פולקסווגן ID.Buzz הוא הרכב המסחרי היפה ביותר שנחשף בשנים האחרונות וגם המסחרי הראשון של פולקסווגן על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית
עד היום פגשנו ברכבים מסחריים חשמליים בעיקר על בסיס פלטפורמה שהחלה את דרכה עם מנועי בעירה פנימית והוסבה להנעה חשמלית. כעת מציגה פולקסווגן את ה- ID.Buzz שהינו רכב מסחרי ראשון על בסיס פלטפורמת MEB הייעודית לרכב חשמלי, אותה הוא חולק בין היתר עם אאודי e-tron Q4, פולקסווגן ID.4 וסקודה אניאק. פולקסווגן ID.Buzz נחשף בשלב זה בגרסת נוסעים ובגרסת מטען הזוכה לכינוי Cargo.
פולקסווגן ID.Buzz
עוד לפני שמתייחסים לפלטפורמה ולקרביים, אי אפשר לפספס את העובדה שמדובר באחד הרכבים המסחריים היפים ביותר בהם פגשנו, המהווה מעין מחווה לפולקסווגן מיקרובוס האגדי. עיצוב החזית גורם לרצות לצבוט לו בלחי, בעיקר בזכות המראה שיוצר מעין פנים אבל גם בזכות הפרופורציות החביבות שנוצרו באמצעות סרח עודף קדמי קצר ומבנה נטול מכסה המנוע מסורתי. הצביעה הדו-גונית האופציונלית משתלבת היטב הודות לוויתור על גריל קדמי שאינו נחוץ ברכב חשמלי. הדופן נאה בזכות אותה צביעה דו-גונית, קורות קדמיות מושחרות, וקורות C עם עיטורים המדמים פתחי אוורור כמחווה נוספת למיקרובוס המקורי. גם הזנב זוכה לעיצוב נאה עם ספוילר מעל השמשה האחורית, ובגרסאות הנוסעים גם יחידות תאורה מחוברות באמצעות פס לד.
פולקסווגן ID.Buzz
מידותיו של פולקסווגן ID.Buzz מציבות אותו בסמיכות לפולקסווגן טרנספורטר הנוכחי. אורכו 4,712 מ"מ, רוחבו 1,912 מ"מ, גובהו 1,938 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,988 מ"מ. בפולקסווגן מתגאים ברדיוס סיבוב קצר של 5,550 מ"מ שיאפשר שימושי עירוני נוח. תכנון אווירודינמי הביא למקדם גרר הנע בין 0.285 ל- Cd 0.29 המקובל בכלי רכב פרטיים ומסייע בהפחתת צריכת החשמל ובהרחבת טווח הנסיעה. בשלב זה מגיע דגם הנוסעים בתצורת 5 מושבים עם תא מטען בנפח 1,121 ליטרים כשכל המושבים בשימוש או 2,205 ליטרים כשהשורה השניה מקופלת. הגרסה המסחרית מציעה נפח טעינה של 2.9 מ"ק מאחורי המושבים הקדמיים עם הפרדה באמצעות מחיצה. החלל יאפשר הובלה של שני משטחים בתקן יורו.
פולקסווגן ID.Buzz
תא הנוסעים זוכה למראה רענן ונאה ביחס למקובל בסגמנט. הדשבורד מעוצב בקווים אופקיים המעצימים את מימד הרוחב ותחושת המרווח. כאן ההבדלים בין גרסת המטען לגרסת הנוסעים בולטים יותר, כשהראשונה זוכה למראה סטנדרטי ומעט אפרורי ואילו גרסת הנוסעים מציגה שבכת פתחי מיזוג מעוצבים לרוחב הדשבורד ושילוב צבעים וחומרים מקורי. בשני המקרים שופע תא הנוסעים בפתרונות אחסון שימושיים. הדגם מקבל את מערך השליטה אותו פגשנו בדגמי פולקסווגן האחרונים, המבוסס כולו על מסך המגע המרכזי שיוצע במידות 10 או 12 אינץ' בהתאם לרמת האבזור. מול עיני הנהג לוח מחוונים דיגיטלי קטן בדומה לשאר הדגמים החשמליים של הקונצרן.
פולקסווגן ID.Buzz
בשלב זה יוצע פולקסווגן ID.Buzz עם יחידת הנעה המבוססת על מנוע חשמלי אחורי בודד עם הספק מרבי של 201 כ"ס, מערכת הנעה אחורית, וסוללה בקיבולת 77 קוט"ש נטו. בשלב זה לא נחשפו נתוני הביצועים וטווח הנסיעה, אולם נוכל לספר שטעינה מהירה בעמדת DC בהספק 170 קילוואט מ- 5% ל- 80% אורכת כ- 30 דקות. הסוללה משולבת ברצפת הרכב בתצורת סנדוויץ' ומאפשרת פיזור משקל מאוזן והנמכת מרכז הכובד. הרכב יאפשר פונקציית זיהוי אוטומטי בעמדות טעינה לטובת חיבור מהיר, וגם טעינה דו-כיוונית המאפשרת ניצול עודפי אנרגיה מהסוללה לטובת הפעלת מוצרי חשמל ביתיים.
פולקסווגן ID.Buzz
היצע מערכות הבטיחות כולל בין היתר מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, סיוע אקטיבי בשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהחלפת נתיב, וחניה אוטומטית עם פונקציית זכרון למסלול הכניסה לחניה. הפלטפורמה המתקדמת מאפשרת תכונות של רכב מקושר עם שימוש באינפורמציה המועברת מכלי רכב אחרים וממנהלי התשתיות כדי לזהות מפגעים בזמן אמת.
פולקסווגן ID.Buzz
פולקסווגן ID.Buzz מיוצר במפעלי פולקסווגן הראשיים בעיר האנובר בגרמניה, לצד דגמים חשמליים נוספים. מרבית רכיבי ההנעה מיוצרים אף הם בגרמניה. המכירה המוקדמת באירופה תחל בחודש מאי ורכבים ראשונים יגיעו לכבישים בסתיו 2022. בהמשך יתרחב השיווק גם לארצות הברית ולקנדה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.