רכב הפנאי החדש הונדה ZR-V ישווק באירופה עם יחידת הנעה היברידית ויתחרה ברכבי פנאי משפחתיים
הונדה חושפת רכב פנאי חדש עבור השוק האירופאי, הכירו את הונדה ZR-V החדש. אם הרכב בתמונות נראה לכם קצת מוכר אתם לא מתבלבלים, לפני כשנה הושק הדגם עבור השוק האמריקאי שם הוא נקרא HR-V, אך ההבדל לא מסתכם בשם בלבד. בעוד בארצות הברית משווק הדגם עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים באירופה הוא ישווק עם יחידת הנעה היברידית בלבד.
הונדה ZR-V
העיצוב החיצוני של הונדה ZR-V כבר נחשף בעבר כאמור, הדגם האירופאי כולל מספר שינויים בדוגמאות השבכה הקדמית, עיצוב הפגושים והחישוקים הקלים, וגם בעיצוב הפנסים. המראה הכללי נאה אך מעט שקוף ואינו פורץ דרך, אל מול מתחרים כמו קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ואפילו פיג'ו 3008 הוותיק הוא עשוי להיראות מעט בנאלי.
הונדה ZR-V
הונדה ZR-V חולק שלדה עם הונדה סיוויק החדשה. הונדה עדיין לא פרסמה את המפרט המלא אולם אורכו של הדגם האמריקאי עומד על 4,567 מ"מ, רוחבו 1,839 מ"מ, גובהו 1,610 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,654 מ"מ. מידותיו מיישרות קו עם המתחרים בסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים.
הונדה ZR-V
גם תא הנוסעים לא מציג עיצוב מסעיר והמראה נקי ותכליתי. הדשבורד נמוך וחלק ובמרכזו מסך מרכזי צף בגודל 9.0 אינץ'. פתחי המיזוג מוסווים מאחורי שבכת מתכת נאה המשתרעת לרוחב תא הנוסעים. את בורר ההילוכים הסטנדרטי הונדה החליפה במתגים אלקטרוניים, בסמוך אליהם בין המושבים הקדמיים שקעי טעינה אישיים עבור הנהג והנוסע מלפנים, ותא אחסון פתוח מתחת לקונסולה צפה צרה על גביה בלם היד החשמלי. לטובת קלות השימוש הונדה לא ויתרה על פקדים פיזיים עבור תפעול בקרת האקלים.
הונדה ZR-V
גם אודות יחידת ההנעה הונדה טרם פרסמה פרטים, הדגם צפוי לעשות שימוש ביחידת ההנעה ההיברידית e:HEV הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון עם הספק מרבי של 142 כ"ס ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 183 כ"ס. מנוע חשמלי נוסף משמש כגנרטור וממיר את כוחו של מנוע הבנזין לטובת הטענת הסוללה. יחידת ההנעה לא כוללת תיבת הילוכים שכן מנוע הבנזין איננו מחובר לגלגלים מרבית הזמן אלא בזמן שיוט.
הונדה ZR-V
הונדה ZR-V הוא תוספת חשובה עבור הליין האירופאי של הונדה הסובל בשנים האחרונות מהיצע מצומצם ונעדר מסגמנטים מרכזיים. השיווק באירופה יחל בסתיו 2023, אז גם יפורסם המחירון. הדגם עשוי להגיע בהמשך גם לישראל, אך בשל מחירה הגבוה של הונדה סיוויק, והעובדה שהונדה ZR-V צפוי להיות יקר ממנה, ניתן להעריך שהוא לא יביא בשורה גדולה עבור שוק הרכב הישראלי.

תפריט נגישות








רכב עממי במחיר של יוקרה