מערכות הבטיחות של ניסאן קשקאי ופולקסווגן ID.5 פעלו היטב, פולסטאר 2 לא הצטיין, ויגואר I-Pace מקבל ציון נמוך
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP עורך סדרת מבחנים הבודקת את תפקודן של מערכות הסיוע המתקדמות. במסגרת המבחנים החדשים יחסית, נבדקות מערכות הבטיחות האקטיביות בסדרת תרחישים טיפוסיים שיסייעו לאמוד את רמת היעילות במניעת תאונות. המבחנים מאפשרים להעריך את הסינרגיה בין הנהג למערכת ועד כמה מעורב הנהג במשימת הנהיגה כדי למנוע תרחישים של אמון יתר במערכות הבטיחות העשוי לגרום להסחת דעת. בנוסף נבדקת יכולתו של הרכב למתן את השלכות התאונה במקרים בהם היא בלתי נמנעת. במסגרת סבב המבחנים הנוכחי נבחנו ניסאן קשקאי, פולקסווגן ID.5, פולסטאר 2, ויגואר I-Pace.
ניסאן קשקאי - ציון 4 מתוך 4
ניסאן קשקאי זכה לציונים גבוהים במיוחד במבחני הריסוק ואף זכה בתואר רכב הפנאי הבטוח ביותר שנבחן בשנת 2021. גם בסבב מבחני מערכות הסיוע זוכה הדגם לציונים גבוהים בזכות מערך הבטיחות ProPILOT המשתמש בין היתר בנתונים המתקבלים ממערכת הניווט. על יכולת הסיוע לנהג זוכה ניסאן קשקאי בציון של 74% ועל גיבוי הנהג במניעת תאונה זוכה לציון גבוה של 93%. הבוחנים ציינו כי ספרי ההדרכה מציינים כהלכה את מגבלות הסיוע של מערכות הבטיחות המתקדמות. מערכת ניטור המרחק מלפנים זיהתה היטב רכבים נעים ונייחים ומערכת הבלימה האוטונומית סייעה במניעת תאונה במצבי קצה. בעת זיהוי מצב של חוסר תגובה מצד הנהג, מסוגל הרכב לעצור בבטחה בתוך נתיב הנסיעה. עוד צוינה התראה ברורה במידה והרדאר או המצלמה חסומים באופן המונע את פעולת המערכת.
ניסאן קשקאי
פולקסווגן ID.5 - ציון 4 מתוך 4
רכב הפנאי החשמלי פולקסווגן ID.5 הוא למעשה גרסת פנאי-קופה לפולקסווגן ID.4, בדומה לסקודה אניאק קופה החולק עמו שלדה ומכלולי הנעה. פולקסווגן ID.5 זכה לציון של 76% על יכולות הסיוע לנהג ולציון של 85% על הגיבוי לנהג במניעת תאונה. מדריכי השימוש מגדירים כראוי את מגבלות המערכת אשר גם כאן עושה שימוש במידע ממערכת הניווט וביכולתה להאט את מהירות הרכב בהתאם להגבלות מהירות וגם בעת קרבה לעקומות וצמתים. המערכת זיהתה היטב רכבים נייחים ורכבים בתנועה ונזקקה להפעלת בלימה אוטונומית רק בתנאי קצה. המערכת לשמירה על נתיב הנסיעה תפקדה היטב בכל טווחי המהירות שנבדקו במבחן. פולקסווגן ID.5 מסוגל להביא את הרכב לעצירה מלאה בנתיב הנסיעה בעת זיהוי מצבים של חוסר תגובה מתמשך מצד הנהג. התרעות על חסימה של הרדאר או המצלמה מוצגות בזמן ומתריעות כי מערכות הסיוע יצאו מכלל פעולה.
פולקסווגן ID.5
פולסטאר 2 - ציון 3 מתוך 4
רכב הפנאי-קופה החשמלי פולסטאר 2 מבית וולוו קיבל ציון של 53% על יכולות הסיוע לנהג וציון של 88% על הגיבוי לנהג במניעת תאונה. עלוני ההדרכה מציינים באופן ברור את מגבלות מערכות הסיוע. פולסטאר 2 מאפשר שימוש בנתוני מערכת הניווט על מנת להתאים את מהירות הנסיעה להגבלת המהירות אך אינו מתאים את המהירות לעיקולים או צמתים. הבוחנים ציינו כי בלוח המחוונים אין חיווי למצב המערכת ומערכת ניטור המרחק מלפנים הגיבה היטב לרכבים בתנועה אך לא זיהתה כראוי רכבים נייחים. יעילותה של מערכת הבלימה האוטונומית מוגבלת והמערכת לשמירה על נתיב הנסיעה פעלה היטב למעט בטווח המהירות הנמוך ביותר שנבדק. במקרה בו מזוהה חוסר תגובה מצד הנהג, מסוגל הרכב לעצור בבטחה בנתיב הנסיעה וההתרעות עבור חסימה של הרדאר או המצלמה ברורות ומוצגות בזמן.
פולסטאר 2
יגואר I-Pace - ציון 1 מתוך 4
רכב הפנאי החשמלי יגואר I-Pace מקבל ציון של 53% על יכולת הסיוע לנהג, וציון של 59% על הגיבוי למניעת תאונה. הבוחנים ציינו כי שמה של המערכת מגדיר היטב את הפונקציות אותן היא מציעה וכי ספרי ההדרכה מציינים בפירוש את יכולותיה של המערכת. בקרת השיוט האדפטיבית אינה מסוגלת לעשות שימוש בנתונים ממערכת הניווט כגון הגבלת מהירות על מנת להאט את הרכב למהירות המותרת. מערכת ניטור המרחק הקדמית הגיבה היטב לרכבים בתנועה אך זיהוי של רכבים נייחים לוקה בחסר, ויעילותה של מערכת הבלימה האוטונומית מוגבלת בתנאי קצה. בעת זיהוי מצבים של חוסר תגובה מצד הנהג תבוטל פונקציית ההיגוי האקטיבי אך פעולתה של בקרת השיוט האדפטיבית תמשך.
יגואר I-Pace

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.