הדור השמיני של מכונית המנהלים של ב.מ.וו נחשף בעיצוב חדש לחלוטין ועם שתי יחידות הנעה חשמליות. לישראל היא תגיע בשנה הבאה, אז גם ייחל ייצור גרסאות ה- PHEV
ב.מ.וו חושפת דור שמיני למכונית המנהלים ב.מ.וו סדרה 5. מדובר באחת המכוניות המוערכות ביותר של ב.מ.וו עם שושלת ארוכה של דגמים ששילבו בין נוחות נסיעה ויכולת גמיעת מרחקים ברמה גבוהה לביצועים מעולים והנאה מנהיגה, במהלך השנה צפויה לחגוג הסדרה 10 מיליון יחידות שירדו מפסי הייצור מאז הושק הדור הראשון בשנת 1972. הדור היוצא הביא עמו את בשורת ה- PHEV אל השושלת, והדור החדש הוא הראשון שיוצע גם עם יחידות הנעה חשמליות. הדור החדש של ב.מ.וו סדרה 5 נחשף כמעט במקביל למתחרה הנצחית מרצדס E קלאס אך הוא צפוי להתחרות גם במרצדס EQE החשמלית. לעומת ב.מ.וו ומרצדס אאודי החליטה לוותר לחלוטין על גרסאות הבנזין וצפויה להציג דור חדש לאאודי A6 על טהרת ההנעה החשמלית.
ב.מ.וו סדרה 5
ב.מ.וו סדרה 5 החדשה זוכה לעיצוב חדש לחלוטין, לפחות על פי התרשמות ראשונה בתמונות המראה פחות דינמי ואתלטי משל הדור היוצא. בחזית גריל כליות אטום או אטום למחצה, בהתאם לגרסה הנבחרת. גם עיצוב החיפוי משתנה בהתאם לגרסה, וכאופציה הוא מוצע גם עם תאורת רקע. הדגמים החשמליים זוכים לעיטור בצבע שחור מבריק מתחת לגריל הקדמי, דגמי הבנזין מקבלים פגוש בעיצוב מעודן יותר. הדופן מציגה מראה חלקלק ומוותרת על אלמנטים כגון פתח האוורור או קו המותניים הנוכח של הדגם היוצא. חצאיות הצד צבועות בשחור מבריק, בדומה לאלה שפגשנו בב.מ.וו סדרה 2 קופה החדשה. הזנב זוכה למראה חדש לחלוטין עם יחידות תאורה דקיקות ופגוש המשלב עיטור בצבע שחור מבריק שעיצובו משתנה בהתאם לגרסה הנבחרת.
ב.מ.וו סדרה 5
תא הנוסעים של ב.מ.וו סדרה 5 מציג התקדמות משמעותית עם אלמנטים עיצוביים שהושאלו מב.מ.וו סדרה 7 החדשה. המראה הכללי נקי מאוד כשממשק השליטה מבוסס על צמד מסכים קעורים המותקנים בהטיה לכיוון הנהג, מסך בגודל 14.9 אינץ' עבור מערכת המולטימדיה, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. בין המושבים ממשק השליטה הפיזי של מערכת iDrive ובורר הילוכים אלקטרוני זעיר, שניהם מוצעים כאופציה עם פקדי קריסטל מהודרים. עיטורי הקריסטל האופציונליים המושלבים בדשבורד ובדלתות משלבים תאורת אווירה צבעונית. בוודאי תשימו לב להיעדרם של פתחי המיזוג, הם מוסווים בקווי המתאר וכיוון זרימת האוויר נשלט באמצעות משטחי מגע המשולבים בעיטורים הסמוכים. ב.מ.וו תאפשר לקבל את הרכב עם תא נוסעים טבעוני לחלוטין, ללא שימוש בעור מן החי. הרוכשים יוכלו לבחור בין גג זכוכית פנורמי נפתח לגג קבוע גדול עם מנגנון הצללה אוטומטי.
ב.מ.וו סדרה 5
ממשק השליטה העדכני BMW Operating System 8.5 מיועדת לשליטה בעיקר באמצעות מסך המגע ופקודות קוליות. חבילה הכוללת אפשרות להפעלה באמצעות מחוות יד מוצעת כאופציה. מסך הבית מאפשר תצוגת ווידג'יטים בהתאמה אישית וכולל פקדים עבור גישה מהירה אל הניווט ואל מסך בקרת האקלים. המערכת תומכת בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי מורחבים עם תצוגת הנחיות מערכת הניווט גם בלוח המחוונים הדיגיטלי ובתצוגה העילית. כמו כן נתמכים מגוון שירותים מחוברים המאפשרים קבלת אינפורמציה על עמדות הטעינה בסביבה ובמסלול, הזרמת וידאו אל מסכי הרכב, וגם משחקי רשת כשהטלפון החכם האישי הופך לג'ויסטיק באמצעות סריקת קוד QR.
ב.מ.וו סדרה 5
כאמור ב.מ.וו סדרה 5 תוצע לראשונה עם יחידות הנעה חשמליות בשתי גרסאות. לגרסת הכניסה ב.מ.וו i5 מנוע חשמלי אחורי בודד עם הספק מרבי של 335 כ"ס ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ במצב הסטנדרטי או 43.8 קג"מ במצב ספורט או בהפעלת בקרת השיגור. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.0 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 190 קמ"ש. לב.מ.וו i5 בולמי אוויר אחוריים.
ב.מ.וו סדרה 5
הגרסה הבכירה ב.מ.וו i5 M60 xDrive כבר משלבת שני מנועים חשמליים המייצרים מערכת הנעה כפולה. למנוע האחורי של גרסת הכניסה מצטרף מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 257 כ"ס שמביא את ההספק המשולב ל- 549 כ"ס. המומנט המרבי המשולב עומד על 75.9 קג"מ במצב הסטנדרטי או 83.6 קג"מ במצב ספורט או בהפעלת בקרת השיגור. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.7 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל- 230 קמ"ש. גרסה זו כוללת מערכת בלימה ספורטיבית מבית חטיבת M, טמערך מתלים ייעודי מונמך קלות עם היגוי של עד 2.5 מעלות בציר האחורי.
ב.מ.וו סדרה 5
שתי הגרסאות החשמליות מצוידות בסוללה בקיבולת 84.3 קוט"ש (81.2 קוט"ש נטו) המותקנת מתחת לתא הנוסעים כך שהיא אינה גורעת מהמרווח הפנימי ביחס לגרסאות הבעירה הפנימית. טווח הנסיעה של ב.מ.וו i5 צפוי לנוע בין 497 ל- 582 ק"מ, וטווח הנסיעה של ב.מ.וו i5 M60 xDrive צפוי לנוע בין 455 ל- 516 ק"מ על פי תקן WLTP. ב.מ.וו i5 תומכת בטעינה בייתית בהספק 11 קילוואט, ובטעינה מהירה DC בהספק 205 קילוואט המאפשר טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה בתוך כ- 30 דקות. מערכת מצבי הנהיגה כוללת מצב Max Range המשמש כמצב חירום במקרה בו עמדת הטעינה המהירה תקולה או תפוסה ויש צורך לנווט לעמדה אחרת. הוא מכבה את בקרת האקלים, מגביל את המהירות ל- 56 קמ"ש ומציג לנהג טווח נסיעה עדכני המחושב בהתאם.
ב.מ.וו סדרה 5
בנוסף יוצעו בשלב הראשון גרסאות טורבו בנזין וטורבו דיזל בחלוקה לשוק האירופאי ולשוק האמריקאי. לב.מ.וו 520i מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 208 כ"ס ומומנט מרבי של 33.6 קג"מ, מערכת סיוע היברידית קלה, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות. צריכת הדלק המשולבת נעה בין 15.6 ל- 17.5 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו סדרה 5
לב.מ.וו 520d מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 197 כ"ס ומומט מרבי של 40.7 קג"מ, מערכת סיוע היברידית קלה, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה אחורית או כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות. צריכת הדלק המשולבת נעה בין 16.6 ל- 19.6 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו סדרה 5
עבור השוק האמריקאי תוצע ב.מ.וו 530i המצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 255 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, ומערכת הנעה אחורית או כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות בגרסת ההנעה האחורית ו- 5.8 שניות בגרסת ההנעה הכפולה. כמו כן תוצע ב.מ.וו 540i xDrive המצוידת במנוע 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 375 כ"ס ומומנט מרבי של 55.0 קג"מ, מערכת סיוע היברידית קלה ומערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות.
ב.מ.וו סדרה 5
ב.מ.וו סרה 5 החדשה מצוידת בנוסף למערכות הבטיחות המקובלת במערכת סיוע לנהיגה בכביש המהיר המאפשרת לנהג להוריד את הידיים במהירות של עד 85 קמ"ש בדרכים נבחרות. את עירנות הנהג מנטרת מצלמה פנימית הדואגת לוודא שהוא אחראי על המתרחש כאשר המערכת בפעולה. המערכת כוללת גם פונקציות החלפת נתיב אוטומטית ללא מגע יד. המערכת ממליצה על החלפת נתיב ומנטרת את עיני הנהג, במידה והוא מביט אל עבר מראת הצד בכיוון הרלוונטי הרכב יחליף נתיב עצמאית כשהוא דואג גם להפעלת האיתות.
שיווקה של ב.מ.וו סדרה 5 החדשה יחל בחודש אוקטובר 2023. לישראל צפוי הדגם להגיע בתחילת שנת 2024. גרסאות הפלאג אין הייבריד צפויות לרדת מפסי הייצור רק במהלך השנה הבאה, אז גם תוצג גרסת הסטיישן.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.