KGM רקסטון במבחן דרכים

KGM (לשעבר סאנגיונג) רקסטון מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת מערכת מולטימדיה ועיצוב פנים חדשים, אשר הופכת אותו לעסקה ייחודית

תגיות: , , , ,

קונצרן הכימיקלים והפלדה הקוריאני KG רכש אשתקד את מותג הרכב סאנגיונג והשיג בכך דריסת רגל בענף הרכב. המותג החדש KG Mobility או בקיצור KGM, הושק לאחרונה בישראל, ובהזדמנות זו זכה KGM רקסטון הוותיק למתיחת פנים הכוללת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל 12.3 אינץ', תמיכה בצימוד לסמארטפון, וארכיטקטורת דשבורד בעיצוב חדש ומודרני יותר. כל היתר, לרבות תצורת 7 מושבים ויכולת שטח אמיתית, נותרו כפי שהם. כמו קודמו, גם הדגם העדכני מוצע בשתי רמות אבזור לבחירה ובמחירים תחרותיים ביחס לרכבי שטח גדולים. גרסת הכניסה EX מוצעת במחיר 259,900 ₪ וגרסת פרימיום הנבחנת במחיר 299,900 ₪.

KGM רקסטון
יתרונות יכולת שטח, מחיר, יחידת הנעה
חסרונות גיל, נוחות עירונית

KGM רקסטוןKGM רקסטון

עיצוב ונוחות KGM רקסטון

העיצוב החיצוני נותר ללא שינוי כלל פרט להחלפת שם המותג על דלת תא המטען. אפילו סמל המותג נותר כפי שהוא. העיצוב מעט מגושם, בעל אמירת "שטח" ברורה, וניחן בשבכה קדמית תלת ממדית ענקית בגוון כרום, אשר אל חלקה העליון משתלבים צמד גופי תאורה מסוג לד, ומתחתם צמד פנסי ערפל. מאחור גופי תאורת לד עם חותמת בצורת פטיש, וספוילר עליון בו מוטמעת תאורת הבלימה. הצדודית מאופיינת בקווים חסונים לרבות קשתות גלגלים "שטוחות" לטובת מניעת שריטות בשטח מיוער. התוצאה הסופית מקנה נוכחות המגובה במידות מרכב נדיבות. אורכו של KGM רקסטון עומד על 4,850 מ"מ, רוחבו 1,960 מ"מ, גובהו 1,825 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,865 מ"מ.

KGM רקסטוןKGM רקסטון

תא הנוסעים זכה לשדרוג במסגרת מתיחת הפנים וכולל מערכת מולטימדיה חדשה לגמרי, עם מסך צף בגודל 12.3 אינץ' (8 אינץ' בדגם הפורש) ותמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פלי. המסך ניחן ברזולוציה טובה ועולה בעשרות מונים על קודמו, אם כי הממשק אינו מזמין במיוחד ונראה פשוט ועני. מעבר לכך זכה הדשבורד לעיצוב חדש, לפקדי מגע מודרניים עבור בקרת האקלים, ופתחי מיזוג מרכזיים במיקום נמוך יותר המצליחים לקרר היטב את תא הנוסעים למרות מיקומם. בחו"ל מוצע KGM רקסטון עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'.

KGM רקסטוןKGM רקסטון

מעבר לכך לא זכה תא הנוסעים לעדכונים, מה שמסגיר את גילו המופלג עם עיצוב פשוט אך פרקטי, המביא עימו הנדסת אנוש טובה ונטולת גימיקים מתחכמים. חומרי הדיפון בחלקים העליונים רכים, ולרוב מצופים בדיפון דמוי עור. חבל שבמסגרת מתיחת הפנים לא הוחלף צליל האיתות המצרצר. נראה שהיצרן מודע לצליל הבעייתי הואיל וזהו הרכב היחיד בו נתקלתי, המאפשר את כיוון עוצמת צליל האיתות.

הכניסה לשורות המושבים הראשונה והשנייה מצריכות טיפוס של ממש, מה שיקשה על נמוכי קומה. המושבים מלפנים רחבים ונוחים, וכוללים כיוונון חשמלי נוח גם לקשיחות הגב התחתון. תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד גם ביחס לרכבי פנאי, ודומה יותר לתנוחת נהיגה ברכב מסחרי. ניתן להשקיף על התנועה מלמעלה ולצפות את הנעשה כאשר הנהג מורם מהפקק. יחד עם קו חלונות נמוך מתאפשר שדה ראייה טוב הנחוץ ברכב כה גדול, ונוצר תא נוסעים אוורירי אליו נלווה חלון גג סמלי.

