שנת 2025 רושמת פתיחה חזקה עם זינוק של 25% ביחס לינואר 2024. יונדאי חוזרת לראש הרשימה, החשמליות מאבדות גובה, ודגמי ה- PHEV הסינים צוברים תאוצה
איגוד יבואני הרכב מפרסם את דו"ח המסירות הראשון לשנת 2025, המציג כי בחודש ינואר האחרון נמסרו בישראל 46,613 מכוניות חדשות - גידול של 25% ביחס לינואר 2024. קונים רבים מיהרו להזמין רכב חדש במחירי 2024 מחשש לעליות מחירים משמעותיות בתחילת 2025 וכך היבואנים הצליחו לשחרר בחודש האחרון מלאים גדולים שצברו במהלך 2024. הטבלה אמנם מציגה שינויים במיקומי היצרנים ביחס לסוף שנת 2024 אך נתונים של חודש בודד אינם מייצגים והכל עוד פתוח לשינויים.
ג'אקו 7
יונדאי חוזרת למקום הראשון עם 5,326 מסירות וירידה של 6% ביחס לאשתקד. קיה במקום השני עם 4,536 מסירות וירידה של 5% ביחס לאשתקד. טויוטה שסיימה ראשונה בסוף 2024 יורדת למקום השלישי עם 4,166 מסירות ועליה של 36% ביחס לאשתקד. סקודה רביעית עם 3,886 מסירות ועליה של 139% הודות להיצע דגמים עדכני. במקום החמישי ניצבת מאזדה עם 3,209 מסירות ועליה של 20% ביחס לאשתקד.
צ'רי עולה למקום השישי עם 2,528 מסירות. MG ניצבת במקום השביעי ורושמת את החודש הטוב ביותר עבור המותג עם 1,958 מסירות ועליה של 125% ביחס לאשתקד. BYD יורדת אל המקום השמיני עם 1,948 מסירות וירידה של 42%. ג'אקו מפתיעה וצוברת תאוצה עם 1,875 מסירות המסדרות לה את המקום התשיעי בטבלה, אם כי חלק גדול מהרכבים הגיעו לחברות הליסינג. סיאט במקום העשירי עם 1,824 מסירות ועליה משמעותית של 212% ביחס לאשתקד.
ב.מ.וו מפתיעה ומובילה את סגמנט היוקרה עם 783 מסירות מתחילת השנה ועליה של 66% ביחס לאשתקד. אאודי עולה למקום השני עם 359 מסירות וירידה של 7%. וולוו במקום השלישי עם 345 מסירות ועליה של 57%. לקסוס הנהנית מגידול משמעותי במכירות בישראל ובאירופה רושמת 345 מסירות ועליה של 19% ביחס לאשתקד. מרצדס פותחת חלש עם 284 מסירות וצלילה של 42%. לפני שמגיעים למסקנות, חשוב לציין שבשוק היוקרה, לא מעט רכבים שלא נמכרו נאלצים לעבור רישוי ועוברים למגרשי ה- 0 ק"מ, לכן הנתונים לא בהכרח מייצגים את העדפת הצרכן הסופי.
נתח השוק של הרכבים החשמליים צלל מ- 24.7% בסוף 2024 ל- 15.9% בינואר 2025, בעוד רכבים היברידיים נטענים (PHEV) מציגים צמיחה מ- 2.2% ל- 4.9% הודות לג'אקו 7 PHEV. את סגמנט החשמליות עדיין מובילה BYD בפער ענק עם 1,945 מסירות. אקספנג מזנקת למקום השני עם 901 מסירות בזכות רכב הפנאי G6 הפופולרי. במקום השלישי לראשונה נמצאת לינק אנד קו לאחר השקה מוצלחת של לינק אנד קו 02 האחראי על 850 מסירות. צ'רי במקום הרביעי עם 601 מסירות. במקום החמישי ג'ילי עם 312 מסירות. בהמשך הרשימה זיקר עם 290 מסירות, MG עם 279 מסירות, יונדאי עם 276 מסירות, סרס עם 255 מסירות, וליפמוטור שנכנסת לראשונה לעשירייה הראשונה עם 204 מסירות בינואר האחרון.
