מההצהרה הוצג אב טיפוס לדגם חשמלי ראשון למותג ג'יפ. מדובר כמובן ברכב פנאי שטח וההערכות הן כי מדובר ברכב פנאי קטן ביחס למבחר הדגמים הנוכחי של ג'יפ. בשלב זה, למעט תמונות וציון העובדה שיצויד בהנעה חשמלית לא נחשפו פרטים נוספים אודות הדגם שצפוי להגיע לכבישים בתחילת שנת 2023. המראה רבוע ושרירי כמיטב המסורת, עם שבעת המלבנים המסורתיים על השבכה הקדמית האטומה. מכסה המנוע מעוטר באלמנט מושחר המזוהה כיום עם גרסאות השטח הקרביות של דגמי ג'יפ, ובולטים גם מרכב בצביעה דו-גונית, חישוקים קלים מעוצבים, ופנסים אחוריים עם גרפיקה פנימית תלת ממדית. כמו כן, נחשף קדימון לטנדר חשמלי חדש, ראם 1500 BEV שיושק בשנת 2024. עוד לפני כן, בשנת 2023 יגיע ראם פרומאסטר EV המהווה למעשה גרסת ראם לפיאט דוקאטו עם הנעה חשמלית.
ראם 1500 BEV
סטלנטיס שואפת להגביר את שביעות רצון לקוחותיה מהמוצרים וגם מהשירותים אותם היא מספקת לאחר הרכישה. מותגי הקבוצה יקדישו תשומת לב לחוויית הרכישה והשימוש ברכב, גם לטווח הארוך. שוק כלי הרכב המסחריים יזכה אף הוא לתשומת לב מוגברת עם סל מוצרים ושירותים יעיל שיספק פתרונות שיתאימו לשלל סוגי השימוש ברכבים. נקודה מעניינת נוספת היא הצבת יעד אכלוס של לפחות 35% מתפקידי המנהיגות הבכירים בידי נשים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.