סובארו חושפת מתיחת פנים משמעותית לסובארו XV שיאמץ מעתה את השם קרוסטרק בכל השווקים. בתפריט עיצוב חדש ומערכות בטיחות משודרגות אך יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי
סובארו עדכנה בשנה האחרונה כמעט את כל ליין דגמיה, מהלך שהחל עם פורסטר ועבר דרך אאוטבק, לגאסי ואיבולטיס. כעת מגיע תורו של רכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית המוכר במחוזותינו כסובארו XV. בשנים האחרונות אימץ הרכב גם את הכינוי קרוסטרק שהוצמד לגרסאות שהגיעו בתקינה אמריקאית וכעת הוא נפטר לחלוטין מהשם XV וישווק בכל העולם כסובארו קרוסטרק.
סובארו קרוסטרק
העיצוב החיצוני עבר שינויים משמעותיים שגורמים לרכב הוותיק להיראות כמו דגם חדש לחלוטין. החזית החדשה מתהדרת בפנסים צרים ובגריל קדמי גדול עם שבכה אגרסיבית. הפגוש מעוטר כעת בחיפויי פלסטיק מושחרים בולטים מבעבר. הדופן מציגה מראה קשוח מבעבר בזכות חיפויי בתי גלגלים במראה מקורי, בסגנון שהציג סובארו אאוטבק המעודכן. החישוקים זכו לעיצוב חדש בצביעה דו-גונית. הזנב מציג פנסים בעיצוב מורכב ופגוש אחורי עם עיטורי פלסטיק בולטים. העיצוב החדש של סובארו קרוסטרק מרחיק אותו מסובארו אימפרזה עליה הוא מבוסס ומעניק לו מראה של דגם נפרד.
סובארו קרוסטרק
בתא הנוסעים השינויים פחות משמעותיים ובולטת העובדה שמדובר בדגם ותיק. סובארו קרוסטרק מאמץ את המסך האנכי החדש של סובארו בגודל 11.6 אינץ' אותו פגשנו בסובארו אאוטבק. המסך אחראי גם על השליטה במערכת בקרת האקלים אולם משלב פקדי טמפרטורה פיזיים בצדדים בעוד יתר הפקדים מופיעים באופן קבוע בתחתית המסך. גם הקונסולה שבין המושבים הקדמיים זכתה לעיצוב מעודכן עם שילוב של פלסטיק שחור מבריק ומתקני כוסות גדולים ונגישים.
סובארו קרוסטרק
על אף המראה שכמעט לא השתנה מדווחת סובארו על שינויים שנעשו מתחת לעור. המושבים הקדמיים תוכננו מחדש ומעניקים תמיכה משופרת על מנת לרסן את תנודות הנסיעה המועברות אל פלג הגוף העליון של הנהג. בנוסף חוברו מסילות המושב ישירות אל גוף הרכב ללא תושבת נוספת כדי להפחית נדנוד ורטט המועברים אל המושב. חיבור לוח הגג אל המרכב נעשה בדבק אלסטי המפחית רעידות ומשפר את בידוד הרעשים, וגם בחלקי השלדה הפנימיים נעשה שימוש בדבקים קשיחים המשפרים את הקשיחות המבנית. מגבר בלמים חשמלי מסייע לקבלת תגובות מהירות ומדויקות יותר בעת חירום כשמערכות הבטיחות האקטיביות נכנסות לפעולה.
סובארו קרוסטרק
מפרט האבזור האופציונלי כולל פרטים חדשים ביניהם מערכת מצלמות היקפיות ופנסי לד עוקבי פניה. מערך הבטיחות עבר שדרוג משמעותי. המצלמה הראשית שודרגה למצלמת סטריאו המכפילה את זווית הראיה וזוכה גם למערכת בקרה חדשה עם יכולת זיהוי משופרת. בנוסף הצטרפה מצלמת מונו המאפשרת זיהוי מוקדם של הולכי רגל ורוכבי כלים דו-גלגליים והפעלת מערכת הבלימה האוטונומית למניעת התנגשות במגוון רחב יותר של תרחישים. המצלמות היקרות זוכות לחיפוי מחוזק שימנע נזק למצלמות בעת התנגשות. החזית שתוכננה מחדש אמורה לספק הגנה משופרת להולכי רגל וכן להסב פחות נזק לרכב אחר בעת התנגשות חזיתית.
סובארו קרוסטרק
מי שנותרה ללא שינוי היא יחידת ההנעה. סובארו קרוסטרק מצויד במנוע בנזין 4 צילינדרים בתצורת בוקסר בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 152 כ"ס ומומנט מרבי של 20 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ומערכת הנעה כפולה. בדור הנוכחי מספק המנוע תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 10.4 שניות וצריכת דלק משולבת של 13.1 ק"מ לליטר, נתונים שמתקשים להרשים ביחס למנועי טורבו מודרניים ובוודאי ביחס לדגמים היברידיים. ההערכות הן כי סובארו תציג בהמשך מנוע בנזין חדש וקטן יותר שיחליף את מנוע ה- 2.0 ליטרים, יתכן כי מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 1.8 ליטרים עם הספק מרבי של 177 כ"ס שמשרת גם את סובארו פורסטר אך בשלב זה רק בתוך גבולות יפן. כמו כן בהמשך יוצגו גרסאות עם מנוע 2.5 ליטרים המוכר מהפורסטר והאאוטבק עבור השוק האמריקאי.
הדור היוצא הוצע בחלק מהשווקים גם עם יחידת הנעה היברידית נטענת PHEV עם מנוע בנזין מבית סובארו על בסיס טכנולוגיה מבית טויוטה. ההספק המרבי המשולב עמד על 148 כ"ס וסוללה בקיבולת צנועה של 8.8 קוט"ש הציעה טווח נסיעה חשמלי של כ- 27 ק"מ על פי התקן האמריקאי המחמיר. גרסה משודרגת של מערכת הנעה זו עשויה לשפר את התחרותיות של הדגם הוותיק ביחס לדגמים צעירים ממנו.

תפריט נגישות








XV2023
מתי זה יהיה סוכנות הרכב של סובארו תודה