פורד פוקוס המשפחתית מושקת בישראל לאחר מתיחת פנים עם מנוע חדש ומערך סיוע היברידי קל במרכב סטיישן והאצ'בק. המחיר החל מ- 131,900 ₪
דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה בישראל את פורד פוקוס החדשה לאחר שעברה מתיחת פנים. פורד פוקוס הייתה בעבר מהמכוניות המשפחתיות הנמכרות ביותר בישראל. הדור השלישי סבל מתקלות סדרתיות בתיבת ההילוכים שהביאו לירידה משמעותית במכירות, ובהמשך אף לעצירת שיווק הדגם בישראל. הדור הרביעי של פורד פוקוס הושק בעולם בשנת בשנת 2018 והגיע לישראל באיחור רק בשנת 2020. לפני חצי שנה הוצגה גרסה עדכנית לאחר מתיחת פנים וכעת היא מושקת בישראל במרכב האצ'בק וטורר (סטיישן) במהדורות אקטיב מוגבהת במראה פנאי שטח ובגרסת ST ליין חמימה עם מתלים ספורטיביים מונמכים. גרסת הסדאן נעדרת ממבחר הדגמים הנוכחי.
פורד פוקוס אקטיב טורר
מבחוץ זכתה פורד פוקוס לעדכוני עיצוב קלילים המעניקים לה מראה רענן. פנסי החזית עם תאורת הלד גדולים ואגרסיביים ומציגים חותמת תאורה בעיצוב חדש. עיצוב השבכה והפגוש הקדמי משתנה בהתאם לחבילת העיצוב הנבחרת. גרסאות ST ליין זוכות לשבכה במראה חלת דבש עם כונס אוויר תחתון רחב, וגרסאות אקטיב מציגות שבכה בדוגמת מלבנים ופגוש עם חצאית פלסטיק מושחרת להדגשת אפקט הפנאי. חישוקי הגלגלים מציגים מראה רענן. במבט מהצד נבדלות גרסאות אקטיב באמצעות פסי גגון ואילו לגרסאות ST ליין קליפרים בצבע אדום. מאחור פנסים בעיצוב חדש וערכות עיצוב שונות עבור הפגושים.
פורד פוקוס אקטיב טורר
בתא הנוסעים נרשם שינוי משמעותי יותר עם מסך מגע מרכזי חדש בגודל 13.2 אינץ' ומערכת הפעלה חדשה המשלבת גם פקדים וירטואליים למערכת בקרת האקלים ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto בחיבור אלחוטי. המסך הגדול יוצע בישראל בתוספת תשלום של 3,000 ₪. במקביל ישווק הדגם באופן סטנדרטי עם המסך המוכר מהדגם היוצא בגודל 8.0 אינץ' עם תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto באמצעות חיבור כבל. דגמי ST ליין נבדלים באמצעות לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'.
פורד פוקוס
מתחת למכסה המנוע יחידת הנעה חדשה. לדגם היוצא מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 עם הספק מרבי של 182 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. לדגם החדש מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים עם סיוע היברידי קל בנפח 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 155 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ. על העברת הכוח אחראית תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, אך הפעם מדובר במצמדים טבולים בשמן בניגוד למצמדים היבשים של תיבת ההילוכים הרובוטית הבעייתית של הדור השלישי. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות עם מרכב האצ'בק או 8.6 שניות במרכב סטיישן, נתונים זהים לאלה של הדגם היוצא והחזק.
פורד פוקוס
מפרט האבזור בכל הגרסאות כולל מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, משטח טעינה אלחוטי, חיישני אור וגשם, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, תאורת לד מלפנים ומאחור, שמשות אחוריות כהות, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
פורד פוקוס ST ליין
לגרסת אקטיב טורר פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד. גרסת ST ליין לעומתה מוצעת עם מושבים קדמיים מחוממים ומנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה. גרסת ST ליין X כוללת בנוסף גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
פורד פוקוס ST ליין
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע היגוי אקטיבי להתחמקות ממכשול, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, והתרעה על עייפות הנהג. המפתח החכם מאפשר קביעת עוצמת שמע מרבית והגבלת מהירות עבור נהגים צעירים.
מחירון פורד פוקוס 2022:
פורד פוקוס 1.0 טורבו ST ליין אוטומט – 131,900 ₪
פורד פוקוס 1.0 טורבו ST ליין X אוטומט – 143,900 ₪
פורד פוקוס 1.0 טורבו אקטיב X אוטומט – 133,900 ₪
פורד פוקוס 1.0 טורבו אקטיב טורר אוטומט – 137,900 ₪

תפריט נגישות








מנוע וגיר שכזה נועד לכישלון
לא משנה רטוב יבש וגם מנוע טורבו לא תודה
לא רוצה לשלם מחיר כזה למנוע 1000
יקר לי
הייתי קונה,אבל.....
טעות ברישום מחיר ההתחלתי לרכב
בתחילת הכתבה במודגש נרשם החל מ- 137,900 ₪. צריך להיות החל מ- 131,900 ₪.