נתח השוק של החשמליות בשנת 2022 עמד על 10.3% והמותגים הסיניים הופכים לפופלריים
שנת 2022 הייתה מעניינת עם השקת מותגים סיניים חדשים, עליות מחירים משמעותיות בקצב שלא נראה כמותו בישראל, וסגמנט החשמליות שעבר לראשונה את רף ה- 10%. עוד מתחזקת מגמת המעבר למערכות הנעה אלטרנטיביות כאשר רכבים היברידיים והיברידיים נטענים תופסים נתח שוק משמעותי של 23.6%. בחישוב גס ניתן לומר שאחת מכל 3 מכוניות שנמכרו ב- 2022 מצויידת במערכת הנעה חשמלית או מחושמלת.
BYD אטו 3 - כוכב עולה בשוק המקומי
להלן הדגמים הנמכרים ביותר בשנת 2022 בחלוקה לפי קטגוריות:
מכוניות עירוניות
קיה פיקנטו מובילה את הקטגוריה בפער משמעותי וזוכה גם בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל עם 12,971 מסירות, בין היתר בזכות גרסת LX הבסיסית המגיעה לחברות השכרה ואחראית על 68% ממסירות הדגם. הרחק מאחור במקום השני ניצבת אחותה יונדאי i10 עם 4,839 מסירות. מיצובישי ספייס סטאר הוותיקה במקום השלישי עם 3,618 מסירות. טויוטה אייגו X החדשה ממשיכה להתחזק ועולה אל המקום הרביעים עם 2,072 מסירות. שברולט ספארק במקום החמישי עם 1,817 מסירות.
| מקום | דגם | מסירות בשנת 2022 |
|---|---|---|
| 1 | קיה פיקנטו | 12,971 |
| 2 | יונדאי i10 | 4,839 |
| 3 | מיצובישי ספייס סטאר | 3,618 |
| 4 | טויוטה אייגו | 2,072 |
| 5 | שברולט ספארק | 1,817 |
מכוניות סופר מיני
מאזדה 2 עדיין מובילה את הסגמנט עם 6,941 מסירות, גם כאן בחסות חברות ההשכרה אשר רכשו כמות גדולה מגרסת הכניסה דינמיק במחיר משתלם כנראה. יונדאי i20 במקום השני עם 4,163 מסירות. סיאט איביזה במקום השלישי עם 1,943 מסירות, כאשר כמחצית מהן עם מנוע 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס. טויוטה יאריס ירדה למקום הרביעי עקב הפסקת שיווק במהלך השנה ורושמת 1,910 מסירות.
| מקום | דגם | מסירות בשנת 2022 |
|---|---|---|
| 1 | מאזדה 2 | 6,941 |
| 2 | יונדאי i20 | 4,163 |
| 3 | סיאט איביזה | 1,943 |
| 4 | טויוטה יאריס | 1,910 |
| 5 | קיה ריו | 1,198 |
מכוניות משפחתיות
טויוטה קורולה בגרסאות סדאן וסטיישן היא המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל עם 10,751 מסירות. יונדאי איוניק עדיין במקום השני עם 5,747 מסירות למרות ששיווקה הופסק לפני מספר חודשים. יונדאי אלנטרה מחליפתה במקום השלישי עם 5,669 מסירות. למעשה אם מסכמים את נתוני המכירות של איוניק ואלנטרה המשפחתיות אז הן עוקפות מעט את טויוטה קורולה. קיה נירו על כל גרסאותיו במקום הרביעי עם 5,383 מסירות, מתוכן 2,037 מסירות לגרסאות נירו פלוס. בשנת 2023 צפוי להגיע הדור הבא של קיה נירו. סקודה אוקטביה במקום החמישי עם 3,624 מסירות, מתוכן לא פחות מ- 500 מסירות לגרסת RS הספורטיבית ו- 97 לגרסאות הפלאג-אין הייבריד שהתייקרו מאד בתחילת 2023.
| מקום | דגם | מסירות בשנת 2022 |
|---|---|---|
| 1 | טויוטה קורולה | 10,751 |
| 2 | יונדאי איוניק | 5,747 |
| 3 | יונדאי אלנטרה | 5,669 |
| 4 | קיה נירו | 5,383 |
| 5 | סקודה אוקטביה | 3,624 |
רכבי פנאי עירוניים
טויוטה יאריס קרוס במקום הראשון עם 6,038 מסירות, רובן של הגרסאות ההיברידיות המבוקשות. יונדאי קונה זכה למתיחת פנים וניצב במקום השני עם 4,377 מסירות, 837 מהן של הגרסה החשמלית. קיה סטוניק שומר על המקום השלישי עם 4,088 מסירות. יונדאי וניו מטפס למקום הרביעי עם 3,272 מסירות. מאזדה CX-3 הוותיק ניצב במקום החמישי עם 2,559 מסירות.
| מקום | דגם | מסירות בשנת 2022 |
|---|---|---|
| 1 | טויוטה יאריס קרוס | 6,038 |
| 2 | יונדאי קונה | 4,377 |
| 3 | קיה סטוניק | 4,088 |
| 4 | יונדאי וניו | 3,272 |
| 5 | מאזדה CX-3 | 2,559 |
רכבי פנאי קומפקטיים
קטגוריית רכבי הפנאי ממשיכה להתרחב עם ריבוי דגמים במידות שונות ובתמחור המאלץ אותנו להגדיר קטגוריה חדשה של רכבי פנאי שהם בין רכבי פנאי קטנים המבוססים על מכוניות סופר מיני לבין רכבי פנאי משפחתיים. ג'ילי גיאומטרי C החשמלי שצפוי להגיע השנה בגרסה מעודכנת מוביל את הסגמנט וגם זוכה בתואר הרכב החשמלי הנמכר ביותר עם 6,816 מסירות. במקום השני קיה סלטוס עם 5,480 מסירות. במקום השלישי ניצב BYD אטו 3 עם 3,704 מסירות בתקופה קצרה של שלושה חודשים כך שלמעשה הוא ניצב במקום הראשון לפני ג'ילי גיאומטרי C שרשם 2,562 מסירות בתקופה זו. ראוי לציון גם טויוטה קורולה קרוס החדש שהצליח לרשום 1,299 מסירות בתקופה של 3 חודשים ובכך הופך למועמד חזק שצפוי להיכנס לטבלת המובילים בסגמנט במהלך 2023.
| מקום | דגם | מסירות בשנת 2022 |
|---|---|---|
| 1 | ג'ילי גיאומטרי C | 6,816 |
| 2 | קיה סלטוס | 5,480 |
| 3 | BYD אטו 3 | 3,704 |
| 4 | סוזוקי קרוסאובר | 3,329 |
| 5 | טויוטה C-HR | 3,021 |
רכבי פנאי משפחתיים
את סגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים מוביל יונדאי טוסון עם 7,432 מסירות. קיה ספורטאז' החדש ממשיך להתחזק ועולה למקום השני עם 5,728 מסירות. טויוטה ראב 4 יורד למקום השלישי עם 5,299 מסירות. MG EHS המציע יחידת הנעה היברידית נטענת בתמחור אגרסיבי נהנה משנה מוצלחת במיוחד ועולה למקום הרביעי עם 5,047 מסירות. מאזדה CX-5 יורד אל המקום החמישי עם 4,787 מסירות.
| מקום | דגם | מסירות בשנת 2022 |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי טוסון | 7,432 |
| 2 | קיה ספורטאז' | 5,728 |
| 3 | טויוטה ראב 4 | 5,299 |
| 4 | MG EHS | 5,047 |
| 5 | מאזדה CX-5 | 4,787 |
רכבי פנאי 7 מושבים
סקודה קודיאק המבוקש ניצב במקום הראשון עם 3,694 מסירות. מיצובישי אאוטלנדר שניצב במקום השני מצמצם את הפער ורושם 3,015 מסירות. קיה סורנטו הזמין במגוון רחב של גרסאות צובר תאוצה ותופס את המקום השלישי עם 2,437 מסירות. טויוטה לנד קרוזר ניצב במקום הרביעי למרות מחירו הגבוה ורושם 2,251 מסירות. פולקסווגן טיגואן אולספייס במקום החמישי עם 1,319 מסירות.