KGM רקסטוןKGM רקסטון

המרווח בשורת המושבים השנייה עצום, ומאפשר הסעת שלושה נוסעים מאחור בנוחות הודות למדרגת הינע מינימלית ורוחב נדיב. בשורה השנייה ניתן לכוונן את זווית משענת הגב המחולקת ביחס של 40:60. לטובת הנוסע הימני בשורה השנייה, מותקנים צמד מתגים נגישים בצידו של המושב הקדמי, המאפשרים את דחיפת המושב הקדמי קדימה לטובת מרווח ברכיים מקסימלי, ממש כמו במכונית שרד עם נהג אישי. עוד ייהנו נוסעי שורת המושבים השנייה מפתחי מיזוג, צמד שקעי USB ושקע 12V.

שורת המושבים השלישית, כוללת כמקובל צמד מושבים דקיקים ונמוכים הניתנים לקיפול ידני ויתאימו לצמד ילדים שלא חצו את קו ה- 1.60 מ', אך אינם אידיאליים לנסיעות ארוכות בשל תנוחת הישיבה הנמוכה. לטובת הנוסעים הצעירים בשורת המושבים השלישית שקע 12V וצמד פתחי מיזוג רק מצד ימין, עם שליטה נפרדת על עוצמת האוורור. הגישה אל שורת המושבים השלישית דורשת יכולת טיפוס והשתחלות, כאלו השמורים לבני העשרה.

KGM רקסטוןKGM רקסטון

פתרונות האחסון מונים תא עמוק ונטול דיפון מתחת למשענת היד, תא כפפות גדול, וצמד תאי אחסון נדיבים בדלתות המתאימים לאחסון בקבוקים בנפח ליטר וחצי. כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש, מתקבל תא מטען קטן בנפח 204 ליטרים בלבד. קיפול המושבים בשורה השלישית, המתאפשר באמצעות משיכת רצועה, יוצר משטח טעינה מפולס עצום, בעל סף הטענה גבוה מאוד בשל מיכל האוריאה הממוקם ברצפתו. קיפול שורת המושבים השנייה מביא נפח הטענה מסחרי של ממש, עם 1,806 ליטרים. בדופן תא המטען נמצאת ערכת ניפוח.

KGM רקסטוןKGM רקסטון

נוחות הנסיעה בעיר מאתגרת בשל מהלך מתלים ראשוני קשיח החובר לשלדת סולם אלסטית ומרכז כובד גבוה, היוצרים שלל טלטולים מעיקים. בכבישים בין עירוניים נרשמת נוחות נסיעה מתקבלת בהחלט החוברת לבידוד רעשים מפתיע באיכותו, ואלו הופכים את KGM רקסטון לקרוזר נעים בנסיעות ארוכות כאשר הנהג והנוסעים ספונים בכורסאות נעימות וצופים על הנעשה מלמעלה.

ביצועי שטח KGM רקסטון

יכולת השטח של KGM רקסטון מרשימה כשלעצמה, ובטח ביחס למחירו. אמנם לא מדובר בחיית שטח טהורה שנועדה להתחרות בג'יפ רוביקון, פורד ברונקו, לנד רובר דיפנדר ודומיהם אשר נמצאים גם בקטגוריית מחירים שונה, אך ביחס לכל קרוסאובר אחר שאינו בעל שלדת סולם, ולבטח ברמת מחירים זו (אנו מחריגים כמובן את סוזוקי ג'ימני הקטן) מדובר ברכב שטח אמיתי וקשוח בעל יכולת מרשימה, אשר יביא את נוסעיו רחוק יותר מרוב רכבי השטח המפונפנים. המפרט כולל מרווח גחון בגובה 224 מ"מ, שלדת סולם עם סרן אחורי חי, הנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי ננעל מבית Eaton, ויחס העברה נמוך. מהלך המתלים הארוך ונעילת הדיפרנציאל האחורית, מסייעים בהתמודדות עם הצלבות סרנים, ויכולת הטיפוס מרשימה גם היא. זווית גישה ונטישה של 20.5 ו- 22 מעלות וצמיגי כביש יוצרים מגבלות הניתנות להתמודדות על ידי הגבהה נוספת של המרכב וצמיגי שטח, אשר ישפרו את יכולת העבירות בשטח בשיעור ניכר, אך גם עם המפרט המקורי מדובר בכלי עם יכולות שטח השניות רק לטויוטה לנד קרוזר בסגמנט זה.

KGM רקסטוןKGM רקסטון

המומנט הזמין כבר מסל"ד נמוך, יחד עם יחס ההעברה הנמוך, דואגים לכוח זמין ורציף כל העת. בקרת המשיכה מצליחה לנטרל גלגל מתחפר בעל אחיזה נמוכה, ונוטעת תחושת ביטחון. בקטעים רצופי סלעים וחריצים אורכיים שנוצרו בעת זרימת מי הגשמים, אפשרה שלדת הסולם יחד עם הסרן החי, גמישות נדירה שאינה מתאפשרת בתצורת מרכב אחוד. בקרת הירידה במדרון מסייעת בשמירת קצב נינוח ונשלט, ונוטעת תחושת ביטחון לצד הפחתת השימוש בבלמים.

KGM רקסטוןKGM רקסטון

ניתן לסכם את פרק השטח בציון גבוה מאוד, אך שועלי שטח אמיתיים, לבטח ידעו לזהות את המגבלות הטבעיות וישתמשו בפלטפורמה הכוללת מכלולים חסונים כבסיס להתקנת שיפורים כגון מיגונים, הגבהות וצמיגי שטח, עימם יוכל להפוך הרקסטון לחיית שטח של ממש. בכל מקרה, גם במצב סטוק, מדובר באחד מרכבי הפנאי היותר עבירים בשוק, בטח ביחס לאלו בעלי מרכב אחוד המהווים את הרוב המוחלט בקטגוריה.

ביצועים KGM רקסטון

יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי ביחס לדגם הקודם וכוללת מנוע טורבו דיזל e-XDi בנפח 2.2 ליטרים עם הספק מרבי של 202 כ"ס ומומנט מרבי של 45 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית יונדאי בעלת בורר אלקטרוני SBW, ומערכת הנעה כפולה. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 10.7 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 184 קמ"ש. כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים, ו- 3,000 ק"ג לנגרר עם בלמים. מערכת בקרת נגרר חדשה (TSC) משפרת את יציבות הנהיגה על ידי איתור וייצוב אוטומטי של הנגרר המחובר לרכב.

KGM רקסטוןKGM רקסטון

יחידת ההנעה ניחנת בפעולה חלקה וגמישה, המצליחה לאלחש את טרטור הדיזל לצד הקניית מומנט בשרני וזמין כבר מסל"ד נמוך, כרצוי בנהיגת שטח טכני. ביצועי הכביש מספקים בהחלט את אופיו של KGM רקסטון ואין כל בעיה להגיע למהירויות שיוט אירופאיות ללא מאמץ ולהישאר בהן בנינוחות. תיבת ההילוכים כוללת אופציה מיותרת למדי למצב ידני בבורר האלקטרוני (M) עם שליטה באמצעות מנופי העברה מאחורי גלגל ההגה. בורר מצבי הנהיגה כולל מצב רגיל, מצב חורף (תחילת תנועה בהילוך שני למניעת סחרור גלגלים בשלג) ומצב ספורט אשר רושם חידוד קל עד בלתי מורגש בתגובת המצערת האלקטרונית.

KGM רקסטוןKGM רקסטון

התנהגות הכביש גמלונית כצפוי. השלדה האלסטית שנועדה לעבירות שטח, אינה מציגה קשיחות נדרשת בעת פניות מהירות, כך שזוויות הגלגול המוחשיות וההגה המנותק ישדרו לנהג לנהוג בקצב מנהלתי ורגוע בכביש המפותל, כאשר את האקשן יקבל הנהג בשטח. לצד זאת, צמידי מישלין פיילוט ספורט בעלי נטיית כביש ברורה מספקים שקט ואחיזה בטוחה בכביש על חשבון יכולת האחיזה בשטח. הבלמים חזקים בעלי פעולה לינארית.

צריכת דלק KGM רקסטון

יחידת ההנעה אשר אינה כוללת כל סיוע חשמלי או מערכת עצור וסע לחיסכון בדלק, הניבה צריכת דלק של 9.0 ק"מ לליטר בנהיגה אשר בוצעה ברובה בהנעה אחורית במצב נהיגה נורמל עם מזגן פועל, בתוספת כמה קטעי עבירות שכללו שילוב להנעה כפולה ומצב LOW. נתון היצרן עומד על 11.8 ק"מ לליטר בצריכה משולבת. עם מיכל דלק ענק בנפח 70 ליטרים ניתן לקבל טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה KGM רקסטון

KGM רקסטון משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. על פי הוראות היצרן שגרת הטיפולים היא אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. הדגם צבר מוניטין אמינות מקומי בזכות שירותו כרכב סיור של מג"ב ומשטרת ישראל. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות עומדת על 8,200 ₪. עלות ביטוח החובה כ- 1,500 ₪.

בטיחות KGM רקסטון

KGM רקסטון אינו נבחן במסגרת מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP, היות ואינו משווק באירופה. אבזור הבטיחות בגרסת EX כולל בין היתר 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, ובקרת ערנות נהג. גרסת פרימיום מוסיפה תיקון היגוי אקטיבי ומרכוז בנתיב (לגרסת הכניסה הגה כוח הידראולי שאינו מאפשר הטמעת מערכת תיקון סטייה), בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכבים בשטח מת, מערכת לניטור תנועה צולבת מאחור, והתרעת פתיחת דלת אחורית בעת רכב חוצה במקביל. ציון הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראלי עומד על 2 מתוך 8 בגרסת EX, ו- 6 בגרסת פרימיום הנבחנת.

תמורה למחיר KGM רקסטון

KGM רקסטון משווק בישראל בשתי רמות אבזור. גרסת EX מוצעת במחיר 259,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע מרכזי בגודל 12.3 אינץ' ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, הגה מחופה עור, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות כהות, חיישני חניה מלפנים ומאחור, תאורת לד, וחישוקי 18 אינץ'.

גרסת פרימיום הנבחנת מוצעת במחיר 299,900 ₪ וכוללת בנוסף ריפודי עור, מושב נהג חשמלי עם זיכרון, מושב נוסע חשמלי, חימום ואוורור למושבים קדמיים, חימום למושבים אחוריים, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית, הגה כוח מתוגבר חשמלית (תגבור הידראולי ב- EX) וחלון גג חשמלי.

KGM רקסטון רושם התייקרות מזערית ביחס לגל ההתייקרויות בשוק הרכב, בשיעור של 3-4% ביחס למחיר השקתו לפני 3 שנים. המתחרה הישיר - טויוטה לנד קרוזר אשר כבר הוחלף בדור חדש שעתיד להגיע אלינו בקרוב, עולה כעת 33-40% יותר (תלוי בגרסה), מה שהופך את KGM רקסטון לסוג של מציאה בסגמנט מצומצם ונכחד של רכבי שטח טהורים עם שלדת סולם, בתצורת 7 מושבים. אם נוסיף לכך ביצוע ראוי ואיכותי בכביש ובשטח, לצד יחידת הנעה טובה ומתיחת פנים שהצליחה להצעיר את גילו של הדגם הוותיק, נקבל עסקה ראויה ומשתלמת למשפחה בת 5 עד 7 נפשות עם חיבה לטיולי שטח.

KGM רקסטון דיזל פרימיום 2.2 טורבו דיזל אוטומט
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,157 סמ"ק
הספק מרבי 202/3,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 45/1,600-2,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה, לא קבועה
אורך כללי 4,850 מ"מ
רוחב כללי 1,960 מ"מ
גובה כללי 1,825 מ"מ
מרווח גחון 224 מ"מ
בסיס גלגלים 2,865 מ"מ
זווית גישה 20.5 מעלות
זווית נטישה 22 מעלות
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען 240-1,086 ליטרים
משקל עצמי 1,832 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.7 שניות
מהירות מרבית 184 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן) 11.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 299,900 ₪

KGM רקסטון 2024 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

4 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 4

    כמעט השתכנעתי אבל אז כתבתם 'שטח'

    • דון קישוט12/07/24

    'שטח' זה לא. אולי רכב נחמד לכביש אבל ממש לא שטח. שבילי הכורכר של הגנים הלאומיים בארץ זה לא שטח.....

  • 3

    ג'יפ רציני עם 7 מקומות, חזק, מרווח, שקט ומפנק - תמורה מעולה!

    • אריק איתן 12/07/24

    זה הרכב שנותן את התמורה הטובה ביותר לכסף! מרווח ומפנק, מהיר ושקט, בעל יכולות שטח רציניות ועדיין חסכוני. אני נוסע בדגם 2021 שהוא הרקסטון הרביעי שלי, מבחינתי זה אחד הרכבים המופלאים.

  • 2

    אחת המכוניות הטובות ביותר שנהגתי עליהם

    • דודי 11/07/24

  • 1

    לא מבין הושלמה ? השטח הכבוש לא נשאר אצלינו ?

    • יכגגיחחעכ31/05/24

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu