טויוטה קורולה עוברת מתיחת פנים קלה ומקבלת יחידת הנעה משודרגת, מערכת מולטימדיה חדשה ומערך בטיחות מורחב
טויוטה קורולה היא אחת המשפחתיות הוותיקות והמזוהות ביותר בעולם עם למעלה מ- 50 מיליון עותקים שנמסרו ברחבי העולם מאז החל שיווקה בשנת 1966. טויוטה קורולה תמיד נהנתה מהצלחה בישראל, אבל הדור הנוכחי הפך ללהיט של ממש בזכות ההשתייכות למותג טויוטה, המוניטין המוצק של משפחת דגמי טויוטה קורולה בישראל, ובעיקר בשל יחידת הנעה היברידית שהוצעה לראשונה בדגם ואפשרה לו להציג צריכת דלק מצוינת ולהעניק הטבה בשווי השימוש למקבלי רכב צמוד ממקום העבודה. בשלהי השנה שעברה עברה קורולה עדכון קל שהעניק לה מערכת מולטימדיה חדשה, אך הפעם מדובר בעדכון מקיף ומשמעותי יותר.
טויוטה קורולה 2023
טויוטה קורולה זוכה לחזית רעננה בזכות פגוש קדמי שעוצב מחדש עם כונס אוויר תחתון גדול ואגרסיבי מבעבר. בתמונות מוצגת גרסת הסדאן ברמת אבזור גבוהה עם תאורת לד מלאה שלא הוצעה עד כה ברכבי היבואן הרשמי. הדופן שומרת על הצללית האלגנטית המאפיינת את הדור הנוכחי, וגם מאחור לא נרשמו שינויים משמעותיים. גם גרסאות ההאצ'בק והסטיישן זכו לטיפול דומה, ורמות האבזור הגבוהות יציעו פנסי בי לד עם תאורה המסתגלת לתנאי הדרך. היצע הצבעים הורחב עם צבעי כחול, ירוק ואפור חדשים.
טויוטה קורולה 2023
תא הנוסעים שומר על המראה המוכר אולם חומרי הדיפון והגימור עודכנו, וכן גווני הריפודים המשתנים בהתאם לצבע החיצוני הנבחר. הדגם המעודכן מצויד במערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל 10.5 אינץ' לעומת 8.0 אינץ' בדגם הנוכחי עם גרפיקה משודרגת שתעניק תצוגה ברורה גם תחת שמש ישירה. רמות האבזור הגבוהות יוצעו מעתה עם לוח מחוונים דיגיטלי חדש עם מסך בגודל 12.3 אינץ' וארבע סגנונות תצוגה, לעומת מסך בגודל 7.0 אינץ' ששולב יחד עם שעונים סטנדרטיים בדגם הנוכחי.
טויוטה קורולה 2023
חלק מרמות האבזור יצוידו במערכת ניווט מבוססת ענן המעניקה דיווחים אודות עומסי תנועה וסכנות בדרך בזמן אמת. מערכת המולטימדיה החדשה כוללת סייען קולי המאפשר ביצוע פעולות כגון פתיחת חלונות באמצעות שליטה קולית. חיבור לאפליקציית MyToyota הפעילה באירופה מאפשר לשלוט מהסמארטפון בפתיחת ונעילת הרכב, הפעלת בקרת האקלים, והפעלת תאורת החירום בכדי לזהות את הרכב מרחוק.
טויוטה קורולה 2023
היצע יחידות ההנעה ההיברידיות זכה לעדכון. גרסה הכניסה המצוידת במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי מציגה כעת הספק מרבי משולב של 140 כ"ס (לעומת 122 כ"ס) ושיפור משמעותי בביצועים עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.2 שניות, 1.7 שניות מהר יותר מהדגם הנוכחי.
טויוטה קורולה 2023
באירופה מוצעת יחידת הנעה היברידית נוספת וחזקה יותר שזכתה גם היא לעדכון. יחידת הנעה זו מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 196 כ"ס (לעומת 180 כ"ס) והיא תאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.5 שניות, 0.5 שניה מהר יותר מהדגם הנוכחי.
טויוטה קורולה 2023
שינויים נוספים נוגעים לתיבת ההילוכים הרציפה שזכתה ליחסי העברה מעודכנים לטובת התאמת סל"ד המנוע לתאוצה באופן שיצור תאוצה טבעית ולינארית יותר. השיפור תרם גם להפחתת רעשי יחידת ההנעה בעת תאוצה. סוללת הניקל מטאל ששימשה את הדגם הנוכחי ונחשבת מיושנת יחסית, הוחלפה בסוללת ליתיום יון חדשה וחזקה יותר, השוקלת 18 ק"ג פחות מהסוללה המשמשת את הדגם הנוכחי. בשלב זה לא ברור כיצד הושפעה צריכת הדלק מהשיפורים משום שהמפרט המלא טרם פורסם.
גם מערך הבטיחות T-Mate זכה לעדכון. המערכת לניטור מרחק מלפנים כוללת כעת גם זיהוי תנועה חוצה בצומת, ובקרת הסטייה מנתיב הנסיעה כוללת תמרון חירום בזיהוי קרבה מסוכנת של כלי רכב אחרים, תמרון התחמקות מהתנגשות צד, והפחתת מהירות בעת כניסה לעקומה. בנוסף קיבלה טויוטה קורולה מערכת למניעת האצה פתאומית בלתי רצויה, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, ומערכת להתראה מפני פתיחת דלתות בעת זיהוי רכב חולף או רוכב אופניים בנתיב המקביל.
טויוטה קורולה החדשה תוצע למכירה באירופה ברבעון הראשון של שנת 2023. עוד לפני כן במחצית השנייה של שנת 2022 תתרחב משפחת דגמי טויוטה קורולה עם רכב הפנאי החדש טויוטה קורולה קרוס שיגיע בהמשך גם לישראל.

תפריט נגישות








דגמי טויוטה החדשים קורולה סטשיין
האם ידוע ואם יש צפי הגעה לארץ של הדגמים החדשים?. תודה
כם הארץ צריך שיהיה טויוטה קורולה 2000 סמ"ק
ריך שגם בארץ (במדינת ישראל) יהיה טויוטה קורולה בגודל סדאן 2.0 ליטר (2000 סמ"ק)