| מקום | דגם | מסירות בשנת 2022 |
|---|---|---|
| 1 | סקודה קודיאק | 3,694 |
| 2 | מיצובישי אאוטלנדר | 3,015 |
| 3 | קיה סורנטו | 2,437 |
| 4 | טויוטה לנד קרוזר | 2,251 |
| 5 | פולקסווגן טיגואן אולספייס | 1,319 |
מכוניות חשמליות
שנת 2022 הייתה שנת שיא לרכבים חשמליים בישראל עם 27,671 מסירות ונתח שוק של 10.3% כאמור. עם זאת, שינויי המס החלים על רכבים חשמליים הביאו לעליית מחירים משמעותית בתחילת 2023, נתון שעלול לפגוע במכירות של רכבים חשמליים בשנה הקרובה. נקווה כי יבואנים חדשים שיכנסו לשוק עם מותגי ליפמוטור, Voyah, ו- WM Motors יגבירו את התחרות ויציעו מכוניות חשמליות בתמחור נגיש יותר.
ג'ילי גיאומטרי C - הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל
ג'ילי מובילה בשלב זה את טבלת המסירות של החשמליות אך נראה שהשחקנית העולה היא BYD שנכנסה לאחרונה לישראל וצפויה לעלות למקום הראשון בקרוב אם לא יחולו שינויים דרמטיים בשוק. טסלה ניצבת במקום השני ועם תחילת המסירות של מודל S נתוני המותג צפויים להשתפר מעט. יונדאי במקום הרביעי המכובד עם היצע של שני דגמים חשמליים - יונדאי איוניק 5 ויונדאי קונה שקיבל לאחרונה גרסת טווח ארוך חדשה.
| מקום | יצרן | מסירות בשנת 2022 |
|---|---|---|
| 1 | ג'ילי | 6,816 |
| 2 | טסלה | 6,047 |
| 3 | BYD | 3,710 |
| 4 | יונדאי | 2,642 |
| 5 | אייוייס | 1,312 |
| 6 | סקודה | 1,262 |
| 7 | סקייוול | 745 |
| 8 | סרס | 738 |
| 9 | מרצדס | 712 |
| 10 | מקסוס | 512 |
| 11 | פיאט | 485 |
| 12 | קיה | 405 |
| 13 | פיג'ו | 254 |
| 14 | וולוו | 241 |
| 15 | סיטרואן | 230 |
| 16 | ב.מ.וו | 212 |
| 17 | אאודי | 212 |
| 18 | JAC | 191 |
| 19 | ג'נסיס | 167 |
| 20 | אופל | 125 |
| 21 | פולסטאר | 119 |
| 22 | הונגצ'י | 92 |
| 23 | טויוטה | 85 |
| 24 | לקסוס | 83 |
| 25 | מיני | 70 |
| 26 | ליפמוטור | 57 |
| 27 | פורשה | 51 |
| 28 | MG | 34 |
| 29 | LEVC | 29 |
| 30 | DS | 18 |
| 31 | פולקסווגן | 5 |
| 32 | יגואר | 3 |
| 33 | Voyah | 2 |
| 34 | דאצ'יה | 2 |
| 35 | EVeasy | 2 |
| 36 | רנו | 1 |

תפריט נגישות








חוות דעת על הכתבה
נהנתי מהכתבה
אם לא היו המון גנבות, היו קונים 20000 קורולות.
למה הורדתם את קאדילק מהרשימה?
למה הורדתם את קאדילק מהרשימה? בין החברות שהתחזקו מול שנה ועברה כשאחרות ירדו במכירות.