טויוטה מכניסה אל אולמות התצוגה רכב פנאי נוסף עם שם מחייב שכבר מעמיד לא מעט לקוחות פוטנציאליים בתור להזמנה
הכירו את הבחור החדש בשכונה - טויוטה קורולה קרוס. חשבתם שיש מספיק רכבי פנאי באולמות התצוגה של טויוטה? מסתבר שתמיד אפשר יותר. מבט בוחן בליין הדגמים גורם לטויוטה קורולה קרוס להיראות מאוד הגיוני. טויוטה C-HR אמנם נראה נהדר אבל לא מספיק משפחתי, וטויוטה ראב 4 יקר באופן משמעותי מרכבי הפנאי המשפחתיים. זאת בדיוק המשבצת שיתפוס טויוטה קורולה קרוס, עם השימוש בשם קורולה המחזק מאוד את מיתוגו המיידי. טויוטה קורולה קרוס משווק בישראל עם יחידת הנעה היברידית ובשלוש רמת אבזור. תג המחיר עומד על החל מ- 168,990 ₪ לגרסת הכניסה, ולמבחן הדרכים שלנו התייצבה רמת האבזור הבכירה אדוונצ'ר המוצעת תמורת 184,990 ₪.
| טויוטה קורולה קרוס | |
|---|---|
| יתרונות | צריכת דלק, אבזור בטיחות, מוניטין |
| חסרונות | שאון מיחידת ההנעה, התנהגות כביש, תמורה למחיר |
טויוטה קורולה קרוס
עיצוב ונוחות טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס מסמן V על כל פרטי העיצוב המתבקשים ברכב פנאי שטח. החזית מאמצת מראה כוחני בזכות שבכה מושחרת וגדולה המשתלבת עם עיטור מושחר העוטף את הפגוש הקדמי. חותמת התאורה של הפנסים הקדמיים מחזקת את הרושם ונמתחת מהגריל אל עבר הכנף הקדמית. הדופן זוכה כצפוי לחיפויים מושחרים סביב בתי הגלגלים וספי המרכב. מעל בתי הגלגלים הבולטים כפלי פח נאים המוסיפים עניין. העיטור בקורה C נאה ונושא את שם הדגם, והחישוקים הקלים בגרסה הנבחנת יפים. על פס החיכוך השחור בהתקנה מקומית אפשר לוותר. הזנב מציג עיצוב נקי וסולידי עם צמד פנסים מוארכים ופגוש פלסטיק מושחר עם עיטור בצבע הרכב.
טויוטה קורולה קרוס
בניגוד למתחרים רבים טויוטה קורולה קרוס מציג עיצוב סולידי ותכליתי, וכנראה לא יגרום לכם לסובב אחריו את המבט ברחוב. טויוטה קורולה קרוס קטן במעט ממתחרים כגון מאזדה CX-5 וקיה ספורטאז' וקרוב במידותיו לפיג'ו 3008. אורכו 4,460 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ, גובהו 1,620 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,640 מ"מ, זהה לזה של קורולה האצ'בק וקצר במעט מזה של גרסאות הסדאן והסטיישן.
טויוטה קורולה קרוס
פתיחת הדלת מבהירה כי עם השם קורולה הגיע גם תא הנוסעים המוכר של המשפחתית, עם התאמות קלות בשל המבנה המוגבה של טויוטה קורולה קרוס. העיצוב סולידי עם דשבורד גבוה ושטוח. המסך המרכזי הצף גדול ובולט וגם מציג מערכת הפעלה חדשה במראה נקי ומודרני. טויוטה קורולה קרוס הוא הדגם הראשון של טויוטה המציג לוח מחוונים דיגיטלי מלא עם מסך בגודל 12.3 אינץ' ושלל סגנונות תצוגה וגוונים לבחירה המאפשרים התאמה אישית. מתחת למסך המרכזי פתחי מיזוג ופקדי השליטה בבקרת האקלים. גלגל ההגה והקונסולה המרכזית בין המושבים הקדמיים זהים לאלה שתמצאו בטויוטה קורולה המשפחתית.
טויוטה קורולה קרוס
איכות החומרים מתקשה להרשים. הבחירה בגוונים כהים בלבד יוצרת אווירה מעט קודרת ומרבית הדיפונים נוקשים ובסיסיים. רחוקים מאמת המידה המרשימה שמציגים חלק מהמתחרים. יוצאי דופן הם המושבים המרופדים בבד נעים בשילוב עור מלאכותי נעים למגע. איכות ההרכבה טובה מאוד וציקצוקים קלים נשמעו רק מכיוון וילון הכיסוי של תא המטען, המרבה לרצד ולקפץ בזמן נסיעה ועשוי להציק לנהג כאשר הוא מעיף מבט במראה האחורית.
טויוטה קורולה קרוס
היצע תאי האחסון בסיסי ואינו נדיב במיוחד. בתחתית הקונסולה המרכזית תא קטן ופתוח, הכולל בגרסה הבכירה משטח טעינה אלחוטי. בין המושבים צמד מתקני כוסות ותא אחסון מעט רדוד מתחת למשענת היד עם שקע טעינה. התאים בדלתות הקדמיות לא גדולים במיוחד אך כוללים הפרדה וגומחה עבור אחסון בקבוק שתיה. תא הכפפות מציע חלל אחסון שימושי, אך בכדי לפתוח אותו במלואו הנוסע מלפנים יאלץ להזיח את המושב לאחור. לא תמצאו כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, ובמקום כיסי אחסון בדלתות האחוריות ישנם מתקני כוסות שימושיים בדלתות. במשענת היד המתקפלת במושב האחורי ישנו צמד מתקני כוסות.
טויוטה קורולה קרוס
הנדסת האנוש מקבלת ציון טוב, בעיקר בשל השמירה על פקדים פיזיים עבור שליטה בפונקציות מרכזיות. עם זאת, חסרונה של גלגלת עבור שליטה בעוצמת השמע הורגש, והייתי שמח אילו פקדי השליטה בבקרת האקלים ובמצבי הנהיגה היו קצת יותר גדולים, מה שהיה מקל על תפעול בזמן נהיגה מבלי להסיט את העיניים מהכביש. לעומתם פקדי השליטה בחימום המושבים מוגזמים בגודלם ונראה כי נשלפו ממחסן חלפים פרהיסטורי.
טויוטה קורולה קרוס
לוח המחוונים הדיגיטלי החדש של טויוטה עדיין מציג יותר מדי אינפורמציה אך מאורגן טוב יותר מבעבר. הוא דובר עברית, מאפשר בחירה מבין 3 תצוגות שונות, ולראשונה מציג מד סל"ד במקום מד הכוח ההיברידי המוכר של טויוטה. הסתייגות קלה מגיעה מהתפעול המוזר של מחשב הדרך הדורש לחיצות ארוכות על פקד OK עבור חלק מהפונקציות. גם מערכת המולטימדיה החדשה מציגה שיפור ניכר לעומת הקודמת. המסך חד ורגיש יותר למגע וסבך התפריטים צומצם באופן משמעותי. עם זאת מרגיש הממשק מעט דל ביחס למערכות המולטימדיה של המתחרים. העיצוב בסיסי והפונט העברי נראה מיושן. ניתן לשער כי מהנדסי טויוטה העריכו שמרבית הלקוחות יעדיפו לחבר את הסמארטפון שלהם וישתמשו בממשקי אנדרואיד אוטו או אפל קאר פליי המתאפשר גם בחיבור אלחוטי.
טויוטה קורולה קרוס
הכניסה למושבים הקדמיים קלה ונוחה. הדלת גדולה, המפתח רחב, והמפתן אינו גבוה במיוחד כך שלא נדרש טיפוס פנימה. המושבים הקדמיים נאים ומעניקים תמיכה טובה לירכיים אולם בסיס המושב קצר ומותיר את הברכיים תלויות באוויר. גם מסעד הגב מציע תמיכה טובה ויהיה נוח גם לבעלי מבנה גוף רחב. משענת הראש ממוקמת היטב ומעניקה תמיכה מוצלחת לצוואר בנסיעות ארוכות. תנוחת הישיבה הבסיסית גבוהה ומעניקה הרגשה של נהיגה ברכב פנאי עם רגליים ניצבות ולא שלוחות קדימה. מושב הנוסע מוצב מעט גבוה מדי ואינו מתכוונן לגובה. המרווח מלפנים טוב בסך הכל אולם ציפיתי למרווח נדיב יותר בין מושב הנהג למושב הנוסע. מכסה המנוע הגבוה והרחב עשוי מעט להפריע לנהגים נמוכים אך בסך הכל הראות החוצה טובה, מראות הצד גדולות ומספקות שדה ראיה מעולה, וגם המראה הפנימית מספקת שדה ראיה מוצלח לאחור. רמת האבזור הבכירה שנבחנה כוללת חיישני חניה היקפיים עם תצוגה גרפית ובלימה אוטונומית למניעת התנגשויות בחניה, ומערך בטיחותי זה עובד נפלא.
