שפשפו את העיניים, אתם לא מתבלבלים, מיצובישי ASX החדש הוא למעשה רנו קפצ'ור שהחליף את הסמל. לישראל הוא צפוי להגיע באמצע השנה הבאה וישווק במקביל לדור הנוכחי והוותיק של מיצובישי ASX
מזל טוב! מיצובישי ASX מוצג בדור חדש וזה לא עניין של מה בכך כשמדובר באחד הדגמים הוותיקים ביותר שעדיין נמכרים כחדשים. רכב הפנאי הקומפקטי של מיצובישי הוצג בשנת 2010 ועבר מאז לא פחות מ- 4 מתיחות פנים. השלדה פותחה כחלק משיתוף פעולה חוצה יבשות ושימשה גם דגמים של ג'יפ ודודג'. בארצות הברית שווק הדגם כמיצובישי אאוטלנדר ספורט ובאירופה נמכר גם כפיג'ו 4008 וכסיטרואן C4 איירקרוס בשינויי עיצוב קלים. לישראל הגיע מיצובישי ASX רק בשנת 2018 ולמרות היותו מיושן למדי, הצליח בשוק המקומי. שיווק הדור היוצא בתקינה אמריקאית צפוי להמשיך במקביל לדור החדש.
מיצובישי ASX
הייתם חושבים ש- 12 שנה הם פרק זמן מספק עבור מיצובישי לתכנן דור המשך ל- ASX הקשיש, אבל מיצובישי של העשור האחרון היא לא אותה מיצובישי משנות התשעים אלא יצרנית קטנה עם תקציבי פיתוח מצומצמים. פרשת זיוף נתוני צריכת דלק הובילה אותה ב- 2016 אל זרועותיו של קונצרן רנו-ניסאן שרכש את השליטה בה. הגישה אל מחסן החלפים של ניסאן הולידה את מיצובישי אאוטלנדר החדש שחולק שלדה ומכלולים עם ניסאן אקס טרייל ועכשיו מגיע תורו של האח הקטן.
מיצובישי ASX
בתחילת השנה פורסמה הצהרה משותפת של רנו, ניסאן ומיצובישי אודות העתיד החשמלי במסגרתו חשפה מיצובישי כי הדור הבא של מיצובישי ASX שיגיע לכבישים בשנת 2023 יתבסס על פלטפורמת CMF-B המשמשת את ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור, ואפילו פרסמה טיזר מעורפל שחשף חזית עם מה שנראה כמו יחידות תאורה מעוצבות וצללית עגלגלה דמוית קופה.
באופן משעשע ההיסטוריה קצת חוזרה על עצמה, אבל הפעם מכיוון קצת שונה. מה שנחשף בפנינו כעת הוא למעשה רנו קפצ'ור עם סמל של מיצובישי, בדומה ל- ASX שתרם בעבר את גופו עבור דגמים אחרים כאמור. שיתופי פעולה מסוג זה הפכו נדירים בשנים האחרונות, במיוחד כשמדובר בדגמים המתחרים באותו שוק יעד ובעיקר באירופה שציבור הנהגים בה נחשב אנין טעם. יצרניות חולקות פלטפורמות ויחידות הנעה אך לרוב לא משווקות דגמים זהים לחלוטין עם סמלים שונים.
מיצובישי ASX
על העיצוב אין הרבה מה להגיד, מדובר בדור הנוכחי של רנו קפצ'ור שנחשף לפני קצת יותר מ- 3 שנים בשינויי עיצוב קלילים, ביניהם עיצוב מחדש לגריל הקדמי הנושא כעת את סמל מיצובישי כמתבקש ומעוטר במשולשי כרום המדמים המשך של חותמת התאורה המעוצבת. מאחור לא נפגוש את סמל היהלומים של מיצובישי והוא הוחלף בכיתוב גדול של שם המותג כצו האופנה הנוכחי בענף הרכב. זה אולי נראה קצת מוזר ברגעים הראשונים, שכן אפילו החישוקים הקלים נותרו ללא שינוי, אבל כמה מבטים בתמונות מזכירים שרנו קפצ'ור הנוכחי הוא אחד מרכבי הפנאי הנאים ביותר המוצעים כיום, ומדובר בשדרוג משמעותי לעומת מיצובישי ASX היוצא, שעל אף מתיחות הפנים הרבות התקשה להסתיר את גילו.
מיצובישי ASX
בתא הנוסעים השינויים צנועים עוד יותר ומסתכמים בהחלפת הסמל על טבור גלגל ההגה. גרסאות הבסיס יוצעו עם מסך בגודל 4.2 אינץ' המשולב בלוח המחוונים ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'. הגרסאות הבכירות יוצעו עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מרכזי אנכי בגודל 9.3 אינץ' עם תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי גם בחיבור אלחוטי.
מיצובישי ASX התחיל את דרכו כרכב פנאי משפחתי אבל השנים שעברו הפכו אותו לאחד הקטנים בחבורה. הדור החדש קטן מהיוצא וממוצב כמתחרה בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים, אולם ביחס אליהם הוא נהנה ממידות נדיבות. אורכו 4,362 מ"מ, רוחבו 1,810 מ"מ, גובהו 1,640 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,670 מ"מ.
מיצובישי ASX
השלדה העדכנית והגישה אל מחסן החלפים של רנו וניסאן יוצרים שינוי משמעותי בהיצע יחידות ההנעה. לגרסת הכניסה מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 90 כ"ס, מומנט מרבי של 16.3 קג"מ, ותיבת 6 הילוכים ידנית.
מעליו מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטרים עם מערכת סיוע היברידית קלה במתח 12 וולט בשתי רמות הספק. הראשונה עם הספק מרבי של 138 כ"ס, מומנט מרבי של 26.5 קג"מ ותיבת 6 הילוכים ידנית. השניה עם הספק מרבי של 156 כ"ס, מומנט מרבי של 27.5 קג"מ, ותיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
מיצובישי ASX
בנוסף יוצעו צמד יחידות הנעה היברידיות. הראשונה היברידית ללא טעינה ממקור חיצוני, העושה שימוש במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 141 כ"ס. גרסת ה- PHEV (היברידית נטענת) עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 160 כ"ס וסוללה בקיבולת 10.5 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 47-49 ק"מ.
מיצובישי ASX החדש צפוי להגיע לישראל באמצע השנה הבאה בתקינה אירופאית בגרסת הטורבו בנזין האוטומטית ובגרסה ההיברידית, אך היבואן סרב להגיב ומציין שלא ידוע מועד שיווק בישראל.

תפריט נגישות








מנועים חלשים מאוד היום יש ש מנועים 1600 טורבו 200 כח סוס מה זה הבדיחה הזו
דיי מזכיר רנו קאפצ׳ר
בדיחה עצובה