סרס 5 מתבלט בסגמנט התחרותי הודות לסוללה בקיבולת 80 קוט"ש, תא נוסעים מרשים, שפע אבזור, ותמחור אטרקטיבי בשתי הגרסאות
מותג סרס (SERES) מבית טלקאר אשר החל את דרכו בישראל עם סרס 3 שלא הצליח להרשים, משיק כעת את סרס 5 המכוון אל ליבת סגמנט רכבי הפנאי החשמליים הכולל מתחרות כגון טסלה מודל Y, סקייוול ET5, סקודה אניאק, MG מארוול R, יונדאי איוניק 5 ודומיהם. הנוסחה אותה משגרת סרס לתחרות כוללת מפרט המתברג לרף העליון בפרמטרים המהותיים, ביניהם סוללה גדולה בקיבולת 80 קוט"ש, מנועים חזקים, ורשימת אבזור נדיבה במיוחד. גרסת ההנעה האחורית עם הספק של 295 כ"ס מוצעת במחיר 214,900 ₪, וגרסת ההנעה הכפולה עם הספק של 576 כ"ס מוצעת במחיר 234,900 ₪.
סרס 5
עיצוב סרס 5
סרס 5 הושק בסין כבר בשנת 2019 ומוצע שם גם בגרסת פלאג-אין הייבריד בעלת מנוע בנזין קדמי. המראה סולידי למדי עם שבכה קדמית אטומה וגופי תאורת לד עם תאורת יום החולשת אל הפגוש הקדמי. הפרופיל דינמי ונאה הודות לגג המשתפל לאחור ליצירת מראה דמוי קופה, חישוקי 20 אינץ' מרשימים וידיות דלתות נשלפות. מאחור תאורת לד רוחבית בהתאם לצו האופנה. המידות סטנדרטיות ביחס לסגמנט. אורכו של סרס 5 עומד על 4,710 מ"מ, רוחבו 1,930 מ"מ, גובהו 1,620 מ"מ, ותא המטען, כמו שהתרגלנו מתוצרת סין, מציע נפח צנוע של 367 ליטרים בלבד, אליו נוסף תא מטען קדמי בנפח 67 ליטרים.
סרס 5
תא נוסעים סרס 5
תא הנוסעים מרשים בעיצובו ובאיכותו. בהתאם לאופנה הרווחת, העיצוב מינימלסטי ונקי עם מפלס בודד הכולל מסך מגע מרכזי בגודל 15.6 אינץ' המאפשר צימוד לסמארטפון וקבלת עדכונים מרחוק OTA, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', ופתחי מיזוג מוסתרים המתכווננים דרך צג המגע בדומה לטסלה. הקונסולה המרכזית מונה צמד משטחי טעינה אלחוטיים שגם הם בהשראת טסלה, אך בורר ההילוכים מוצע בתצורה קלאסית שעדיפה על חוגה אך פחות נוחה לשימוש ממנוף מאחורי גלגל ההגה.
סרס 5
איכות החומרים מצוינת כאמור, אפילו בחלקים התחתונים שם נהוג למצוא דיפונים קשיחים. דיפוני העץ נאים מאוד למראה ומשתלבים בצורה הומוגנית עם צבע הקוניאק ברכב המבחן. שפע האבזור מחניף, וראויים לציון מערכת תצוגה עילית ומושבים קדמיים עם אוורור ועיסוי.
בסיס גלגלים באורך 2,850 מ"מ מאפשר מרווח פנימי נדיב אם כי רוב המתחרים מציעים מושב אחורי מרווח משמעותית. הגג הפנורמי שופך אור רב לתא הנוסעים ותורם לתחושה אוורירית, אך כיסויו המקורי שנבצר בימי המבחן מותקן באופן ידני ולא כווילון גלילה.
ביצועים וטווח נסיעה סרס 5
סרס 5 מוצע בשתי גרסאות לבחירה. גרסת ההנעה האחורית RWD כוללת מנוע אחורי בודד עם הספק מרבי של 295 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ המאפשר תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 6.8 שניות. גרסת ההנעה כפולה AWD מוסיפה מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי משולב של 576 כ"ס ומומנט מירבי של 95.8 קג"מ המאפשר תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 4.2 שניות. בשתי הגרסאות מדובר ברף העליון של הביצועים ביחס לגרסאות מקבילות של יצרנים אחרים. רכב המבחן בגרסה ההנעה הכפולה הרשים בעוצמתו כיאה לחשמלי דו-מנועי, עם תאוצות מיידיות וחזקות שרק מתחדדות במצב ספורט ורייס.
סרס 5
הסוללה בקיבולת 80 קוט"ש בטכנולגיית LFP מספקת לפי המפרט טווח נסיעה של 483 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה הנבחנת או 500 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית. בנסיעת המבחן הקצרה שכללה כמה האצות במצערת פתוחה, עמדה צריכת האנרגיה על 5 ק"מ לקוט"ש המתורגמת לטווח נסיעה של כ- 420 ק"מ. מדובר בנתון טוב בהתחשב בביצועים. הבלימה הרגנרטיבית חלושה וכמעט אינה מורגשת גם בעצימותה הגבוהה ביותר. כיול המאפשר נהיגה בדוושה אחת יכול היה לייעל את צריכת האנרגיה ולשפר את נוחות התפעול באמצעות שימוש מינימלי בבלמים. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בהספק 100 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 20% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 40 דקות. טעינה ביתית בהספק 11 קילוואט אורכת כ- 8 שעות.
נוחות והתנהגות כביש סרס 5
מערך מתלים הכולל מתלה אחורי רב חיבורי עם עצמות עצה כפולות בחזית משדר כי סרס 5 אינו נועד להרשים רק בנתוניו היבשים. כיול קשיח בעקבות ההספק והמשקל, מייצר נוחות נסיעה מעט קופצנית בדומה לרוב רובם של המתחרים בסגמנט. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת פלאים אודות לבידוד רעשים יעיל הכולל גם זיגוג כפול ומאפשר יכולת שיוט נעימה.
סרס 5
הפעלת לחץ על המרכב בפניות, חושפת התנהגות ניטרלית בעלת זוויות גלגול מתונות, בניגוד לכמה דגמים בסגמנט המציגים התנהגות גמלונית ונטולי יכולת דינמית לחלוטין. מעבר לכך, ההגה נטול כל תחושה, ולמרות ההספק, ההנעה הכפולה, והאחיזה הבטוחה, אין כל עידוד מצד השלדה או המכלולים לנהיגה פוחזת.
בטיחות סרס 5
סרס 5 טרם נבחן על ידי ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בעומסי תנועה, ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, התרעה מפני פתיחת דלת בעת רכב חולף, ואורות גבוהים אוטומטיים.
סרס 5
אבזור סרס 5
סרס 5 משווק בישראל ברמת אבזור עשירה אחת הכוללת בין היתר כניסה והתנעה אוטומטית ללא לחצן התנעה, כיבוי מערכות הרכב ונעילתו בהתרחקות מהרכב, מסך מגע מרכזי בגודל 15.6 אינץ' השולט בכל מערכות הרכב, תמיכה בקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' הכולל תצוגת רכבים בנתיבים סמוכים, וצמד משטחי טעינה אלחוטיים. המושבים הקדמיים מרופדים בעור נאפה וכוללים כיוונון חשמלי עם זיכרונות לנהג, חימום, אוורור וחמש תוכניות עיסוי. עוד ברשימת האבזור תאורת אווירה עם 64 צבעים לבחירה, מערכת שמע עם 11 רמקולים, תצוגת עילית HUD, מצלמת דרך DVR מובנית, ומערכת מצלמות 360 מעלות.
סיכום סרס 5
סרס 5 מתומחר באופן אטרקטיבי ביחס למתחרים, במיוחד בגרסתו החזקה, כאשר רק MG מארוול R זול ממנו. פרט למרווח במושב האחורי ותא המטען שאינם מהנדיבים, בשאר הפרמטרים מצליח הסיני החדש לקטוף ציונים גבוהים. תחום הבטיחות בסימן שאלה עד שיעמוד סרס 5 למבחן של ארגון Euro NCAP. הרכב משווק עם אחריות יצרן מלאה למשך 4 שנים או עד 100,000 ק"מ ואחריות לסוללה למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ.
סרס 5 מציע סוללה גדולה המקנה טווח ריאלי של למעלה מ- 400 ק"מ בקלות - נתון משמעותי מאוד בכל רכב חשמלי. הביצועים מעולים בשתי הגרסאות, ותא הנוסעים ראוי לשבח יחד עם רשימת האבזור. בתמחורו הנוכחי, ניכר כי סרס 5 מהווה שחקן אטרקטיבי ביותר בסגמנט התחרותי ביותר בישראל.

תפריט נגישות








רכב מדהים זריר ועצבני שמשאיר אבק לרכבי בנזין בסגמנט הכ״ס והתאוצה מ-0-100
נהגתי על הרכב 4x4 חווית נהיגה שקטה ונוחה, לא משעמם ברכב כמו המודל Y שנהגתי עליה, אגב נתונים כמעט זהים לדגם הפרפורמנס במחיר יותר אטרקטיבי. טווח יעילות סוללה גבוה ומרשים ולא דורש הסטרייה אחרי חפוש עמדות טעינה. תאוצות מרשימות ללא מאמץ אפילו במצב אקו וסטנדרט שלא לדבר על מצב רייס מרגישים את הבטן מתהפכת מתאוצת כח ה-G סביבת נהג מאד יוקרתית כייפית ומושכת עיניים (הדגם של הריפודי קאמל מדהים) אוורור וחימום במושבים ופינוק של מסאג׳ בעמידה בפקקים או לפני שחוזרים הביתה מיום עבודה.
למרות המראה שמשדר איכות טובה, בפועל ההרכבה לא מהגבוהות שראיתי.
מושב נהג נוח וגם העיצוב החיצוני יפה דיפון הדלתות מרעיש, מרחב המושבים מאחור ותא המטען מאכזבים ממש. נראה לי קצת יקר ביחס לתמורה
לא אטרקטיבי מספיק לחברה אנונימית עם כישלון שכבר הוכח בשוק ישראל
במחיר הזה יש אלטרנטיבות עדיפות ובטוחות יותר