אחרי שחשפה את העיצוב ופרטים ראשונים, מספקת יונדאי מבט מעמיק יותר אל איוניק 6 החשמלית. טווח הנסיעה המרבי מרשים ויעמוד על 610 ק"מ
לפני כשבועיים חשפה יונדאי פרטים ותמונות ראשונות של יונדאי איוניק 6 החדשה המבוססת כמו אחותה איוניק 5 על שלדה יעודית E-GMP לרכבים חשמליים ומתכוונת להתחרות בטסלה מודל 3. כעת חושפת יונדאי פרטים נוספים אודות המפרט הטכני והאבזור שיוצע במכונית החדשה. מדובר בדגם הראשון של יונדאי שיתמוך בקבלת עדכונים מרחוק OTA שיאפשרו לעדכן את מערכות הסיוע לנהג, מערכת ניהול האנרגיה ופרמטרים נוספים כפי שמקובל בטסלה.
יונדאי איוניק 6
מהעיצוב החיצוני פשוט קשה להתעלם. יונדאי איוניק 6 מעוצבת באופן חלקלק במיוחד עם שלל קשתות וקווים עגלגלים המייצרים מראה של מכונית קופה 4 דלתות. הזנב הקצרצר משלב ספוילר מסיבי, יחידות תאורה עתידניות, ופגוש אגרסיבי באופן המייצר אפקט ייחודי.
יונדאי איוניק 6
מידותיה החיצוניות של יונדאי איוניק 6 מזכירות מאוד את אלה של אחותה יונדאי סונטה. אורכה 4,855 מ"מ, רוחבה 1,880 מ"מ, גובהה 1,495 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,950 מ"מ. מדובר במידות נדיבות מאלה של טסלה מודל 3 כך שניתן לצפות מיונדאי איוניק 6 למרווח פנים ושימושיות עדיפים.
יונדאי איוניק 6
העיצוב הכללי של תא הנוסעים מזכיר מאוד את זה שפגשנו ביונדאי איוניק 5 עם קווים נקיים מאוד המשרים אווירה רגועה. בתמונות בולטת תאורת אווירה המציעה 64 גוונים וגם 6 ערכות נושא קבועות מראש המשלבות בין שני גוונים. בנוסף מוצע מצב בו משתנה תאורת האווירה בהתאם למהירות הרכב. המושבים הייעודיים של יונדאי לרכבים חשמליים דקים ב- 30% לעומת דגמים קונבנציונליים ומשפרים אף יותר את המרווח הפנימי. המערכת לבחירת מצבי נהיגה כוללת גם מצב אינדיבידואלי המאפשר לנהג לקבוע את משקל ההגה, תגובת דוושת התאוצה ועוצמת המנוע. ניתן גם לבחור בסאונד עתידני שילווה את פעולת המנוע וישתנה בהתאם למצב הנהיגה, בדומה למה שמציעה ב.מ.וו.
יונדאי איוניק 6
מי שתופסים את העין הם צמד המסכים המותקנים בפינות הדשבורד ומשמשים עבור תצוגת המצלמות המחליפות את מראות הצד. עד כה הפתרונות שסיפקו היצרניות למערכות דומות לא היו משכנעים, ומעניין לגלות אם יונדאי הצליחה למצוא פתרון ישים שירגיש טבעי כמו מראות צד סטנדרטיות. שמחנו לגלות שביונדאי שמרו על ידיות פנימיות מכניות לפתיחת הדלתות ולא התפתו לפתרונות אלקטרוניים שמרגישים כמו התחכמות מיותרת. לעומת זאת הופתענו לגלות כי פקדי החלונות נדדו מהדלתות אל הקונסולה בין המושבים הקדמיים, בשונה מיונדאי איוניק 5.
יונדאי איוניק 6
תחום יחידות ההנעה דומה מאוד למה שמציעה יונדאי איוניק 5. גרסת הכניסה עושה שימוש בסוללה בקיבולת 53 קוט"ש וככל הנראה תצויד במנוע חשמלי בודד עם הספק מרבי של כ- 170 כ"ס ובמערכת הנעה אחורית. יונדאי לא חושפת את הביצועים של גרסה זו אך מספקת הצהרה מעניינת אודות צריכת חשמל של 14 קוט"ש לכל 100 ק"מ שהופכים אותה לאחת המכוניות החשמליות היעילות ביותר כיום, ויעניקו לגרסה זו טווח נסיעה של כ- 380 ק"מ.
בישראל כנראה נפגוש רק את גרסאות הטווח הארוך עם סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש. לגרסה הבכירה הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 320 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 61.6 קג"מ. גרסה זו תאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 5.1 שניות, רק מאית שניה מהר יותר מיונדאי איוניק 5 המקבילה. ניתן לצפות מאיוניק 6 עם סוללה זו לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ.
יונדאי איוניק 6
כזכור יונדאי כבר מכינה את דגמיה עבור תשתית טעינה אולטרה מהירה במתח 800V שתספק טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 18 דקות בלבד. עם זאת עמדות כאלה לא מצויות בישראל ונדירות מאוד גם באירופה. בעמדה מהירה סטנדרטית זמן הטעינה יוכפל. התמיכה בחיבור מכשירי חשמל ביתיים מאפשרת כעת שימוש כמעט בכל מכשיר חשמל ביתי ותהיה שימושית במיוחד בזמן הפסקות חשמל.
יונדאי איוניק 6 תצויד במערך בטיחות עדכני עם סיוע נרחב לנהג. סייען נהיגה בכבישים מהירים ישמור על מרחק קבוע מהרכב שמלפנים באמצעות בקרת השיוט האדפטיבית וימקם את הרכב במרכז נתיב הנסיעה באמצעות בקרת הסטייה מהנתיב, תוך שהוא מנטר את המרחק מכלי הרכב בנתיבים המקבילים ומתרחק מהם בעת סכנה. הפעלת מנוף האיתות תפעיל פונקציית החלפת נתיב אוטומטית. הבינה המלאכותית לומדת את סגנון הנהיגה של הנהג ומתאימה אליו את פעולת בקרת השיוט האדפטיבית על מנת להעניק תחושה טבעית ככל הניתן. המכונית תספק לנהג התראה ברגע שהרכב המוביל עוזב. המערכת לניטור מרחק מלפנים מזהה תנועת כלי רכב והולכי רגל בעת כניסה לצומת ובעת הצורך תפעיל סיוע אקטיבי להיגוי על מנת להתחמק מפגיעה.
יונדאי איוניק 6
בנוסף למערכות אלה נפגוש את סייען השטחים המתים של יונדאי עם התרעה ויזואלית וקולית וכן צילום השטח המת המוצג בלוח המחוונים הדיגיטלי, התרעה מפני פתיחת דלתות אחוריות בעת מעבר רכב בנתיב המקביל, וגם סייען חניה מתקדם עם בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה ויכולות חניה ויציאה מחניה אוטונומיות גם בהפעלה מרחוק.
יונדאי איוניק צפויה להתחיל להתגלגל מפסי הייצור ברבעון השלישי של השנה. כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, מסרה כי ההשקה בישראל צפויה ברבעון השני של שנת 2023.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.