נחשפה פורשה Mission X קונספט

פורשה חוגגת 75 שנה וחושפת הייפר קאר חשמלית עם מרכב מסיבי פחמן וכוונה ברורה להפוך למכונית המהירה ביותר על הנובורגרינג

תגיות: , , , , רכב חשמלי

לפני כמעט עשור חשפה פורשה את מכונית העל ההיברידית פורשה 918 עם הספק מרבי של 887 כ"ס ולצד דגמים היברידיים מבית פרארי ומקלארן היא העניקה לחובבי הרכב תקווה להנאה מנהיגה גם בעתיד הירוק והמחושמל. כעת נראה שפורשה מוכנה לבצע צעד נוסף אל עבר עתיד חשמלי וחושפת הייפר קאר חשמלית חדשה שאמנם מוגדרת בשלב זה כמכונית קונספט אבל נראית מוכנה למדי לייצור ובכל אופן מעניקה הצצה לעתיד מכוניות העל של פורשה.

פורשה Mission Xפורשה Mission X

פורשה בחרה בעיצוב מעודן יחסית ולא אגרסיבי אך למרות זאת ה- Mission X בהחלט נראית כמו מכונית על. החזית נמוכה ורחבה עם פנסים בעלי מראה ייחודי וכונס אוויר תחתון רחב ועמוק. על מכסה המנוע מופיע לראשונה סמל פורשה החדש והמעודכן. תא הנוסעים נראה כמו בועה עם שמשה קדמית קטנה. חלונות הצד קטנטנים ונפתחים באופן חלקי בלבד. דלתות המספריים בהחלט תורמות לאפקט ההגעה. את מראות הצד מחליפות מצלמות הממוקמות מאחורי חלונות הצד. מלפנים מותקנים חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ' ומאחור חישוקים קלים בקוטר 21 אינץ' בעיצוב שיסייע לקרר במהירות את הבלמים. עיצוב הזנב ייחודי עם יחידות תאורה דקיקות וכיתוב פורשה מואר. את פתחי המפלט מחליף דיפיוזר עמוק.

פורשה Mission Xפורשה Mission X

תא הנוסעים נראה כמו שילוב בין תכנון לאומנות מודרנית. שילוב הגוונים מקורי ולא סימטרי, למשל מושבים בצבעים שונים והרבה קווים זוויתיים. הדשבורד צבוע בשני גוונים והמסך המרכזי הדקיק גולש ממנו וכמעט מתחבר אל מעין ג'ויסטיק בין המושבים הקדמיים עליו מותקן כפתור שמפעיל את מערכת ההקלטה של המצלמות המותקנות בתא הנוסעים. מול הנהג מותקן לוח מחוונים דיגיטלי רחב וקעור וגלגל הגה מעולם מכוניות המירוץ המשלב פקדים פיזיים. מול הנוסע מתקן לעיגון מודול שעון עצר המשלב שעון אנלוגי ותצוגה דיגיטלית ומאפשר לנטר את זמני ההקפה ונתוני הנסיעה.

פורשה Mission Xפורשה Mission X

פורשה הציבה מטרה בעיני ה- Mission X לכשתגיע לפס הייצור, להיות המכונית הסדרתית המהירה ביותר שתקיף את מסלול הנורבורגרינג. בדרך לשם היא צריכה להביס את מרצדס AMG 1 שעשתה זאת בתוך קצת יותר מ- 6 דקות ו- 35 שניות. פורשה מתכננת לעשות זאת באמצעות יחס הספק משקל זהה, כלומר כוח סוס אחד על כל קילוגרם. ההערכות הן שפורשה Mission X צפויה להיות קלה באופן משמעותי ממכוניות חשמליות מוכרות ולשקול כ- 1,500 ק"ג, כך שצפוי להיות לה הספק מרבי אדיר של כ- 1,500 כ"ס.

פורשה Mission Xפורשה Mission X

כדי להפוך את פורשה Mission X למכונית שימושית היא תצויד במערכת טעינה מהירה ומתקדמת במיוחד במתח 900 וולט שתאפשר זמן טעינה מהיר פי 2 משל פורשה טייקן טורבו S. נזכיר כי האחרונה תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 270 קילוואט שאמנם לא המהירה ביותר שקיימת כיום אך עדיין מהירה באופן משמעותי ביחס למרבית הרכבים החשמליים. הסוללה מותקנת מאחורי המושבים הקדמיים, באופן המזכיר חלוקת משקל של מכוניות על עם מנוע בעירה פנימי מרכזי.

פורשה Mission Xפורשה Mission X

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

פורשה קאיין החשמלי 2026 נחשף וזמין לרכיש...

לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

BYD אטו 2 חשמלי מושק בישראל במחיר 148,99...

שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

הכירו את ג'יפ ריקון החשמלי המבטיח יכולות...

ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

רנו טראפיק 2026 החדשה תהיה חשמלית בלבד...

רנו חשפה היום את הדור השישי של רנו טראפיק E-Tech המסחרית אשר תגיע לשוק במחצית השניה של 2026 עם מערכת...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

גרסאות חדשות לפורד ברונקו 2026 מושקות בי...

דלק מוטורס, יבואנית פורד לשראל, משיקה את ליין הדגמים החדש של רכב השטח פורד ברונקו לקראת שנת 2026. בי...

בוריס רוזנר18 נובמבר 2025

אקספנג G6 המעודכן 2026 מושק בישראל...

פריסבי, יבואנית אקספנג לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי החשמלי אקספנג G6 לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב...

בוריס רוזנר17 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu