סמארט #3 חשמלי במבחן דרכים

סמארט #3 מציע תצורת מרכב דינמית ומושכת יותר ביחס לאחיו הקטן, ומתברג לקטגוריה גבוהה יותר, שם הוא נבדל ממתחריו בעיקר הודות למיתוג מקורי המיוחס למרצדס

תגיות: , , , , , , רכב חשמלי

סמארט #3 הינו רכב פנאי קופה עם מידות המציבות אותו מעל אחיו הקטן סמארט #1, ישירות בסגמנט C-SUV הכולל את טסלה מודל Y, אקספנג G6 ודומיהם. בדומה לסמארט #1, גם סמארט #3 מבוסס על פלטפורת SEA מבית קונצרן ג'ילי הסיני, המשותפת עם וולוו EX30 וזיקר X עימם הוא חולק יחידות הנעה, סוללות, רצפה ורכיבים רבים נוספים. סמארט #3 התייצב למבחן בגרסת הנעה אחורית ברמת אבזור פרימיום עם מנוע חשמלי בהספק 272 כ"ס וסוללה בקיבולת 66 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מוצהר של 435 ק"מ. מחירו 224,900 ₪.

סמארט #3 פרימיום
יתרונות מיתוג, תא נוסעים, עיצוב
חסרונות העדר וילון הצללה לגג הפנורמי, לא ממש קרוסאובר

סמארט #3סמארט #3

עיצוב ונוחות סמארט #3

עיצובו החיצוני של סמארט #3 משמר את אותם אלמנטים עיצוביים מסוגננים אשר פגשנו אצל אחיו הקטן. אלו נועדו ליצור את שפת העיצוב החדשה של מותג סמארט בגלגולו החדש. פרופורציות נכונות לצד עיצוב דמוי קופה, מקנים מראה דינמי הבולט בעיקר בחלקו האחורי והנמוך, תוך שמירה על קווים המייחסים את הדגם למשפחת מרצדס, ביניהם גופי תאורה אחוריים המחוברים באמצעות פס תאורה רוחבי. מידותיו של סמארט #3 מציבות אותו כאמור בסגמנטSUV-C עם אורך כולל של 4,400 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,785 מ"מ, רוחב של 1,822 מ"מ, וגובה של 1,560 מ"מ התורם למקדם גרר של 0.27cd, אך פרופורציות הרכב מעמידות את הגדרתו כקרוסאובר בספק.

סמארט #3סמארט #3

תא הנוסעים הנאה מוכר מהאח הקטן סמארט #1 וניחן באותם אלמנטים עיצוביים מקוריים בהשראת חברת האם מרצדס. גם כאן נמצא את אותה תאורת אווירה עשירה בגרסת פרימיום הנבחנת, עם הרמקולים המעוצבים מבית BEATS, ומערכת מולטימדיה עם צג איכותי בגודל 12.3 אינץ'. הממשק אמנם שופע איורים וגרפיקה מושקעת עם אנימציית צ'יטה אתלטית, אך יש כאן המון תפריטים אשר חלקם סבוכים ודורשים תקופת הסתגלות. לוח המחוונים הדקיק מציג תצוגה מיניאטורית לאחוז הסוללה וטווח הנסיעה הנותרים, וגם התצוגה העילית בגרסה זו נחתכת בחלקה העליון לנהגים גבוהים.

סמארט #3סמארט #3

הפקדים על גלגל ההגה אינם מסוג גלילה, כך שפעולות כיוונון כמו עוצמת שמע או מהירות בקרת השיוט, דורשות רצף לחיצות במקום גלגול אצבע אינטואיטיבי. הקונסולה המרכזית מונה שלושה פתחי מיזוג עגולים ומעוצבים אשר ניחנים בפיזור אוויר אפקטיבי. עיצוב הגג המשתפל גובה מחיר יקר המאלץ ויתור על וילון ההצללה החיוני שנוכח בסמארט #1, אך נבצר מדגם זה בשל זווית הגג, ומותיר את נוסעי הרכב תחת קרני השמש הקופחת.

סמארט #3סמארט #3

איכות החומרים טובה בחלקים הקדמיים העליונים, שם נעשה שימוש בחומרי דיפון רכים, אך פחות מרשימה מתחת למפלס העליון ומאחור. ראוי לציין ויתור מבורך על פקד כיבוי/הדלקה, התקנת מוט הילוכים מאחורי גלגל ההגה שהינו נוח ביותר לתפעול ברכב חשמלי, צימוד אלחוטי ויציב לסמארטפון לממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומערכת שמע איכותית מבית BEATS הכוללת 13 רמקולים.

סמארט #3סמארט #3

הכניסה והיציאה פחות נוחות מהמקובל בסגמנט, ועדיפות רק במעט ביחס לרכב האצ'בק סטנדרטי בשל הנמכת קו הגג שמורגש במיוחד בעת כניסה למושב האחורי. כפועל נגזר, גם תנוחת הנהיגה אינה מרגישה גבוהה כמו בקרוסאובר ממוצע. המושבים בגרסה זו ניחנים במראה סופר מסוגנן בתצורת מונו עם עיטורי מתכת, כאשר בגבם נמצא את לוגו המותג ותאורת אווירה. מעבר למראה הנאה, המושבים מקנים גם תמיכה צידית טובה ושלל כיוונונים חשמליים, אך חסר כיוונון חיוני לגובה קדמת בסיס המושב. יכולת התמרון העירוני מצוינת הודות לשדה ראיה בהיר לכל הכיוונים, מראות צד תלויות ומערך מוצלח של מצלמות 360 מעלות.

סמארט #3סמארט #3

מרווח הפנים טוב הודות לבסיס גלגלים נדיב המאפשר מרווח רגליים נאות לנוסעים מאחור, שמייתר את אופציית הזחת המושב האחורי שקיימת בסמארט #1. שני נוסעים בוגרים יהנו ממרווח טוב מאחור, כאשר נוסע מרכזי יצור דוחק בדומה למצב אצל המתחרים. כאמור, העדרו של וילון הצללה מהווה ויתור כואב בגרסה זו, אך מאחור נמצאים פתחי מיזוג ממוסגרים בתאורת אווירה נאה, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, ידיות אחיזה, ותאורת קריאה.

סמארט #3סמארט #3

פתרונות האחסון מונים תא נדיב מתחת לקונסולה המרכזית בתוספת שקעי USB, תא נוסף מקורר מתחת למשענת היד, תא בסגנון מרצדס בקדמת הקונסולה המרכזית עם משטח טעינה אלחוטי ושקעי טעינה, תא כפפות נטול דיפון, ותאי אחסון בדלתות. עוד נמצא סוככי שמש עם תאורת איפור, ותא למשקפיים בתקרה. תא המטען מציע נפח סביר של 370 ליטרים עם מפתח רחב שאינו גבוה במיוחד, וקיפול המושב האחורי יביא למשטח טעינה מפולס גדול. דלת תא המטען החשמלית נפתחת במחוות רגל או באמצעות לחיצה על האות a בלוגו מאחור, ומגלה כיסוי עליון נגלל, רשתות עיגון בצדדים, ווי תליה, ארבע טבעות עיגון, תאורה, ושקע 12 וולט. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר. הפלטפורמה החשמלית מאפשרת גם תא מטען קדמי סמלי לאחסון כבל הטעינה.

סמארט #3סמארט #3

קרבה לרכב עם השלט המעוצב והשמנמן, מלווה במופע אורות מוחצן לצד שליפת ידיות הפתיחה. העדרם של פקד כיבוי/הדלקה והתקנת בורר הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מקלים מאוד על תחילת התנועה, וזו ממשיכה בנסיעה חשמלית חלקה ונטולת צלילי התראה מיותרים.

נוחות הנסיעה העירונית אינה מבריקה. כיול הדוק של הבולמים ופעולת מתלה סגורה במהירות נמוכה, יוצרים יותר טלטלות מהרצוי, כך שרצף שיבושים ושברים שאינם נדירים בערי גוש דן יקנו נוחות נסיעה בינונית בלבד. הבלימה הרגנרטיבית הכוללת אופציית S-PEDAL לנהיגה באמצעות דוושה אחת, אינה פועלת במצב ספורט, אך במצב אקו וקומפורט חוסכת שימוש רב בבלמים ומקלה על הנהג, גם אם לא ממש מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת עקב פעולה שאינה מכוילת באופן אחיד וצפוי. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר משתפרת מהותית, עם כושר ריסון טוב של אספלט גלי, החובר לבידוד רעשים טוב גם במהירות תלת ספרתית.

ביצועים סמארט #3

סמארט #3 הנבחן מצויד בהנעה אחורית ובמנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 272 כ"ס (200 קילוואט) ומומנט מרבי של 35 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות, ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. לחיצה על דוושת התאוצה מלווה בתגובה זריזה ומיידית, במיוחד במצב ספורט, והיתרון ביחס לשלל דגמים מתחרים עם הספק של 204 כ"ס מורגש היטב. אף שביחס לחשמלית חד מנועית מדובר בביצועים מכובדים בהחלט, פרמיה של 10% נוספים בלבד, יאפשרו את רכישת גרסת בארבוס בעלת 428 כ"ס וביצועים ספורטיביים של ממש וטווח נסיעה קצר יותר.

סמארט #3סמארט #3

התנהגות הכביש טובה בהחלט ביחס לסגמנט. מרכב נמוך יחסית וכיול הדוק, מאפשרים שמירה על זוויות גלגול מתונות ותנודות גוף נשלטות תחת שינויי כיוון, מהסוג שגורם ללא מעט קרוסאוברים חשמליים כבדים לצאת משלוותם. לא מדובר בהתנהגות ספורטיבית או כזו שתתגמל את חובבי ההגה, אך היכולת מכובדת כשלעצמה. ניתוק הבקרות מאפשר משחקי זנב קלילים ומבוקרים, אך המשקל הרב אינו מעודד זאת. הבלמים בעלי כושר תאוטה הולם ומגובים בבלימה רגנרטיבית המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת וחוסכת שימוש רב בדוושת הבלמים, אך כאמור אינה מהמדויקות בהן נתקלתי.

טווח נסיעה סמארט #3

סמארט #3 מצויד בסוללה בקיבולת 66 קוט"ש ברוטו (62 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 435 ק"מ בגרסה הנבחנת, או 455 ק"מ בגרסת הכניסה פרו+. כמו כן, גרסת הכניסה פרו+ תומכת בטעינה ביתית בהספק 7.4 קילוואט AC המאפשרת טעינה מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך 7.5 שעות, בעוד שאר הגרסאות תומכות בטעינה ביתית בהספק 22 קילוואט AC המקצרת את הטעינה הביתית לכדי 3 שעות. טעינה מהירה בהספק 150 קילוואט DC מאפשרת טעינה מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 30 דקות.

סמארט #3סמארט #3

בנסיעת המבחן שכללה ברובה נהיגה מנהלתית במצב קומפורט עם פונקציית S-PEDAL פעילה (בלימה רגרנטיבית בעצימות מרבית) ומזגן שעבד ללא הרף, התקבלה צריכת חשמל המצביעה על 5 ק"מ לקוט"ש שמשמעותם טווח ריאלי של 330 ק"מ. עמדה ביתית בהספק 11 קילוואט הטעינה 60% אחוזים מהסוללה תוך 7.5 שעות. מכסה פתח הטעינה אינו כולל פתיחה או סגירה חשמליות. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה סמארט #3

סמארט הוא אמנם מותג ותיק הקיים משנת 1998 אך בגלגולו הנוכחי ובפרט החשמלי ניתן לראותו כמותג חדש לעניין מוניטין אמינות, כך שטרם נצבר עמו ניסיון משמעותי בארץ או בעולם. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים. אגרת הרישוי השנתית עומדת כיום על סך 558 ₪, והינה הזולה ביותר.

סמארט #3 משווק בישראל עם אחריות מלאה למשך 3 שנים ללא הגבלת ק"מ, ולסוללה אחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,500 ₪ לשנה, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות סמארט #3

סמארט #3 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2023 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל, ו- 85% על תפקוד מערכות הבטיחות.

סמארט #3סמארט #3

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען לזחילה בפקקים, שמירה על מרכוז בנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, חיישני חניה היקפיים, ומצלמות היקפיות 360 מעלות. גרסאות פרימיום ומעלה מצוידות גם בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, חניה אוטונומית, ותאורה אדפטיבית. תפקוד מערכות הבטיחות מרגיש בשל דיו, ללא היסטריות מוגזמות, אך בדומה לשלל רכבים מודרנים, מערכת התראה על חציית המהירות המותרת ועירנות הנהג מתריעות ללא הרף וניתוקן דורש נבירה בתפריטים והמתנה בת עשר שניות לאישור ניטרול, בכל תחילת נסיעה. רמת האבזור הבטיחותי הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר סמארט #3

סמארט #3 משווק בשלוש גרסאות לבחירה. גרסת פרו+ מוצעת במחיר 204,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 9.2 אינץ', תפעול קולי, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום וזיכרון, כניסה והתנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, תאורת לד מלאה, חלון גג פנורמי, וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת פרימיום הנבחנת מוצעת במחיר 224,900 ₪ ומוסיפה לרשימה תאורת אווירה משודרגת, תצוגה עילית בגודל 10 אינץ', ריפודי עור, מערכת טיהור אוויר, משטח טעינה אלחוטית, מערכת שמע עם 13 רמקולים מבית Beats, חיישן לפתיחת דלת תא מטען, ותאורת מטריקס לד אדפטיבית.

גרסת בראבוס מוצעת במחיר 249,900 ₪ ומוסיפה לרשימה הגה ספורטיבי בחיפוי אלקנטרה, מושבי ספורט, בורר מצבי נהיגה מורחב, דוושות בעיצוב ספורטיבי, אפשרות להשמעת צליל מנוע בנזין דרך הרמקולים, קאליפרים בצבע אדום וחישוקי 20 אינץ' בעיצוב ייחודי.

סמארט #3 הזכיר לי באופן תמוה את מיני קאנטרימן. קרוסאובר משפחתי מבית מותג אירופאי אשר התאפיין בדגמי מיני מבריקים, החולק פלטפורמה משותפת עם דגמים מקבילים ורומס את כל אידיאולוגיית המותג ומסורתה לטובת מכירת דגם מיין-סטרים במיתוג מוערך ושימוש בשפת עיצוב מקורית. זו למעשה גם הסיבה העיקרית לבחירה בסמארט #3, שכן בתמחורו הנוכחי הוא ניצב בפני מתחרים מוערכים כגון טסלה מודל Y ואקספנג G6 המציעים תמורה טובה יותר למחיר. אמנם כישוריו אינם מעטים אך מי שיבחר בסמארט #3 יעשה זאת הודות למראהו המקורי ולמיתוג ייחודי המיוחס למרצדס.

סמארט #3 פרימיום 272 כ"ס חשמלי
מנוע מנוע חשמלי אחורי
הספק מרבי 272 כ"ס
מומנט מרבי 34.3 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,400 מ"מ
רוחב כללי 1,844 מ"מ
גובה כללי 1,556 מ"מ
בסיס גלגלים 2,750 מ"מ
נפח תא מטען 370 ליטרים
משקל עצמי 1,885 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.8 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 435 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 330 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 16.3 קוט"ש ל-100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 20.0 קוט"ש ל-100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2023)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 224,900 ₪

סמארט #3 2024 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu