צ’אנגן דיפאל S07 חשמלי במבחן דרכים

צ’אנגן דיפאל S07 הינו שחקן חדש בסגמנט D-SUV ומתבלט בעיצוב נועז, תא נוסעים מפואר, טווח נסיעה ארוך ורשימת אבזור ארוכה, לצד חסרונות סיניים מסורתיים

תגיות: , , , , , , רכב חשמלי

צ'אנגן דיפאל S07 מצטרף אל סגמנט SUV-D הגדוש במתחרים חשמליים, ביניהם מייסד הקטגוריה טסלה מודל Y ודגמים נוספים כגון BYD סיל U, סקייוול ET5, אקספנג G6, יונדאי איוניק 5, קיה EV6, סקודה אניאק, וסרס M5. התאגיד צ'אנגאן נמנה על ארבעת תאגידי הרכב הגדולים בסין עם כניסה ראשונה לענף הרכב בשנת 1959. תת המותג דיפאל השיק דגם ראשון בשנת 2022 וחתן השמחה צ'אנגן דיפאל S07 הושק בשנת 2023 והגיע לישראל בשלהי שנת 2024 בגרסה יחידה עם הנעה אחורית בהספק 218 כ"ס וטווח נסיעה של 475 ק"מ, במחיר 201,990 ₪.

צ'אנגן דיפאל S07 פרימיום טק
יתרונות מחיר, תא נוסעים, טווח נסיעה, בטיחות, הצללה לגג הפנורמי
חסרונות מתלים, ביצועים, הנדסת אנוש

צ'אנגן דיפאל S07 צ'אנגן דיפאל S07

עיצוב ונוחות צ'אנגן S07

צ'אנגן דיפאל S07 ניחן במראה בולט בעל מקדם הגעה מרשים. החזית לא מתביישת לאמץ באופן בוטה אלמנטים עיצוביים מלא פחות מאשר למבורגיני אורוס, עם גופי תאורה דומים, קימורי מכסה מנוע שריריים, וכונסי אוויר מדומים בפגוש הקדמי כשל האיטלקייה. הצדודית מציגה גם היא דמיון לאיטלקייה האקזוטית בשל קו הגג המשתפל, אך מוסיפה אלמנטים כגון ידיות נשלפות וחישוקים אטומים המזוהים עם רכבים חשמליים. מאחור נמשכת הדרמה עם שלל אלמנטים בולטים כגון ספוילר אחורי כפול עם תאורת בלימה במרכזו, דפיוזר מדומה, ופס תאורה רוחבי מואר שבמרכזו סמל המותג. בשורה מרעננת נוספת הינה מבחר צבעים מרשים הכולל גם גוונים נועזים כגון תכלת, כתום או ירוק זרחני שיתרמו לנוכחות מעבר לצבעו הלבן של רכב המבחן. המימדים סטנדרטים למדי ביחס למתחרים הישירים. אורכו הכולל של צ'אנגן דיפאל S07 עומד על 4,750 מ"מ, רוחבו 1,930 מ"מ, גובהו 1,625 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,900 מ"מ.

צ'אנגן דיפאל S07 צ'אנגן דיפאל S07

תא הנוסעים אוסף נקודות זכות רבות הודות לתחושת עושר "ופרימיום טק" הניכרת באמצעות צבעו הכתום, האבזור העשיר והעיצוב המוקפד. מי שמבקש סגנון פחות צעקני, יוכל לבחור בתא נוסעים בצבע שחור או לבן. כנהוג בימים אלו, התפעול כולו מתרכז בצג המרכזי בגודל 15.6 אינץ' המציג ממשק גרפי מודרני, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, ואפשרות הטיה לצד הנהג או הנוסע. מערכת השמע כוללת 14 רמקולים מבית SONY המשתלבים בהרמוניה בעיצוב הפנים, לרבות רמקול אישי במשענת הראש של הנהג, האמון על השמעת שיחות וצליל איתות.