טויוטה קורולה קרוס
הכניסה לאחור מעט פחות מוצלחת, הדלתות אינן גדולות במיוחד וגם זווית הפתיחה אינה נדיבה. המושב האחורי מעט גבוה מדי וילדים יזדקקו לסיוע קל על מנת להיכנס פנימה. המרווח במושב האחורי יתאים לשני מבוגרים, ואם תרצו למקם נוסע נוסף במרכז, כדאי שיהיה זה ילד צנום. עבור שלושה ילדים המרווח מאחור יהיה מספק, אך יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי למקם במושב האחורי 3 מושבי בטיחות לפעוטות. מסעד הגב מתכוונן לאחור אך המושב מעט נוקשה ואינו נוח במיוחד. מרווח הרגליים טוב אך לא הרבה מעבר לכך, ודיפוני הדלתות הבולטים גוזלים חלק ממנו. גג הזכוכית הפנורמי קבוע ואינו נפתח אך הוא עדיין מחולק לשני חלקים על ידי רצועת פלסטיק עבה וגסה. למרות זאת מרווח הראש מוצלח בכל המושבים. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, שמשות כהות, וצמד שקעי טעינה.
טויוטה קורולה קרוס
לטויוטה קורולה קרוס ברמת אבזור אקטיב תא מטען בנפח 403 ליטרים ומתחת לרצפה גלגל חלופי. לגרסאות המאובזרות תא מטען נדיב יותר בנפח 436 ליטרים אך הן מוותרות על הגלגל החלופי ומסתפקות בערכה לתיקן תקרים. פתיחת דלת תא המטען חושפת מפתח רחב אולם שפת תא המטען גבוהה ונוצרת מדרגה בינה לבין רצפת תא המטען. נפח תא המטען נדיב ולמעשה מרגיש גדול יותר מהנפח המוצהר במפרט, אך וילון הגלילה ממוקם נמוך יחסית ויתכן כי הוא מגביל מעט את נפח ההטענה. הבחירה בחיפוי פלסטיק עבור בתי הגלגלים מוזרה שכן מפגש עם חפצים קשיחים יוצרת רעשים מציקים בזמן הנסיעה. כמו כן חסרים אמצעי עיגון ושקע חשמל. ברכב ההדגמה הותקן חיפוי פלסטיק רחיץ על רצפת תא המטען ועל גב המושב האחורי. הוילון האחורי נשלף בקלות וגם המושב האחורי מתקפל בלא מאמץ, אולם באופן מאכזב לא נוצרת רצפה שטוחה עם רצפת תא המטען וזאת בניגוד למקובל בקרב רכבי פנאי, שכן המדרגה פוגעת בשימושיות הרכב.
טויוטה קורולה קרוס
כיול המתלים של טויוטה קורולה קרוס מרוכך והדבר מורגש החל מהתחלת הנסיעה עם תנודות מרכב קלות שיצרו ציפייה ליכולת ספיגה טובה. כבר במהירויות נמוכות מורגשות תנודות רבות מדי על המתלים, למשל לאחר מפגש עם פסי האטה. על כבישים סלולים היטב נוחות הנסיעה טובה, אולם ברגע שפני הכביש הופכים למצולקים טויוטה קורולה קרוס מספק תחושה מעט עסוקה עם תנודות רבות מדי על המתלים אשר לא מספקות שיכוך מהמורות טוב מספיק. רצף של בורות מדגיש את המחסור בריסון, יוציא את הרכב משלוותו ויטלטל את הנוסעים. גם כבישים גליים לא יתקבלו יפה ויגרמו לטלטולי מרכב רבים. זוויות הגלגול בולטות ובכבישים מפותלים רכינת המרכב עלולה לגרום למחאה מצד הנוסעים, בעיקר אלה שמאחור. בידוד הרעשים לוקה בחסר. בעוד מרבית רעשי הרוח נשארים בחוץ, שאון הצמיגים בולט כבר במהירויות נמוכות, וצליל היבבה המיוסר של מנוע הבנזין יגרום לכם לחשוב לפני כל לחיצה על דוושת התאוצה.