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | רכב מסחרי קל | מוניות | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 5,250 | - | 76 | 5,326 | 6%- |
| 2 | קיה | 4,512 | - | 24 | 4,536 | 5%- |
| 3 | טויוטה | 3,843 | 319 | 4 | 4,166 | 36% |
| 4 | סקודה | 3,875 | - | 11 | 3,886 | 139% |
| 5 | מאזדה | 3,209 | - | - | 3,209 | 20% |
| 6 | צ'רי | 2,528 | - | - | 2,528 | 254% |
| 7 | MG | 1,906 | - | 52 | 1,958 | 125% |
| 8 | BYD | 1,948 | - | - | 1,948 | 42%- |
| 9 | ג'אקו | 1,875 | - | - | 1,875 | |
| 10 | סיאט | 1,824 | - | - | 1,824 | 212% |
| 11 | מיצובישי | 1,654 | - | - | 1,654 | 11%- |
| 12 | סובארו | 1,130 | - | - | 1,130 | 62% |
| 13 | ניסאן | 910 | - | - | 910 | 127% |
| 14 | אקספנג | 901 | - | - | 901 | 199% |
| 15 | סוזוקי | 860 | - | - | 860 | 37%- |
| 16 | לינק אנד קו | 850 | - | - | 850 | 486% |
| 17 | ב.מ.וו | 783 | - | - | 783 | 66% |
| 18 | פולקסווגן | 536 | 59 | - | 595 | 25% |
| 19 | סיטרואן | 98 | 461 | 4 | 563 | 3%- |
| 20 | פיג'ו | 532 | - | - | 532 | 33% |
| 21 | דאצ'יה | 506 | - | - | 506 | 136% |
| 22 | KGM | 436 | 27 | - | 463 | 2987% |
| 23 | קופרה | 430 | - | - | 430 | 83% |
| 24 | רנו | 260 | 116 | 1 | 377 | 34%- |
| 25 | אאודי | 359 | - | - | 359 | 7%- |
| 26 | וולוו | 345 | - | - | 345 | 57% |
| 27 | לקסוס | 322 | - | - | 322 | 19% |
| 28 | ג'ילי | 312 | - | - | 312 | 69%- |
| 29 | איסוזו | - | 301 | - | 301 | 5%- |
| 30 | זיקר | 290 | - | - | 290 | 1350% |
| 31 | מרצדס | 249 | 18 | 17 | 284 | 42%- |
| 32 | סרס | 255 | - | - | 255 | 37%- |
| 33 | ליפמוטור | 204 | - | - | 204 | 1357% |
| 34 | מקסוס | 174 | 2 | - | 176 | 291% |
| 35 | סמארט | 175 | - | - | 175 | 33%- |
| 36 | פיאט | 2 | 159 | - | 161 | 28%- |
| 37 | פורד | 152 | - | - | 152 | 60%- |
| 38 | דונגפנג | 152 | - | - | 152 | |
| 39 | ג'יפ | 142 | - | - | 142 | 29% |
| 40 | שברולט | 112 | 19 | - | 131 | 74%- |
| 41 | צ'אנגן דיפאל | 124 | - | - | 124 | |
| 42 | לנד רובר | 113 | - | - | 113 | 31% |
| 43 | אופל | 111 | - | - | 111 | 14%- |
| 44 | הונדה | 99 | - | - | 99 | 24% |
| 45 | ג'נסיס | 79 | - | - | 79 | 54%- |
| 46 | אורה | 69 | - | - | 69 | 71% |
| 47 | פורתינג | 61 | - | - | 61 | |
| 48 | JAC | 54 | - | - | 54 | 315% |
| 49 | פורשה | 47 | - | - | 47 | 21% |
| 50 | סקייוול | 39 | - | 5 | 44 | 51%- |
| 51 | מיני | 44 | - | - | 44 | 40%- |
| 52 | ניו | 44 | - | - | 44 | |
| 53 | וויה | 39 | - | - | 39 | 41%- |
| 54 | פוטון | - | 29 | - | 29 | |
| 55 | אלפא רומיאו | 19 | - | - | 19 | 46% |
| 56 | הונג'צי | 18 | - | - | 18 | 200% |
| 57 | נטע | 11 | - | - | 11 | |
| 58 | טסלה | 11 | - | - | 11 | 57% |
| 59 | אבארט | 10 | - | - | 10 | 11% |
| 60 | WEY | 8 | - | - | 8 | 93%- |
| 61 | בנטלי | 3 | - | - | 3 | 200% |
| 62 | סאנגיונג | 2 | - | - | 2 | 98%- |
| 63 | EVeasy | 1 | - | - | 1 | 100%- |
| 64 | קאדילק | 1 | - | - | 1 | 98%- |
| 65 | DS | 1 | - | - | 1 | 94%- |
| 66 | פולסטאר | - | - | - | - | 100%- |
| 67 | מאן | - | - | - | - | 100%- |
| 68 | מזראטי | - | - | - | - | 100%- |
| 69 | פרארי | - | - | - | - | 100%-- |
| 70 | אייוייס | - | - | - | - | |
| 71 | יגואר | - | - | - | - | |
| 72 | אסטון מרטין | - | - | - | - | |
| 73 | ארקפוקס | - | - | - | - | |
| 74 | אינפיניטי | - | - | - | - | 100%- |
| 75 | אלפין | - | - | - | - | 100%- |
| 76 | WM | - | - | - | - | |
| 77 | GMC | - | - | - | - | |
| 78 | SWM | - | - | - | - | 100%- |
| 79 | ReHigh | - | - | - | - | |
| סה"כ | 44,909 | 1,510 | 194 | 46,613 | 25% |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.