צ'אנגן דיפאל S07 צ'אנגן דיפאל S07

רשימת הטרוניות מוכרת מרכבים סיניים רבים (אך לא רק) עם התחכמות יתר של תפריטים על גבי תפריטים והסתגלות ארוכה מאוד לשליטה מלאה בתפעול ממשק המולטימדיה. מעיקים בעיקר תפעול האורות ומערכות הבטיחות הדורשות נטרול בתחילת כל נסיעה. היות ומדובר בפשרה שהינה מנת חלקן של רוב המתחרות, נאלץ שלא להחמיר יתר על המידה, אך נציין שרמת התחכום המיותר והיעדר פקדים פיזיים, גבוהה אף ביחס לסגמנט.

צ'אנגן דיפאל S07 צ'אנגן דיפאל S07

מעבר לכך, איכות החומרים ראויה וטובה מהממוצע. הקונסולה המרכזית מציגה סידור מעולה עם משענת יד הנפתחת בצורת ספר, צמד מחזיקי כוסות וצמד משטחי הנחה לסמארטפונים, כאשר השמאלי מביניהם כולל גם טעינה אלחוטית וקירור. פרט לתפעול הממשק המסובך, נלין גם על תפעול פקדי חלונות הפוך, ופתחי מיזוג מרכזיים נמוכים המתכווננים דרך הצג המרכזי בלבד. לזכות נציין וילון הצללה חשמלי לגג הפנורמי שהפך פריט נדיר ונחשק בדגמים המודרניים, ובורר הילוכים פשוט מאחורי גלגל ההגה המהווה את הפתרון הטוב ביותר ברכב חשמלי.

הכניסה והיציאה נוחות בדומה לרוב הדגמים בסגמנט הודות לגבהי מרכב אידיאלים (מרווח גחון וקו גג), ואופציית הזחה של מושב הנהג לאחור ולפנים בעת כיבוי והדלקה. תנוחת הנהיגה היא קרוסאוברית טיפוסית המספקת שדה ראיה טוב אך מוגבל לאחור. טווחי הכיוונון של מושב הנהג וההגה מאפשרים תנוחת נהיגה טובה עבור מרבית הנהגים. מראות הצד התלויות אינן חוסמות את שדה הראיה במבט אלכסוני קדימה. מערך מצלמות 360 מעלות משובח מקל מאוד על תמרוני חניה.

צ'אנגן דיפאל S07 צ'אנגן דיפאל S07

המושבים הקדמיים מציגים עיצוב מרשים, ריפוד עור מלאכותי איכותי, חימום ואוורור, אך למרבה הפלא אינם כוללים אפשרות כיוונון גובה לבסיס המושב, כך שנהגים גבוהים יאלצו לנהוג כאשר ירכיהם באוויר. מושב הנהג כולל כיוונון חשמלי כולל לתמיכת הגב התחתון. מרווח הפנים מצוין בדומה לטובים בסגמנט בזכות פלטפורמה חשמלית טהורה וריצפה שטוחה לחלוטין. מרווח הברכיים לצמד נוסעים מאחור מעולה, ואלו ייהנו גם מבקרת אקלים אחורית, פקד שליטה על וילון הגג הפנורמי, שקעי טעינה, תאורה אישית, ידיות אחיזה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, ומגירת אחסון לסמארטפונים. נוסע שלישי במרכז יסתפק במושב צר, מוגבה ומקפח.

פתרונות האחסון מונים תא כפפות, חלל פתוח מתחת לקונסולה המרכזית הצפה, תא נוסף מקורר מתחת למשענת היד שבין המושבים, ותאי אחסון רחבים בדלתות. תא המטען מציע נפח של 435 ליטרים בלבד, אך המפתח רחב והעמסת המטען נוחה. מתחת לרצפתו נמצאת ערכת ניפוח גלגל. קיפול המושב האחורי ביחס 60:40 בתצורה קלאסית יוצר משטח טעינה מפולס בנפח 1,385 ליטרים. בנוסף ישנו תא מטען קדמי בנפח שימושי של 125 ליטרים.