ביצועים טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס משווק בישראל עם יחידת הנעה היברידית. מדובר בדור החמישי של יחידות ההנעה ההיברידיות של טויוטה, הדומה מאוד לזו המשמשת את דגמי טויוטה קורולה וטויוטה C-HR, אך חזקה ממנה. יחידת ההנעה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1,798 סמ"ק עם הספק מרבי של 97 כ"ס ומומנט מרבי של 14.5 קג"מ, מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 95 כ"ס ומומנט מרבי של 18.9 קג"מ, ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. נתון ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ונתון המומנט המשולב אינו מפורסם. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש.
טויוטה קורולה קרוס
על הכביש מתנהגת יחידת ההנעה בדיוק כמו יחידות ההנעה ההיברידיות המוכרות של טויוטה. היא מתעוררת לחיים בשקט ומאפשרת לצאת מהחניה על כוח החשמל בלבד. בסביבה עירונית הביצועים מספקים. ביציאה מהמקום מספק המנוע החשמלי תגובה ראשונית זריזה אבל בהמשך, דווקא כשמנוע הבנזין מצטרף לחגיגה, התחושה הופכת כבדה ועצלה ומתלווה אליה צליל מגרגר שאינו נעים. מצב B בתיבת ההילוכים מגביר את הטעינה לסוללה ומספק גם בלימת מנוע מסוימת, אשר לא מורגשת מספיק בירידות ארוכות.
טויוטה קורולה קרוס
מחוץ לעיר מקבל קצב ההתקדמות ציון טוב. מנוע הבנזין מספק תחושה רזה למדי אולם המנוע החשמלי מצליח לספק מחץ והופך את התגובות לזריזות, אך לא ברמה שתאתגר מתחרים עם מנועי טורבו חזקים, ובוודאי שלא כאלה עם יחידות הנעה היברידיות נטענות, אשר חמושים לרוב במנועים חזקים באופן משמעותי. מצב ספורט מספק תגובות קצת יותר ערניות אך במחיר של שאון רב עוד יותר. הצלילים המנסרים של יחידת ההנעה חודרים פנימה בתדר גבוה והם עשויים לגרום לנהג לרחם על המנוע ועל אוזניהם של הנוסעים, ולהרפות מדוושת התאוצה.
טויוטה קורולה קרוס
השילוב של יחידת הנעה רועשת עם מתלים רכים לא מעורר חשק מיוחד לתקוף פניות. במרבית המצבים רמת האחיזה טובה על אף יללות הצמיגים וזוויות הגלגול הגדולות. התנהגות הכביש מעט לא צפויה על מגבלות האחיזה. בלימה חזקה או שינוי כיוון פתאומי במהלך עיקול עשויים לגרום לאובדן אחיזה מהיר וחד בשני הצירים, ולהתערבות של בקרת היציבות על מנת לקטוע את אובדן האחיזה. ההיגוי מעט מעורפל ומשקלו קל. מעבר לכך התחושה העוברת דרכו דלה וקשה לנחש מה בדיוק קורה שם למטה. פעולת מערכת הבלימה אינה אחידה בשל שילוב של בלימה רגנרטיבית, ולקראת עצירה במעבר לשימוש בבלמים הקונבנציונליים הורגש צורך להגביר את הלחיצה על דוושת הבלם.
צריכת דלק טויוטה קורולה קרוס
תחנת הדלק היא המקום שבו הקולניות של יחידת ההנעה ההיברידית עשויה להשתלם. על פי נתוני היצרן, צריכת הדלק של גרסת הכניסה עם החישוקים הקטנים עומדת על 20.0 ק"מ לליטר, ואילו זו של גרסת המבחן עומדת על 19.6 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק של 18.0 ק"מ לליטר, בנסיעה שרובה בין עירונית, כמעט ללא פקקים. נסיעה בעיר אמורה עוד לשפר את צריכת הדלק. בסעיף זה טויוטה קורולה קרוס זורח ומעטים הם המתחרים שיצליחו להציג צריכת דלק דומה באותו טווח המחיר. מיכל דלק בנפח 43 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 775 ק"מ. כל גרסאות טויוטה קורולה קרוס מתברגות לקבוצת זיהום 3 מתוך 15.
טויוטה קורולה קרוס
אמינות ועלויות אחזקה טויוטה קורולה קרוס
טויוטה נהנית ממוניטין אמינות חסון במיוחד, וגם פרשיות חמורות כגון שטיחים המונעים שליטה בדוושת התאוצה, או גלגלים המתנתקים מהמרכב כפי שחזינו לאחרונה בטויוטה bZ4X, הם לא יותר ממכה קלה בכנף עבורה. טויוטה כבר לא גורפת את המקומות הראשונים בסקרי אמינות כבעבר אך עדיין מציגה הישגים נאים. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה טויוטה למקום השלישי מתוך 28 יצרניות, ירידה של מקום אחד ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, שנערך בארה"ב בשנת 2022 הגיעה טויוטה למקום 5 מתוך 32 יצרניות, ירידה של מקום אחד ביחס לסקר הקודם.
טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס משווק בישראל עם אחריות יצאן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות מורחבת ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. היבואנית מציעה תוכנית להרחבת אחריות למערכת ההיברידית אותה ניתן לחדש בתום האחריות למשך שנה נוספת או ל- 15,000 ק"מ, וזאת ניתנת לרכישה כל פעם מחדש בכפוף לבדיקה במוסכי הרשת של היבואן ועד שהרכב מגיע לגיל 12 שנים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ.
טויוטה קורולה קרוס
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 5,900 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,950 ₪. טויוטה קורולה קרוס ברמת האבזור הבסיסית אקטיב ניצב בקבוצת רישוי 4 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,148 ₪. הגרסאות המאובזרות ניצבות בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,438 ₪.
בטיחות טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס טרם עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אחיותיו נמוכות המרכב נבחנו בשנת 2019 וזכו לציון של 5 כוכבים מתוך 5, אולם פרוטוקול המבחן עודכן מאז והוא מחמיר יותר כיום.
טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס מצויד בין היתר ב- 8 כריות אוויר הכוללות גם כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים למניעת מגע ביניהם בעת התנגשות. בנוסף מצויד הרכב במערך הבטיחות העדכני טויוטה T-Mate הכולל בין היתר ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, זיהוי תנועה נגדית בצומת, בלימה אוטונומית בעת חירום, עצירת אוטונומית בעת זיהוי חוסר תגובה מתמשך מצד הנהג, מערכת למניעת האצה פתאומית ובלתי רצויה, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות המותרת, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, סיוע פרואקטיבי בתמרוני חירום, והתרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי. רמת האבזור הבכירה אדוונצ'ר כוללת בנוסף ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, ומערכת סיוע ליציאה בטוחה המספקת התרעה על רכב חולף בנתיב המקביל. מערכות הבטיחות תומכות בקבלת עדכונים מרחוק OTA. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8 ברמות האבזור אקטיב ודינמיק, וברמת האבזור הבכירה אדוונצ'ר עומדת על 8.
טויוטה קורולה קרוס
מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך ימי המבחן. ביחס לדגמי טויוטה קודמים כמות התרעות השווא פחתה באופן משמעותי וההתרעות כעת מדויקות יותר ומתקבלות בצלילים פחות צורמים. המערכת לשמירה על נתיב הנסיעה מבצעת תיקונים קטנים באופן טבעי וכמעט בלתי מורגש. גם פעולתה של בקרת השיוט האפדטיבית טבעית והיא לא משאירה מקום רב לנהגים להידחף מלפנים.
תמורה למחיר טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס מוצע בישראל בשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה אקטיב מוצעת תמורת 168,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.5 אינץ', תמיכה בממשק אנדרואיד אוטו, תמיכה בממשק אפל קאר פליי בחיבור אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', בלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישני אור וגשם, תאורה ראשית מסוג לד, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
רמת האבזור דינמיק מוצעת תמורת 174,990 ₪ כוללת בנוסף תאורת אווירה בתא הנוסעים, מפתח חכם, שמשות אחוריות כהות, תאורת יום קדמית ופנסי ערפל מסוג לד, פסי גגון, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. רמת האבזור הבכירה אדוונצ'ר מוצעת תמורת 184,990 ₪ וכוללת בנוסף ריפוד עור בשילוב בד, חימום למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, חיישני חניה היקפיים, וגג זכוכית פנורמי קבוע עם וילון הצללה חשמלי.
טויוטה קורולה קרוס הוא בדיוק הרכב שהיה חסר בליין של טויוטה. כשמו הוא באמת טויוטה קורולה גבוהה יותר, ועושה את העבודה בסדר, בלי להצטיין ובלי ליפול בשום סעיף. עיצובו סולידי אך נאה, תא הנוסעים פרקטי וקל לתפעול, אבזור הבטיחות נדיב במיוחד, וצריכת הדלק מעולה.
לחובתו עומדים בעיקר כיול מתלים רופס, התנהגות כביש בינונית, ויחידת הנעה רועשת. אם מעיפים מבט במתחרים מגלים שהחבילה אשר מציע טויוטה קורולה קרוס אינה תחרותית במיוחד. באותו המחיר תוכלו לקנות רכבים גדולים יותר, או חזקים יותר, מאובזרים יותר, ולעיתים כאלה שאורזים את כל התכונות האלה תחת תג מחיר אטרקטיבי יותר, תוך ויתור על יחידת ההנעה ההיברידית.
עם זאת למתחרים אין את המוניטין של טויוטה שיהפוך אותו לסחיר ומבוקש, ובעיקר אין להם את הקהל של טויוטה, כזה שלרוב מתלבט רק בין הדגמים באולם התצוגה של טויוטה, ועבור חלק ניכר ממנו טויוטה קורולה קרוס הוא בדיוק הדגם שלו ייחלו, והזדמנות להמיר את המשפחתית האהובה והמשעממת ברכב שיעשה הכל אותו דבר, רק על הגובה.
| טויוטה קורולה קרוס 1.8 הייבריד אדוונצ'ר אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | הייבריד בנזין 4 צילינדרים 1,798 סמ"ק + מנוע חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 140 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | - |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 97/5,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ) |
| הספק מרבי מנוע חשמלי | 95 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי | 18.9 קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,460 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,825 מ"מ |
| גובה כללי | 1,620 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,640 מ"מ |
| מיכל דלק | 43 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.0 שניות |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 19.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 18.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר | 184,990 ₪ |

תפריט נגישות








בידוד רעשים
בידוד הרעשים הוא יותר מלוקה בחסר. עם צמיגים לא שקטים במיוחד ועל אספלט גס, הרעש בתא הנוסעים מגיע ל 70 דציבל וצפונה. עם רעש המנוע עוד אפשר לחיות, כי למעט בעליות ארוכות, ברוב הזמן המנוע נמצא ברצועת הכוח שלו. אבל בעליות ארוכות - המחסור בכוח מורגש. ומי שרוצה לחוס על האוזניים שלו - לא יעבור את ה 70/80 קמ״ש (למרות שאפשר גם 100 - אבל במחיר של רעש מנוע). ידיעה על מתיחת פנים שמטפלת בנושא הבידוד כבר התפרסמה. ובאירופה משווקת גם יחידת הנעה 2.0 המודרנית יותר עם הספק גבוה משמעותית - שאמור להפוך את ההתנהלות לנינוחה יותר.
נתון חשוב
ברכבי פנאי חשוב לציין את מרווח הגחון של הרכב. גם ברכב 4x2, זה מסייע בהחלטה לאיזה שטח אפשר לרדת עם הרכב.
רכב נראה שיא השיעמום וחבל !