צ'רי מתבססת יפה בישראל ומצרפת היום את צ'רי אריזו 8 PHEV לקטגוריית המשפחתיות עם גרסה מאובזרת גם לציי רכב, מרווח מקטגוריה גבוה יותר, טווח נסיעה חשמלי של 105 ק"מ, וטווח נסיעה משולב של עד 1,200 ק"מ
שנתיים לאחר השקת צ'רי בישראל, עלו כל כבישי ארצנו כבר מעל 24,000 רכבי המותג ומתוכם כ-4,500 רכבים חשמליים. עתה נכנסת צ'רי לראשונה בישראל לקטגוריית המשפחתיות בתצורת סדאן עם דגם אריזו 8 פלאג-אין הייבריד (Arrizo 8 PHEV) שיתחרה כאן בדגמים כגון יונדאי אלנטרה הייבריד, טויוטה קורולה הייבריד, וסקודה אוקטביה, עם מפרט ייחודי לקטגוריה הכולל הנעת פלאג-אין הייבריד המספקת ביצועים טובים, חיסכון בצריכת הדלק וכניסה רכה לעולם הרכב החשמלי.
צ'רי אריזו 8 PHEV
מפרט טכני וביצועים צ'רי אריזו 8 PHEV
צ'רי אריזו 8 PHEV מצויד כאמור במערכת היברידית מתקדמת המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1,499 סמ"ק עם מנוע חשמלי בהספק של 204 קילוואט. הסוללה גדולה בקיבולת 18.3 קוט"ש. ההספק המרבי המשולב עומד על 347 כ"ס, והמומנט המרבי המשולב עומד על 53.5 קג"מ. המהירות המרבית עומדת על 185 קמ"ש והתאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות.
טווח הנסיעה החשמלי של צ'רי אריזו 8 PHEV עומד על 105 ק"מ בתקן WLTP ומספק בהחלט לנסיעות מהבית לעבודה ובחזרה. טווח הנסיעה המשולב מגיע ל- 1,200 ק"מ ומתאים מאוד לנסיעות ארוכות. צריכת הדלק המשולבת הממוצעת עומדת על 19 ק״מ ונעזרת בטכנולוגיה היברידית מהדור השלישי של צ'רי אשר שומרת על מינימום של 18% אנרגיה בסוללה, ובניגוד לדגמי PHEV אחרים מאפשרת צריכת דלק טובה גם ללא טעינה יומית של הסוללה.
עיצוב, אבזור ונוחות צ'רי אריזו 8 PHEV
צ'רי אריזו 8 PHEV במרכב סדאן קופה מזכיר במידת מה את עיצובה של יונדאי אלנטרה מהדור הקודם, וגם ממדיה קרובים לממדי מכונית משפחתית גדולה. אורכה 4,757 מ"מ, רוחבה 1,832 מ"מ, גובהה 1,489 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,770 מ"מ.
תא הנוסעים בגרסת נובל מחופה עור טבעוני בצבע אפור בהיר, תורם אף הוא להרגשת המרווח והאווריריות בתא הנוסעים. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מוצב ביריעה אחת עם מסך המולטימדיה בגודל זהה המציע חוויית משתמש מודרנית ואינטואיטיבית. עוזרת קולית מבוססת בינה מלאכותית מאפשרת שליטה קלה על מגוון פונקציות הרכב, תוך שמירה על בטיחות ונוחות.
צ'רי אריזו 8 PHEV
עד לגובה הברכיים חומרי הדיפון רכים ונעימים בחיפוי דמוי עור. ההגה קטום ומחופה עור בשני צבעים. מתחת לפתחי האוורור הגדולים פאנל עם כפורי מגע לפעולות שכיחות כגון פונקציות מיזוג הרכב. בקונסולה המרכזית הארוכה משטח טעינה אלחוטי בהספק 50 וואט, בורר הילוכים אלקטרוני, 2 מחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל, בורר מצבי נהיגה (ECO, NORMAL, SPORT, HEV, EV), ומשענת יד גדולה ונוחה עם פתיחת ספר.
רשימת האבזור בשתי הגרסאות כוללת בין היתר גם בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית לשני אזורים עם פתחי מיזוג מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, ומושבים קדמיים חשמליים ומחוממים. גרסת נובל כוללת גם גג שמש חשמלי, אוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, תאורת אווירה מתקדמת, 4 מצבים לתמיכת גב תחתון למושב הנהג, זיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים האחוריים, שמשות אחוריות כהות, מראות צד עם זיכרונות מתכווננות בנסיעה לאחור, גג שמש חשמלי, ותאורת פניה קדמית ואחורית דינמית. לגרסת קומפורט אוורור רק במושב הנהג ומערכת שמע עם 6 רמקולים, ולגרסת נובל אוורור גם במושב הנוסע לצד הנהג ומערכת שמע של Sony עם 12 רמקולים.
בטיחות צ'רי אריזו 8 PHEV
צ'רי אריזו 8 PHEV טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP אך מצוידת היטב במיטב מערכות הבטיחות המתקדמות, כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה כולל מרכוז נתיב, מערכת לסיוע במעבר נתיב, מערכת עזר לזחילה בפקקים, ומערכת בלימה אוטונומית למניעת תאונות, כולל זיהוי רכב דו גלגלי והולכי רגל. עוד ברשימת האבזור בשתי הגרסאות, תאורת לד ראשית, תאורת יום לד DRL, וחיישני חניה אחוריים.
גרסת נובל מצוידת גם במערכת מצלמות היקפיות 540 מעלות, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית למניעת סינוור, חיישני חניה קדמיים, חיישני גשם, ופנסי ערפל. בגרסת נובל 10 כריות אויר לעומת 6 בגרסת קומפורט. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על פי משרד התחבורה הישראלי על 7 מתוך 8 בשתי הגרסאות.
מחירון צ'רי אריזו 8 PHEV
צ'רי אריזו 8 PHEV קומפורט - 173,990 ₪
צ'רי אריזו 8 PHEV נובל - 179,990 ₪

תפריט נגישות








יוטיוב
רכב מושלם, החלף במהירות את מכוניות ה-HEV הזבל מיונדאי וטויוטה