צ'אנגן דיפאל S07 צ'אנגן דיפאל S07

קרבה לרכב עם המפתח תביא לפתיחתו לרבות שליפת ידיות הפתיחה. הדלקת הרכב מתבצעת כראוי ברכב חשמלי, עם מעבר ל- D, ללא צורך בפקד הדלקה/כיבוי, אך דרישת הביטוח מחייבת קודן מעיק. תחילת תנועה בעיר מלווה במנגינת התראה חלושה לאזהרת הולכי רגל שאינה נשמעת בתא הנוסעים כאשר החלונות סגורים. מערך המתלים הכולל מתלה אחורי רב חיבורי, אינו מביא בשורה בתחום הכיול ומציג פעולה שאינה בשלה דיה, עם רכות יתר וחוסר ריסון המורגש בעיקר במהירויות בין עירוניות. כתוצאה מכך, שיבושים קלים נבלעים בנינוחות יחסית במהירות נמוכה, אך מייצרים רעשי מתלים. פסי האטה, גלי אספלט ושיבושים גדולים יותר, ינדנדו את המרכב בחוסר ריסון בדומה לדגמים רבים בקטגוריה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית, מאפשרת כיול על פי בחירה דרך הצג, אך גם בעוצמתה הגבוהה ביותר מציגה עצימות בינונית, שאמנם מפחיתה את השימוש בבלמים, אך רחוקה מלאפשר נהיגה באמצעות דוושה אחת שכה מבורכת ברכב חשמלי. בידוד הרעשים טוב עם זיגוג כפול, ורעשי רוח ודרך מופיעים רק במהירות תלת ספרתית.

ביצועים צ'אנגן S07

צ'אנגן דיפאל S07 מוצע בגרסת הנעה אחורית עם הספק מרבי של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. הנתונים היבשים משתבצים ברף הנמוך של הסגמנט, ובפועל ניכרת תחושה חלושה ומהוססת בתחילת תנועה, שחסרה את אותה תגובה מיידית חשמלית. לאחר מכן התגובות משתפרות והביצועים מספקים לכל שימוש משפחתי סטנדרטי.

צ'אנגן דיפאל S07 צ'אנגן דיפאל S07

היכולת הדינמית אינה רהוטה, מרגישה גמלונית ואף רופסת תחת לחץ. צמיגי GITI הסיניים אינם ניחנים באחיזה עודפת, כך שהמראה הדינמי אינו מגובה ביכולת הולמת. להגנתו של דיפאל S07 יובהר, כי מרבית מתחריו אינם מתעלים בתחום, ונהיגה סטנדרטית ומנהלתית לא תביא את המגבלות המוזכרים לידי ביטוי. הבלמים תואמים את המשקל והיכולת, ובדומה לכלל המתחרים מציגים פעולה חסרת תחושה שאינה לינארית.

טווח נסיעה צ'אנגן S07

צ'אנגן דיפאל S07 מצויד בסוללת NMC בקיבולת 80 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 475 ק"מ לפי נתוני היצרן. הסוללה תומכת בטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט ומאפשרת טעינה מלאה תוך 9 שעות. טעינה מהירה DC בהספק של 92 קילוואט מאפשרת טעינה מ- 30% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 35 דקות. בנסיעת המבחן אשר לא חסה על דוושת התאוצה נרשם טווח נסיעה של 380 ק"מ. מכסה הטעינה ממוקם במיקומו הקלאסי של פתח תדלוק, כולל פתיחה וסגירה ידניים, ואינו מציע תאורה. טעינה בעמדה תלת פאזית ביתית בהספק 11 קוט"ש מילאה את מחצית הסוללה בארבע שעות ומדובר בקצב טעינה איטי מהממוצע. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה צ'אנגן S07

בדומה לשצף המותגים הסיניים הנוחתים עלינו מדי רבעון, גם דיפאל הינו מותג רכב צעיר בן שנים ספורות, אשר טרם גיבש מוניטין אמינות כזה או אחר בשוק המקומי או האירופאי. בדומה לכלל הרכבים החשמליים, ניתן לצפות לאמינות משופרת הודות לפשטות המכנית שאינה מצריכה מנוע בעירה, תיבת הילוכים ומכלולים נעים רבים. שגרת הטיפולים מצריכה טיפול בכל 20,000 ק"מ או בכל שנה, והיבואנית מבטיחה כי אלו יכללו רק בדיקות בטיחות והחלפת רכיבים מתכלים כגון מסנן מזגן, כך שעלויות האחזקה צפויות להיות נמוכות.

