יונדאי סונטה זוכה לעיצוב חדש ואגרסיבי וגם לתא נוסעים מעודכן ומרשים מתמיד. המפרט הטכני ייחשף בהמשך
במקביל למיצובה כיצרנית עממית מובילה בנושא החשמול, יונדאי הפכה לבית ייצור לרכבים בעיצוב מרשים וחדשני. עבודת המעצבים לא פוסחת על אף סגמנט, וכוללת וואן מסחרי מסובב ראשים כמו יונדאי סטאריה, לצד דגמים חשמליים בעיצוב שובר מוסכמות דוגמת יונדאי איוניק 5. הדור הנוכחי של המשפחתית הגדולה יונדאי סונטה נחשף לראשונה בשנת 2019 והציג מראה מרשים עם פנסי חזית ייחודיים הגולשים אל עבר מכסה המנוע ומרכב נמוך ורחב דמוי קופה שהתבטא גם בזנב קצרצר ומעוצב.
יונדאי סונטה
כעת נחשפת מתיחת פנים ליונדאי סונטה, וזו מביאה עמה עיצוב חדש וייחודי עוד יותר. החזית מעט רובוטריקית עם פס לד לרוחבה שפגשנו בשלל דגמי יונדאי. הפגוש מציג שלל כונסי אוויר אגרסיביים ובתוכם משולבות יחידות התאורה הקדמיות. הדופן שומרת על קו המותניים הייחודי ועל החגורה הבולטת בספי הדלתות. החישוקים הקלים זוכים לעיצוב חדש וספורטיבי בצביעה דו גוונית. הזנב שומר על מבנה דומה לדגם היוצא ומתחדש ביחידות תאורה המוטמעות בתוך משטח מושחר עם פס לד החוצה את דלת תא המטען. הפגוש אגרסיבי עם משטח מושחר ודיפיוזר בולט. ניתן להעריך כי הגרסאות ההיברידיות יזכו לפגושים וחישוקים מעודנים יותר לטובת יעילות אווירודינמית.
יונדאי סונטה
גם תא הנוסעים של יונדאי סונטה הרשים אותנו מאוד בעת ההשקה עם צמד מסכים צפים וקווים רכים ועוטפים. מתיחת הפנים שומרת על מבנה צמד המסכים הצפים, שניהם בגודל 12.3 אינץ', אך כעת במראה מלבני וקעור כפי שפגשנו בדגמי יונדאי האחרונים. הדשבורד מציג מספר מפלסים בחיפוי עור ועץ, שבכת פתחי המיזוג משתרעת לרוחב תא הנוסעים. גלגל ההגה זוכה לעיצוב חדש עם טבור עגלגל ללא סמל יונדאי. יונדאי וויתרה על פקדי ההילוכים בקונסולה בין המושבים הקדמיים לטובת מנוף מימין לגלגל ההגה. על אף הקדמה יונדאי לא מוותרת על פקדי שליטה פיזיים נוחים ושימוש וזאת בהמשך להצהרה ששחררה לאחרונה כי תמשיך לעשות כך.
יונדאי סונטה
יחידות ההנעה צפויות להמשיך ללא שינויים משמעותיים. בישראל משווקת יונדאי סונטה בגרסה היברידית המצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 192 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 37.5 קג"מ, תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות, צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20.0 ק"מ לליטר.
יונדאי סונטה
בנוסף משווקת יונדאי סונטה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27.0 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות, צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.1 ק"מ לליטר.
יונדאי סונטה
בעולם משווקת יונדאי סונטה גם בגרסת N ליין המצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מרבי של 290 כ"ס, מומנט מרבי של 42.9 קג"מ, תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות. ההערכות הן כי גרסת N ליין תוצג בהמשך גם עם מערכת הנעה כפולה.
יונדאי סונטה
יונדאי סונטה המעודכנת צפויה להיחשף בתערוכת הניידות בסיאול שתפתח את שעריה ב- 30.03.2023 ותמשך עד ה- 09.04.2023. בארצות הברית היא צפויה להיחשף בתערוכת הרכב בניו יורק שתפתח את שעריה בתאריך ה- 06.04.2023.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.