מאזדה CX-60 הינו הדגם הראשון בסדרת דגמי פרימיום חדשה על בסיס פלטפורמת הנעה אחורית עם יחידת הנעה היברידית נטענת
כבר שנים שאנו שומעים מפי היצרנית היפנית הקטנה על כוונותיה לשדרג את מעמדה ולהתחרות במותגי הפרימיום. התרשמנו מהשיפור באיכות תאי הנוסעים והעידון של הדגמים הקיימים, וכעת מכריזה מאזדה על השלב הבא עם חשיפתו של רכב הפנאי מאזדה CX-60 עבור השוק האירופאי. מדובר בדגם חדש לחלוטין על בסיס פלטפורמת הנעה אחורית חדשה, המצויד לראשונה במאזדה ביחידת הנעה היברידית נטענת. בהמשך יגיעו גם מנועי 6 צילינדרים בטור עם סיוע היברידי קל.
מאזדה CX-60
העיצוב של מאזדה CX-60 מעניק פרשנות עדכנית לשפת העיצוב קודו. בחזית גריל קדמי ענקי עם שבכה ומסגרת המשתנות בהתאם לגרסה. חלקה העליון של מסגרת הגריל מעוטר בפס תאורת לד הנמתח אל הפנסים הקדמיים הקטנים תוך יצירת חותמת תאורה בצורת האות L. הפגוש מעוטר בכונסי אוויר מעודנים. בעיצוב הדופן נעשה מאמץ להדגיש את הפרופורציות המאפיינות מכוניות הנעה אחורית - סרח עודף קדמי קצר, מכסה מנוע ארוך במיוחד, וקורות A הממוקמת הרחק מאחורי הגלגל הקדמי. פרט בולט הוא חיפויי בתי גלגלים וספי המרכב בצבע הרכב, בניגוד לפלסטיק מושחר המקובל ברכבי SUV. הזנב הנאה מציג יחידות תאורה צרות עם חותמת תאורה מעוצבת ופגוש מסיבי עם 4 יציאות מפלט מעודנות. להשלמת ההופעה יוצעו חישוקים קלים במידות 18 או 20 אינץ'. הדגם יוצע בגרסת Takumi יוקרתית ובגרסת Homura בניחוח ספורטיבי.
מאזדה CX-60
מידותיו של מאזדה CX-60 החדש מציבות אותו מול רכבי פנאי יוקרתיים בגודל בינוני כגון אאודי Q5, ב.מ.וו X3, וג'נסיס GV70 והוא אף גדול מרובם. אורכו 4,745 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,680 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,870 מ"מ. מאזדה פרסמה גם את קוטר הסיבוב הקטן מהמקובל, העומד על 5,400 מ"מ ומרמז על יכולת תמרון טובה באזור עירוני צפוף. נפח תא המטען עומד על 570 ליטרים.
תא הנוסעים מציג עיצוב נאה התואם לפילוסופיה המוכרת של המותג והופעה ייחודית ביחס למותגי הפרימיום המוכרים. הדשבורד השטוח בנוי ממספר מפלסים. חלקו המרכזי יחופה בחומר שישתנה בהתאם לרמת האבזור וחבילת העיצוב, ובמאזדה מספרים על שילוב של חומרים בעלי מרקמים שונים כגון עץ מייפל, עור נאפה, כרום, וטקסטיל יפני הזוכה לעיבוד ייחודי. אומנות הכריכה היפנית Musubu היוותה השראה לעיצוב ותפירת הפנל המרכזי.
המסך המרכזי הרחב בגודל 12.3 אינץ' בולט בראש הקונסולה המרכזית ונשלט באמצעות חוגה ופקדים הממוקמים על הקונסולה הרחבה בין המושבים הקדמיים. מערכת המולטימדיה תציע תמיכה אלחוטית בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, ומול עיני הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. בקרת האקלים זוכה לפקדים פיזיים הממוקמים בסמוך לפתחי המיזוג המרכזיים. בורר ההילוכים האלקטרוני זכה לעיצוב נאה וידם של המעצבים לא פסחה גם על דיפוני הדלתות הנאים.
מאזדה CX-60
מאזדה CX-60 הוא הדגם הראשון של המותג שיוצע עם מערכת הנעה היברידית נטענת. המערכת כוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים מסדרת סקיי אקטיב G המוכר ממאזדה CX-5 עם הספק מרבי של 189 כ"ס, ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 135 כ"ס. נתון ההספק המשולב עומד על 323 כ"ס והמומנט המרבי המשולב 50.9 קג"מ. נתונים אלה הופכים את מאזדה CX-60 למכונית הסדרתית החזקה ביותר של מאזדה אי פעם.
יחידת ההנעה משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית על בסיס מצמד ללא ממיר מומנט, ולמערכת הנעה כפולה קבועה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. סוללה בקיבולת 17.8 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 63 ק"מ במהירות של עד 100 קמ"ש. הסוללה מותקנת נמוך ככל שהתאפשר בין הסרנים על מנת להנמיך ולאזן את מרכז הכובד. צריכת הדלק המשולבת על פי תקן WLTP תעמוד על 66.6 ק"מ לליטר עם סוללה טעונה.
מאזדה CX-60
בהמשך יוצע הדגם עם מנועי הדור החדש של מאזדה שפותחו במיוחד עבור פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה. בגזרת הבנזין יוצע מנוע e-Skyactiv X בנפח 3.0 ליטרים בתצורת 6 צילינדרים בטור עם מגדש טורבו. בנוסף יוצע מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים טורי Skyactiv-D בשתי גרסאות הספק. מנועים אלה ישודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, למערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V, ולמערכת הנעה אחורית או כפולה. נתוני ההספק והביצועים יפורסמו בהמשך.
מאזדה מכוונת לציון בטיחות של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. מערכות הבטיחות מאוגדות כעת תחת מערך i-Activsense וכוללות בנוסף לאבזור המקובל גם מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת, מערכת מצלמות היקפיות עם תצוגה עילית, בקרת שיוט אדפטיבית עם תמיכה בזיהוי תמרורי הגבלת מהירות, סיוע ביציאה בטוחה מהרכב, ובקרת ירידה במדרון.
מאזדה CX-60
מערכת יחודית תזהה באמצעות מצלמה את מיקום הנהג ותתאים באופן אוטומטי את מיקום המושב החשמלי, גלגל ההגה, מיקום מראות הצד, התצוגה העילית, וכן את הגדרות מערכת הסאונד ובקרת האקלים כך שיתאימו למבנה הגוף של הנהג. לאחר מכן יוכל הנהג לגשת להגדרות ולבצע ליטושים נוספים בהתאם להעדפותיו האישיות. מערכת סיוע לכניסה ויציאה קלה מהרכב מזיחה את גלגל ההגה ומושב הנהג לאחור בעת כיבוי המנוע.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.