158,845 רכבים חדשים נמסרו בישראל במחצית הראשונה של שנת 2022, ירידה של 13.9% ביחס לאשתקד
איגוד יבואני הרכב מפרסם את נתוני המסירות של החציון הראשון של שנת 2022 בו נמסרו 158,845 רכבים חדשים, נתון המהווה ירידה של 13.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שנת 2022 נפתחה עם ירידה משמעותית בכמות המסירות אולם בהמשך המגמה התמתנה מעט. בחודש יוני לבדו נמסרו 22,873 רכבים חדשים לעומת 31,722 מסירות ביוני 2021.
יונדאי איוניק 5
יונדאי מבוססת היטב במקום הראשון עם 31,279 מסירות ועליה של 7.1% ביחס לאשתקד. טויוטה במקום השני עם 23,812 מסירות וירידה של 2.6% ביחס לאשתקד. קיה במקום השלישי עם 21,530 מסירות וירידה קלה של 0.2% ביחס לאשתקד. במקום הרביעי עם פחות מחצי מכמות המסירות של קיה נמצאת מאזדה עם 10,561 מסירות ועליה של 11.5% ביחס לאשתקד. את החמישיה הראשונה סוגרת מיצובישי עם 7,653 מסירות וירידה של 9.7% ביחס לאשתקד.
במקום השישי סקודה עם 7,234 מסירות וירידה משמעותית של 53.5% ביחס לאשתקד, בעיקר עקב מלאים חסרים. בימים אלו החלו מסירות של סקודה פביה החדשה וסקודה אניאק שהתעכב זמן רב, והן צפויות להחזיר את הצבע ללחיי סקודה. במקום השביעי סיטרואן עם 5,096 מסירות ועליה של 16.1% ביחס לאשתקד. במקום השמיני פיג'ו עם 4,376 מסירות וירידה של 14.7% ביחס לאשתקד. במקום התשיעי סוזוקי עם 4,230 מסירות וירידה של 26.3% ביחס לאשתקד. את העשיריה הראשונה סוגרת מרצדס עם 3,274 מסירות ועליה של 10.8% ביחס לאשתקד.
סיטרואן C3
MG נהנית משנה טובה במיוחד וניצבת במקום ה- 11 עם 3,177 מסירות, עליה של 78.9% ביחס לאשתקד והכל הודות ל- MG EHS PHEV. עוד מבית לובינסקי גם אופל נהנית משנה מוצלחת במקום ה- 22 עם 1,469 מסירות ועליה של 30.7% ביחס לאשתקד. גם קופרה נהנית מתקופה מוצלחת עם 1,348 מסירות ועליה של 132% ביחס לאשתקד. איסוזו ראויה לציון במקום ה- 25 עם 1,076 מסירות ועליה של 34.5% ביחס לאשתקד. סרס מצליחה להגדיל את כוחה באופן משמעותי במקום ה- 30 עם 438 מסירות ועליה של 553.7% ביחס לאשתקד.
לצד המותגים הצומחים ישנם גם מותגים שצוללים. סיאט ירדה למקום ה- 12 עם 3,154 מסירות וירידה של 62.1% ביחס לאשתקד. גם ניסאן סובלת מפתיחת שנה חלשה במקום ה- 14 עם 2,560 מסירות וירידה של 64.2% ביחס לאשתקד. טסלה היא כבר לא יצרנית החשמליות הנמכרת ביותר בישראל לאחר שנעקפה על ידי ג'ילי, והיא ממוקמת כעת במקום ה- 19 עם 2,023 מסירות וירידה של 30.5% ביחס לאשתקד. רנו סובלת משנה קשה במיוחד ויורדת למקום ה- 23 עם 1,367 מסירות וירידה של 74.8% ביחס לאשתקד. הונדה מידרדרת למקום ה- 38 עם 194 מסירות בלבד וירידה דרמטית של 89% ביחס לאשתקד.
הונדה ג'אז
את מסירות רכבי היוקרה מובילה מרצדס שכבר הוזכרה עם 3,274 מסירות ועליה של 10.8% ביחס לאשתקד. ב.מ.וו שניה עם 2,528 מסירות ועליה של 3.3% ביחס לאשתקד. אאודי במקום השלישי עם 2,010 מסירות וירידה של 30.4% ביחס לאשתקד. ג'יפ רביעית עם 1,675 מסירות ועליה של 2.8% ביחס לאשתקד. לקסוס חמישית עם 1,072 מסירות וירידה של 7.6% ביחס לאשתקד.
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | רכב מסחרי קל | מוניות | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 31,255 | 24 | 0 | 31,279 | 7.1% |
| 2 | טויוטה | 21,146 | 1,908 | 758 | 23,812 | 2.6%- |
| 3 | קיה | 21,289 | 20 | 221 | 21,530 | 0.2%- |
| 4 | מאזדה | 10,557 | 0 | 4 | 10,561 | 11.5% |
| 5 | מיצובישי | 6,747 | 906 | 0 | 7,653 | 9.7%- |
| 6 | סקודה | 6,817 | 0 | 417 | 7,234 | 53.5%- |
| 7 | סיטרואן | 2,819 | 2,108 | 169 | 5,096 | 16.1% |
| 8 | פיג'ו | 4,309 | 67 | 0 | 4,376 | 14.7%- |
| 9 | סוזוקי | 4,230 | 0 | 0 | 4,230 | 26.3%- |
| 10 | מרצדס | 2,869 | 28 | 377 | 3,274 | 10.8% |
| 11 | MG | 3,177 | 0 | 0 | 3,177 | 78.9% |
| 12 | סיאט | 3,154 | 0 | 0 | 3,154 | 62.1%- |
| 13 | שברולט | 2,886 | 0 | 0 | 2,886 | 53.9%- |
| 14 | ניסאן | 2,560 | 0 | 0 | 2,560 | 64.2%- |
| 15 | ב.מ.וו | 2,528 | 0 | 0 | 2,528 | 3.3% |
| 16 | סובארו | 2,295 | 0 | 3 | 2,298 | 39.4%- |
| 17 | ג'ילי | 2,130 | 0 | 0 | 2,130 | |
| 18 | פולקסווגן | 1779 | 242 | 20 | 2,041 | 14.9%- |
| 19 | טסלה | 2,023 | 0 | 0 | 2,023 | 30.5%- |
| 20 | אאודי | 2,010 | 0 | 0 | 2,010 | 30.5%- |
| 21 | ג'יפ | 1,627 | 48 | 0 | 1,675 | 2.9% |
| 22 | אופל | 1,469 | 0 | 0 | 1,469 | 30.7% |
| 23 | רנו | 1,162 | 73 | 132 | 1,367 | 74.8%- |
| 24 | קופרה | 1,348 | 0 | 0 | 1,348 | 132.0% |
| 25 | איסוזו | 0 | 1,076 | 0 | 1,076 | 34.5% |
| 26 | לקסוס | 1,072 | 0 | 0 | 1,072 | 7.6%- |
| 27 | פורד | 965 | 43 | 0 | 1,008 | 31.5%- |
| 28 | וולוו | 939 | 0 | 0 | 939 | 37.2%- |
| 29 | דאצ'יה | 912 | 0 | 5 | 917 | 16.6%- |
| 30 | סרס | 438 | 0 | 0 | 438 | 553.7% |
| 31 | פיאט | 391 | 0 | 0 | 391 | 2.1% |
| 32 | ג'נסיס | 389 | 0 | 0 | 389 | 203.9% |
| 33 | לנד רובר | 349 | 0 | 0 | 349 | 28.0%- |
| 34 | קאדילק | 337 | 0 | 0 | 337 | 29.2%- |
| 35 | סאנגיונג | 301 | 0 | 23 | 324 | 157.1% |
| 36 | אייווייס | 306 | 0 | 0 | 306 | 200.0% |
| 37 | מיני | 290 | 0 | 0 | 290 | 1.3%- |
| 38 | הונדה | 194 | 0 | 0 | 194 | 89.0%- |
| 39 | אלפא רומיאו | 174 | 0 | 0 | 174 | 53.0%- |
| 40 | סקייוול | 170 | 0 | 0 | 170 | |
| 41 | פורשה | 167 | 0 | 0 | 167 | 15.1% |
| 42 | מקסוס | 109 | 37 | 0 | 146 | 224.4% |
| 43 | DS | 103 | 0 | 0 | 103 | 16.2%- |
| 44 | JAC | 60 | 0 | 5 | 65 | 1200.0% |
| 45 | אבארט | 63 | 0 | 0 | 63 | 125.0% |
| 46 | אינפיניטי | 56 | 0 | 0 | 56 | 36.6% |
| 47 | מזראטי | 36 | 0 | 0 | 36 | 2.7%- |
| 48 | יגואר | 33 | 0 | 0 | 33 | 35.2%- |
| 49 | LEVC | 0 | 16 | 9 | 25 | |
| 50 | הונגצ'י | 19 | 0 | 0 | 19 | |
| 51 | בנטלי | 13 | 0 | 0 | 13 | 7.1%- |
| 52 | פרארי | 12 | 0 | 0 | 12 | 20.0% |
| 53 | אסטון מרטין | 9 | 0 | 0 | 9 | 350.0% |
| 54 | קרייזלר | 7 | 0 | 0 | 7 | 88.1% |
| 55 | מאן | 0 | 4 | 0 | 4 | 42.8%- |
| 56 | לינק&קו | 2 | 0 | 0 | 2 | |
| סך הכל | 150,102 | 6,600 | 2,143 | 158,845 | 13.9%- |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.