קיה נירו 2023 החדש - נהיגה ראשונה

קיה נירו בדורו החדש הושק בגרסאות PHEV וחשמל. יצאנו לנהיגת התרשמות ראשונה

תגיות: , , , , ,

קיה נירו החדש הגיע לישראל ומצטרף להיצע דגמי הקרוסאוברים של קיה עם מערכות הינע ירוקות בגרסה היברידית נטענת PHEV ובגרסה חשמלית מלאה. נהיגת התרשמות קצרה אשר נערכה במסגרת ההשקה ע"י טלקאר, יבואנית קיה לישראל, הקנתה לנו אפשרות להתרשם מצמד הגרסאות ולהביא את הרשמים לפניכם.

קיה נירוקיה נירו

קיה נירו PHEV כולל מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 183 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 27 קג"מ, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה קדמית. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 11.1 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 61 קילומטרים. מחירה של גרסה זו עומד על 184,900 ₪.

קיה נירוקיה נירו

הגרסה החשמלית כוללת מנוע קדמי בודד עם הספק מרבי של 204 כ"ס, מומנט מרבי של 26 קג"מ ומערכת הנעה קדמית. סוללה בקיבולת 64.8 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 460 ק"מ ותומכת בטעינה מהירה בהספק 100 קילוואט המאפשרת לטעון מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך 43 דקות. מחירה של גרסה זו עומד על 199,900 ₪.

עיצוב חיצוני

בניגוד לעיצובו האנמי של הדגם הפורש, עיצובו החיצוני של קיה נירו החדש בולט הודות לשילובי אלמנטים עיצוביים רבים. החזית מבדילה בין צמד הגרסאות, כך שגרסת ה- PHEV ניחנת בפתח אוורור צר והגרסה החשמלית מקבלת שבכה אטומה עם פתח לשקע טעינה ופתח אוורור בתחתית הפגוש. עוד בחזית ניתן לזהות גופי תאורה עם חתימת תאורה בצורת בומרנג בדומה לקיה ספורטאז'. הצדודית מתבלטת באיפור שטח הכולל קשתות וחצאיות בגימור שחור מבריק הנמתחות גם אל תחתית הפגושים. קורה C מעוצבת גם היא במוטיב הבומרנג, וכוללת בקצה את גופי התאורה האחוריים. כאופציה ללא תוספת תשלום, ניתן לקבל צביעה שחורה או אפורה לקורה C. מאחור נמצא ספוילר ומגלש דמוי אלומיניום. המראה הכולל מזוהה מיידית עם שפת העיצוב של קיה ומהווה אבולוציה טבעית לדגם, אם כי יש שימצאו אותו מעט עמוס באלמנטים.

קיה נירוקיה נירו

מידות המרכב רושמות תפיחה קלילה ביחס לדור הקודם. אורכו 4,420 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,720 מ"מ. לגרסת ה- PHEV גובה של 1,545 מ"מ ונפח תא מטען של 346 ליטרים, בעוד הגרסה החשמלית בגובה 1,570 מ"מ עם תא מטען גדול יותר בנפח 475 ליטרים שימושיים.

תא נוסעים ואבזור

תא הנוסעים רושם שיפור מהותי ביותר ביחס לדגם הפורש, עם ארכיטקטורה מודרנית הכוללת בחלקה העליון צג מערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' עם תמיכה אלחוטית באפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, ולוח מחוונים אינפורמטיבי (דיגיטלי בגרסה החשמלית) עם ממשק ברור ורספונסיבי. פקדי המגע המתחלפים לתפעול מערכת השמע ובקרת האקלים, מוכרים משאר דגמי קיה האחרונים. הקונסולה המרכזית מציעה סידור מודרני לחוגת ההילוכים (בגרסה החשמלית), מתג ההתנעה ובלם החניה. עיצוב סביבת הנהג נעים לעין ומעניק תחושה עוטפת. איכות החומרים הולמת את המחיר והמיתוג, עם חומרים רכים בחלקו העליון של הדשבורד.

קיה נירוקיה נירו

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות ועדיפות על פני רכב משפחתי קלאסי הודות לקו גג גבוה. המושבים מצוינים וזה של הנהג כולל כיוונון חשמלי המאפשר מציאת תנוחת נהיגה טבעית. גלגל ההגה בשרני לאחיזה, ופקדי התפעול בו נוחים לשימוש ומשתלבים בעיצובו הדו-חישורי. המרווח עדיף ביחס לקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, עם מרווח ברכיים טוב לנוסעים מאחור, שייהנו גם מפתחי מיזוג, שקע טעינה, וחלונות כהים.

מיקום מחזיקי הכוסות, משענת היד, שקעי ה- USB ומשטח הטעינה, נוחים ונגישים. פרט לסידור פקדי המגע המתחלפים לשליטה על מערכת בקרת האקלים והשמע, לא מצאנו ליקויי הנדסת אנוש מהותיים, אך היינו שמחים לקבל כיוונון גובה ומרחק למשענת היד. התוצאה הסופית הינה תא נוסעים נעים, מרווח ושימושי ביותר למשפחה.

בטיחות

אבזור הבטיחות נדיב וכולל בין היתר 8 כריות אוויר לרבות כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, זיהוי ובלימה מפני תנועה חוצה בעת פניה שמאלה, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, ניטור ערנות הנהג, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת המהירות בבקרת השיוט, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ותזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. הגרסה החשמלית כוללת בנוסף התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מלפנים.

ביצועים וצריכת דלק/חשמל

גרסת ה- PHEV מציעה יחידת הנעה עדיפה ביחס לדגם הפורש עם הספק וטווח נסיעה חשמלי משופרים. הסוללה המוגדלת אפשרה בזמן המבחן טווח חשמלי של 45 ק"מ, ולאחר מכן השתלב מנוע הבנזין בצורה מעט מורגשת. יחידת ההנעה מאפשרת תאוצות ביניים הגונות, במיוחד במצב ספורט. צריכת הדלק המשולבת לאחר מיצוי טווח הנסיעה החשמלי עמדה על 19 ק"מ לליטר. מאכזבת העדרה של מערכת בלימה רגרנטיבית קבועה אשר יכלה לשפר פלאים את נוחות הנסיעה בעיר לצד טעינת הסוללה והפחתת השימוש בבלמים.

קיה נירן EV EVקיה נירו

הגרסה החשמלית מספקת פעולה חלקה ושקטה, עם ביצועים חזקים וזריזים להם הורגלנו מרכבים חשמליים בהספק זה. ההבדל ביחס לגרסת ה- PHEV מורגש כצפוי בהיעדר פעולת מנוע בעירה ותיבת הילוכים, על כל המשתמע מכך, אך כאן נקבל את מערכת הבלימה הרגרנטיבית המוכרת מדגמי הקונצרן, המאפשרת נהיגה בדוושה אחת תוך עצירה מדודה ומהונדסת ללא שקיעת חרטום, חרף מיקום המנוע בחזית. המגבלה הטבעית בגרסה החשמלית הינה טווח נסיעה משוער של 400 ק"מ עם סוללה מלאה.

נוחות נסיעה

יציאה לדרך מגלה כיול דומה למדי בשתי גרסאות ההינע, המציע פשרה נאותה בין נוחות להתנהגות כביש. הסוללה ממוקמת בדגם החדש ברצפה בין הסרנים, מה שמשפר את הנמכת מרכז הכובד וחלוקת המשקל בין הסרנים ביחס לדגם הפורש. המתלה האחורי מסוג רב חיבורי, יודע להתמודד עם רוב המפגעים העירוניים, וכן לרסן את הסרן האחורי, אשר נאלץ לשאת משקל רב יותר בגרסה החשמלית. בידוד הרעשים וקשיחות המרכב מעולים בפני עצמם וגם מכפי הזכור לי ביחס לדגם הפורש. איכות הנסיעה וה- NVH טובים ביחס לתמחור ומקנים תחושת איכות ובידוד טוב בנסיעה.

קיה נירן EV EVקיה נירו

סיכום

קיה נירו החדש מהווה שיפור מהותי ביחס לדגם הפורש. הוא מביא עימו עיצוב חיצוני צעיר, תא נוסעים שימושי, יחידת הנעה PHEV משופרת, ואיכות נסיעה כוללת טובה. כל אלו באים לידי ביטוי בתמחור אשר טיפס מעלה בחדות, בין היתר בשל תמורות שגרמו לנסיקת מחירים רוחבית בשוק כולו, אך עדיין יקר בהתחשב במיצובו וביחסו למתחרים. בטלקאר מסבירים זאת בהתמקדות בשוק הפרטי, עם רמת אבזור עשירה וצביעה דו-גונית ללא תוספת מחיר.

ללקוחות המוסדיים מוצעת עדיין קיה נירו פלוס המבוססת על הדור הקודם, במחיר זול יותר עם תצורת מרכב שימושית יותר לצרכי עבודה. הגרסה ההיברידית של הדור החדש עתידה להגיע לקראת המחצית השנייה של השנה ותציע מחיר "משפחתי" יותר, בתקווה לשמירת רמות אבזור הבטיחות והנוחות הנדיבים.

קיה נירו 2023 נהיגה ראשונה גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    מה זה המחירים האלה, 185 אלף לגרסת הפלאג-אין וזה עוד בטח בלי אגרת רישוי... הצילו!

    • איתי22/02/23

  • 1

    היבואנים בארץ השתגעו

    • A17/02/23

    העלו מחירים כדי להרויח יותר והישראלים במקום לעצור את חגיגת הקניות ובכך להוריד מחירים ממשיכים לקנות

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

פורשה קאיין החשמלי 2026 נחשף וזמין לרכיש...

לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

BYD אטו 2 חשמלי מושק בישראל במחיר 148,99...

שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

הכירו את ג'יפ ריקון החשמלי המבטיח יכולות...

ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

רנו טראפיק 2026 החדשה תהיה חשמלית בלבד...

רנו חשפה היום את הדור השישי של רנו טראפיק E-Tech המסחרית אשר תגיע לשוק במחצית השניה של 2026 עם מערכת...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

גרסאות חדשות לפורד ברונקו 2026 מושקות בי...

דלק מוטורס, יבואנית פורד לשראל, משיקה את ליין הדגמים החדש של רכב השטח פורד ברונקו לקראת שנת 2026. בי...

בוריס רוזנר18 נובמבר 2025

אקספנג G6 המעודכן 2026 מושק בישראל...

פריסבי, יבואנית אקספנג לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי החשמלי אקספנג G6 לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב...

בוריס רוזנר17 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu