ג'יפ אוונג'ר הוא הדגם החשמלי הראשון של מותג השטח האגדי מאמריקה. הבסיס והמכלולים מגיעים דווקא מצרפת
לפני כחודשיים נחשפו תמונות ופרטים ראשונים אודות ג'יפ אוונג'ר, הרכב החשמלי הראשון של מותג השטח ג'יפ, וכעת מגיעה החשיפה המלאה המתקיימת בימים אלה בתערוכת הרכב בפריז. ג'יפ אוונג'ר הוא תוצר ראשון של מותג ג'יפ לאחר המיזוג המתוקשר של קבוצת פיאט-קרייזלר עם קבוצת PSA שהוליד את קונצרן סטלנטיס עתיר המותגים. כמו כן מדובר ברכב ראשון מתוך סדרת דגמים חשמליים שיגיעו בהמשך, והראשון אשר תוכנן עם הפנים לאירופה.
ג'יפ אוונג'ר
עיצובו של ג'יפ אוונג'ר לא מותיר ספק בנוגע לשיוך המשפחתי. בחזית משטח אטום עם שבעה עיטורים מלבניים המחליף את הגריל המזוהה עם דגמי ג'יפ. הפנסים הקדמיים המפוצלים מציגים חותמת תאורה נאה, ובשילוב פגוש רבוע עם סף פלסטיק שחור מודגש מתקבל מראה פנאי מובהק. עיצוב הדופן נאה כשהאלמנטים הבולטים הם בתי הגלגלים המודגשים וחיפוי הפלסטיק השחור בספי הדלתות. שטח הפח הגדול ביחס לשטח החלונות המצומצם מייצר מראה כוחני. מאחור צמד פנסים רבועים ופגוש עם עיטור כסוף.
ג'יפ אוונג'ר
עיצוב תא הנוסעים נאה, ובחלק מרמות האבזור משלב גם עיטורים צבעוניים. הסידור הוא כמקובל בימינו עם מסך מרכזי צף בגודל 10.5 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 או 10.25 אינץ'. את בורר ההילוכים המסורתי מחליפים לחצנים, ובין המושבים הקדמיים התפנה מקום לחלל אחסון שימושי. חדי עין יזהו כי שורת הפקדים הפיזיים לשליטה בבקרת האקלים ומספר אלמנטים נוספים מגיעים ישירות מפיאט 500e קרובת המשפחה. תכנון יעיל מאפשר לשלב בתא הנוסעים תאי אחסון בנפח כולל של 34 ליטרים. נפח תא המטען עומד על 380 ליטרים וגם הוא פונצקיונלי עם סף טעינה נמוך, מפתח ברוחב מטר, ודלת תא מטען חשמלית המאפשרת פתיחה ללא מגע יד כאופציה.
ג'יפ אוונג'ר
ג'יפ אוונג'ר EV יצויד ביחידת הנעה חשמלית המוכרת משלל דגמי אופל, סיטרואן ופיג'ו העדכניים, עם הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ. סוללה בקיבולת 54 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 400 ק"מ בנסיעה משולבת או 550 ק"מ בנסיעה עירונית על פי תקן WLTP. ג'יפ אוונג'ר EV תומך בטעינה מהירה DC בהספק של עד 100 קילוואט המספקת תוספת טווח של 30 ק"מ בשלוש דקות טעינה. טעינה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תארך 24 דקות. שימוש בעמדה ביתית בהספק 11 קילוואט תטעין את הסוללה מ- 0% ל- 100% תוך 5 וחצי שעות. ג'יפ אוונג'ר לא מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי ויוצע בעתיד גם עם מנועי בעירה פנימית.
ג'יפ אוונג'ר
בניגוד לאחיו המסוקסים, ג'יפ אוונג'ר EV יוצע עם מערכת הנעה קדמית בלבד. בג'יפ מספרים שלמרות זאת יצוייד הרכב במערכת Selec-Terrain לבחירת מצבי נהיגה הכוללת מצב נהיגה רגיל, חסכוני, וספורטיבי עבור נסיעה בכביש, ומצבי שלג, בוץ וחול עבור נסיעת שטח. הסוללה מותקנת מתחת לתא הנוסעים ומוגנת באמצעות מיגון תחתון לטובת יכולת נסיעה בשטח. מרווח הגחון עומד על 200 מ"מ, ובג'יפ מתגאים בזווית גישה ובטן של 20 מעלות ובזווית נטישה של 32 מעלות. הנעה חשמלית מאפשרת ליצור בקלות מערכת הנעה כפולה וניתן לתאר כי גרסה כזו תוצג בעתיד, עד אז יאלצו הנהגים להתמקד בשבילים ובשטח קל.
גינוני השטח חביבים, אולם גם בג'יפ מבינים כי מדובר ברכב שהולך לבלות את מרבית זמנו בכבישים עירוניים, ועל כן הוא תוכנן למזער את הנזקים הנגרמים מתאונות קלות במהירות נמוכה המהווים כ- 70% מהתאונות באירופה. פנסי החזית ממוקמים גבוה והפגוש הקדמי עוטף אותם על מנת למזער את הפגיעה בהם. הפגושים יצבעו בצבע פולימרי אשר אמור לספוג חלק ניכר מהפגיעות מבלי להישרט. חיפויי הפלסטיק המושחרים הגדולים ממוקמים באזורים אסטרטגיים על מנת לספוג חלק מהפגיעות ולחסוך נזקי פח.
ג'יפ אוונג'ר
ג'יפ אוונג'ר יצויד במערך אבזור בטיחות עשיר אשר יכלול בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, חיישני חניה היקפיים, ומערכת חניה אוטומטית. אבזור הנוחות האופציונלי עשיר אף הוא וכולל מושבים קדמיים חשמליים עם עיסוי, תאורת אווירה בתא הנוסעים, וגג זכוכית פנורמי.
ג'יפ אוונג'ר יגיע אל אולמות התצוגה בתחילת השנה הבאה אך מוצע להזמנה כבר עכשיו במהדורת השקה אקסקלוסיבית ומאובזרת עם עיטורים בצבע צהוב בתא הנוסעים, צביעה דו-גונית, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, וחישוקי 18 אינץ'.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.