ג'ילי גיאומטרי C שהפך לרב מכר עם הגעתו לשוק המקומי, מנסה לשחזר את הצלחתו באמצעות מתיחת פנים של אמצע חיי הדגם. האם זה יעזור מול מתחריו?
רכב הפנאי החשמלי ג'ילי גיאומטרי C היה הרכב הסיני הראשון אשר הוכיח כי עם ישראל בשל לקבלת מותגים סיניים חדשים ואינו חושש לקבל בזרועות פתוחות רכב מיצרן שטרם ידע אודות קיומו. ג'ילי גיאומטרי C הציע אשתקד נוסחה מנצחת הכוללת מרכב בתצורת קרוסאובר, סוללה המקנה טווח נסיעה ריאלי של למעלה מ- 400 ק"מ בגרסת הטווח הארוך, ואבזור עשיר. כל אלו הוצעו אז במחיר של 142,900 ₪ שהיה אף זול במעט ממשפחתית קומפקטית. בעיות מלאי של ג'ילי גיאומטרי C וכניסתו של BYD אטו 3 גדעו את תואר החשמלי הנמכר ביותר מידיו של ג'ילי גיאומטרי C, אך כעת באמצעות מתיחת הפנים ינסה הדגם להשיב מלחמה עם עיצוב מעודכן ותא נוסעים שנועד לשפר את המראה, חוויית המשתמש ויעילות התפעול, שטופלו בהתאם לביקורת מקהל המשתמשים.
| ג’ילי גיאומטרי C 480 פרו | |
|---|---|
| יתרונות | טווח נסיעה, אבזור, מחיר |
| חסרונות | פלטפורמה מוסבת, הנדסת אנוש |
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C המחודש מוצע כבעבר עם שני סוגי סוללה לבחירה, הפעם עם טווח משופר במעט ביחס לדגם היוצא. גרסת 360 בעלת סוללה בקיבולת 53 קוט"ש עם טווח מוצהר של 359 ק"מ, וגרסת 480 הנבחנת בעלת סוללה בקיבולת 70 קוט"ש וטווח מוצהר שהשתפר ל- 485 ק"מ. שתי הגרסאות משמרות את אותו מנוע קדמי בהספק 204 כ"ס ומוצעות בשתי רמות אבזור - פיור ופרו, במחיר התחלתי של 144,990 ₪. למבחן התייצבה הגרסה הבכירה 480 פרו שמחירה 165,990 ₪.
עיצוב ונוחות ג'ילי גיאומטרי C
עדכוני העיצוב החיצוני של ג'ילי גיאומטרי C מתמקדים בחזית המעניקה לרכב מראה רענן עם פס דקורטיבי מושחר בצורת שפם העובר דרך גופי התאורה, מדמה גריל קדמי וכולל לוגו מואר ופס לד קדמי רוחבי. מהדופן ומאחור לא נרשמו שינויים פרט לחישוקי 18 אינץ' בעיצוב חדש. כמיטב תוצרת סין, הדגם החדש שופע בלינג בלינג סיני עם מופעי אורות וריצודים מוגזמים בכל פתיחה ונעילה, כולל בלוגו המותג. פרט להופעה רעננה, מביא עימו העיצוב החדש הפחתה של מקדם הגרר מ- Cd0.27 ל- Cd0.237 בדגם המחודש, מה שתורם לשיפור טווח הנסיעה.
ג'ילי גיאומטרי C
המידות נותרו ללא שינוי ונעות בין רכב פנאי קומפקטי למשפחתית האצ'בק. אורכו של המרכב 4,432 מ"מ, רוחבו 1,833 מ"מ, גובהו 1,582 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,700 מ"מ. מרווח הגחון עומד על 140 מ"מ בלבד, שהם בערך 10 מ"מ יותר מאשר במשפחתית ממוצעת.
תא הנוסעים עוצב מחדש ומציג מראה מינימליסטי ויוקרתי יותר. גלגל ההגה בעל שלושה חישורים קיבל פקדי שליטה חדשים, והקונסולה המרכזית פינתה את מקומה לטובת ארכיטקטורה "חשמלית" פרקטית הכוללת חלל אחסון תחתון, ויתור על מתג כיבוי/הדלקה, ומשטח טעינה אלחוטי בהספק 15W. עוד נוספה תאורת אווירה עם לא פחות מ- 72 גוונים לבחירה. חוגת ההילוכים הוסבה לבורר קלאסי מאחורי גלגל ההגה ופתרה בכך 2 בעיות - תפעול אידיאלי וקליל ללא הסרת היד מההגה כמתבקש ברכב חשמלי שניחן בהפחתת משימות הנהג, לצד סילוק בעיית התחממות חוגת האלומיניום מהדגם הפורש, שאילצה משתמשים רבים למציאת פתרונות יצירתיים כגון עיטופה בגומיית שיער או טבעת סיליקון לבידוד בימי הקיץ. חבל שלא ניתן להעביר את מצבי הנהיגה מדרייב לרוורס ללא לחיצה על דוושת הבלם ובכך להקל משמעותית על תמרוני כניסה ויציאה מחניות. שיפור נוסף נרשם במעבר אוטומטי למצב P בעת פתיחת דלת, פיצ'ר שנבצר מהדגם הפורש.
ג'ילי גיאומטרי C
לוח המחוונים הדיגיטלי נותר בגודל 5 אינץ' כמו בדגם היוצא. מערכת המולטימדיה עדיין לא תומכת בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, אך שודרגה בממשק גרפי משופר ונעים יותר לצד תמיכה בשפה העברית עם אפליקציית ניווט Waze מובנית כבדגם הפורש. מסך המולטימדיה נותר בגודל 12.3 אינץ' במקום מסך ענק בגודל 14.6 אינץ' הזמין בסין. רוב החידושים מבורכים ומהווים חוויית משתמש משופרת ומודרנית יותר, אך מדיניות הבטיחות מוגזמת ולא מאפשרת כל תזוזה ללא הידוק חגורת בטיחות הנהג, ובקרת האקלים נשלטת רק באמצעות הצג ומצריכה ניווט בין תפריטים לכל שינוי עוצמת אוורור או טמפרטורה, ללא כל פקד קיצור דרך או אייקון קבוע בשולי הצג.
איכות החומרים וההרכבה טובים ומיישרים קו עם הסטנדרט המוכר מדגמים בסביבת מחירים זו. האפשרות לבחירת צבעים בהירים כמו בדגם המבחן תורמת מאוד לתחושת העושר וראוי לציון אבזור שאינו סטנדרטי ברמת מחירים זו כגון מערכת שמע איכותית מבית BOSE ואוורור אפקטיבי למושבים הקדמיים עליו ברכנו בכל ימי המבחן הלוהטים.
ג'ילי גיאומטרי C
המושבים הקדמיים סובלים ממשענת גב בעלת חלק עליון נוקשה ביחס לתחתון, ומציעים כיוונון חשמלי אך ללא אפשרות כיוון של זווית בסיס המושב והקשחת התמיכה לגב התחתון. לוח המחוונים עולה ויורד יחד עם כיוונונו הידני של גלגל ההגה ואינו מוסתר אף פעם. תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה רק במעט ביחס לרכב משפחתי.
הכניסה והיציאה עדיפות במעט ביחס לרכב משפחתי הודות לקו הגג המוגבה, וגם המרווח הפנימי נדיב ביחס למשפחתית מסורתית הודות לבסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ האחראי על מרווח ברכיים טוב גם לנוסעים מאחור. מדרגת הינע נמוכה המהווה תזכורת לפלטפורמה המוסבת, מאפשרת הסעת ילד במושב האמצעי בנוחות. עוד נמצאים מאחור פתח מיזוג יחיד, שקעי טעינה, משענת יד מתקפלת עם צמד מחזיקי כוסות, וחלונות כהים. על רקע אלו בולטת בהעדרה תאורה לטובת הנוסעים מאחור, אשר בנוסף אינם נהנים ממנעמיה של תאורת האווירה בקדמת התא.
ג'ילי גיאומטרי C
פתרונות האחסון שופרו הודות למשטח אחסון בתחתית הקונסולה שבין המושבים, משענת יד בעלת כיוונון מרחק הכוללת תא נוסף מתחתיה, מטען אלחוטי, וחריץ מעמד אלכסוני לסמארטפון. אליהם נוספים תאי אחסון עמוקים בדלתות ותא כפפות פלסטי נטול דיפון ותאורה שנפתח כעת באמצעות מתג. בתקרה נמצאים תא לאחסון משקפיים וסוככי שמש הכוללים מראות במסגרת תאורתLED רכה. בתא המטען רצפה כפולה ונפחו עומד על 340 ליטרים בשימוש ברצפה הגבוהה ו- 417 ליטרים בשימוש ברצפה הנמוכה. קיפול המושב האחורי יביא לנפח הטענה של 1,308 ליטרים אך מפלס ההטענה אינו שטוח. מתחת לרצפה הגבוהה תאי אחסון נוספים וערכת תיקון תקר המחליפה את הגלגל החלופי מהדגם הפורש. תא מטען קדמי אינו קיים בדגם זה.
מתיחת הפנים שיפרה בכמה היבטים את נוחות הכניסה. אפליקציית MY GEELY החדשה מסייעת למצוא את מיקום הרכב במקרה של שכחה. כמו כן, קרבה לרכב מביאה עימה מופע אורות ושליפת ידיות פתיחת הדלתות, ובהעדר מתג הפעלה/כיבוי גם מוכנות הרכב לנסיעה והפעלת מיזוג מיידית. עוד שמחנו לגלות כי דרישות הביטוח אינן כופות קודן מציק, ושאין כאן קולות אזהרה מוגזמים שמוכרים מדגמים חשמליים אחרים.
ג'ילי גיאומטרי C
התנועה העירונית זהה לדגם הפורש. כיול המתלים הרך מצליח לספק נוחות נאותה חרף מערך המתלים הפשוט שאינו כולל מתלה אחורי רב חיבורי. המשקל הקל יחסית, שאינו מצריך הקשחה מוגזמת כמו בדגמים החוצים את רף שני הטונות, מאפשר ספיגה יעילה בהחלט, המתלווה לשקט ולנסיעה חלקה המובנים בכל רכב חשמלי. מחוץ לעיר נשמרת נוחות נאותה אך שילוב של אספלט גלי ומהירות גבוהה יצליחו לטלטל את המרכב, ורוחות צד או שיוט במהירות תלת ספרתית יחשפו יציבות כיווניות סבירה בלבד. רעשי הדרך והרוח נשמרים בגבולות הסביר והולמים את המקובל ברכבים בסגמנט.
ביצועים ג'ילי גיאומטרי C
יחידת ההנעה החשמלית זהה לדגם הפורש וכוללת הנעה קדמית עם מנוע קדמי בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.0 שניות (שיפור של 10% ביחס לדגם הפורש) והמהירות המרבית מוגבלת ל- 150 קמ"ש או 170 קמ"ש במצב ספורט. הביצועים חזקים יותר מכל משפחתית מונעת בנזין סטנדרטית הודות למומנט בשרני ומיידי היוצר לא מעט לוחמה עם ההגה תחת עומס. יציאה חזקה מהמקום במצב ספורט תביא לסחרור גלגלים ותשמיע צווחות עד למהירות 80 קמ"ש(!).
ג'ילי גיאומטרי C
התנהגות הכביש לעומת זאת אינה דינמית. כיול מתלים רך ופלטפורמה מוסבת שאינה מאפשרת את הטמעת הסוללה בצורה אידיאלית ליצירת חלוקת משקל שווה בין הסרנים ומרכז כובד נמוך, יוצרים התנהגות כביש גמלונית בפניות, כזו שלא תפריע לנהג משפחתי טיפוסי אך לבטח לא תעודד נהיגה ספורטיבית. צמיגי מישלין פרימסי 4 מאפשרים אחיזת כביש גבוהה והמשקל הסביר ביחס לרכב חשמלי בעל סוללה בקיבולת מכובדת, נשלט ואינו מתפזר תחת לחץ מתון. כל אלו מאפשרים להפיק מעט הנאה דרך משחקי תת היגוי וסחיפות קלות.
בדומה לדגם הפורש מציע ג'ילי גיאומטרי C שלוש דרגות בלימה רגנרטיבית המאפשרות הפחתה משמעותית בשימוש בבלמי הרכב, וניתנות לבחירה דרך המסך המרכזי, אך חבל שגם לאחר מתיחת הפנים לא מתאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת בלבד. בנוסף, עצימות הבלימה הנבחרת מתאפסת בכל הפעלה אל עצימות הבלימה הבינונית. הבלמים המכניים טובים והולמים את רמת הביצועים.
טווח נסיעה ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C 480 כולל סוללת ליתיום-יון בקיבולת 70 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי משופר ב- 25 ק"מ ביחס לדגם הפורש, העומד כאמור על 485 ק"מ בנסיעה משולבת על פי נתוני היצרן. טעינה מהירה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תארוך 42 דקות.
ג'ילי גיאומטרי C
נסיעת המבחן אשר נערכה בימים חמים מאוד, עם מזגן שפעל ללא הרף, נהיגה לא חסכונית במיוחד, ובלימה רגרנטיבית בעצימות הגבוהה ביותר, הציגה צריכת חשמל של 5.6 ק"מ לקוט"ש הדומה לדגם הפורש. נהיגה חסכונית יותר תפיק ללא בעיה מיוחדת טווח של למעלה מ- 400 ק"מ, ונהיגה מתונה ומתחשבת יכולה אף לשפר את התוצאה בעשרה אחוזים. נתון הטווח ביחס למחיר מהווה ללא ספק את הקלף החזק ביותר של ג'ילי גיאומטרי C. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי מלא הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה ג'ילי גיאומטרי C
המותג ג'ילי החל את פעילותו לפני פחות משנתיים וטרם גיבש חוות דעת ציבורית כזו או אחרת בכל הנוגע לאמינותו. לכל הידוע, הדגם לא הפגין מחלות או תחלואות קריטיות עד כה, וניכר כי הקהל הישראלי מפגין אמון במותג. ג'ילי גיאומטרי C משווק עם אחריות יצרן מלאה ל- 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, ואחריות של 8 שנים או עד 150,000 ק"מ לסוללה. כאופציה ניתן להוסיף אחריות מורחבת לסוללה למשך 10 שנים או עד 200,000 ק"מ. אכזבה קמעה נרשמת בשל שגרת הטיפולים. בניגוד לרכבים חשמליים רבים שאינם דורשים טיפול שנתי, ג'ילי גיאומטרי C נדרש להגיע למרכז השרות בתדירות של רכב בנזין, בכל 20,000 ק"מ או בכל שנה, לפי המוקדם מביניהם.
ג'ילי גיאומטרי C
עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 425 ₪. עלות הטיפול השני עומדת על 916 ₪. עלות הטיפול השלישי 425 ₪ ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 1,664 ₪. בנוסף יש להחליף קירור בכל 60,000 ק"מ או בכל שנתיים, לפי המוקדם מביניהם. סך הטיפולים עד 80,000 ק"מ עומד על 1,766 ₪. כל המחירים כוללים עבודה ומע"מ, ומשקפים עלות אחזקה סבירה ביחס לרכבים חשמליים סיניים דומים.
אגרת הרישוי השנתית עומדת על 540 ₪ והינה הזולה ביותר בישראל. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 25 ללא היסטוריית תאונות ושלילות במשך 7 שנים הינה כ- 4,500 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,900 ₪.
בטיחות ג'ילי גיאומטרי C
ארגון הבטיחות Euro NCAP טרם בחן את ג'ילי גיאומטרי C. אבזור הבטיחות שודרג במסגרת מתיחת הפנים וכולל מעתה גם התרעה מפני פגיעה מאחור ותנועה חוצה מאחור, התרעה מפני עצמים חולפים בפתיחת הדלתות, ואפשרות ניתוק כרית אוויר במושב הנוסע מלפנים. אלו מצטרפים אל האבזור מהדגם הפורש שכולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען בעומסי תנועה, בלימה אוטונומית, מרכוז בנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, אורות גבוהים אוטומטיים, ומערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 6 מתוך 8.
תמורה למחיר ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C מוצע בגרסת 360 ברמת אבזור פיור במחיר 144,990 ₪ וברמת אבזור פרו במחיר 152,990 ₪, עם סוללה בקיבולת 53 קוט"ש המקנה טווח של 360 ק"מ. בנוסף מוצע הדגם בגרסת 480 ברמת אבזור פיור במחיר 157,990 ₪ וברמת אבזור פרו הנבחנת במחיר 165,990 ₪, עם סוללה בקיבולת 70 קוט"ש לטובת טווח נסיעה מוצהר של 480 ק"מ. כל הגרסאות בעלות מנוע חשמלי קדמי בהספק 204 כ"ס.
רמת אבזור פיור כוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה במגוון צבעים, גג פנורמי, כוונון מושבים חשמלי (בגרסת 480), מצלמות 360 מעלות, חיישני רוורס, חיישן גשם, וחישוקי קלים בקוטר 17 אינץ' בגרסת 360 או 18 אינץ' בגרסת 480.
רמת אבזור פרו כוללת בנוסף חימום ואוורור מושבים קדמיים, מערכת טיהור אוויר AQS ויונים שליליים, חלונות אחוריים כהים, תצוגה עילית, מערכת שמע BOSE איכותית עם 8 רמקולים וסאבוופר מובנה, וחיישני חניה קדמיים.
ג'ילי גיאומטרי C 480 עודנו דגם אטרקטיבי מאוד. המחיר, שעלה ב- 17% מאז ההשקה, מיישר קו עם מחירי המשפחתיות והמתחרה הישיר. היתרונות שהפכו אותו לרב מכר אשתקד נותרו בולטים, כשבראשם טווח נסיעה מעולה ביחס למחיר לצד אבזור עשיר ותצורת מרכב שימושית. קשה לראות כיצד השיפורים האחרונים ישנו את דעתם של הלקוחות שמצאו את BYD אטו 3 כמועדף בעבורם, אך הקצאת מלאי סדיר ימשיך להבטיח מכירות נאות ובצדק, במיוחד אם לא ייכנס מתחרה נוסף לקטגוריית הקרוסאוברים החשמליים במחיר של משפחתית קומפקטית.
| ג’ילי גיאומטרי C 480 פרו | |
|---|---|
| מנוע | מנוע חשמלי קדמי |
| הספק מרבי משולב | 204 כ"ס |
| מומנט מרבי | 31.6 קג"מ |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,432 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,833 מ"מ |
| גובה כללי | 1,582 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,700 מ"מ |
| נפח תא מטען | 340/417 ליטרים |
| קיבולת סוללה | 70 קוט"ש |
| משקל עצמי | 1,685 ק"ג |
| מהירות מרבית | 150 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.0 שניות |
| צריכת אנרגיה משולבת (יצרן) | 6.0 ק"מ\קוט"ש (WLTP) |
| צריכת אנרגיה משולבת (מבחן) | 5.6ק"מ\קוט"ש |
| טווח נסיעה מרבי (יצרן) | 485 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי (מבחן) | 400 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 165,990 ₪ |

תפריט נגישות








מכוניות חשמליות
מחירי טיפול במוסכי השרות
עלויות הטיפול שפרסמת בכתבה יקרים יותר ותלושים מהמציאות. חבל שג'ילי לא מפרסמים מחירון טיפולים שפוי ואחיד המחייב את כל מוסכי השרות שלהם ולא כל אחד דורש מחיר חזירי שונה.
גילי. הכי טובה שיש. .עושה 440 ולא כמו סבתא יוכבד. נוסע נוסע
תודה על הכתבה המעמיקה.
כמי שקנה את הפרו 480 , אני מבסוט עד הירח. גם אשתי.....