אקספנג G6 חשמלי במבחן דרכים

אקספנג G6 מתחרה ישיר לטסלה מודל Y ומנסה להתעלות באמצעות סוללה בקיבולת גדולה יותר, תא נוסעים עשיר ותמחור אטרקטיבי

תגיות: , , , ,

אקספנג G6 אשר הושק בעולם אשתקד, מתחרה בסגמנט החשמלי SUV-C הגדוש ביותר ושם בין כוונותיו את מייסד הסגמנט - טסלה מודל Y, כשהוא משתמש בלא מעט אלמנטים מהיריב ומבוסס על פלטפורמת SEPA2 בעלת תמיכה במתח 800V. הדגם החדש מוצע בשלוש גרסאות הינע המאמצות ללא בושה את כינויי דגמי טסלה, עם גרסת כניסה סטנדרט ריינג' במחיר 199,990 ₪, גרסת ביניים לונג ריינג' במחיר 224,990 ₪, וגרסת פרפורנס הנבחנת עם צמד מנועים בהספק 476 כ"ס ובמחיר 254,990 ₪.

אקספנג G6 AWD פרפורמנס
יתרונות מחיר, אבזור, ביצועים, סוללה, אחריות
חסרונות נוחות נסיעה בעיר, העדר הצללה לגג הפנורמי

אקספנג G6אקספנג G6

עיצוב ונוחות אקספנג G6

העיצוב החיצוני נקי ועגלגל עם מרכב דמוי קופה שניכר כי אימץ השראה מטסלה מודל Y כצפוי. הצדודית כוללת ידיות צד שקועות, חישוקי 20 אינץ', ויחידות תאורה צרות מלפנים ומאחור המעוצבות בפס תאורה רוחבי, בדומה לשאר דגמי החברה. גרסת פרפורמנס הנבחנת, אינה נבדלת בסממנים מסגירים או נוצות קרב ביחס לגרסאות ההנעה האחורית. צבעו הכתום בוהק של רכב המבחן דורש תוספת בסך 5,000 ₪ שנשמעים סבירים ביחס למחיר תוספת הצבעים של טסלה. המידות סטנדרטיות ביחס לסגמנט וכמעט זהות למתחרה הישיר. אורכו של אקספנג G6 עומד על 4,750 מ"מ, רוחבו 1,920 מ"מ, גובהו 1,650 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,890 מ"מ (זהה לטסלה מודל Y).

אקספנג G6אקספנג G6

תא הנוסעים כולל ארכיטקטורה מינימליסטית ומודרנית, מבוססת שליטה באמצעות מסך מגע בגודל 15 אינץ', עם ממשק בעברית אשר באופן לא מפתיע דומה גם הוא למתחרה הישיר, אך אינו אינטואיטיבי כמותו. מנגד נמצא כאן צימוד אלחוטי לסמארטפון שאינו קיים בטסלה ומעניק לו נקודות זכות רבות. בנוסף קיים גם לוח מחוונים בגודל 10.2 אינץ', קונסולה מרכזית בארכיטקטורה דומה עם צמד משטחי טעינה אלחוטיים מקוררים, וצמד מחזיקי כוסות.

אקספנג G6אקספנג G6

חבל שגם תחלואות הדגם המתחרה הועתקו. הגג פנורמי נטול פתיחה והצללה, מראות הצד ופתחי המיזוג מתכווננים רק דרך הצג המרכזי, ונעדרים פקדים למערכת בקרת האקלים. הנדסת האנוש רחוקה מלהצטיין, אך ישנן גרועות ממנה. השתלטות שיקוף הסמארטפון על הממשק מצריכה יציאה ממנו ונבירה בו לצורך תפעול רוב האופציות ברכב. פקדי השליטה על ההגה רב תפקודיים ואינם אינטואיטיביים. לזכות ניתן לציין את מוט ההילוכים מאחורי ההגה, ותצוגה קבועה של אחוז הטעינה בסוללה וטווח הנסיעה הנותר. איכות החומרים וההרכבה טובים בהחלט, ואיכות החומרים מאחור אינה פוחתת ביחס לזו מלפנים. חומרי הדיפון רכים במפלסים העליונים, ומרבדי בד מוסיפים עניין בתא הנוסעים. בחלקים התחתונים פלסטיק קשיח כמקובל. דיפון הפנים הלבן של רכב המבחן מוסיף תחושת עושר ואווריריות ביחס לגוונים כהים, ואינו דורש תוספת תשלום כמו אצל המתחרה.

אקספנג G6אקספנג G6

הכניסה והיציאה נוחות בדומה לרוב הדגמים בסגמנט הודות לגובה מרכב אידיאלי (מרווח גחון וקו גג), ואופציית הזחה של מושב הנהג לאחור בכיבוי הרכב, ולפנים בהדלקתו. תנוחת הנהיגה היא קרוסאוברית טיפוסית. שדה הראיה טוב אך מוגבל לאחור, והעדר מראות תלויות עלול להפריע במבט אלכסוני. מערך מצלמות 360 מעלות משובח מקל מאוד על תמרוני חניה.

המושבים הקדמיים נוחים למדי וכוללים כיוונון חשמלי עם זיכרונות, חימום, אוורור, ותמיכה צידית מספקת בלבד. מרווח הפנים מצוין בדומה לטובים בסגמנט. פלטפורמה חשמלית ייעודית מאפשרת למצות את מרווח הפנים באופן מיטבי, כך שהנוסעים מאחור נהנים ממרווח ברכיים מעולה, אפשרות להטיית משענת הגב ביחס 60:40, מרווח ראש שאינו נפגע מעיצוב הגג המשתפל, צמד פתחי מיזוג מרכזיים, שקעי טעינה, תאורה אישית, ידיות אחיזה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, וגג פנורמי נטול הצללה אך מושחר יותר מהסטנדרט המקובל.

אקספנג G6אקספנג G6

פתרונות האחסון אינם מונים תא כפפות ובמקומו נקבל חלל ענק פתוח מתחת לקונסולה המרכזית הצפה, תא נוסף מתחת למשענת היד שבין המושבים, ותאי אחסון רחבים בדלתות. תא המטען אינו קטן כמו בדגמים סיניים רבים אלא נהנה מנפח של 571 ליטרים שימושיים לצד מפתח רחב ונוח. קיפול המושב האחורי יוצר משטח טעינה כמעט מפולס בנפח 1,374 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצא תא נוסף לכבל טעינה וערכת ניפוח, ובדפנותיו תאורה ושקע מתח 12V. חרף התבססות על פלטפורמה חשמלית ייעודית, תא מטען קדמי אינו בנמצא ופתיחת המכסה הקדמי מגלה צביעה בגימור רעוע שאינו ראוי להיות גלוי לעין במותג המתיימר להיכנס לעולם הפרימיום.

אקספנג G6אקספנג G6

קרבה לרכב עם המפתח תביא לפתיחתו לרבות שליפת ידיות הפתיחה. הדלקה מתבצעת כראוי ברכב חשמלי, עם מעבר ל- D וללא צורך בפקד הדלקה/כיבוי או קודן. תחילת תנועה בעיר מלווה ביבבת התראה חלושה אך כזו אשר נשמעת בתא הנוסעים. מערך המתלים זהה לטסלה מודל Y וכולל מתלים רב חיבוריים מאחור ועצמות עצה כפולת מלפנים, אך כיול המתלים אינו בשל דיו ומציג מהלך ראשוני סגור והמשך פעולת שיכוך שאינה מרוסנת.

אקספנג G6אקספנג G6

הדבר בא לידי ביטוי בנהיגה עירונית המלווה בתנודות מרכב מורגשות מהצפוי בעת חציית פסי האטה או מפגעים בדרך, לצד ריסון לא מספק בכביש בין עירוני גלי. באספקט זה מאבד אקספנג G6 לא מעט נקודות אך להגנתו יצוין כי רוב רובם של הדגמים המתחרים בסגמנט אינם מציגים יכולת מבריקה, גם אלו האירופאים. אקספנג G6 מחזיר נקודות זכות הודות למערכת הבלימה הרגנרטיבית המציעה עצימות ראויה בהחלט וכמעט מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, עד למהירות זחילה של קמ"ש בודד. בידוד הרעשים ראוי בהחלט הודות לזיגוג כפול כך שרעשי רוח ודרך מופיעים רק במהירות תלת ספרתית.

ביצועים אקספנג G6

אקספנג G6 מוצע כאמור בגרסאות הנעה אחורית RWD בהספקים של 258 ו- 286 כ"ס, כאשר גרסת פרפורמנס הנבחנת הינה החזקה ביותר וחמושה בצמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 476 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 67.3 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.1 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. כפי שרומזים הנתונים על הנייר ובדומה לחשמליות דו מנועיות רבות, הביצועים הם מהסוג שהיה שמור למכוניות ספורט נחשקות ויקרות טרם עידן החשמל. מצב ספורט הכולל גם אופציית בקרת שיגור, מאפשר יציאה עוצמתית מהמקום מהסוג המסחרר עקב אי ספיקת חמצן למוח בשל כוח G עצום. תאוצות הביניים עוצמתיות גם הן, במיוחד ממהירות דו ספרתית, ומהירות התאוצות היא מעל ומעבר לכל צורך של נהג קרוסאובר משפחתי.

אקספנג G6אקספנג G6

היכולת הדינמית אינה עומדת בקנה אחד עם הביצועים בקו ישר. כיול מתלים מאתגר לצד משקל של 2,195 ק"ג ומרכב מוגבה, יוצרים תחושה גמלונית בעת כניסה לפניה במהירות גבוהה. אחיזת הכביש בטוחה וצפויה, אך זוויות הגלגול וההגה המנותק לא יעודדו אף נהג בר דעת לקחת את הרכב לקצה. באותה נשימה נסתייג ונבהיר כי נהיגה מנהלתית משפחתית ונינוחה, תציג התנהגות בטוחה וניטרלית. כמו כן, אקספנג לא חסכה עם צמיגים סיניים נחותים, וציידה את הדגם בצמיגי מישלין פיילוט ספורט יעודים לרכב חשמלי בעלי אחיזה גבוהה אשר תרמה לאחיזת כביש בטוחה, תוך אפשרות יציאה חזקה מפניות בחסות ההנעה הכפולה, כמו שמתבקש ברכב כה כבד ועוצמתי. הבלמים חזקים ומתמודדים עם העומסים, וכאמור מגובים בבלימה רגנרטיבית חזקה המאפשרת הימנעות כמעט מוחלטת משימוש בהם בנהיגה מנהלתית, לצד חיסכון בשחיקת רפידות והגברת טעינת הסוללה.

טווח נסיעה אקספנג G6

אקספנג G6 פרפורמנס מצויד בסוללת NCM בקיבולת 91.4 קוט"ש (87.5 קוט"ש נטו) הגדולה בסגמנט, המאפשרת טווח נסיעה של 550 ק"מ. הסוללה תומכת בטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט המאפשרת טעינה מלאה תוך 8 שעות. טעינה מהירה DC בהספק של 280 קילוואט מאפשרת טעינה מ- 20% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 20 דקות. בנסיעת המבחן אשר כללה לא מעט תאוצות במצב ספורט, נרשם טווח נסיעה של 320 ק"מ בלבד. בקטעי שיוט ונהיגה שגרתית, נרשמה צריכת חשמל של 4.2 ק"מ לקוט"ש המצביעה על טווח ריאלי של 380 ק"מ. מכסה הטעינה ממוקם במיקומו הקלאסי של פתח תדלוק וכולל פתיחה וסגירה חשמליים, אך אינו מציע תאורה. טעינה בעמדה תלת פאזית ביתית בהספק 11 קילוואט, הטעינה את מחצית הסוללה בשלוש וחצי שעות. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה אקספנג G6

אקספנג הינו מותג רכב צעיר בן שנים ספורות, אשר טרם גיבש מוניטין אמינות כזה או אחר בשוק המקומי או האירופאי. בדומה לכלל הרכבים החשמליים, ניתן לצפות לאמינות טובה הודות לפשטות המכנית שאינה מצריכה מנוע, תיבת הילוכים ומכלולים שחיקים רבים. חיסכון נוסף ניכר גם באגרת הרישוי השנתית שמחירה עומד כיום על 586 ₪ בלבד.

אקספנג G6אקספנג G6

אקספנג G6 משווק עם אחריות מלאה למשך שבע שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. האחריות למנוע ולסוללה למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות אקספנג G6

אקספנג G6 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2024 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 88% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל, ו- 75% על תפקוד מערכות הבטיחות.

אקספנג G6אקספנג G6

מערכות הבטיחות מבוססות על 29 חיישנים ושני שבבי Nvidia Drive Orin-X המספקים את כוח העיבוד. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על מרכוז בנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם היגוי אקטיבי, מערכת ליציאה בטוחה מהרכב, ניטור תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, אורות גבוהים אוטומטיים, לחצן מצוקה, וחניה אוטומטית. בדומה לשלל דגמים מודרניים, גם כאן נקבל התראות ללא הרף בדבר חציית המהירות המותרת ועייפות הנהג, אך כאן גם נמצא אופציה סופר מבורכת נלווית במסך ההתראה, לכיבוי סוג ההתראה המופיעה לאורך כל הנסיעה. כך שבעת הופעתה ניתן גם לכבותה ולזכות בשקט עד לנסיעה הבאה. פתרון חביב שראוי לאימוץ. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר אקספנג G6

אקספנג G6 משווק בישראל בשלוש תצורות הינע. גרסת הכניסה סטנדרט ריינג' מוצעת במחיר 199,990 ₪ וכוללת מנוע אחורי עם הספק מרבי של 258 כ"ס וסוללה מסוג LFP בקיבולת 67.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 435 ק"מ. גרסת לונג' ריינג' מוצעת במחיר 224,990 ₪ וכוללת מנוע אחורי עם הספק מרבי של 286 כ"ס וסוללה מסוג NCM בקיבולת 91.4 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 570 ק"מ. גרסת פרפורמנס הנבחנת מוצעת במחיר 254,990 ₪ וכוללת הנעה כפולה, צמד מנועים עם הספק מרבי משולב של 476 כ"ס וסוללה מסוג NCM בקיבולת 91.4 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 550 ק"מ.

רשימת האבזור עשירה בכל הגרסאות וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 15 אינץ', צימוד לאפל קארפליי ולאנדראויד אוטו, תפעול קולי, 18 רמקולים, עדכונים מרחוק OTA, תאורת אווירה, ריפוד דמוי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, מושבים אחוריים עם חימום, מצלמות היקפיות, גג פנורמי (ללא כיסוי פנימי), תאורת לד מלאה, ידיות נשלפות חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, ומתאם V2L. וו גרירה חשמלי מוצע כאופציה בתוספת תשלום.

אקספנג G6 AWD פרפורמנס
מנוע שני מנועים חשמליים
הספק מרבי משולב 476 כ"ס
מומנט מרבי משולב 67.3 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,753 מ"מ
רוחב כללי 1,920 מ"מ
גובה כללי 1,650 מ"מ
בסיס גלגלים 2,890 מ"מ
נפח תא מטען 571/1,374 ליטרים
משקל עצמי 2,195 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.1 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 550 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 380 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 17.9 קוט"ש ל-100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 29.1 קוט"ש ל-100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 254,990 ₪

אקספנג G6 2024 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    לרונן אתה צודק

    • הנשאר09/06/25

  • 2

    לא קונה מקרסו. תקנו סרס 5 מטלקר

    • ירדן11/10/24

    הרבה יותר מוצלחת

  • 1

    יש לי g6 פרפורמנס, רכב חלומי,אחרי חודשיים אומר בבטחון טווח אמיתי 540קמ

    • רונן י11/10/24

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu