המפרט של שברולט בלייזר החשמלי נחשף. בראש ההיצע גרסת SS ספורטיבית עם 565 כ"ס
חודש עבר מאז שפורסמה תמונה ראשונה של שברולט בלייזר החשמלי ללא כל פרטים נוספים, וכעת חושפת שברולט את המפרט של רכב הפנאי המסקרן. בשלב זה שברולט בלייזר EV לא ירש את מקומו של דגם הבנזין. על אף השם הזהה אין למעשה קשר בין הדגמים, שברולט בלייזר EV מבוסס על פלטפורמת אולטיום של ג'נרל מוטורס הייעודית לכלי רכב חשמליים אותה הוא חולק עם קאדילק לירק. בהמשך צפויה גם הונדה להציג רכב פנאי משלה על בסיס פלטפורמה זו.
שברולט בלייזר EV
בחזית יחידות תאורה המשתרעות לרוחב המרכב ויוצרות חותמת תאורה ייחודית בהתאם לגרסה. המשטח המושחר הגדול במרכז הפגוש מחליף את הגריל המסורתי שרכבים חשמליים לא זקוקים לו. כמו ברכבי פנאי חשמליים רבים, הדופן מציגה מראה נמוך יחסית המזכיר יותר רכב סטיישן מוגבה. יתכן כי על רקע זה ניסו מעצבי שברולט ליצור יותר עניין עם שלל כפלי פח, קו מותניים דינמי, וספי דלתות עבים ומושחרים. מאחור דלת תא מטען גדולה, פנסים מעוצבים ופגוש מושחר המחזק את אפקט הפנאי. גרסת SS הספורטיבית זוכה לפגושים בעיצוב אגרסיבי, צביעה דו-גונית, וחישוקי ענק בקוטר 22 אינץ'.
שברולט בלייזר EV
תא הנוסעים מציג עיצוב שברולטי אופייני עם פתחי מיזוג עגולים בפינות ושלושה פתחים נמוכים במרכז. מי שתופס את תשומת הלב הוא מסך המגע המרכזי הענקי בגודל 17.7 אינץ' הפונה קלות אל עבר הנהג. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך בגודל 11.0 אינץ'. בדיפון תא הנוסעים נעשה שימוש בחומרים ברי קיימא בגימור רך. מהנדסי שברולט מספרים על תא נוסעים מרווח בחסות פלטפורמת אולטיום המאפשרת רצפה שטוחה. כל הדגמים יצוידו בתאורת אווירה, וברמות הגימור RS ו- SS תאורה מתקדמת ומעוצבת, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, וחימום למושבים האחוריים.
שברולט בלייזר EV
חידוש מרכזי שמציג שברולט בלייזר EV היא טכנולוגית Ultifi11 - פלטפורמת התוכנה החדשה לרכבי GM המאפשרת קבלת עדכונים מרחוק OTA כדי לעדכן את הרכב ולהוסיף אפליקציות ופיצ'רים חדשים במהלך חיי הרכב.
הגמישות של פלטפורמת אולטיום מאפשרת לצייד את הרכב במערכת הנעה קדמית, אחורית או כפולה. מיקום מארז הסוללות ברצפת הרכב מסייע להנמכת מרכז הכובד. שברולט עדיין לא חושפת את הפרטים המלאים אודות יחידות ההנעה אבל חשפה את טווחי הנסיעה הצפויים. גרסת הכניסה LT1 תציע טווח נסיעה של כ- 400 ק"מ, גרסת LT2 תציע טווח נסיעה של כ- 470 ק"מ, וגרסת RS תציע טווח נסיעה של כ- 515 ק"מ.
שברולט בלייזר EV
בראש ההיצע עומד שברולט בלייזר EV SS המצויד בשני מנועים חשמליים אשר יוצרים מערכת הנעה כפולה ומפיקים הספק מרבי של 557 כ"ס ומומנט אימתני של 89.6 קג"מ. גרסה זו תציע מצב נסיעה המכונה WOW (קיצור של Wide Open Watts) שתאפשר תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בפחות מ- 4 שניות על פי הערכת מהנדסי ג'נרל מוטורס. טווח הנסיעה של שברולט בלייזר EV SS יעמוד על כ- 466 ק"מ.
שברולט בלייזר EV
שברולט בלייזר EV תומך בטעינה ביתית AC בהספק 11.5 קילוואט ובטעינה מהירה בעמדות ציבוריות בהספק של עד 190 קילוואט המאפשרת תוספת טווח של 125 ק"מ בטעינה של 10 דקות. מערכת הבלימה הרגנרטיבית תציע מספר מצבי עוצמה ביניהם מצב נהיגה בדוושה אחת המסוגל להביא את הרכב לעצירה מלאה תוך המרת האנרגיה הקינטית עבור טעינת הסוללה. מערכת הניווט המקורית של הרכב מאפשרת לתכנן מסלול נסיעה המשלב עצירות טעינה בהתאם לצורך.
שברולט בלייזר EV
מפרט הבטיחות יכלול בחלק מהדגמים את מערכת סופר קרוז של ג'נרל מוטורס המאפשרת נהיגה חצי אוטונומית ללא ידיים על ההגה בדרכים מהירות בארה"ב שהוגדרו מראש, וכן תכונות כגון סייען חניה מתקדם ומערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור בנוסף למערכות הבטיחות המקובלות. יחידות התאורה מספקות אינדיקציה אודות רמת הטעינה בעת שהרכב מחובר אל רשת החשמל, וברמות האבזור הגבוהות הן מציגות מחוות תאורה מונפשות כשהנהג מתקרב אל הרכב.
שברולט בלייזר EV
במסגרת החשיפה הציגה שברולט גרסה המיועדת לשימוש כניידת משטרה עבור מרדפי תנועה. היא מצוידת במגן גחון אימתני בחזית ובחישוקי פלדה מושחרים קרביים. גרסה זו מצוידת ביחידת ההנעה החזקה ביותר במבחר של גרסת SS ותוצע עם מערכת הנעה אחורית או כפולה. בנוסף זוכה גרסה זו לבלמים קדמיים מבית ברמבו ולאפיון מיוחד לתא הנוסעים עבור דרישות המשטרה. בהמשך תציע שברולט גרסאות ייעודיות עבור חברות השכרה, גרסה ייעודית להובלות ועוד.
שברולט בלייזר EV יוצע למכירה בהדרגה החל מקיץ 2023. גרסת הכניסה תצטרף למבחר ברבעון הראשון של שנת 2024 עם תג מחיר התחלתי של 45,000 דולר בארה"ב. לקוחות בארה"ב יכולים כבר לפתוח הזמנה מוקדמת על אף שמהפרט המלא טרם פורסם.

תפריט נגישות








בליזר
רוצה ליקנות 2024