גרסת המסלול החוקית לכביש של פורשה 911 מגיעה עם משקל מופחת, אבזור ייעודי למסלול ו- 525 כ"ס
פורשה חושפת את הגרסה הקיצונית ביותר של פורשה 911 המיועדת לנהיגה במסלול אך חוקית גם לנהיגה בכביש ציבורי. הכירו את פורשה 911 GT3 RS החדשה על בסיס דור 992 שהוצגה באירוע שבוע הרכב של מונטה ריי בפבל ביץ' קליפורניה.
פורשה 911 GT3 RS
המראה קיצוני מתמיד עם חצאיות נמוכות ומושחרות, עזרים אווירודינמיים בולטים סביב בתי הגלגלים, הכנפיים והגג, פתחי אוורור גדולים על "מכסה המנוע" מלפנים, חישוקים קלים בצבע אדום, ולקינוח ספוילר אחורי במימדי ענק ודיפיוזר קשוח המאכלס צמד יציאות מפלט עגולות. חלקו העליון של הספויילר מתכוונן הידראולית באמצעות פקד על גבי גלגל ההגה, ולראשונה בדגם סדרתי של פורשה, קצה הספוילר גבוה מגג המכונית. לטובת חיסכון במשקל מוותר תא הנוסעים על אבזור מותרות כגון מערכת מולטימדיה מתקדמת ואפילו ידיות פתיחת הדלתות הוחלפו ברצועות לטובת אותה מטרה.
פורשה 911 GT3 RS
פורשה 911 GT3 RS מצוידת במנוע בוקסר 6 צילינדרים אטמוספרי בנפח 4.0 ליטרים עם הספק מרבי של 525 כ"ס, תוספת של 15 כ"ס ביחס לפורשה 911 GT3, שהושגה באמצעות מאפיינים ממכוניות המירוץ של פורשה הכוללים גל זיזים חדש עם פרופיל שונה ומערכת יניקה עם מצערת אחת. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם יחסי העברה מקוצרים. עבור קירור תיבת ההילוכים הותקן כונס אוויר בתחתית המרכב המבטיח שזו תוכל לתפקד גם בעומסים קיצוניים במסלול. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 296 קמ"ש.
פורשה 911 GT3 RS
מלפנים הותקנו בלמים עם קליפר מונובולק 6 בוכנות עשוי אלומיניום וצלחות בלימה גדולות בקוטר 408 מ"מ. מאחור קליפרים בני 4 בוכנות וצלחות בקוטר 380 מ"מ. כאופציה מוצעים בלמים קרמיים עם צלחות בלימה בקוטר 410 מ"מ מלפנים ו- 390 מ"מ מאחור. פורשה 911 GT3 RS מגיעה כסטנדרט עם חישוקים קלים בעלי בורג נעילה מרכזי וצמיגים ספורטיביים חוקיים לכביש במידות 275/35R20 מלפנים ו- 335/30R21 מאחור.
פורשה 911 GT3 RS
פתחי האוורור מלפנים מסייעים לקירור המנוע עליו אחראי רדיאטור מרכזי - רעיון שהגיע מגרסת המירוצים של פורשה 911 שזכתה במירוץ לה מאן. במקום 3 רדיאטורים כמו בשאר גרסאות 911, התקינה פורשה רדיאטור בודד גדול במיוחד המותקן בזווית במקום תא המטען הקדמי. החלל שהתפנה איפשר התקנת עזרים אווירודינמיים אקטיביים, ובשילוב אלה החיצוניים והכנף האחורית האימתנית מתקבל כוח הצמדה של 409 ק"ג במהירות של 200 קמ"ש, פי 2 מכוח ההצמדה שייצר הדור הקודם. במהירות של 285 קמ"ש מתקבל כוח הצמדה של כ- 860 ק"ג. העזרים האווירודינמיים האקטיביים מסייעים בהפחתת התנגדות לאוויר ובשיפור מקדם הגרר בקטעי המסלול הישרים, ובעת בלימה הם מצטרפים לטובת יצירת כוח האטה אווירודינמי משמעותי.
פורשה 911 GT3 RS
גם המתלים תוכננו בדגש על יעילות אווירודינמית. רכיבי הסרן הקדמי בתצורת עצמות עצה כפולות מעוצבים בצורת טיפה ובכך מאפשרת התמודדות עם זרימת האוויר החזקה וכן הגברת כוח ההצמדה על הסרן הקדמי בכ- 40 ק"ג. המערכת לבחירת מצבי נהיגה כוללת מצבי ספורט, מסלול ורגיל. במצב מסלול ניתן להתאים את הגדרות הפעולה של המתלים ולכוון את פעולות השיכוך וההחזרה בנפרד בסרן הקדמי ובסרן האחורי, וכן לכוון את הדיפרנציאל האחורי באמצעות הפקדים על גבי גלגל ההגה.
פורשה 911 GT3 RS שוקלת 1,450 ק"ג בלבד בזכות שימוש נרחב בסיבי פחמן בייצור הדלתות, הכנפיים הקדמיות, הגג, "מכסה המנוע" הקדמי, ומושבי הספורט.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.