צ'אנגן דיפאל S07 צ'אנגן דיפאל S07

צ'אנגן דיפאל S07 משווק עם אחריות מלאה למשך שש שנים או עד 150,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. האחריות למנוע ולסוללה למשך 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות צ'אנגן S07

צ'אנגן דיפאל S07 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2024 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 77% על תפקוד מערכות הבטיחות.

צ'אנגן דיפאל S07 צ'אנגן דיפאל S07

מערכות הבטיחות כוללות בין היתר מערכת למניעת שכחת ילדים מבוססת רדארים פנימיים, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, ניטור תנועה צולבת מלפנים ומאחור, ניטור שטחים מתים עם התרעה מפני פתיחת דלת מסוכנת, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז בנתיב, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות הנסיעה באופן אוטומטי, והתרעה על ערנות הנהג. בפועל, בדומה לרכבים מודרניים רבים ובפרט סיניים, שתי המערכות האחרונות מתריעות ללא הרף ודורשות ביטול מחודש בכל תחילת נסיעה. גם מערכת מניעת סטייה מנתיב הנסיעה אינה מכוילת כראוי ואינה מאפשרת נהיגה נינוחה ללא נטרולה. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 8 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר צ'אנגן S07

צ'אנגן דיפאל S07 משווק בישראל ברמת אבזור אחת, פרימיום טק, שמחירה עומד על 201,990 ₪. תוספת של וו גרירה תעלה 8,000 ₪ נוספים. רשימת האבזור כוללת בין היתר מסך ענק בגודל 15.6 אינץ' עם מעבד Qualcomm 8155 ואפשרות הטייה לכיוון הנהג או לכיוון הנוסע, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, תפעול קולי, 14 רמקולים מבית SONY, תצוגה עילית צבעונית בטכנולוגיית מציאות רבודה, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטית בהספק 40W עם קירור, גג פנורמי עם וילון הצללה חשמלי (פריט נדיר בחשמליות סיניות), מצלמות היקפיות 360 מעלות עם אפשרות להקלטת הנסיעה, מושבים קדמיים עם חימום ואוורור, ריפוד דמוי עור, ודלת תא מטען חשמלית.

אפליקציית DEEPAL מאפשרת פתיחת/נעילת דלתות מרחוק על בסיס הרשת הסלולרית וגם בלוטות' באזורים ללא קליטה כגון חניונים תת קרקעיים, שיקוף של מצב הרכב, אפשרות להתנעה עם הסמארטפון בלבד, בדיקת מצב הטעינה לרבות טווח נסיעה נותר, הפעלת מיזוג ואוורור/חימום מושבים, עדכוני תוכנה ואפשרות להגדרת 4 פרופילים מותאמים אישית.

צ'אנגן דיפאל S07 מתומחר ברף הנמוך של הסגמנט ומנסה להתבלט עם עיצוב חוץ ופנים מרשים, טווח נסיעה אפקטיבי ורשימת אבזור ארוכה. בתוך סגמנט כה רווי, הנדסת אנוש מאתגרת ומערכת מולטימדיה סבוכה הינן נחלתן של סיניות רבות ולכן ניתן לסלוח במקרה זה ולקבל את צ'אנגן דיפאל S07 כתוספת מבורכת בזכות תמורה נאותה למחיר אף ביחס לתחרות התובענית.

צ'אנגן דיפאל S07 פרימיום טק
מנוע מנוע חשמלי אחורי
הספק מרבי 218 כ"ס
מומנט מרבי 32.6 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,750 מ"מ
רוחב כללי 1,930 מ"מ
גובה כללי 1,625 מ"מ
בסיס גלגלים 2,900 מ"מ
נפח תא מטען 435 + 125 ליטרים
משקל עצמי 2,073 ק"ג
תאוצה 0-100קמ"ש (יצרן) 7.9 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 475 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 380 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 17.9 קוט"ש ל-100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 29.1 קוט"ש ל-100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2024)
רמת אבזורבטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר 201,990 ₪

צ'אנגן דיפאל S07 2025 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    רכב פצצה

    • לירמן01/02/25

    עלות מול תועלת הכי טובה בשוק

  • 1

    החלפה על סקודה קארוק. 2021

    • Mosa Diab30/01/25

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu